Te jotka käytätte vaatekokoa M tai S, minkä pituisia ja painoisia olette?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170 cm, 100 kg, käytän kokoa m suurimmassa osassa vaatteista. Tämä on tosi. Ihmisten silmään näytän normaalipainoiselta eikä kukaan pysty silmämääräisesti arvioimaan painoani oikein.
Ja jos mietitte mistä johtuu, niin on paitsi lihasta enemmän kuin pienen kylän tarpeisiin niin myös oikeasti ns. raskaat luut elinikäisen high impact urheiluharrastuksen myötä (luiden mineraalitiheys on tavista moninkerroin suurempi).
Mikä on high imapact -urheiluharrastus?
Mulla on oikein lääkäri todennut, että mulla on vahvat luut, kun ei katkenneet eräässä onnettomuudessa. Harrastan karatea.
167 cm ja 47-52 kg riippuen monesta tekijästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170 cm, 100 kg, käytän kokoa m suurimmassa osassa vaatteista. Tämä on tosi. Ihmisten silmään näytän normaalipainoiselta eikä kukaan pysty silmämääräisesti arvioimaan painoani oikein.
Ja jos mietitte mistä johtuu, niin on paitsi lihasta enemmän kuin pienen kylän tarpeisiin niin myös oikeasti ns. raskaat luut elinikäisen high impact urheiluharrastuksen myötä (luiden mineraalitiheys on tavista moninkerroin suurempi).
Minulla on luiden suuri mineraalitiheys lähes elinikäisen sohvalla makoilun seurauksena. Olen myöhäis herännäinen liikunnan harrastaja. Ei ole kyllä murtumia ollut vaikka tilaisuuksia on ollut monia.
Vierailija kirjoitti:
167 cm ja 47-52 kg riippuen monesta tekijästä kuten kuukautiskierrosta.
Jatkan vielä: Virallisesti olisin varmaankin kokoa S, mutta olen todennut että useimmat sen kokoiset vaatteet ovat kyllä sellaisia makkarankuoria että en niitä osta. Esimerkiksi tällä hetkellä minulla on jalassani Cubuksen merinovillaiset pitkät kalsarit koossa XL. Ei muuten purista vyötärönauha lantion ympärillä, mikä tapahtuisi väistämättä jos olisivat ns. oikean kokoiset minulle. (Ostan vaatteet sen mukaan miltä ne tuntuvat päällä, en sen mukaan miltä ne näyttävät, eli asetan tuntoaistin näköaistin edelle.)
165cm 61kg Koko on M toisinaan menee S koko riippuu vaatteen valmistajasta ..
156cm /72kg
M koko yleensä, mutta S sopii usein myös.
163/63 ja suurin osa vaatteistani on joko kokoa S tai 36. Jotkin alaosat on XS tai 34 ja pitkähihaisia trikoopaitoja ja neuleita löytyy koossa M.
172/55, koko S/M
Vatteiden hihat ovat tosi usein liian lyhyet.
187 ja 72kg ja nainen siis olen. Merkistä riippuen löydän mitoitukseltaan sopivia vaatteita. Koko on yleensä M jos mitat muuten riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
173cm, 70kg
Mä ihmettelen. Itse oon 172/61 ja L on kokoni ollut vuosikymmenet. Urheilen, ei synnytyksiä.
Eikö ne vaatteet ole pienet, ja lahkeet sekä hihat lyhyet?
En ole henkilö miltä kysyt, mutta minulla ei ainakaan ole 175cm pituudessa mitään ongelmia lahkeiden pituuden kanssa eikä hihojen. Päinvastoin niitä ongelmia on lyhyillä kun lahkeita joutuu lyhentämään ja hihat on liian pitkät. Minä en taas tajua pukeudutko liian isoihin vaatteisiin vai ostatko vain aasialaisia vaatteita?
Hei, lahkeeni pituus on 34 tuumaa eli se kuuluu jo erikoiskokoihin.
Tulehan tsiigaan vaatekaappini, ei ole liian isot vaatteet. :) Ostin juuri uuden talvitakin, oli todella vaikeata löytää sellasta joka menisi päälle. Oli epämukavia makkaran kuoria ja alle ei mahdu kuin teeppari ja kädet eivät liiku luonnollista rataa.
En osta Aasialaisia vaatteita, ne eivät mahdu lainkaan. Olen pitkäraajainen.
Sain anopilta lahjaksi s koon villatakin, luuli että käytän ässää. Eihän se mahtunut.. Naurettiin sitä minivaatetta ja vaihdoin sen L koon villikseen.
Ollaan me erilaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
167 cm ja 47-52 kg riippuen monesta tekijästä kuten kuukautiskierrosta.
Jatkan vielä: Virallisesti olisin varmaankin kokoa S, mutta olen todennut että useimmat sen kokoiset vaatteet ovat kyllä sellaisia makkarankuoria että en niitä osta. Esimerkiksi tällä hetkellä minulla on jalassani Cubuksen merinovillaiset pitkät kalsarit koossa XL. Ei muuten purista vyötärönauha lantion ympärillä, mikä tapahtuisi väistämättä jos olisivat ns. oikean kokoiset minulle. (Ostan vaatteet sen mukaan miltä ne tuntuvat päällä, en sen mukaan miltä ne näyttävät, eli asetan tuntoaistin näköaistin edelle.)
Todennäköisesti näyttävätkin hyvältä. Liian pienet vaatteet ovat tyylittömiä.
Vierailija kirjoitti:
172/55, koko S/M
Vatteiden hihat ovat tosi usein liian lyhyet.
Osta isompaa numeroa niin ei tarvi kittanoissa kulkoo.
Vierailija kirjoitti:
176 ja 48kg, koko SS/S ja 32-34
Jos lapussa lukee ss oletko varma ettei ole vintagempaa leirimallistoa?
Vierailija kirjoitti:
158cm ja 68kg m-koko pääsääntöisesti. Housut 40
Hei, täällä sama! 😊
Vierailija kirjoitti:
163/63 ja suurin osa vaatteistani on joko kokoa S tai 36. Jotkin alaosat on XS tai 34 ja pitkähihaisia trikoopaitoja ja neuleita löytyy koossa M.
160/60 täällä ja aika saman kokoisia vaatteita minulle, pääasiassa käytän S/M kokoisia vaatteita. Neuleita L-koossa useita, koska tykkään oversize-rentoudesta. En tykkää liian tiukoista vaatteista.
M kokoa käytän. Pituus 168 cm ja painoa 66 kg.
Käytättepä piukkoja vaatteita.
Mä olen 166cm ja 55kg ja käytän M kokoa. Legginsit ostan kokoa L sillä inhoan sitä kun ne menee ihan ihon myötäisesti.