Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matkustamisessa on sinulle vastenmielistä?

Vierailija
16.11.2021 |

Jos nyt ei puhuta rahasta vaan muusta.
Itse nautin suunnattomasti jo siitä, että matka katkaisee arjen. Loma alkaa jo Onnibussissa matkalla lentokentälle. Valmiissa pöydässä syöminen, uudet elämykset ja kokemukset lämmittää pitkään, vuosienkin päästä. Oikein odotan, että pääsispä taas suunnittelemaan matkaa.
Mutta olisi kiva kuulla, miksi jotkut suorastaan vihaa matkustelua. Varsinkin miehet.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antautuminen suurehkon ihmisjoukon kanssa samaan kulkuneuvoon. Haju, erite ja äänihaittoineen.

Missä kulkuneuvossa eritteitä pyörii

Vierailija
102/108 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen ihmistungos, olen stressaaja, joten aikataulut, jotta kaikki on mukana jne jne., lisäksi väsähdän helposti kaiken uuden edessä ja kun palaan olen aivan poikki. En sano etteikö joskus jonnekin olisi mukava lähteä jne mutta matkustaminen on minulle vähän kokonaisuutena kuluttavaa vaikka itse määränpäässä olisikin ihan mukava käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinosta mennä käyttämään kuukauden palkkaa viikon lomaan jossain turistirysässä, kyllä sille on parempaakin käyttöä ihan täällä Suomessa. En oikein tajua miksi pitäisi säästäen kituuttaa pari kuukautta, että pääsee viikoksi rentoutumaan, itse pidän tasaista hyvää elintasoa yllä mieluummin sillä rahalla. Itse en taas ymmärrä mikä hinku isolla osalla naisista on juosta siellä ulkomailla monta kertaa vuodessa. Ja mihinkään kehitysmaahan vielä vähemmän on hinkua, siellä kuukauden palkalla elelee varmaan kuukauden pari herroiksi, mutta ei paljon kiinnosta.

No viimeksi ei kyllä turisteja juuri näkynyt, kun Andien vuoristossa 5 km korkeudella olimme.

Vierailija
104/108 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämukavalla penkillä istuminen yli 2h on tuskallista. Hyvin harvassa kulkuneuvossa on mukavat penkit. 

Vierailija
105/108 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ihmisistä, niiden seura yleensä tympäisee. En käytä alkoholia, joten silläkään ei saa tuota asiaa helpotettua. Olen allerginen hajusteille joten kulkuvälineet ja majapaikat ovat aina riskipeliä. Suolistosairauden vuoksi minulla on rajattu ruokavalio eikä ravintoloissakaan jaksaisi ottaa riskejä siitä, että loppuloma istutaan vessassa.

Kotona mulla on juuri sellaiset ruuat, puitteet ja seura kuin haluan.

Nuorempana reissasin Euroopassa paljonkin kunnes tuli helpottava oivallus: tästä ei tarvitse tykätä eikä ole mikään pakko lähteä himasta.

Ainoa kiva lomakohde oli Kristiania, eikä senkään antia varten oikeastaan tarvitse lähteä kotia kauemmas.

Vierailija
106/108 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolous. Ympäristö tuhoutuu ja on jokseenkin huonoa ajankäyttöä maata päivätolkulla jossain rannalla.

Vierailija
107/108 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän alkuun aloitan positiivisella: musta pakkaaminen on ihanaa :D

Mutta siihen se sitten jääkin :D Inhoan sitä aikataulujen perässä juoksemista, suunnittelua, matkustamissa siinä mielessä että siirrytään Aasta Beehen. Kulkuvälineiden selvittelyä. Lentokoneessa on epämukavaa. Eksyn aina, AINA, uuteen paikkaan mennessäni totaalisesti, en tiedä mikä klöntti päästä puuttuu mutta tämä tapahtuu ihan kotikaupungissanikin. Vihaan puhua englantia. Kuuma.

mutta kotimaan matkustaminen on ihan hauskaa. Pirun kallista vaan, ja jotenkin tuntuu "turhalta", kun samalla rahalla pääsisin näkemään jonkun toisen maan - vaikken ulkomaan matkailusta edes välitä. Hyvin hullunkurista

Vierailija
108/108 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinosta mennä käyttämään kuukauden palkkaa viikon lomaan jossain turistirysässä, kyllä sille on parempaakin käyttöä ihan täällä Suomessa. En oikein tajua miksi pitäisi säästäen kituuttaa pari kuukautta, että pääsee viikoksi rentoutumaan, itse pidän tasaista hyvää elintasoa yllä mieluummin sillä rahalla. Itse en taas ymmärrä mikä hinku isolla osalla naisista on juosta siellä ulkomailla monta kertaa vuodessa. Ja mihinkään kehitysmaahan vielä vähemmän on hinkua, siellä kuukauden palkalla elelee varmaan kuukauden pari herroiksi, mutta ei paljon kiinnosta.

No viimeksi ei kyllä turisteja juuri näkynyt, kun Andien vuoristossa 5 km korkeudella olimme.

Oliko uniiggi kokemus, josta voi kerskailla vauvapalstalla? En oikein näe mitään pointtia lähteä maisemien takiakaan rämpimpään mihinkään paimentolaisen vetämälle retkelle, ja vielä maksaa itsensä kipeäksi siitä "kokemuksesta". Jokainen tyylillään, minä käytän rahat ja aikani mieluummin hyvään elämään kotikulmillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä