Ovatko teistä ravintolassa syöminen yliarvostettua? Minusta on!
Nyt on ollut jo monta pettymystä hehkutetuista ravintoloista. Lounas-ravintolat varsinkin ovat ihan perseestä. Saattaa olla hirveä rasvan käry tai hien haju kun työläiset siellä lounastavat kuin sillit purkissa.
Some-influenneserit jotka saavat ilmaiset safkat kun käyvät syömässä jossain niin niihin ei kyllä kannata luottaa yhtään! Ärsyttää eräskin perheellinen mies-influensseri joka on niin symppis muuten mutta kehuu joka ikisen raflan maasta taivaisiin. Sen mukaan jos suunnistat niin kyllä saat pettyä. Ärsyttää. On kuitenkin ns. ruoka-ihminen perheineen.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Öööö... mitä v i t t u a tuo otsikko on tarkoittavinaan?? XDDDDDDDD
ehkä just sitä - ööööööööööööööööööööööö
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla nyt ravintolat ja duunareiden luonaspaikat ihan sekaisin. Ei se buffet lounaspaikka ole ravintola.
Normi-rafloista oli kyse. Joissa myös lounas.
Ei ole yliarvostettua, jos löytää hyviä paikkoja.
Olen käynyt nyt post-koronahengessä ulkona syömässä kourallisen kertoja.
Kokemuksia:
1. Helsinkiläinen fine dining -maistelumenu. Pari annosta olivat mielestäni aivan ihania, pari ok, kokonaisuus kuitenkin jäi plussalle.
2. Turkulainen illallispaikka. Keskihintaisen yläpuolella. Todella hyvä ruoka!
3. Helsinkiläinen hehkutettu lounaspaikka. Kahden kokemuskerran perusteella ihanaa syödä ulkona!
4. Helsinkiläinen kasvisbuffa. Taas jotain aivan ihanaa.
5. Helsinkiläinen keskihintainen paikka, jossa pizzoja ja salaatteja. Mun salaatti oli jäävuorisalaattia mutta oli salaatissa vielä hyviä makuja. En ehkä söis toiste mut ihan ok vielä.
Olen vaan miettinyt, että haluisin syödä enemmän ulkona, kun ruoka on näin hyvää.
Me syödään usein ulkona kun ollaan laiskoja kokkaajia, varmaan siksikin suhtaudutaan realistisesti eikä odotetakaan että aina pitäis jotain erikoisen hyvää olla. Aina välillä panostetaan ja mennään johonkin mikä on saanut hyviä arvosteluja, yleensä ollaan oltu tyytyväisiä.
Mun täytyy myöntää, että ole todella kyllästynyt ulkonasyömiseen. Se ruoka tuo hetken hurmion (oikeasti muutama lusikallinen tai haarukallinen) ja sitten loppuu. Loppu tulee sitten vain syötyä ilman muuta mietettä kuin "jep". Haluanko maksaa tästä hurmiosta ravintolalaskun verran? Ja pyydän ottamaan huomioon, että en käy missään karvakäsipizzeriassa tai edullisemmissa, ketjuissa en koskaan. Niissä ruoka ei tuo edes sitä muutaman lusikan tai haarukan "on hyvää"-fiilistä. Siitä en todellakaan maksa.
Kahvit osaan keittää kotona ja ottaa termariin, sämpylät osaan itse leipoa ja laittaa väliin tuorejuustoa, paprikaa, herneenversoja, kurkkua ja kinkkusiivun ja kierittää pergamentpapper.
Ystävien kanssa tulee toisinaan ravintolassa käytyä, mutta ei oikein jaksaisi enää. Aina sinne menee tunteella "ihanaa" ja tulee ulos miettien, miksi tästäkin taas maksoin?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Joku aika sitten kävimme ulkona syömässä ja täytyy kyllä sanoa, että ei siitä oikein mitään muuta jäänyt mieleen kuin kallis lasku. Erityisesti jotkut italialaiset pizzat eivät ole mieleeni. Ihan julmetun paksu pohja ja jotain täytettä ihan minimäärä. Ja nyt joku tulee sanomaan, että sellaisia ne italialaiset pizzat ovat. Olkoot. Minä en siitä pelkästä pohjasta 20€ halua maksaa. Kyllä suomalaisia ja italialaisia kusetetaan ihan sata nolla syöttämällä pelkkää pizzan pohjaa.
Asiantuntemus ei taida ihan riittää - on erilaisia pizzoja, ei kannata mennä sinne missä mainostetaan napolilaista jos ei halua paksua pohjaa...
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy myöntää, että ole todella kyllästynyt ulkonasyömiseen. Se ruoka tuo hetken hurmion (oikeasti muutama lusikallinen tai haarukallinen) ja sitten loppuu. Loppu tulee sitten vain syötyä ilman muuta mietettä kuin "jep". Haluanko maksaa tästä hurmiosta ravintolalaskun verran? Ja pyydän ottamaan huomioon, että en käy missään karvakäsipizzeriassa tai edullisemmissa, ketjuissa en koskaan. Niissä ruoka ei tuo edes sitä muutaman lusikan tai haarukan "on hyvää"-fiilistä. Siitä en todellakaan maksa.
Kahvit osaan keittää kotona ja ottaa termariin, sämpylät osaan itse leipoa ja laittaa väliin tuorejuustoa, paprikaa, herneenversoja, kurkkua ja kinkkusiivun ja kierittää pergamentpapper.
Ystävien kanssa tulee toisinaan ravintolassa käytyä, mutta ei oikein jaksaisi enää. Aina sinne menee tunteella "ihanaa" ja tulee ulos miettien, miksi tästäkin taas maksoin?
Juuri näin! Ja ihmisiä on korona-aikaan suorastaan painostettu tilaamaan ravintoloista ja nyt sitten käymään niissä kun "vihdoin" saa.. Ikäänkuin ei olisi miljoona muuta VÄLTTÄMÄTÖNTÄ rahareikää. Vielä pitäisi elättää jotain miljonääri-julkkis-ravintolakokkia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Joku aika sitten kävimme ulkona syömässä ja täytyy kyllä sanoa, että ei siitä oikein mitään muuta jäänyt mieleen kuin kallis lasku. Erityisesti jotkut italialaiset pizzat eivät ole mieleeni. Ihan julmetun paksu pohja ja jotain täytettä ihan minimäärä. Ja nyt joku tulee sanomaan, että sellaisia ne italialaiset pizzat ovat. Olkoot. Minä en siitä pelkästä pohjasta 20€ halua maksaa. Kyllä suomalaisia ja italialaisia kusetetaan ihan sata nolla syöttämällä pelkkää pizzan pohjaa.
Asiantuntemus ei taida ihan riittää - on erilaisia pizzoja, ei kannata mennä sinne missä mainostetaan napolilaista jos ei halua paksua pohjaa...
Arvasin, että joku tulee mussuttamaan jotain. Kyllä minä sen tiedän, että napolilainen pizza on paksupohjaista. Ei ne muutkaan italialaiset pizzat ole monesti sen kummempia. Ja älä nyt tule sanomaan, että asiantuntemuksesi ei taida riittää, kun kyllä se pizza on italialainen ruoka ja sitä ei saa moittia.
Vierailija kirjoitti:
paskat pihvit-ite teen parempia. jos lapsi ottaa maitoa ruokajuomaksi se tuodaan heti pöytään.hauskaa kesällä kun annoksen saapuminen kestää 30 min.
pizzeria ja kebab-paikat, intialainen, nepalilainen on hyviä paikkoja, samoin jotkut lounaspaikat, mutta ravintolat on yleisesti ottaen p*skaa
Teepä ensi kerralla niin että tilaat sen maidon vasta kun annokset tuodaan pöytään.
olis koronan luullut opettavan mutta taso laski entisestäkin ja hinnat nousi. kyllä alkaa räkälöissä pudotus peli kun korona tuet on syöty. HYVÄ NIIN. NE PÄRJÄÄ JOTKA LAITTAA HINTA LAATU SUHTEEN KOHILLEEN. kyllä kannattaa omistajan katsoa ympärilleen ennen kuin netissä valittaa KUN MEILLÄ EI KÄY ASIAKKAITA. yksityisillä huolto asemilla todella edullisia ja maittavia lounaita.
Lounasravintoloihin kyllästyy nopeasti vaikka työpaikka olisi Helsingin keskustassa. Kympillä mikään ravintola ei tee kummoisia lounaita ja yleensä menuu on kapea. Aikanaan jaksoin puoli vuotta kokeilla eri lounasravintoloita, mutta kokeilujen jälkeen huomasi että oman firman lounasravintola on kätevin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että joku tulee mussuttamaan jotain. Kyllä minä sen tiedän, että napolilainen pizza on paksupohjaista. Ei ne muutkaan italialaiset pizzat ole monesti sen kummempia. Ja älä nyt tule sanomaan, että asiantuntemuksesi ei taida riittää, kun kyllä se pizza on italialainen ruoka ja sitä ei saa moittia.
En mäkään tilaa homejuusto-oliivipizzaa koska tiedän että se ei mulle maistu, tai jotain naudanlihapihviä ja sit jälkeenpäin hauku että olipa scheißea. Miksi sä olet tilannut napolilaista pizzaa jos tiesit etukäteen mitä se on?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ravintolat voi lopettaa! Tehkää itse ruokanne tunarit!
Reissussa hankalampi tehdä tai jos olen viettämässä päivää sekä iltaa kaupungilla.
Syön mieluummin abc:llä kuin ravintolassa.
En halua ylihinnoiteltua, alikypsää ruokaa. No, joskus onnistuu, mutta harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään tilaa homejuusto-oliivipizzaa koska tiedän että se ei mulle maistu, tai jotain naudanlihapihviä ja sit jälkeenpäin hauku että olipa scheißea. Miksi sä olet tilannut napolilaista pizzaa jos tiesit etukäteen mitä se on?
Voi hyvää päivää sentään, millaisia vänkääminen täällä on. Ei ihme, että niin moni täällä palstalla valittaa olevansa sinkku. Nyt en ihmettele enää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Syön mieluummin abc:llä kuin ravintolassa.
En halua ylihinnoiteltua, alikypsää ruokaa. No, joskus onnistuu, mutta harvemmin.
Mä taas en ole käynyt absilla enää vuosiin, koska ruoka on niin suolaista ettei sitä pysty syömään kuin pari lusikallista.
Joo olen huomannut, että lähestulkoon aina saa pettyä oli sitten Hesburgerissa tai jossain ihan kunnon ravintolassa. Monetkaan kehutut ja hyviä arvosteluja saaneet paikat eivät ole mielestäni kovinkaan kummoisia.
Vierailija kirjoitti:
Öööö... mitä v i t t u a tuo otsikko on tarkoittavinaan?? XDDDDDDDD
Jopa otsikko voittaa tämän viestin, hyi mitä kieltä!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa luottaa enemmän monen antamaan arviointiin, kuin yhden ihmisen mielipiteeseen. Ihan oma moka, kun maku asioita. Mutta jos 200 ihmistä on antanut 4,5/5 niin todennäköisemmin paikka on oikeasti hyvä.
Juu no en nyt sanoisi. Mitä kehutumpi paikka sitä enemmän yleensä petyn.
Taitaa olla nyt ravintolat ja duunareiden luonaspaikat ihan sekaisin. Ei se buffet lounaspaikka ole ravintola.