Haluatko anoppisi muuttavan naapuriisi?
Anoppi on puolisosi äiti. Täällä aina meuhkataan miksei vanhemmat muuta lähemmä lapsiaan.
Jos lapseni on tästä pikkukaupungista lähtenyt opiskelemaan ja työhön miksi vanhempien pitäisi muuttaa perässä? Ja jos vaikka kolme lasta, yksi pääkaupunkiseudulla, yksi oulussa, kolmas turussa. Kenen lähelle?
Kommentit (13)
Tuskin muuttaa kun ei osaa paikallista kieltä ja englantiakin vain välttävästi.
Oon sinkku. Teoriassa siis en haluaisi. Koska kaipaan yksityisyyttä. Monen äiti asuukin lähellä jo jos ei ole muualla asuntoa saatavilla helposti ja markettia, mutta ei ole pakko olla koko ajan tekemisissä. Ellei auta toista.
Hauska kysymys, jolla tietenkin kalastellaan taas juttuja niistä hirviömaisistä rajattomista anopeista.
No mutta vastaanpa kuitenkin. Ottaisin oikein mielelläni. Ensimmäisen anoppini, sen, joka oli iloinen, punatukkainen ja jolla oli vahva mielipide joka asiaan! Siltä ihmiseltä sai aina avun mihin tahansa ja oli huumorintajuinen, opetti minulle monia asioita, kun olin vielä hyvin nuori ja kokematon.
Hän vain kuoli aika nuorena.
Ei toisessakaan anopissa vikaa ollut, mikä ettei hänkin voisi tuossa naapurissa asua.
Mutta hänkin on kuollut. Jos voisin jotenkin heidät herättää henkiin, niin saisivat vaikka asua tuossa naapureissa molemmin puolin.
Ei kaikki anopit ole kauhuanoppeja.
Anoppini on kuollut. Muuten kyllä. Mulla oli kaikin puolin mukava ja auttavainen anoppi. Osasi antaa tilaa eikä ollut myöskään sokeasti poikansa puolella jos tämä perseili.
Nuorempana sanoin leikilläni, että minulla on maailman paras anoppi: Se asuu 8000 kilometrin päässä, eikä puhu sanaakaan suomea eikä juuri englantiakaan. Muutaman kerran tavatessamme tulimme hyvin toimeen, kun vaimo tulkkasi keskustelujamme. Minulle olisi ollut ihan ok, että olisi muuttanut naapuriin, mutta vaimolle ei taatusti.
Vähän kuin oma äitini aikoinaan haaveili, että rakentaisin paritalon, jossa hän asuisi naapurissamme. Siis kyttäämässä ja passattavana. Ei kiitos. Nyt asuu muutaman kilometrin päässä. Käyn tarvittaessa auttamassa, mutta ei pääse puuttumaan asioihimme.
Asuu jo. Miehen äiti (ja isä) asuu naapurissa. Tai no, lähes naapurissa, välissä on yksi asunto, rivarissa siis asutaan. He ei muuttanut siihen mieheni perässä vaan se on miehen lapsuudenkoti.