Vaiettu ilmiö: seurusteluhyväksikäyttö
A-Studion ohjelmasta YouTubessa
6:37 ->
Uhreja autetaan väestöliiton klinikalla. Täällä ammattilaiset ovat huomanneet suomalaistyttöjen ja ulkomaalaismiesten välisen ilmiön, jota he nimittävät seurusteluhyväksikäytöksi. Uhrien tausta on usein vaikea. Se voi olla että on lastensuojelutaustaisia nuoria tai mukautetussa opetuksessa, erityisopetuksessa olevia nuoria, joilla on oppimiseen tai hahmottamisen häiriöitä taustallaan. Ja mitä siinä ilmeisesti tapahtuu niin yleensä se tavallinen kulku menee näin että tämä nuori mies on yhteydessä tyttöön ja ilmoittaa että on kiinnostunut, haluaa alkaa seurustella. Tää voi olla vaikkapa perjantaipäivä ja maanantaina erotaan. viikonlopun aikana tapahtuu yhdyntä. yleensä vähän niin että tyttö ehkä ei ole sitä yhdyntää niinkään halunnut tai seksiä ylipäätään vaan on tullut siihen painostetuksi. Jostain kumman syystä nämä yhdynnät ja seksi tapahtuu kummallisissa paikoissa esimerkiksi kirjaston vessassa tai kauppakeskuksen vessassa tai jonkun tutun tutun luona. ja tota seksin jälkeen tämä miespuolinen henkilö ilmoittaa että tämä suhde on nyt tässä en halua jatkaa. Tyttö jää levittelemään käsiään kummastuneena että mitä nyt oikein tapahtuikaan. Ja menee päivä pari ja seuraava nuorimies tästä nuorten miesten jengistä ottaa yhteyttä ja haluaa sitten seurustella tän tytön kanssa ja ikäänkuin uusi kierros lähtee käyntiin.
Kommentit (40)
Suvakeilla ihme taipumus vähätellä tekoa ja selittää miten suomalaiset ovat samanlaisia. Jos luette aloituksen kunnolla niin ap ei syyllistä yhtään ketään ja mitään ryhmää. Koko teksti on Väestöliiton naistyöntekijän haastattelusta transkripti.
Katsokaa se Youtube video.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:38"]No en mä näe siinä mitään hyväksikäyttöä. Tuskin tietävät onko "uhri" mukautetussa opetuksessa. Kunhan kokeilevat kaikkea, kuten kuka tahansa seksin perässä oleva. Omaa tyhmyyttä jos suostuu.
Jos mä haluaisin seksiä edes joltain ja kokeilisin vähän jokaista, niin ei se mun mielestä ole hyväksikäyttöä jos joku antaa. Vaikka lupaisinkin seurustelua tai mitä lie. Urpot uskoo.
[/quote]
Kyllä se on hyväksikäyttöä, etenkin jos kyseessä on alaikäinen. Törkeää käyttää hyväksi nuoren ihmisen ajattelemattomuutta, miellyttämisenhalua ja mahdollista huono-osaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:08"]Suvakeilla ihme taipumus vähätellä tekoa ja selittää miten suomalaiset ovat samanlaisia. Jos luette aloituksen kunnolla niin ap ei syyllistä yhtään ketään ja mitään ryhmää. Koko teksti on Väestöliiton naistyöntekijän haastattelusta transkripti.
[/quote]
Itse en ainakaan ole suvakki, mutta olen nähnyt monet kerrat suomalaismiesten harrastavan samaa. Hävetkää, kansalaisuudesta riippumatta.
Joo jo 90-luvun alussa meidän luokalla oli poika, joka lähetteli tunnilla lappuja tytöille, että olen niin ihastunut suhun ja aletaaks oleen ja tykkäisitkö, jos tekisin sulle sitä tai tätä. Oltiin oltu samalla luokalla 7-vuotiaista ja että mua ällötti, kun tuli niitä lappuja mullekin. Mitä se kuvitteli? Sanoin suoraan, että kuule, sehän olisi kuin oman veljen kanssa olisi, kiitos ei. Ja muutenkin siitä tyypistä huokui, että se on vaan seksin perään. Sitten jälkeenpäin seuraavana vuonna kuulin koulun muilta tytöiltä, että se oli yrittänyt sillä tavalla kai kaikkia. Iso osa oli suostunut kun luulivat, että ah, nyt mä saan poikakaverin. Mutta se oli yksi pano ja tyttö jäi kuin nalli kalliolle. Kyllä noita jätkiä on ollut aina.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:08"]
Suvakeilla ihme taipumus vähätellä tekoa ja selittää miten suomalaiset ovat samanlaisia. Jos luette aloituksen kunnolla niin ap ei syyllistä yhtään ketään ja mitään ryhmää. Koko teksti on Väestöliiton naistyöntekijän haastattelusta transkripti.
[/quote]
Minä vastasin numerolle 6, jonka mukaan: "suomalaiset miehet eivät todellakaan käyttäydy noin". Mikä siis on oman ja näköjään kovin monen muunkin kokemuksen mukaan ihan sontaa. Miksei siitä saa keskustella? Saavatko suomalaiset siis mielestäsi käyttää hyväuskoisia tyttöjä hyväkseen?
t: 16
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:19"]
Joo jo 90-luvun alussa meidän luokalla oli poika, joka lähetteli tunnilla lappuja tytöille, että olen niin ihastunut suhun ja aletaaks oleen ja tykkäisitkö, jos tekisin sulle sitä tai tätä. Oltiin oltu samalla luokalla 7-vuotiaista ja että mua ällötti, kun tuli niitä lappuja mullekin. Mitä se kuvitteli? Sanoin suoraan, että kuule, sehän olisi kuin oman veljen kanssa olisi, kiitos ei. Ja muutenkin siitä tyypistä huokui, että se on vaan seksin perään. Sitten jälkeenpäin seuraavana vuonna kuulin koulun muilta tytöiltä, että se oli yrittänyt sillä tavalla kai kaikkia. Iso osa oli suostunut kun luulivat, että ah, nyt mä saan poikakaverin. Mutta se oli yksi pano ja tyttö jäi kuin nalli kalliolle. Kyllä noita jätkiä on ollut aina.
[/quote]
Aloituksessahan puhuttiin miehestä, siis aikuisesta. Siis pedofiilista! Tuo poika luokallanne oli samanikäinen kuin te?
Aikuisen miehen tulisi tuntea vastuunsa, näinhän tällä palstalla on penätty jo tuhansia kertoja!
Periaatteessa mistään ei tarvitse vaieta.
En usko tuohon etteikö puhuttaisi, muutama vuosikymmen sitten naiset vaikenivat, parjausjutut olivat miesten heiniä.
Mies testaa välittääkö nainen vai onko koukussa sellaisella riepottelulla. Nainen on yhtä vapaa kuin aloittaessaankin. H**** -käsitykset eivät vaikuta voiko ketään sitoa, ennemmin se, jos nainen asuu yksin ja sosiaalinen verkosto on suppea, silloin joku hullu voi vainota.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:27"]
Ei ihme että joissain piireissä ollaan sitä mieltä että länsimaiset naiset ovat h****a. Kokemus vahvistaa mielipiteitä. Toki nämä herrat saavat saaliiksi ilmeisesti vain niitä naisia kenen ÄO ja elämänkokemus on sieltä alimmasta desiilistä.
[/quote]
Suomalaisille rasisteille ja muslimeille näyttää ainakin yksi asia olevan yhteinen: naisen syyllistäminen tapahtuneesta.
Vastaus sinulle, joka kirjoitat:
Aloituksessahan puhuttiin miehestä, siis aikuisesta. Siis pedofiilista! Tuo poika luokallanne oli samanikäinen kuin te? Aikuisen miehen tulisi tuntea vastuunsa, näinhän tällä palstalla on penätty jo tuhansia kertoja!
Jumalauta - saako siis tuollainen räkänokkateini anteeksi sen että pilaa samanikäisen tytön elämän? Vain siksi, että "hänhän on vaan poika ja pojat nyt vaan ovat sellasii - kyl ne siitä järkevistyy kun tulevat aikuisiksi ja niillä on omat tyttäret".
Ei. Multa ei saa synninpäästöä se naapuriluokan kundi ja toivon tosiaan, että se saa kärsiä omassa elämässään.
No kyllä siinä mielessä, että näistä mun tapauksista n kulunut nyt jo kaksikymmentä vuotta eikä siihen aikaan todellakaan kukaan kundeistakaan kuvitellut saavansa samana iltana seksiä. Sittemmin nää seksitavat kun on vähän löystyneet yhteiskunnassa…
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:41"]
Voi, ei kiva. Ei. Mutta ei tämä taida olla vaan ulkomaalaisten miesten käytöstä. Minulle kun kävi ihan samalla tavalla nuorempana tyttönä. Taisin olla "vähän tyhmempää" sorttia, ainakaan ei vanhemmat olleet välittäneet paljon minua valistaa ja olin vuotta nuorempi kuin muut luokallani. Kahdesti menin lankaan ja muistan vieläkin miten kamala olo oli jälkeen päin. Eka kerralla rinnakkaisluokan komistus, finnipäinen Jussi alkoi pyöriä ympärilläni ja eihän siinä kulunut kuin vajaa kuukausi, kun jo kellisti minut. Toinen kerta pari vuotta myöhemmin kuin samaten finnipäinen punapää Ari alkoi pyöriä kaveripiirimme ympärillä ja tehdä kanssani lähempää tuttavuutta. Siinä sitten treffailtiin prisen viikkoa ja pussailtiin aina himokkaammin ja loppujen lopuksi päädyttiin sekstailemaan. Ei siinä sen kummempaa varman ollut kuin että kundit keräsivät kokemuspäiväkirjaansa sulkia ja kun olivat saaneet tuikkaistua, niin tavoit oli saavutettu. Hölmöä oli, että pitkään ajattelin, että minä varmaankin haisin tai tunnuin jotenkin löysältä tai ihan mitä vaan kun kundi ei panon jälkeen ollut ollenkaan kiinnostunut. Nyt tiedän paremmin ja tiedän, että näitä idiootteja on ihan taatusti jokaisessa kansakunnassa. Itse olen miettinyt asiaa siltä kannalta, että nämä kundit itse ovat melko raasuja ja raukkoja, sillä hehän siinä itseään ovat jakamassa, ei se tyttö, joka uskoi,että nyt tuli kohdattua se oikea rakkaus.
[/quote]
Eihän tuo ole ollenkaan sama asia, pari vuotta tapauksilla väliä ja viikkoja tuntenut, ja vielä ilmeisesti suht saman ikäisiä tyyppejä, on aivan eri asia kuin että joka perjantai samasta miesporukasta joku haluaa alkaa "seurustella" huomattavasti nuoremman tytön kanssa ja parin päivän päästä dumppaa. Sun kokemus on satunnaisia tapauksia ns. pelimiehistä kun itse toivoit seurustelusuhdetta, ja tuo jutun aihe on järjestelmällistä hyväksikäyttöä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:19"]
[/quote]
Aloituksessahan puhuttiin miehestä, siis aikuisesta. Siis pedofiilista! Tuo poika luokallanne oli samanikäinen kuin te?
Aikuisen miehen tulisi tuntea vastuunsa, näinhän tällä palstalla on penätty jo tuhansia kertoja!
[/quote]
Ohis, mutta minusta aloituksesta ei käy ilmi, että kyseessä olisi pedofiili. Itse ymmärsin aloituksesta, että "nuori mies" viittaa 17-20 -vuotiaaseen, "tyttö" teini-ikäiseen.
Tämä ilmiö osoittaa osaltaan, että kouluissa ja kodeissa pitäisi opettaa nuorille tytöille, että seksi kuuluu vasta todelliseen rakastavaan suhteeseen, eikä ole asialistalla ainakaan ensimmäisten seurustelukuukausien aikana.
Eivät ne p...n perässä juoksijat jaksa niin pitkää aikaa satsata muuten yhdentekevään ihmiseen, ja moni nuori sydän ja mieli säästyisi näiltä satuttavilta teoilta.
Miksei myös pojille tulisi opettaa, että seksi kuuluu vasta todelliseen rakastavaan suhteeseen?!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:54"]
Miksei myös pojille tulisi opettaa, että seksi kuuluu vasta todelliseen rakastavaan suhteeseen?!
[/quote]
Aivan! Tytöillä kuitenkin on tässä asiassa se viimeinen sana, tulevatko hyväksikäytetyiksi. -33
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:51"]
Tämä ilmiö osoittaa osaltaan, että kouluissa ja kodeissa pitäisi opettaa nuorille tytöille, että seksi kuuluu vasta todelliseen rakastavaan suhteeseen, eikä ole asialistalla ainakaan ensimmäisten seurustelukuukausien aikana.
Eivät ne p...n perässä juoksijat jaksa niin pitkää aikaa satsata muuten yhdentekevään ihmiseen, ja moni nuori sydän ja mieli säästyisi näiltä satuttavilta teoilta.
[/quote]
Se ei auta. Ne hyväksikäytetyt tytöt ovat varmasti aina rakastuneet. Heidän huomion tarve tulee jostain muusta. Veikkaan että kotioloista.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:43"]Kyllä käyttäytyvät. Terveiset vaan Lassille ja Timolle, Eerolle ja Juhanille.
Toivon tosiaankin, että nuo neljä tietämääni idioottikundia saa tyttäriä ja tyttäret kohtaavat isiensä kaltaiset siat.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:12"]
5: kerro se tuolle Väestöliiton naiselle, joka kertoo tilanteesta. älä vedä itkupotkuraivareita. suomalaiset miehet eivät todellakaan käyttäydy noin.
[/quote]
[/quote]
Oikeastiko haluaisit, että syyllisten LAPSET joutuvat kärsimään?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Se ei auta. Ne hyväksikäytetyt tytöt ovat varmasti aina rakastuneet. Heidän huomion tarve tulee jostain muusta. Veikkaan että kotioloista.
[/quote]
Pelkäänpä että nykyisin valistuksessakin vallalla oleva ajattelumalli, että on ihan ok harrastaa seksiä vaikka ekoilla treffeillä, lisää altistumista tälllaiselle hyväksikäytölle. Nuoret helposti ottavat asiat niin, että jos toimii jotenkin muuten kuin olettaa kaikkien muiden toimivan, niin on jotenkin epäkelpo. Ja hosuminen on tämän hetken oletusarvo.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:29"]Ja joku vielä kehtaa puolustella näitä
[/quote]
No kato ku pitää suvaita ettei ole rasistipersu!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:13"]alapeukkua heiluu vaikka aloitus on suoraa faktaa A-Studion ohjelmasta
[/quote]
Bää !! Bäää! Bäääääh! Lammas!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 14:41"]
Voi, ei kiva. Ei. Mutta ei tämä taida olla vaan ulkomaalaisten miesten käytöstä. Minulle kun kävi ihan samalla tavalla nuorempana tyttönä. Taisin olla "vähän tyhmempää" sorttia, ainakaan ei vanhemmat olleet välittäneet paljon minua valistaa ja olin vuotta nuorempi kuin muut luokallani. Kahdesti menin lankaan ja muistan vieläkin miten kamala olo oli jälkeen päin. Eka kerralla rinnakkaisluokan komistus, finnipäinen Jussi alkoi pyöriä ympärilläni ja eihän siinä kulunut kuin vajaa kuukausi, kun jo kellisti minut. Toinen kerta pari vuotta myöhemmin kuin samaten finnipäinen punapää Ari alkoi pyöriä kaveripiirimme ympärillä ja tehdä kanssani lähempää tuttavuutta. Siinä sitten treffailtiin prisen viikkoa ja pussailtiin aina himokkaammin ja loppujen lopuksi päädyttiin sekstailemaan. Ei siinä sen kummempaa varman ollut kuin että kundit keräsivät kokemuspäiväkirjaansa sulkia ja kun olivat saaneet tuikkaistua, niin tavoit oli saavutettu. Hölmöä oli, että pitkään ajattelin, että minä varmaankin haisin tai tunnuin jotenkin löysältä tai ihan mitä vaan kun kundi ei panon jälkeen ollut ollenkaan kiinnostunut. Nyt tiedän paremmin ja tiedän, että näitä idiootteja on ihan taatusti jokaisessa kansakunnassa. Itse olen miettinyt asiaa siltä kannalta, että nämä kundit itse ovat melko raasuja ja raukkoja, sillä hehän siinä itseään ovat jakamassa, ei se tyttö, joka uskoi,että nyt tuli kohdattua se oikea rakkaus.
[/quote]
Eihän tuo ole ollenkaan sama asia, pari vuotta tapauksilla väliä ja viikkoja tuntenut, ja vielä ilmeisesti suht saman ikäisiä tyyppejä, on aivan eri asia kuin että joka perjantai samasta miesporukasta joku haluaa alkaa "seurustella" huomattavasti nuoremman tytön kanssa ja parin päivän päästä dumppaa. Sun kokemus on satunnaisia tapauksia ns. pelimiehistä kun itse toivoit seurustelusuhdetta, ja tuo jutun aihe on järjestelmällistä hyväksikäyttöä.