Onko kellään muulla mennyt vasta kolmas raskaus yliaikaiseksi?
En ole koskaan kuullut että niin olisi tapahtunut kenellekkään paitsi minulle. Ensimmäinen syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa, toinen muutama päivä ja nyt on kolmas raskaus ja viikkoja 41+3. Pikkasen turhauttavaa!!!! Olen niin kiukkuinen ja ottaa pähän typerä raskaus mikä vaan jatkuu ja jatkuu!!!
Kommentit (16)
Mulla eka raskaus meni 10 päivää yli, toinen käynnistettii yliaikasuuden takia viikoilla 42 + 2
Kyllä. Kolmas syntyi tasan kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen.
Oliko siis aiemmat syntyneet ennen laskettua aikaa? Mulla oli jo neljä viikkoa sitten sellainen olo, että kohta syntyy mutta ei sitten kuitenkaan mitään tapahtunut. Niin raivostuttavaa!!!!!! En voi käsittää miksi tämä vauva ei synny vaikka aiemmat ovat syntyneet jo ennen laskettua aikaa.
Ap
Mulla neljäs ja viides tasan kaksi vkoa la:n jälkeen.Aiemmat säntillisesti muutama päivä ennen.
Mulla viides käynnistettiin 42+1, muut (yhdeksän) ovat syntyneet viikoilla 37+4 - 39+2.
Mulla 1. 38+4 , 2.39+0, 3.40+2, 4.36+2.39
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:02"]
Mulla 1. 38+4 , 2.39+0, 3.40+2, 4.36+2.39
[/quote] siis 4. 36+2 :-)
Sama homma täällä! Laskettuaika oli 22.12. ja yhä vaan viihtyy vauva mahassa. Eka tuli 40+3 ja toinen 40+0, joten tämän odotin syntyvän ainakin pari päivää ennen laskettua aikaa. Enää ei vaan jaksaisi tätä. Sitä paitsi olen ihan hiilenä kaikkiin "No, onkos mitään tuntemuksia? " kyselyihin. Kyllä mä sitten kerron kun alkaa tuntumaan!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 22:06"]
Sama homma täällä! Laskettuaika oli 22.12. ja yhä vaan viihtyy vauva mahassa. Eka tuli 40+3 ja toinen 40+0, joten tämän odotin syntyvän ainakin pari päivää ennen laskettua aikaa. Enää ei vaan jaksaisi tätä. Sitä paitsi olen ihan hiilenä kaikkiin "No, onkos mitään tuntemuksia? " kyselyihin. Kyllä mä sitten kerron kun alkaa tuntumaan!
[/quote]
sama :D paitsi että eka syntyi 39+4 ja toka 40+3. Muta lapsen kannalta ehkä parempi olla alku-kuin loppuvuodesta syntynyt. Tällä ajatuksella yritän itse jaksaa torstaihin :D
Joo, kiukku kasvaa kovaa vauhtia mahan kanssa. Jatkuvasti tulee viestejä tai soittoja että joko tuntuu jotain ja vieläkö olette kotona. Mies on myös sitä mieltä, että nyt jalat ristissä vuoden vaihtumisen yli, mutta itsellä on kärsivälisyys ihan loppu. Haluan nyt heti synnyttämään. Vaikka ilman kipulääkkeitä, kunhan pääsen tästä tukalasta olosta eroon.
Ap
No eikös nyt kannata vain ottaa levon ja rentutumisen kannalta ja koittaa sinnitellä vauva mahassa vielä torstaihin asti :)? Kyllä se kai on kivempi olla ikäluokkansa vanhimpia kuin aina se vihoviimeinen. Jos vaikka kilpaurheilusta innostuu joskus, niin kaikki kisaluokat sun muut menee monessa lajissa syntymävuoden mukaan ja onhan siinä hillitön ero 1.1. syntyneen ja sitten ihan vuoden viimeisten päivien aikana syntyneiden välillä lapsuus- ja nuoruusaikana kun kehitystä tapahtuu vuodessa vielä niin paljon.
Ei ole missään tapauksessa montaa päivää enää!!! Kyllä sen suomalaisen naisen sisulla sinnittelet. Ajattele vaikka niin, että ainakaan ei ole samanlainen saakelinmoinen helle kuin viime heinäkuussa. Minä olin silloin viimeisilläni, puhisin, turpoilin ja puskin hikeä 30 asteen helteessä. Ei naurattanut tosiaan ne "onko tuntemuksia"-kyselyt :D Muistan vielä elävästi sen ketutuksen kun aina vain heräsi uuteen päivään yhtenä kappaleena ja kävi nukkumaan ilman mitään edistyksen tunnetta. Kyllä se sieltä sitten lopulta tuli, ei toki itsestään, vaan käynnistettiin 42+0. Julmetun pitkiä ne viimeiset päivät olivat kun aina sai illalla pettyä. Niin ymmärrän sua.
Tsemppiä tsemppiä tsemppiä, ei ole enää paljon jäljellä!
Eka ja toka tuli 40+1, kolmas 41+1. Ei kyllä yhtään ärsyttänyt tuo yli meneminen, eihän siinä kuitenkaan ole kyse kuin päivistä! Ne joko,joko-kyselyt on kyllä ärsyttäviä!
Ihan normaali raskaus on, en ole kuullut että Suomessa raskauksia juurikaan päästetään yliaikaisiksi, maksimissaan pari päivää. Tympeäähän se on, mutta ihan tavallista. Ei auta kuin ootella, jos kaikki ok.
Kolme ekaa syntyi rv 39. Neljäs syntyi rv 41+0, viides 40+1 ja kuudes 41+0. Joten voi sen näinkin mennä.
Tsemppiä ap! En ole kuullut että tuttavapiirissäni olisi noin käynyt, omieni kohdalla päinvastoin. (41+3, 40+0, 36+3, 39+6 ja 37+3, vika käynnistettynä)
Neljäs meni vähän lasketun ajan yli, syntyi viikolla 41 + 3 käynnistettynä.