Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matkustamisessa on sinulle vastenmielistä?

Vierailija
16.11.2021 |

Jos nyt ei puhuta rahasta vaan muusta.
Itse nautin suunnattomasti jo siitä, että matka katkaisee arjen. Loma alkaa jo Onnibussissa matkalla lentokentälle. Valmiissa pöydässä syöminen, uudet elämykset ja kokemukset lämmittää pitkään, vuosienkin päästä. Oikein odotan, että pääsispä taas suunnittelemaan matkaa.
Mutta olisi kiva kuulla, miksi jotkut suorastaan vihaa matkustelua. Varsinkin miehet.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkapahoinvointi. Onneksi nykyään julkisissa on monesti väljempää. Suosin junaa, ihanan tasaista kyytiä.

Vierailija
22/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokentän turvatarkastukset, pakkausrajoitukset ja maskinkäyttö.

Olin juuri lennolla to/su (vain 3h kanttiinsa) ja yllättävän kivuttomasti meni maskin kanssa. Yhtään ei ahdistanut eikä kostunut tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään matkustaa.

Mutta ne huonot puolet,

Lentokentän p maksut

Lentokentän jonottaminen ja ruuhkat

Tiukat painorajat laukuissa

Lentokoneessa Laukut ei mahdu hyllyyn

Tönivä ja potkiva takana istuva törttö

Kiristyvät turvamääräykset

Passi voimassa vain 5 v, tulisi olla Min 20 v

Pitkät lennot ikäviä

Vierailija
24/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki matkustamisessa on ikävää. Pakkaaminen, järjesteleminen, meluavat ihmiset liikennevälineissä, pitkät istumiset, hotellit joissa haisee puhdistusaineet.

Voisin tykätä matkustamisesta jos olisin ökyrikas niin, että joku assistentti hoitaisi järjestelyt, ja pääsisin koneessa omaan rauhaan ja majoitus olisi meluton, siisti ja hajuton. Toki matkakoteenkin pitäisi sitten olla miellyttävä, esim. jokin eurooppalainen kulttuurikaupunki.

Vierailija
25/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän lentämisestä ja muutenkin paikasta toiseen liikkumisesta lentäen ja omalla autolla, mutta yllättäen en pidä perillä olemisesta. En ole matkustellut enää pariinkymmeneen vuoteen sen jälkeen, kun huomasin tämän.

Vierailija
26/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 10 h lennot on mulle täyttä tuskaa

Businessluokka auttaa

Vierailija
27/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalat aikataulut lento- ja laivamatkailussa. Aina saa lähteä aamuyöstä tai palata keskellä yötä.

Vierailija
28/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokentän turvatarkastukset, pakkausrajoitukset ja maskinkäyttö.

Olin juuri lennolla to/su (vain 3h kanttiinsa) ja yllättävän kivuttomasti meni maskin kanssa. Yhtään ei ahdistanut eikä kostunut tms. 

Mitäs kostumisellasi on tekemistä maskin kanssa ?

Vierailija
29/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää lentämisestä yhtään. Junalla, laivalla ja omalla autolla tykkään vain reissata. Ei tietenkään pääse etelän lämpöön niin helposti mutta eipä tarvitse olla kuin sillit purkissa monta tuntia.

Vierailija
30/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä matkustamisesta, mutta kaikki jonottelut ja odottelut ottaa päähän. Ennen koronaa varsinkin Helsinki-Vantaan lentokenttäkin alkoi jo vähän tympiä. 

Vierailija
31/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan tarpeetonta elämyshakuista matkailua. Käyn matkalla jonkun tarkoituksen vuoksi, esimerkiksi taiteilijan näyttely. Teen muistiinpanot näyttelystä, joita voin soveltaa työhöni. Pelkkä möllötysfiilistely paikasta toiseen on ongelmallista, sehän se paskinta matkailualalla onkin; harva käyttää saamiaan tietoja matkan ajalta tuottavasti. Muistot eivät pelkästään ole tuottavia.

Mun mielestä kuulostaa aika surulliselta tuollainen elämä, että muistojenkin pitäisi olla tuottavia... Omasta mielestäni elämän tarkoitus on taas nauttia elämästä niin paljon kuin on mahdolllista.

Vierailija
32/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen ja vuokra-auton palauttaminen.

Vierailija
33/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän lentämisestä ja muutenkin paikasta toiseen liikkumisesta lentäen ja omalla autolla, mutta yllättäen en pidä perillä olemisesta. En ole matkustellut enää pariinkymmeneen vuoteen sen jälkeen, kun huomasin tämän.

Tää on kyllä aika jännä juttu, minkälaisissa kohteissa olet käynyt? Jos et viihdy turistirysissä niin ehkä joku luontomatkailu voisi olla enemmän sun juttu...

Vierailija
34/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukahauskuus ja mukaihanuus.

Minusta nyt vaan ei ole millään tavalla nautintoa mennä paikkaan, jonne täytyy matkustaa pitkästi. Paikanpäällä lompsutella menemään aamusta iltaan katsellen jotain talonmörskiä tai maata toimettomana rannalla hankkimassa melanoomaa.

Asioimassa paikoissa, jossa kaikki on hankalaa, alkaen kielestä, sitten pidät huolta siitä ettei sulta varasteta tai sua kuseteta.

Tähän päälle kiire, stressi ja rahanmeno.

Ei kiitos.

Em. syistä matkustan mielelläni, mutta yksin.

Vierailija
35/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Businessluokka auttaa

Kestääkö bisnesluokan lento vähemmän aikaa kuin rahvaalla?

Sellainen mulle siis!

Vierailija
36/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mölyävät tai pahanhajuiset vierustoverit missä tahansa kulkuvälineessä.

Vierailija
37/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä: univelka, kireä kiireinen tunnelma, ylihintaiset ruuat, tavaroiden vekslaus turvapisteillä, mielivaltaiset tarkastukset ja kriteerit (joskus käy kaikki, joskus ei mikään), matkustajien alentava paimentaminen paikasta toiseen kuin he olisivat jotain karjaa, samaan aikaan jatkuvasti hierotaan naamaan että jos olisit maksanut lisää niin saisit tätä ja tuota. Ja koitetaan vielä myydä tätä luksuksena eikä pakollisena pahana!

Paikan päällä: taksikuskien kusetusyritykset, kolmen tähden nuhjuiset ja silti oudon kalliit hotellit, känniset junttiseurueet, ruokapaikasta sopiminen, töykeät pitkästyneet tarjoilijat, turisteja ahdistelevat myyjät, eksyminen, melu jne. jne.

Vierailija
38/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden puolesta joudun puhumaan muita kieliä kuin suomea ja lomalla en sitä halua tehdä. Lomat vietän kotosalla rauhassa ilman mitään häiriötekijöitä

Vierailija
39/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa istuminen on ihan tuskaa. En ole lihava (177/66) enkä adhd. Se tila on vaan niin pieni. Paikat puutuu ja vierustoveri on liian lähellä.

En vihaa matkustamista, mutta lentäminen on koko hommassa vastenmielisin osuus.

Vierailija
40/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Businessluokka auttaa

Kestääkö bisnesluokan lento vähemmän aikaa kuin rahvaalla?

Sellainen mulle siis!

Ei, mutta voi ottaa välillä torkut lie flat - istuimessa eikä tarvitse syödä naapurin kyynärpäitä varoen. Jos huvittaa ottaa pieni päiväkänni, samppis on free flow

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme