Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matkustamisessa on sinulle vastenmielistä?

Vierailija
16.11.2021 |

Jos nyt ei puhuta rahasta vaan muusta.
Itse nautin suunnattomasti jo siitä, että matka katkaisee arjen. Loma alkaa jo Onnibussissa matkalla lentokentälle. Valmiissa pöydässä syöminen, uudet elämykset ja kokemukset lämmittää pitkään, vuosienkin päästä. Oikein odotan, että pääsispä taas suunnittelemaan matkaa.
Mutta olisi kiva kuulla, miksi jotkut suorastaan vihaa matkustelua. Varsinkin miehet.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se matkanteko. Lentokoneessa istuminen on hirveän tylsää. Tein kerran sen virheen, että lensin kaukolennon businessluokassa ja nyt minua ei saa mannertenväliselle lennolle turistiluokkaan enää mikään. Harmi vaan, ettei budjetti anna periksi businesslentoja kovin usein.

Vierailija
62/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä siinä lentämisessä niin kamalaa on. Kerrankin saa istua kaikessa rauhassa lukemassa tai katsella sarjoja ilman että pitäisi puuhailla jotain. Tai ottaa vaikka torkut jos pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lentokoneista mutta en halua mihinkään matkailukohteeseen. Siispä kokeilin lentosimulaattoria, Airbus A320neo. Siellä asiakas istuu kapteenin penkillä ja perämiehenä toimii ammattilentäjä. Oli hauskaa ja menen joskus vielä uudestaan. Full flight- simulaattorisessioon ei vielä ole varaa.

Vierailija
64/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin heti reissuun, jos voisin hypätä suoraan määränpäähän ja päästä samalla tavoin kotiin nukkumaan. Moni tykkää hotelleista, mutta minusta huoneissa saisi olla pieni jääkaappi pikkupurtavalle. Ärsyttää lähteä etsimään ruokapaikkaa ja kävellä jalat puhki kaupungeissa.

Pahinta on aamuyöstä herääminen, jotta ehtisi perille odottamaan 3 tuntia huoneiden luovutusta…

Me olimme juuri yhden pikkukaupungin keskustassa tilavassa asunnossa jossa oli aamiaistarpeet kahdelle. Tosin ruokaa oli niin paljon ettemme 2 päivässä päässeet edes alkuun vaikka söimme myös lounaaksi: 2kg hedelmiä, kulho pähkinöitä ja makeisia, kulho pakattuja muffineita ja kakkupaloja, leipäkorissa 2 erilaista leipää ja toinen korillinen keksejä, välipalapatukoita, riisikakkuja, suolakeksejä yms. Jääkaapissa paketit keitto- ja ilmakuivattua kinkkua, speckiä ja mortadellaa, makkara- ja pekonipaketti, 3 juustopalaa. 12 munaa ja 12 jugurttia, tuoremehua, maitoa. Tietenkin teetä, espressojauhetta, kahvikone ja kapseleita, instantkahvia.

Tulikohan tuossa kaikki?? 65e/yö. Hotelleissa vain työmatkoilla, muuten tällaiset majoitukset tai vuokratalot on parhaita

Vierailija
65/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtäkään. Ehkä se jos lentokone on tosi pahasti myöhässä 😄

Vierailija
66/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kaiken ylimääräisen rahan matkusteluun. Tykkään olla kohteessa, mutta itse _matkustaminen_ on jotain aivan kamalaa. Inhoan lentokenttiä, odottamista, jonottamista, odottamista, ahdasta konetta. Siihen ei auta edes lounget.

Kerran elämässäni olen matkustanut busineksessa, ja silloin matkustaminen oli kivaa, kun tuolin sain sänkyasentoon ja shampanjasta ei ollut pulaa. Valitettavasti siihen ei raha riitä.

Vierailija
67/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierun pidättäminen pitkillä lennoilla. Siinä on sulkijalihakset kovilla ja vatsassa möyryää. 

Vierailija
68/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen monta tuntia alumiinituubissa meluisten idioottien kanssa.

Vierailija
69/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, kylläpäs moni inhoaa jonottamista ja lentokentällä toimimista muutenkin. Itselläni ei perhesyistä ole ollut mahdollisuutta edes viikon lomaan, joten mun matkustamiset on olleet pitkiä viikonloppuja. Enkä ole kokenut sitä aamuyöllä lähtöä muuta kuin pakolliseksi pahaksi.

Ap

Tallinnaan ja Tukholmaan pystyy matkustamaan laivalla meriteitse, ei ole pakko lentokentällä jonottaa. Tosin jos asuu Sisä-Suomessa, niin ensin joutuu matkustamaan tavalla tai toiselle Helsingiin tai Turkuun.

No kyllä siellä satamissa ja laivoissakin pääsee jonottelemaan ja odottelemaan tai kulkemaan valtavan ihmislauman joukossa liian hitaasti. Inhoan jonottelua ja odottelua ihan kaikkialla ja matkustaessa sitä joutuu vaan harrastamaan ihan liikaa. 

Vierailija
70/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kotiasioiden järjestely, matkan valmistelu, lippujen tilaaminen ja majapaikan hankkiminen näin aluksi. Kauhean vaivan joutuu näkemään lähteäkseen jonnekin. Sitten se pakkaaminen ja kotiin tullessa kamojen purkaminen. Matkustamisessa se, kun ei ole omaa rauhaa, paniikkihäiriökohtauksista puhumattakaan. 

Näin moniallergisena on myös tajuttoman työlästä etsiä paikka, josta saisi jotain safkaa tai vaihtoehtoisesti vielä pakattava omat eväätkin matkaan. 

Se mitä sinä inhoat on mulle älyttömän kivaa! Nautin siitä kun saa ja pitää etsiä sopivat lennot, eli vertailla eli yhtiöiden sivuilla aikatauluja, hintoja ym, ja kun löytyy ne mieluisat niin varauksesta alkaa se matkan odottaminen. Käytän aina myös runsaasti aikaa vertaillen eri hotelleja, luen ihmisten kokemuksia ja selailen kuvia, ja nautin joka hetkestä. Myös pakkaaminen ja kaikki muu on mielestäni vain mukavaa 🙂 Ainoa mistä en niin nauti on se lentokoneessa istuminen, mutta ei se matka vaan määränpää!

Vierailija
71/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan matkustamista eikä siinä mikään ole vastenmielistä, paitsi ehkä lapset, varsinkin lentokoneessa. Ärsyttävää on pitkät lennot mutta nykyään nekin saa sujumaan rattoisasti vaikka puhelimelta  sarjoja katsellessa. Just tulin reissusta ja nyt mietin et mihin varaisin seuraavan reissun, olis koronan jäljeltä aika kasa käyttämättömiä lentopisteitä jemmassa!

Vierailija
72/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se matkanteko. Lentokoneessa istuminen on hirveän tylsää. Tein kerran sen virheen, että lensin kaukolennon businessluokassa ja nyt minua ei saa mannertenväliselle lennolle turistiluokkaan enää mikään. Harmi vaan, ettei budjetti anna periksi businesslentoja kovin usein.

Mä käyn aina kaukomatkoilla, ja lähes joka kerta on käynyt sellainen tsägä, että kone ollut puolityhjä, eli olen pystynyt varaamaan itselle kokonaisen penkkirivin, 3-4 istuinta. Siinä sit syö, ottaa pari gintonicia, katsoo jotain leffaa ja käy maate. Olen aina onnistunut nukkumaan suurimman osan lentoajasta, mikä olisi muuten supertylsä.

Vierailija
73/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentät ja lentokoneet. Oikeasti vihaan niissä olemista.

Vierailija
74/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn aina kaukomatkoilla, ja lähes joka kerta on käynyt sellainen tsägä, että kone ollut puolityhjä, eli olen pystynyt varaamaan itselle kokonaisen penkkirivin, 3-4 istuinta. Siinä sit syö, ottaa pari gintonicia, katsoo jotain leffaa ja käy maate. Olen aina onnistunut nukkumaan suurimman osan lentoajasta, mikä olisi muuten supertylsä.

Varaamisella en tarkoita sitä, että ostaisin liput koko penkkiriviin, vaan kun ovet suljetaan ja huomaan että penkkirivejä jää tyhjäksi, niin varmistan lentoemännältä että enempää matkustajia ei tule, ja asetun tyhjälle riville.

Vierailija
75/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen ja odottaminen turhautuneena. Jokainen lento tähän mennessä on vaatinut yöpymistä hesan päässä, joten matka venyy vielä entisestään turhaan. Jos voisi teleportata itsensä kohteeseen niin sitten olis ok. Istumista ja odottamista en enää jaksa.

Vierailija
76/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä sinä inhoat on mulle älyttömän kivaa! Nautin siitä kun saa ja pitää etsiä sopivat lennot, eli vertailla eli yhtiöiden sivuilla aikatauluja, hintoja ym, ja kun löytyy ne mieluisat niin varauksesta alkaa se matkan odottaminen. Käytän aina myös runsaasti aikaa vertaillen eri hotelleja, luen ihmisten kokemuksia ja selailen kuvia, ja nautin joka hetkestä. Myös pakkaaminen ja kaikki muu on mielestäni vain mukavaa 🙂 Ainoa mistä en niin nauti on se lentokoneessa istuminen, mutta ei se matka vaan määränpää!

Hyi vttu tuo lentojen etsiminen ja varaaminen. >/ En mitään inhoa niin paljon kuin sovittaa bussiaikatauluja ja lentoja yhteen. Etenkin itten kun on käynyt kaikki yhtiöt läpi ja hupskeikkaa se lento mihin päätyy onkin kallistunut sillävälin.

Pitää varata aikaa lähtöselvitykseen, lennon viivästymiseen jne. ja lopputulos että viettää tunteja jossain kämäsellä kentällä.

Pakkaaminen ihan perseestä kun aina on liikaa kamaa ja sitä sitten pitää karsia.

Bussissa pitää valvoa ikkunasta ettei nyt tuo-ja-tuo vanha käntty ota minun laukkuani kun luulee sitä omakseen. Niin on käynyt vaikkei onneksi matkalle lähdettäessä.

Lennoilla tylsää kun en osaa nukkua istualtani enkä keskittyä mihinkään lukemiseen tai katsomiseen. Enkä siedä ihmisten läheisyyttä. Enkä niiden pierun hajua.

Kohteessa taas kallista, kurjaa ja rumaa ja mammuja joka paikassa.

Vierailija
77/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järjestelyt, odottelu, istuminen lentokoneessa. Matkakohde on yleensä jollain tasolla pettymys. Matkan vaiva ei vaan mitenkään vastaa siitä saatavaa iloa.

Vierailija
78/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa oleminen on silkkaa henkistä kidutusta.

Vierailija
79/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että bisneslennon hinnalla ei saa tarpeeksi lisäpalveluita (reilusti parempaa penkkiä koneesssa) Euroopan lennoille. 

Vierailija
80/108 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisessa ikävintä on kotiin paluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi