Teho-osastot täynnä, sht äärirajoilla. Koronadenialistit: “kyseessä on vaaraton flunssa“
Kuinka pihalla voikaan olla länsimaisen sivistyksen saanut ihminen, joka päättää olla uskomatta koko maapallon kriisiin saaneen pandemian vaarallisuutta?
Siinä on kyllä koulunkäynti ollut ajanhukkaa. Sielun sivistyskään ei ole hälle tarttunut.
Kommentit (3939)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton enkä rokotusta meinaa ottaa koska minulle se on turha enkä halua tälläiselle yhteiskunnalle mitää hyvää.
Se on ihan ok. Mutta älä sitten odota tältä yhteiskunnalta yhtään mitään.
Eikö minun sitten pitäisi vapautua verojen maksamisesta?
Helppoa. Lopetat vain työnteon etkä ota mitään tukia vastaan.
Silti jää maksettavaksi 50% verot esim. bensavero, vakuutusvero, arvonlisävero, ... you name it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto on kriisissä koska ei ole henkilökuntaa. Sitä voi jokainen pohtia miksei lähes kahden vuoden aikana ole tehty sen eteen mitään, vaan päinvastoin.
Mitä sen eteen olisi pitänyt mielestäsi tehdä?
Miten ala saadaan kiinnostavaksi nuorille ja miten alalla olevat saadaan pysymään työssä?Esimerkiksi tämä palsta. Sadoittain kommentteja siitä, kuinka hoitajat ei tee mitään, helppoa työtä kansliassa pullaa syöden ja palkkaa eivät tarvitse. Tämähän on yleinen mielipide. Arvostus.
Miten tosiaan ne työolot, palkka? Miksi tehohoitajan palkka on lähes sama, kuin täysien ikälisien kanssa lähihoitajalla? Siinä missä hoitaja saa yövuoroputken jälkeen nukkumispäivän ja yhden vapaapäivän alle kahden tonnin netolla vs. kolmivuorotehtaassa kolmen tonnin netto kuuden päivän vapailla. Miksi sijainen valitsee vuoronsa vakiväen tehdessä jämät? Kumpaa arvostetaan, sitä joka sitoutuu työpaikkaansa, kehittää työtä ja ottaa lopullisen vastuun hoidettavistaan vai sitä joka poikkeaa silloin tällöin?
Ei tämä vaikeaa ole. Ongelmat hoitoalalla on olleet vuosia, niille ei ole haluttu tehdä mitään ja onhan tämä korona-aika ollut märkä rätti kasvoille ja viimeinen pisara monelle. Silti jatkatte jankkaamista että kyllä ne hoitajat töihin saadaan vaikka valmiuslailla pakotettuna. Ja parilla pakkopiikillä. Ette saa.
Suuri yleisö ,eli asiakkaat ja potilaat, eivät arvosta mitään hoitajia. Suuri yleisö niputtaa kaikki -hoitaja loppuiset ammatit johonkin alimpaan aputyökastiin, jolle ei tarvitse osoittaa arvostusta minkään vertaa. Suurelle yleisölle on ihan sama, onko kyseessä kokonaan kouluttamaton hoitaja, ammattikoulun käynyt lähihoitaja vai korkeakoulututkinnon suorittanut sairaanhoitaja, ja sanasta "hoitaja" herää mielikuva apukäsistä jossain vanhainkodissa. Suurin osa ei tiedä, tai jos tietääkin niin ei tule ajatelleeksi, että sairaanhoitajille AMK-tutkinto on vain minimivaatimus, ja että osa sairaanhoitajista on suorittanut myös maisteritutkinnon, ja varsinkin terveysasemien vastaanotoilla on töissä sairaanhoitajia, jotka pitävät vastaanottoja, määräävät lääkkeitä ja kirjoittavat sairauslomia.
Suuri yleisö soittaa terveysasemalle tai tekee sähköisen yhteydenoton, joka alkaa sanoilla: haluan varata ajan lääkärille. Lääkäri on se, mitä arvostetaan ja halutaan, mutta jos kyseessä ei ole erityisasiantuntemusta vaativa ongelma, vaan homman hoitaa sairaanhoitaja, eli se hoitotyön asiantuntija, niin kuulee tosi herkästi, että sain ajan "vain hoitajalle".
Useimmilla on kuitenkin ylempi AMK-tutkibto tai erikoistumiskoulutus, ei suinkaan yliopistosta maisterin paperit.
Sairaanhoitajia arvostetaan kyllä, mutta haluatko tietää, mikä itselläni huojuttaa arvostusta?
Jatkuva valittaminen, jatkuva valehtelu palkkatasosta (verrataan esim. Juuri valmistuneen peruspalkkaa muiden alojen keskipalkkaan), nostetaan oma osaaminen vähintään erikoislääkärin tasolle eikä millään tajuta, että te itse olette vastuussa työilmapiiristä ja siitä, että itse arvostatte omaa työtänne.Jos et itse arvosta itseäsi jatyötäsi, ei mikään vakuuttelu ulkopuolelta riitä.
Joten jos vaikka ensi viikosta alkaen porukalla keskittyisitte työn hyvin puoliin,muistelisitte kaikkia kertoja, kun potilas tai omainen on kiittänyt teitä, lopettaisitte itsenne lannistamisen ja vähättelyn jaistuisitte alas miettimään, miten työilmapiiriä voitaisiin parantaa.
Haista sinä p*ka! Tervetuloa hoitoalalle sitten, työpaikkoja kyllä löytää. Minä viis veisaan teidän arvostuksesta. Sillä arvostuksella ei makseta kaupassa. Kunnon palkka olisi hyvä alku. Eikö jo tämä hoitajapula kerro siitä, ettei asiat ole hyvin?!?! Ja jälleen kerran, meitä on paljon päivätyössä olevia, joilla niitä lisiä ei ole ja peruspalkka on sen 2500€.
Osaako joku kertoa että millä todennäköisyydellä rokotettu joutuu sairaalaan tai tehohoitoon koronan takia?
Asiantuntijat puhuu että rokotteella saa erinomaisen suojan eli todennäköisyys joutua sairaalaan on erittäin pieni joten jos rokottamaton joutuu 33 kertaa todennäköisemmin tehohoitoon niin eikö se meinaa sitä myös että rokottamattomalla on myös todella pieni mahdollisuus joutua tehohoitoon koronan takia?
Jos rokotettu joutuu tehohoitoon 0,01% todennäköisyydellä koronan taki niin rokottamattomalla todennäköisyys on 0,33%?
Eli siis jos rokotettu saa koronan niin millä todennäköisyydellä hän joutuu tehohoitoon ja jos rokottamaton saa koronan niin millä todennäköisyydellä hän joutuu tehohoitoon?
Jos pistät alapeukun niin kerro sinä sitten ne oikeat luvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL: "Rokottamattomien osuus on koko väestöstä 14 prosenttia, mutta heidän osuuteensa sairaalahoidossa on 70 prosenttia". Odotan innolla miten apukoululaiset lähtevät tätäkin faktaa vastaan länkyttelemään 👉👌🤭
Ei sillä ole kuulemma mitään väliä mitä viranomainen tai media sanoo, sillä ne ovat kaikki eliittiliskojen talutusnuorassa. Vain joku Venäjän sponsoroima informaatiovaikuttamussivusto kertoo totuuden 🌭🤭. Mitä keijoja 🤭🤭🤭
On hulvatonta miten nämä hokevat "valtamedian" epäluotettavuutta, mutta toisaalta uskovat jokaisen random ä ärioikeistolaisen hämylinkin takaa löytyvän noitatohtorin tai eläinlääkärin jorinat, puhumattakaan videoista. Jos joku nimittäin sanoo jotain jossain videolla, on sen oltava totta 🤡. Ja naapurissa hierotaan käsiä tyytyväisenä.
Faktojen tarkistaminen on tuntematon asia. Yhdellä napin painalluksella selaimen google kuvahaulla paljastuu mielenkiintoisia asioita. Kuten 4-vuotta sitten lapsen saama sydänkohtaus on otettu follareiden käyttöön.
Tätä juuri tekevät. Samoin hyvin suosittu oli video muka-rokotushaitoista, joka paljastui vuosia vanhaksi ja potilaskin kärsi ihan muusta taudista.
Lähes kaikki noitten linkkaamat videot ja linkit on valetta ja jos oikeaa asiaa, niin on tahallaan vääristelty ihan muuksi, niikuin tänä aamunakin joku ruotsalaistutkimus, joka kääntyi päälaelleen .
Käsittämätöntä miksi noin tekevät, otaksun syyksi toinen toistensa harhoja tukeakseen. Mitään muuta syytä ei voi olla, sillä kaikki muuthan tietää asioitten olevan toisin kuin nämä esittää, eli turhaan niillä yrittävät pelotella ja saada ihmiset olla ottamatta rokotteita.
Onkohan Nohynek ottanut jo rokotteen?
Miksei se mainitse asiasta? Eipä ole tainnut ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton enkä rokotusta meinaa ottaa koska minulle se on turha enkä halua tälläiselle yhteiskunnalle mitää hyvää.
Jos sairastut vakavaan koronaan niin ethän sitten ota tehohoitoa vastaan. Sekin on sinulle ihan turhaa.
Pakollinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinäkään. Reilu peli ja samat säännöt kaikille.
Tietysti minä saan odottaa, koska olen hoitanut velvollisuuteni. Tehnyt työni, maksanut veroni ja ottanut tarvittavat rokotteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut vakavaan koronaan niin ethän sitten ota tehohoitoa vastaan. Sekin on sinulle ihan turhaa.
Tehohoito on hyödyllistä ja tulee tarpeeseen. Koronarokote ei.
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinäkään. Reilu peli ja samat säännöt kaikille.
Tietysti minä saan odottaa, koska olen hoitanut velvollisuuteni. Tehnyt työni, maksanut veroni ja ottanut tarvittavat rokotteeni.
Onneksi et saanut vakavia rokotehaittoja. Sitten ois peruuntunut kaikki oikeudet, koska se olisi ollut itse aiheutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä ei saa jaotella sukupuolen mukaan mutta rokotuksen mukaan saa 🥺
Sukupuoli ei tartu...
Mutta rokote ei estä virusta leviämästä...
Ei tarvi estäkään, riittää kun sen ottaja ei saa vakavaa tautimuotoa.
Siksi minä ja kaikki muut sen olemme ottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa että millä todennäköisyydellä rokotettu joutuu sairaalaan tai tehohoitoon koronan takia?
Asiantuntijat puhuu että rokotteella saa erinomaisen suojan eli todennäköisyys joutua sairaalaan on erittäin pieni joten jos rokottamaton joutuu 33 kertaa todennäköisemmin tehohoitoon niin eikö se meinaa sitä myös että rokottamattomalla on myös todella pieni mahdollisuus joutua tehohoitoon koronan takia?
Jos rokotettu joutuu tehohoitoon 0,01% todennäköisyydellä koronan taki niin rokottamattomalla todennäköisyys on 0,33%?
Eli siis jos rokotettu saa koronan niin millä todennäköisyydellä hän joutuu tehohoitoon ja jos rokottamaton saa koronan niin millä todennäköisyydellä hän joutuu tehohoitoon?
Jos pistät alapeukun niin kerro sinä sitten ne oikeat luvut.
Lukusi ovat päin seiniä joten voisitko olla spämmimättä niitä jatkuvasti palstalle.
Ajiliareiv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö minun sitten pitäisi vapautua verojen maksamisesta?
Helppoa. Lopetat vain työnteon etkä ota mitään tukia vastaan.
Silti jää maksettavaksi 50% verot esim. bensavero, vakuutusvero, arvonlisävero, ... you name it.
Niin, koska ajat valtion ylläpitämillä teillä. Oikeasti et saisi käyttää niitäkään. Pitääkö näitä aikuisille ihmisille tosiaan selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun todennäköisyys joutua teholle koronan takia on olemattoman pieni mutta jos teholle joudun niin tottakai otan paikan koska olen maksanut veroja todella paljon.
Jos veroprosenttiani kevennettäisiin huomattavasti niin silloin en ottaisi tehohoitopaikkaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oxygen kirjoitti:
Vakavan koronan iskiessä roketevastaisen mieli voi muuttua.
Kun hengitys lamaantuu ja sitä hengityskonetta/tehohoitopaikkaa ei ole vapaana, niin hengenlähtö on suht varma.
Toinen iso kysymys on tehohoidon kustannukset ja leikkausjonot.
Tehohoito maksaa n 15k vuorokaudessa eli esim. 14 vrk maksaa 210.000 euroa.
Teholla yli70% koronapotilaista on rokottamattomia.
Denialisteille sitten vaan lasku perään. Elämä on täynnä valintoja ja riskejä, mutta typerä ei kannata olla.Olen valmis kuolemaan koronaan, mutta en rokotteeseen. Voitte pistää minut rokottomattomana teho-osastojonon hännille. Voitte olla ottamatta minut teho-osastolta sisällä, jos sen nyt näette epätodennäköisessä tilanteessa tarpeelliseksi, En välitä.
Olen valmis kuolemaan oikeusvaltioperiaatteen ja yksilön vapauden puolesta.
anonyyminä on helppo uhota
Oma henki on suuri uhraus sinunlaisesi sokean henkilön puolesta. Et näe kokonaiskuvaa.
Tulen joka tapauksessa kieltäytymään loppuun asti rokkotteesta.
Voi helv. mitä uunoja täällä. Ei uskota edes virallisia tilastoja vaan väännellään itse ominpäin... uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä ei saa jaotella sukupuolen mukaan mutta rokotuksen mukaan saa 🥺
Sukupuoli ei tartu...
Mutta rokote ei estä virusta leviämästä...
Ei tarvi estäkään, riittää kun sen ottaja ei saa vakavaa tautimuotoa.
Siksi minä ja kaikki muut sen olemme ottaneet.
Minä en ole ottanut, mutta vaihdan valkosipulit makuuhuoneen katosta joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Sama lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pistät alapeukun niin kerro sinä sitten ne oikeat luvut.Lukusi ovat päin seiniä joten voisitko olla spämmimättä niitä jatkuvasti palstalle.
Mitkä sitten ovat oikeat luvut?
Mistä luvusta 33 kertainen todennäköisyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto on kriisissä koska ei ole henkilökuntaa. Sitä voi jokainen pohtia miksei lähes kahden vuoden aikana ole tehty sen eteen mitään, vaan päinvastoin.
Mitä sen eteen olisi pitänyt mielestäsi tehdä?
Miten ala saadaan kiinnostavaksi nuorille ja miten alalla olevat saadaan pysymään työssä?Esimerkiksi tämä palsta. Sadoittain kommentteja siitä, kuinka hoitajat ei tee mitään, helppoa työtä kansliassa pullaa syöden ja palkkaa eivät tarvitse. Tämähän on yleinen mielipide. Arvostus.
Miten tosiaan ne työolot, palkka? Miksi tehohoitajan palkka on lähes sama, kuin täysien ikälisien kanssa lähihoitajalla? Siinä missä hoitaja saa yövuoroputken jälkeen nukkumispäivän ja yhden vapaapäivän alle kahden tonnin netolla vs. kolmivuorotehtaassa kolmen tonnin netto kuuden päivän vapailla. Miksi sijainen valitsee vuoronsa vakiväen tehdessä jämät? Kumpaa arvostetaan, sitä joka sitoutuu työpaikkaansa, kehittää työtä ja ottaa lopullisen vastuun hoidettavistaan vai sitä joka poikkeaa silloin tällöin?
Ei tämä vaikeaa ole. Ongelmat hoitoalalla on olleet vuosia, niille ei ole haluttu tehdä mitään ja onhan tämä korona-aika ollut märkä rätti kasvoille ja viimeinen pisara monelle. Silti jatkatte jankkaamista että kyllä ne hoitajat töihin saadaan vaikka valmiuslailla pakotettuna. Ja parilla pakkopiikillä. Ette saa.
Suuri yleisö ,eli asiakkaat ja potilaat, eivät arvosta mitään hoitajia. Suuri yleisö niputtaa kaikki -hoitaja loppuiset ammatit johonkin alimpaan aputyökastiin, jolle ei tarvitse osoittaa arvostusta minkään vertaa. Suurelle yleisölle on ihan sama, onko kyseessä kokonaan kouluttamaton hoitaja, ammattikoulun käynyt lähihoitaja vai korkeakoulututkinnon suorittanut sairaanhoitaja, ja sanasta "hoitaja" herää mielikuva apukäsistä jossain vanhainkodissa. Suurin osa ei tiedä, tai jos tietääkin niin ei tule ajatelleeksi, että sairaanhoitajille AMK-tutkinto on vain minimivaatimus, ja että osa sairaanhoitajista on suorittanut myös maisteritutkinnon, ja varsinkin terveysasemien vastaanotoilla on töissä sairaanhoitajia, jotka pitävät vastaanottoja, määräävät lääkkeitä ja kirjoittavat sairauslomia.
Suuri yleisö soittaa terveysasemalle tai tekee sähköisen yhteydenoton, joka alkaa sanoilla: haluan varata ajan lääkärille. Lääkäri on se, mitä arvostetaan ja halutaan, mutta jos kyseessä ei ole erityisasiantuntemusta vaativa ongelma, vaan homman hoitaa sairaanhoitaja, eli se hoitotyön asiantuntija, niin kuulee tosi herkästi, että sain ajan "vain hoitajalle".
Useimmilla on kuitenkin ylempi AMK-tutkibto tai erikoistumiskoulutus, ei suinkaan yliopistosta maisterin paperit.
Sairaanhoitajia arvostetaan kyllä, mutta haluatko tietää, mikä itselläni huojuttaa arvostusta?
Jatkuva valittaminen, jatkuva valehtelu palkkatasosta (verrataan esim. Juuri valmistuneen peruspalkkaa muiden alojen keskipalkkaan), nostetaan oma osaaminen vähintään erikoislääkärin tasolle eikä millään tajuta, että te itse olette vastuussa työilmapiiristä ja siitä, että itse arvostatte omaa työtänne.Jos et itse arvosta itseäsi jatyötäsi, ei mikään vakuuttelu ulkopuolelta riitä.
Joten jos vaikka ensi viikosta alkaen porukalla keskittyisitte työn hyvin puoliin,muistelisitte kaikkia kertoja, kun potilas tai omainen on kiittänyt teitä, lopettaisitte itsenne lannistamisen ja vähättelyn jaistuisitte alas miettimään, miten työilmapiiriä voitaisiin parantaa.
Palkoista: yhä useammalla sairaanhoitajalla se peruspalkka on vain se, mitä saa käteen. Iän ja kokemuksen myötä palkka nousee vain hyvin vähän. Ensimmäinen ikälisä 4% tulee 5 vuoden työkokemuksen jälkeen ja toinen ikälisä 8% peruspalkasta 10 vuoden jälkeen. Itse en ollut sairaanhoitajana sitä viittä vuotta, joten ensimmäinenkin ikälisä jäi tulematta. Palkkani oli neljän vuoden työkokemuksen jälkeen 2485 euroa/kk.
Työilmapiiristä: Työilmapiiri on minun työpaikoilla ollut ihan hyvä. En ole kuullut, että työilmapiiristä muutkaan sairaanhoitajat olisivat valittaneet mutta henkilöstöresurssien puutteesta johtuvasta jatkuvasta kiireestä kylläkin, mikä on eri asia. Hoitoalalla sai parhaimmillaan kokea sellaista yhteisöllisyyttä ja tiimityön henkeä, jota esimerkiksi opetusalalla ei ole koskaan sattunut kohdalle. Silti olen edelleen tyytyväinen alanvaihtoon, sillä nykyään AMK-opettajana palkkani on 4627 euroa/kk.
Suosittelen lämpimästi, etä ne, jotka ottavat osaa keskusteluun sairaanhoitajien palkoista ja työoloista, kävisivät itse kokeilemassa mitä se työ oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Voi helv. mitä uunoja täällä. Ei uskota edes virallisia tilastoja vaan väännellään itse ominpäin... uskomatonta.
Vale - emävale - tilasto.
En tiedä, koska valitettavan harvan puheesta saa tolkkua vaikka työskentelisivät suomalaisissa sairaaloissa/terveysasemilla. Kokemusta viimeksi viime viikolta kun hoitsu ei ymmärrä mitä minä sanon, enkä minä, mitä hän kysyy. Mutta ehkäpä nuo venäläiset ja virolaiset sitten työskentelevät edullisemmin kun heidän lukumääränsä on niin suuri esim. Eksotella.