Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matkustamisessa on sinulle vastenmielistä?

Vierailija
16.11.2021 |

Jos nyt ei puhuta rahasta vaan muusta.
Itse nautin suunnattomasti jo siitä, että matka katkaisee arjen. Loma alkaa jo Onnibussissa matkalla lentokentälle. Valmiissa pöydässä syöminen, uudet elämykset ja kokemukset lämmittää pitkään, vuosienkin päästä. Oikein odotan, että pääsispä taas suunnittelemaan matkaa.
Mutta olisi kiva kuulla, miksi jotkut suorastaan vihaa matkustelua. Varsinkin miehet.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se matkanteko. Lentokoneessa istuminen on hirveän tylsää. Tein kerran sen virheen, että lensin kaukolennon businessluokassa ja nyt minua ei saa mannertenväliselle lennolle turistiluokkaan enää mikään. Harmi vaan, ettei budjetti anna periksi businesslentoja kovin usein.

Mä käyn aina kaukomatkoilla, ja lähes joka kerta on käynyt sellainen tsägä, että kone ollut puolityhjä, eli olen pystynyt varaamaan itselle kokonaisen penkkirivin, 3-4 istuinta. Siinä sit syö, ottaa pari gintonicia, katsoo jotain leffaa ja käy maate. Olen aina onnistunut nukkumaan suurimman osan lentoajasta, mikä olisi muuten supertylsä.

Itse en taas oikein pysty kunnolla nukkumaan missään liikennevälineessä, jollen ole oikeasti ihan tosi väsynyt. Silloinkin se on enemmän sellaista torkahtelua. Yleensä työreissulta palatessa saan muutaman lyhyen pätkän nukuttua, jollei koneessa ole jotain kauheaa kälättäjäporukkaa liian lähellä. Kaikkein pahinta on, jos työreissun viimeinen ilta on mennyt vähän pitkäksi ja aamulla lähtö kotimatkalle ja sitten kauheessa krapulassa yrittää jotenkin selviytyä siitä lentomatkasta, kun ei pysty edes nukkumaan kunnolla. Ja mun tuurilla viereisellä penkillä istuu aina joku, joka tavalla tai toisella onnistuu tekemään matkustamisesta entistäkin epämukavampaa. 

Vierailija
82/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokoneet, huono ilma koneessa, luokattoman huono ruoka koneessa (onneksi voi tehdä omat voileivät, tuoda kananmunia) ja ovat vastenmielisiä ahtaus tyylinen karjan säilytyspaikkoja. Lentokentät täynnä mainoksia ja ylihintaista roskaa, parhaimmillaan on kirja ja voi istua maahan seinä selkää vasten.. kunnon tuoleja ei ole.

Ja kuitenkin oli missä koskaan oli niin siinä sitä sitten olla itsensä kanssa.

Jolloin mikä tahansa muu paikka on samanarvoinen, jos omaa tilaa kerätyillä tavaroilla kirjoilla jne ei ole niin mitä sielä kuukuisi tehdä? Varpaat meressä ja litkutella jotain 4L sangriaa? Välillä tilata lihapullia päälle?

Osaan kyl ihan kotonakin viskata ldlin kreikkalaiset konservilihapullat (3kpl 5e) paistipannuun+voi+kerma ja mikroon ranskalaiset perunapallot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vailla käytöstapoja, maksat itsesi kipeäksi siitä hyvästä että joudut todistamaan muiden huonoa käytöstä. Ei kiitos, mieluummin vietän lomaa jollain erämökillä kaukana kaikesta.

Vierailija
84/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustamisessa ikävintä on kotiin paluu.

Sehän on aina juuri se kohokohta! Kotiin, aah, omaan sänkyyn, jee!

Vierailija
85/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 10 h lennot on mulle täyttä tuskaa

Businessluokka auttaa

Kestääkö bisnesluokan lento vähemmän aikaa kuin rahvaalla?

Sellainen mulle siis!

Ei, mutta voi ottaa välillä torkut lie flat - istuimessa eikä tarvitse syödä naapurin kyynärpäitä varoen. Jos huvittaa ottaa pieni päiväkänni, samppis on free flow

Hyi. Matkustamisessa ällöä on vieressä kännäävät ihmiset, joita ei pääse pakoon. 

Vierailija
86/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää lentämistä. On aivan kamalaa istua tuntikaupalla pienessä, ahtaassa saastuttavassa metallitötsässä pahimmillaan kymmenen kilometrin korkeudessa. Hyi saakeli. Ei enää ikinä. En kyllä välitä yhtään enempää autossa istumisestakaan. Ei matkailu ole kaiken sen vaivan arvoista. 

Vierailija
87/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukuneuvojen myöhästelyt rassaa eniten.  Teen enimmäkseen omatoimimatkoja ja suunnittelen yhteydet itse. Jos jokin yhteys pettää se tietää että myöhästyn seuraavasta, ja se voi maksaa tai vie aikaa.

Vierailija
88/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on hauskaa vain kun sen voi tehdä TÄYSIN ekstemporee eikä mitään lentomatkustusta voi. Nautin paljon enemmän kun päätän että menen mökille yöksi vaikka onkin jo lokakuu tai että ajan lähikaupunkiin lempikahvilaani ja olen matkalla 5 min päätöksestä.

Vierailija
89/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtö ja paluu, matkalla on mukavaa, muu ahdistaa

Vierailija
90/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antautuminen suurehkon ihmisjoukon kanssa samaan kulkuneuvoon. Haju, erite ja äänihaittoineen.

Vierailija
91/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainainen stressi matkaa suunnitellessa ja sen toteuttamisessa. Myös rahan tuhlaaminen ahdistaa.

Vierailija
92/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että mulla on käsittämättömän huono suuntavaisto ja kartankin kanssa olen ihan käsi. En osaa yhtään hahmottaa missä olen ja eksyn helposti.

Mies taas vilkaisee kerran karttaa ja sitten painelee vilkkaissa suurkaupungeissa kun kotonaan. Ja naureskelee että miten mä en osaa. :D

Se on ainoa asia mikä matkailussa ärsyttää.

No, tämä minullakin. Itse tahdon eksyä jo lähikupan hyllyn taakse. Mies osaa suunnistaa aika lailla missä vaan. Joskus olis kiva lähteä matkaan yksin tai lasten kanssa ilman miestä, mutta tämä vähän rajoittaa😄 Muutoin kyllä rakastan matkustelua.

Vierailija
93/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lentokoneet, huono ilma koneessa, luokattoman huono ruoka koneessa (onneksi voi tehdä omat voileivät, tuoda kananmunia) ja ovat vastenmielisiä ahtaus tyylinen karjan säilytyspaikkoja. Lentokentät täynnä mainoksia ja ylihintaista roskaa, parhaimmillaan on kirja ja voi istua maahan seinä selkää vasten.. kunnon tuoleja ei ole.

Ja kuitenkin oli missä koskaan oli niin siinä sitä sitten olla itsensä kanssa.

Jolloin mikä tahansa muu paikka on samanarvoinen, jos omaa tilaa kerätyillä tavaroilla kirjoilla jne ei ole niin mitä sielä kuukuisi tehdä? Varpaat meressä ja litkutella jotain 4L sangriaa? Välillä tilata lihapullia päälle?

Osaan kyl ihan kotonakin viskata ldlin kreikkalaiset konservilihapullat (3kpl 5e) paistipannuun+voi+kerma ja mikroon ranskalaiset perunapallot.

Ai ne onkin sun kananmunat, jotka koneessa haisee, eikä kenenkään pieru.

Vierailija
94/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minkäänlaista kiinnostusta lähteä yhtään minnekään. Postilaatikolle 20 metrin päähän kerran viikossa riittää. Kauppaan lähteminen kerran viikossa parissa on mieletön trippi.

En halua kävellä missään, inhoan kuumuutta ja auringonpaistetta; olen aina sisällä. Ei siis mitään järkeä lähteä jonnekin kauas olemaan sisällä. Ei vaan innosta yhtään.

Vierailija
95/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikuisiällä ulkomaille matkustellut.. Mutta näen varmaan sata kertaa vuodessa saman painajaisen, että unohdan laukun johonkin ja se pöllitään. Se pelottaa yleensäkin kaikilla julkisilla paikoilla, että unohtaa tai pudottaa jotain tärkeätä ja vaikka huomaisi sen piankin, niin se voi olla jo viety. Ellei jopa suoraan kädestä tai taskusta viedä. Siinä tuntee itsensä niin typeräksi ja jossittelee kauan sen jälkeen, että miten olisi pitänyt joko ennaltaehkäistä tapahtunut, huomata aiemmin tai muuten toimia eri tavalla, missä se tavara/tavarat on ja mitä joku tekee niillä. Saattaa kauankin ikävöidä niitä ja surkutella. Ja tuntea vihaa. Kyllä, kiinnyn tavaroihin vähän liikaa.

Vierailija
96/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, että jostain syystä olen aina tuskanhikinen lentokentällä. Kentän käytännöt kyllä aina vähän jännittävät, mutta ei sen nyt tuollaista pitäisi olla.

Lentäminen ylipäätään on tylsä matkustusmuoto. Junassa sentään vaihtuvat matkustajat välillä ja on vähän enemmän tilaakin.

Vierailija
97/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan varastelevi/huijaavia/meluavia etelä-eurooppalaisia!

Vierailija
98/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan matkustamista ja olen matkustanut niin paljon, että se on minulle ihan rutiinia. Ei minun tarvitse päiväkausia miettiä mitä pakkaan mukaan. Kylppärissä on aina valmiiksi pakattuna litran nestepussi, jonka heitän käsimatkatavaroihin, joilla yleensä matkustan. Jos reissu on pari viikkoa tai yli, tarvitsen matlalaukun, kutta senkin pakkaan yleensä saman päivän aamuna, jos on iltalento, tai vastaavasti edellisenä iltana aamulentoa varten.

Uudet paikat, uudet ihmiset, uudet ruoat, uusi kulttuuri jne. tuovat elämääni paljon rikkautta.

Pitkät lennot sujuvat mukavasti busineksessa, lyhyet Euroopan lennot missä vaan. Sitäpaitsi nykyään voi monella yhtiöllä ostaa vieruspaikan tyhjäksi, jos ihmisiä pelkää. Itse varaan aina varauloskäyntipaikan, niin on jalkatilaa ja saa varmasti laukkunsa ylös hyllylle.

Vierailija
99/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinosta mennä käyttämään kuukauden palkkaa viikon lomaan jossain turistirysässä, kyllä sille on parempaakin käyttöä ihan täällä Suomessa. En oikein tajua miksi pitäisi säästäen kituuttaa pari kuukautta, että pääsee viikoksi rentoutumaan, itse pidän tasaista hyvää elintasoa yllä mieluummin sillä rahalla. Itse en taas ymmärrä mikä hinku isolla osalla naisista on juosta siellä ulkomailla monta kertaa vuodessa. Ja mihinkään kehitysmaahan vielä vähemmän on hinkua, siellä kuukauden palkalla elelee varmaan kuukauden pari herroiksi, mutta ei paljon kiinnosta.

Vierailija
100/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vetää röökiä missään, ei bussissa ei lentokoneessa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä