Te jotka käytätte vaatekokoa M tai S, minkä pituisia ja painoisia olette?
Kommentit (122)
178, 67
Vaatteeni ovat kokoa xs-xl 😃
Enimmäkseen S/M
167 cm paino 53,7.
Alaosat S yläosia täytyy välillä ostaa M koska olen pitkäraajainen ja leveäharteinen. Hihat jää liian lyhyiksi..
En katso ollenkaan kokomerkintöjä, koska ne vaihtelevat suuresti. Katson peiliin, kun sovitan vaatetta.
162 cm 55 kg
Yleensä m, pituus 174 cm, paino 64 kg. Jossain menee myös S.
165/68, ylensä M-koko, joistain S
Vierailija kirjoitti:
180 cm 38/M
Olet 180 senttinen ja painat 38 kiloa. Oletko karannut keskitysleiriltä?
154 cm ja 54 kg. Ennen piti tissien takia käyttää jopa XL mutta nyt kun ne on pienennetty niin mahtuu ja istuu pienemmät tuosta yläkropastakin
Onpa kiinnostava ketju! Ja hämmentävä. Herää paljon kysymyksiä. Ovatko vaatekoot väljentyneet siitä kun olen viimeksi vaatteita ostanut? Vai onko niin, että paino ei kerrokaan ihmisen koosta mitään? Vai käyttävätkö ihmiset liian pieniä vaatteita? Mittojen perusteella minua huomattavasti isommat käyttävät tämän ketjun mukaan samankokoisia tai jopa pienempiä vaatteita kuin minä. Hmm.
Olen n. 169 cm pitkä ja painan 58-60 kiloa. M-kokoa (38) käytän pääsääntöisesti. Joskus harvoin yläosaan tai mekkona sopii S, mutta yleensä S on selvästi liian pieni. On minulla myös joitain L-koon vaatteita. Elastaani antaa periksi ja pienetkin vaatteet mahtuvat, mutta esim. 100% puuvillaa tai viskoosia olevat vaatteet paljastavat todellisen koon.
163cm/65kg alaosat M, yläosat S, mekoissa riippuu mallista.
Olen 173 cm ja paino sahailee välillä 65-70. Olen sillätavoin "epämuodostunut" päärynä, että yläosat minulla ovat S ja joskus XS. Hyvin harvoissa tapauksissa M. Hihatkin ovat yleensä ihan sopivia. Alaosissa taas yleisin koko taitaa olla L.. Paino minulla kertyy reisiin ja pebaan. Joskus, kun olen laihtunut siten, että alaosaan menee päälle M-kokoa, ovat lahkeet liian lyhyet.
Kaikissa painoissani olen kuitenkin aina ostanut koon XL sukkahousuja, sillä mielestäni ne tehdään tahallaan liian pieniksi, jotta menisivät nopeasti rikki.
185cm ja 68kg, käytän kokoja S ja M.
Vierailija kirjoitti:
Olen 173 cm ja paino sahailee välillä 65-70. Olen sillätavoin "epämuodostunut" päärynä, että yläosat minulla ovat S ja joskus XS. Hyvin harvoissa tapauksissa M. Hihatkin ovat yleensä ihan sopivia. Alaosissa taas yleisin koko taitaa olla L.. Paino minulla kertyy reisiin ja pebaan. Joskus, kun olen laihtunut siten, että alaosaan menee päälle M-kokoa, ovat lahkeet liian lyhyet.
Kaikissa painoissani olen kuitenkin aina ostanut koon XL sukkahousuja, sillä mielestäni ne tehdään tahallaan liian pieniksi, jotta menisivät nopeasti rikki.
Tai joskus sukkahousuissa koko XXL. Kuitenkin vähintään yhden koon suuremmat kuin mitä taulukko sanoo.
163 cm ja 62, 5 kk, rintava. Käytän usein M-kokoista yläosaa, mutta väljemmät mallit usein S. On tärkeää, että istuu hartioista ja rintojen alta.
En usko puoliakaan näistä tai sitten porukka tosiaan tunkee väkisin itsensä makkarankuorivaatteisiin. Mä olen 166/60 ja käytän kokoa M, yleensä S on selvästi liian pieni.
Ja täällä saman pituiset, mutta 80-kiloiset käyttävät XS-koon vaatteita. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiinnostava ketju! Ja hämmentävä. Herää paljon kysymyksiä. Ovatko vaatekoot väljentyneet siitä kun olen viimeksi vaatteita ostanut? Vai onko niin, että paino ei kerrokaan ihmisen koosta mitään? Vai käyttävätkö ihmiset liian pieniä vaatteita? Mittojen perusteella minua huomattavasti isommat käyttävät tämän ketjun mukaan samankokoisia tai jopa pienempiä vaatteita kuin minä. Hmm.
Olen n. 169 cm pitkä ja painan 58-60 kiloa. M-kokoa (38) käytän pääsääntöisesti. Joskus harvoin yläosaan tai mekkona sopii S, mutta yleensä S on selvästi liian pieni. On minulla myös joitain L-koon vaatteita. Elastaani antaa periksi ja pienetkin vaatteet mahtuvat, mutta esim. 100% puuvillaa tai viskoosia olevat vaatteet paljastavat todellisen koon.
Oletko kenties rintava? Olen sinua hitusen pienempi (167/56) ja käytän koko S joka on pääsääntöisesti jopa hieman väljä. Nuorempana minulla oli D rinnat ja tuolloin S oli liian pieni ja piti käyttää M kokoa. Lasten jälkeen palauduon omiin mittoihini mutta rinnat surkastuivat siinä samalla ja pepustakin taisi siirtyä rasvaa jonnekin muualle ja ne vanhat M koon vaatteet yhtäkkiä ihan roikkuivat päällä...
Vierailija kirjoitti:
Ei paino tietenkään kerro koko totuutta. Kyllähän ruumiinrakenne vaikuttaa vaatekokoon ja sekin onko paino lihaksesta vai läskistä.
Mulla on nyt saman valmistajan housut ja paita päällä. Housut kokoa S, ovat kuin tehty mitoilleni. Paita kokoa M, istuu just passelisti hartioilta ja rinnoista, mutta vyötäröltä löysä (mikä ei haittaa). S-koko olisi jo ylhäältä liian piukka.
Mun mitat ovat 158/ 59. 90-70-92. Sekä rasvaa ja lihasta löytyy, mutta lihas vielä voitolla.
167 cm, 68 kg. Enimmäkseen M koko, jotkut isot S koon menee myös.