Te jotka käytätte vaatekokoa M tai S, minkä pituisia ja painoisia olette?
Kommentit (122)
177 cm ja 56 kg, vaatekoko yleensä S (tai joskus harvoin XS).
Vierailija kirjoitti:
173cm, 70kg
Mä ihmettelen. Itse oon 172/61 ja L on kokoni ollut vuosikymmenet. Urheilen, ei synnytyksiä.
Eikö ne vaatteet ole pienet, ja lahkeet sekä hihat lyhyet?
183/75 (mies), mallista riippuen paidoissa M tai L ja housuista sitten 32-33” tai 48-50 tai M.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
173cm, 70kg
Mä ihmettelen. Itse oon 172/61 ja L on kokoni ollut vuosikymmenet. Urheilen, ei synnytyksiä.
Miesten mitoitus on eri =)
160cm/63kg. Yleensä S etenkin alaosissa ja neuleissa sekä mekoissa, farkuissa tosin M ja tiukemmissa paidoissa/takeissa M.
178cm 90kg s-m riippuen mallista
Vierailija kirjoitti:
170 cm, paino 72 kg.
Itse olen samankokoinen ja vaatekoko L / 40.
Mallistoista nuo koot toki riippuvat. Siksi luotan enemmän numerokokoihin. 40 on yleensä 40, mutta L saattaakin olla mitä tahansa XS ja XL väliltä.
170 cm, 100 kg, käytän kokoa m suurimmassa osassa vaatteista. Tämä on tosi. Ihmisten silmään näytän normaalipainoiselta eikä kukaan pysty silmämääräisesti arvioimaan painoani oikein.
158 ja 58, koko riippuu vaatteesta, useimmista s, mutta osasta varsinkin alaosista m.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
173cm, 70kg
En ole henkilö miltä kysyt, mutta minulla ei ainakaan ole 175cm pituudessa mitään ongelmia lahkeiden pituuden kanssa eikä hihojen. Päinvastoin niitä ongelmia on lyhyillä kun lahkeita joutuu lyhentämään ja hihat on liian pitkät. Minä en taas tajua pukeudutko liian isoihin vaatteisiin vai ostatko vain aasialaisia vaatteita?
Mä olen 168 cm ja painan varmaan 68 kg nykyään. Käytän L-kokoa. En todellakaan saisi itseäni ängettyä m-kokoon, saatika s-kokoon. Malliltaan olen vihdoin löytänyt oikeanlaisia vaatteita: Hugo Boss.
N30
161 cm ja 53 kg. M kokoa tykkään käyttää , en halua että mikään puristaa.
Häh taasko ne on muuttaneet kokoja?
En oikeastaan ole viime vuosina paljoakaan shoppaillut, kaapit tursuaa entisiäkin, nykyään onneksi muotisykli on niin nopea että pistätpä päälle mitä vaan niin olet yhtä aikaa jäljessä, aallon harjalla sekä trendsetteri.
Mutta mitoilla 167/53, ihan atleettisessa kunnossa, m-koko yleensä laskeutuu kauneimmin. Ässät sopii kun haetaan tarkoituksella naftia ja vartalonmyötäistä.
Muistan minä tietty ajan nuorempana (ja silloin toki aavistuksen hoikempana, myönnetään) kuin piti ahtautua niihin pienimpiin mahdollisiin kokoihin mitä rekiltä löytää mutta kyllä minä aikuistuttuani olen tajunnut että se on ihan se ja sama mitä lapussa lukee kunhan vaate istuu/laskeutuu niinkuin sen kuuluu. TODELLA harva vaatekappale on oikeasti tarkoitettu puettavaksi 0- tai jopa miinusväljyydellä.
Vierailija kirjoitti:
170 cm, 100 kg, käytän kokoa m suurimmassa osassa vaatteista. Tämä on tosi. Ihmisten silmään näytän normaalipainoiselta eikä kukaan pysty silmämääräisesti arvioimaan painoani oikein.
Ja jos mietitte mistä johtuu, niin on paitsi lihasta enemmän kuin pienen kylän tarpeisiin niin myös oikeasti ns. raskaat luut elinikäisen high impact urheiluharrastuksen myötä (luiden mineraalitiheys on tavista moninkerroin suurempi).
157 cm, n. 50 kg. XS tai S.
Raskauden jälkeen 64 kg M-koko.
176 ja 48kg, koko SS/S ja 32-34