Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä matkustamisessa on sinulle vastenmielistä?

Vierailija
16.11.2021 |

Jos nyt ei puhuta rahasta vaan muusta.
Itse nautin suunnattomasti jo siitä, että matka katkaisee arjen. Loma alkaa jo Onnibussissa matkalla lentokentälle. Valmiissa pöydässä syöminen, uudet elämykset ja kokemukset lämmittää pitkään, vuosienkin päästä. Oikein odotan, että pääsispä taas suunnittelemaan matkaa.
Mutta olisi kiva kuulla, miksi jotkut suorastaan vihaa matkustelua. Varsinkin miehet.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 h lennot on mulle täyttä tuskaa

Vierailija
2/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se matkustaminen on pahista matkailussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää pakkaamisesta enkä lennoista, minkään mittaisista lennoista. 

Vierailija
4/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälle pääsee lyhyemmilläkin lennoilla.

Vierailija
5/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa istua paikoillaan pitkiä aikoja, vaikka olisikin tekemistä mukana. Vieressä istuvat matkustajat ovat liian lähellä.

Vierailija
6/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joille pitkään paikallaan istuminen on tuskaa, onko teillä adhd tai oletteko lihavia, vai mikä syy?

Vierailija
7/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että mulla on käsittämättömän huono suuntavaisto ja kartankin kanssa olen ihan käsi. En osaa yhtään hahmottaa missä olen ja eksyn helposti.

Mies taas vilkaisee kerran karttaa ja sitten painelee vilkkaissa suurkaupungeissa kun kotonaan. Ja naureskelee että miten mä en osaa. :D

Se on ainoa asia mikä matkailussa ärsyttää.

Vierailija
8/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joille pitkään paikallaan istuminen on tuskaa, onko teillä adhd tai oletteko lihavia, vai mikä syy?

Itse olen kokoa xs-s, tottunut liikkumaan ja tekemään paljon päivän aikana. Ei tietääkseni ole adhdta.

Vierailija
9/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että se maksaa paljon. Se että joutuu väkisinkin välillä ostamaan ylikalliita ruokia esim lentokentällä ym matkan varrella. Se, että reissaamisesta ja paikasta toiseen säheltämisestä tulee illuusio,että tekee hirveästi jotain olennaista, vaikka oikeasti ei sinänsä tee. Se, kun pitää huolehtia aikatauluista ja joka paikkaan ehtimisestä ajoissa, sekä siitä ettei tule ryöstetyksi ja huijatuksi. Sellaiset selkkaukset, jos esimerkiksi hotellihuone on likainen ja pitää pyytää vaihtoa, tai kestäminen ja huonosti nukkuminen, kun hotellihuone onkin älyttömän tunkkainen ja kuuma. Se, että jos unohtaa jotain tärkeää esimerkiksi tietyt lääkkeet kotiin, niin on iso homma toisessa maassa saada asia korjattua.

Tykkään matkailusta, mutta nuo ovat huonoja puolia.

Vierailija
10/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan matkustamista ja uusien asioiden kokemista, mutta onhan siinä ikäviäkin puolia kuten pakkaaminen, aikataulut, pitkät lennot jne. Itse matkustan tällä hetkellä pienellä budjetilla, joten toki se tekee matkustelusta vielä haastavampaa kun täytyy enemmän miettiä mihin rahat riittävät ja mukavuudesta on tingittävä.

Vierailija
11/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän turvatarkastukset, pakkausrajoitukset ja maskinkäyttö.

Vierailija
12/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäongelmia enkä osaa nukkua istuviltaan. 

Vierailija
13/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälle pääsee lyhyemmilläkin lennoilla.

Ihanko totta Einstein?

Vierailija
14/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aina yllättävän rankkaa jättää maa taakse. Oli juuri oppinut tavat, valuutan ja kiintynyt majoitukseen.

Kiersin vuoden aikana 15 eri maata, koko maapallon ympäri.

Vierailija
15/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se että pitäisi lähteä 100km päähän vanhemmille yleisillä kulkuneuvoilla ajatuksena ahdistaa. Ikinä et tiedä kuka istuu viereen / kenen viereen joudut istumaan, jos vapaita paikkoja rajoitetusti ja ei pääse ikkunapaikalle. Aikaa kuluu turhaan (1 vaihto ja noin 30 min kävelyä koko matkalla yhteensä, pahimmillaan vie 2,5-3h). Kyllä, tämäkin on matkustamista, joskin maan sisäistä. Ulkomaille asti en tämän takia edes haaveile, ajatus siitä että pitäisi olla ensin bussissa ja sitten joko laivassa tai lentokoneessa täysin vieraiden ihmisten kanssa X-tuntia, brrrrh! 

Vierailija
16/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tarpeetonta elämyshakuista matkailua. Käyn matkalla jonkun tarkoituksen vuoksi, esimerkiksi taiteilijan näyttely. Teen muistiinpanot näyttelystä, joita voin soveltaa työhöni. Pelkkä möllötysfiilistely paikasta toiseen on ongelmallista, sehän se paskinta matkailualalla onkin; harva käyttää saamiaan tietoja matkan ajalta tuottavasti. Muistot eivät pelkästään ole tuottavia.

Vierailija
17/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotiasioiden järjestely, matkan valmistelu, lippujen tilaaminen ja majapaikan hankkiminen näin aluksi. Kauhean vaivan joutuu näkemään lähteäkseen jonnekin. Sitten se pakkaaminen ja kotiin tullessa kamojen purkaminen. Matkustamisessa se, kun ei ole omaa rauhaa, paniikkihäiriökohtauksista puhumattakaan. 

Näin moniallergisena on myös tajuttoman työlästä etsiä paikka, josta saisi jotain safkaa tai vaihtoehtoisesti vielä pakattava omat eväätkin matkaan. 

Vierailija
18/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan kyllä matkustamista mutta mulla on loukkaantumisen seurauksena lonkissa vikaa ja jos ne alkaa vihlomaan niin tuntuu että taju lähtee. Siinä ei venyttely riitä. Vähän joudun miettimään selviänkö yli 6h lennoista enää. 

Vierailija
19/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lentämistä ihan kunnolla. Jo pelkkä tieto tai itsasiassa ajatus lentokoneeseen joutumisesta ahdistaa ja mietin miten siitä voisin selvitä.

Vierailija
20/108 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä