Ovatko teistä ravintolassa syöminen yliarvostettua? Minusta on!
Nyt on ollut jo monta pettymystä hehkutetuista ravintoloista. Lounas-ravintolat varsinkin ovat ihan perseestä. Saattaa olla hirveä rasvan käry tai hien haju kun työläiset siellä lounastavat kuin sillit purkissa.
Some-influenneserit jotka saavat ilmaiset safkat kun käyvät syömässä jossain niin niihin ei kyllä kannata luottaa yhtään! Ärsyttää eräskin perheellinen mies-influensseri joka on niin symppis muuten mutta kehuu joka ikisen raflan maasta taivaisiin. Sen mukaan jos suunnistat niin kyllä saat pettyä. Ärsyttää. On kuitenkin ns. ruoka-ihminen perheineen.
Kommentit (67)
Suomessa joo. Aina tulee vähän sellainen hohhoijaa - olo, olisin tuonkin tehnyt itse paremmin ja halvemmalla ja annoksen hinnalla ruokkinut koko perheen.
Muualla maailmassa vielä kokee ruokaelämyksiä ravintoloissa, hinta-laatusuhde kohdallaan. Juuri tulimme Italiasta ja oli ihanaa syödä ihan paikallisten ravintoloissa kun 18 eurolla sai täyden 3-4 ruokalajin menun todella hyvää ja laadukasta ruokaa. Kallein annos oli valkoinen tryffeli - risotto tai pasta tryffelillä maksoi 45€ / annos. Kalliit liha-annokset 14-20€ iltaisin huippuravintoloissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paskat pihvit-ite teen parempia. jos lapsi ottaa maitoa ruokajuomaksi se tuodaan heti pöytään.hauskaa kesällä kun annoksen saapuminen kestää 30 min.
pizzeria ja kebab-paikat, intialainen, nepalilainen on hyviä paikkoja, samoin jotkut lounaspaikat, mutta ravintolat on yleisesti ottaen p*skaa
Teepä ensi kerralla niin että tilaat sen maidon vasta kun annokset tuodaan pöytään.
Näin teen myös. Muuten on juoma juotuna, kun ruoka tulee, ja sitähän ne ravintolassa toivovat. Usein tulevat jo heti kyselemään ennen ruokatilausta, että mitä juotavaa otatte. Siitä se kate tulee.
Inhoan ravintoloissa syömistä: ensin se vaiva, että pitää lähteä johonkin, sitten odottaa ruokaa ja lopulta tulee mitä sattuu ja sitäkin pikkuinen annos! Odottaminen on se kamalin vaihe!
Mun mielestä vaan laadukas ravintola, jossa on valmis menu ja siihen sovitetut viinit, on vaivan ja rahan arvoinen. Näitä paikkoja ei Suomessa ole kovin montaa. Perusmätöt on ihan sama tekeekö kotona vai syökö ravintolassa, lisäarvo on melko pieni.
Meidän pienehkölle paikkakunnalle avattiin LAATUPITSERIA kisaamaan turkkilaisten kanssa. Kamala pöhinä somessa ja ties missä, että nyt tulee suomalaista LAATUA peliin. No, paikka avattiin ja porukkaa kävi valtavasti. Kaikki kehuivat että kyllä on LAADUKASTA. Olin epäileväinen, mutta menin sitten tutkimaan ravintolan sivuja, ajatuksena mahdollisesti tilatakin jotain.
Sivuilla oli kuvia pitsoista: ne olivat kaikki ihan sitä samaa kinkku-ananasta, pepperonia jne. kuin missä tahansa muuallakin! Kurkkasin somen puolelta tägätyt kuvat, ja sama homma, kuvissa on ehkä maailman geneerisintä pitseriapitsaa.
Mikä tästä paikasta sitten teki LAADUKKAAN? Ilmeisesti Italiasta raahattu uuni. En viitsinyt kertoa hehkuttajille, että jopa suurten teollisuusleipomoiden uunit ovat usein sieltäpäin, eli ei kerro vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lounasravintoloihin kyllästyy nopeasti vaikka työpaikka olisi Helsingin keskustassa. Kympillä mikään ravintola ei tee kummoisia lounaita ja yleensä menuu on kapea. Aikanaan jaksoin puoli vuotta kokeilla eri lounasravintoloita, mutta kokeilujen jälkeen huomasi että oman firman lounasravintola on kätevin.
Helsingissä on asiat sitten aika kurjasti. Itse asun pienemmässä kaupungissa ja meillä riittää keskustassa ihan hyvin erilaisia ruokapaikkoja jokapäiväiseen lounastamiseen, ilman kyllästymistä. Ruuan taso on hyvä hintaansa nähden. Kolme kertaa kalliimmat annokset ilta-aikaan ei oikein vastaa toivottua hinta-laatusuhdetta.
Mä en tiedä missä ravintoloissa AP oikein käyt, mutta itse en ole kyllä ollut yhdessäkään ravintolassa, jossa olisi haissut hielle. Voisikohan se olla AP itse, joka hieman tuoksahtaa, jos se haju seuraa joka paikkaan mihin menet?