Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollatuntisopimukset

Vierailija
03.02.2015 |

Kuinka moni teistä tekee töitä nollatuntisopimuksella? Mää oon kituuttanut 0-40h sopparilla jo pitkään ja olen saanut keskimäärin reilu 20h/viikko töitä. Haluaisin tästä irti ja jäädä ansiosidonnaiselle, kunnes saan täysien tuntien paikan. En vaan voi tehdä sitä, kun saan karenssin. Tässä syy miksi en hymyile aina teille siinä kassalla! Asia tuli taas mieleen, kun kymmenen uutisissa oli asiasta. Siellä mainittiin myös kansalaisaloite näiden kieltämiseksi. Allekirjoitin sen heti? En ollut siitä juuri kuullutkaan ennen tätä. Suosittelen tutustumaan

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1065

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:37"]

Nollasopparilainen voi kyllä ilmottautua työkkäriin ja saada vaikkapa sitä ansiopäivärahaa soviteltuna niiltä kuukausilta kun töitä on vähemmän.

[/quote]

Mikä on todella väärin. Jos on töissä ei pitäisi saada mitään tukia edes ansiopäivärahaa. 

[/quote]

Provoilet.

[/quote]

En provoile. Ansiopäiväraha on työttömille ei työllistetyille. Ei ole mitään järkeä että yhteiskunnan pitää elättää töissä käyvä ihminen. Töissä käydään jotta saadaan elämiseen rahat eikä niin että mennään töihin, mutta yhteiskunta elättää. Silloin se koko työ on järjetöntä.

Vierailija
82/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote] Siinähän loppuu. Jos yrityksellä on tekemätöntä työtä, siihen palkataan joku oikealla työsopimuksella. Jos ei, niin sitten ei. Näin se toimi ennen. [/quote] Eipä toimi sosialistisessa Suomessa, jossa työllistämisestä on tehty mahdollisimman kannattamatonta.

[/quote]

Yritysten voitot ovat suurempia kuin koskaan maan historian aikana
[/quote]
No ei todellakaan ole. Nyt on lama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"]

Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti.

En allekirjoita.

[/quote]

Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan

[/quote]

Ai sinäkö tiedät minun töistäni jotain? :D Olen hyvä työssäni joten tietysti työnantaja tarjoaa jatkossakin tunteja. Kerron hänelle etukäteen jos tiedän että on tulossa tiukempi hetki opinnoissa ja milloin se loppuu. Pari kertaa olen kieltäytyt koska oli krapula ja sanoin sen pomollekin. :D Ja töitä on yhä niin paljon kuin haluan tehdä.

[/quote]

Eli et edes elä tuolla työllä. Tule sitten tänne kirjoittelemaan kun elät omalla palkallasi täysin. 

[/quote]

Mistäs tuon keksit? :D Elossa tässä olen ja tänäänkin olin töissä.

[/quote]

Koska Suomessa ei elä millään muutamalla työtunnilla viikossa. Eli elät tuilla joka tekee sinusta kaksinaismoralistin

[/quote]

Miten niin? Ja ei, en tällä hetkellä saa opintotukea, koska teen "liikaa" töitä.

[/quote]

Elät siis vapaassa vuokra-asunnossa/omistusasunnossa ilman mitään tukia ja elät vain tuolla työllä? Luuletko oikeasti että tuon joku uskoo?

Vierailija
84/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:46"]

Nollasopparilainen voi kyllä ilmottautua työkkäriin ja saada vaikkapa sitä ansiopäivärahaa soviteltuna niiltä kuukausilta kun töitä on vähemmän.

[/quote]

Mikä on todella väärin. Jos on töissä ei pitäisi saada mitään tukia edes ansiopäivärahaa. 

[/quote]

Miksei?

[/quote]

Koska ansiopäiväraha on työttömille. Työtä tehdään sen takia että siitä saadaan elatus eikä niin että ollaan töissä ja yhteiskunta elättää

Vierailija
85/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote] Siinähän loppuu. Jos yrityksellä on tekemätöntä työtä, siihen palkataan joku oikealla työsopimuksella. Jos ei, niin sitten ei. Näin se toimi ennen. [/quote] Eipä toimi sosialistisessa Suomessa, jossa työllistämisestä on tehty mahdollisimman kannattamatonta.

[/quote]

Yritysten voitot ovat suurempia kuin koskaan maan historian aikana

[/quote]

Eikä ole. Ja vaikka suuryrityksillä olisikin niin kaltaisillani pienyrityksen pitäjällä ei todellakaan ole. :D

[/quote]

No se tarkoittaa vaan että et osaa työtäsi

Vierailija
86/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:53"]

Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti.

En allekirjoita.

[/quote]

Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan

[/quote]

Ai sinäkö tiedät minun töistäni jotain? :D Olen hyvä työssäni joten tietysti työnantaja tarjoaa jatkossakin tunteja. Kerron hänelle etukäteen jos tiedän että on tulossa tiukempi hetki opinnoissa ja milloin se loppuu. Pari kertaa olen kieltäytyt koska oli krapula ja sanoin sen pomollekin. :D Ja töitä on yhä niin paljon kuin haluan tehdä.

[/quote]

Eli et edes elä tuolla työllä. Tule sitten tänne kirjoittelemaan kun elät omalla palkallasi täysin. 

[/quote]

[/quote]

Koska Suomessa ei elä millään muutamalla työtunnilla viikossa. Eli elät tuilla joka tekee sinusta kaksinaismoralistin

[/quote]

Miten niin? Ja ei, en tällä hetkellä saa opintotukea, koska teen "liikaa" töitä.

[/quote]

Elät siis vapaassa vuokra-asunnossa/omistusasunnossa ilman mitään tukia ja elät vain tuolla työllä? Luuletko oikeasti että tuon joku uskoo?

[/quote]

Mitä kummallista siinä on että joku elää palkalla? Oletko jo niin monennen polen sossupummi että ajatus kuulostaa mahdottomalta?

Vierailija
87/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen vertaa oo järkee pääs et jos on 0 soppari niin etsii uuden työpaikan ja sillä sipuli, kyllä suomessa voi vaihtaa työnantajaa ei tarvitse "koko elämänsä" tehdä samalla sopimuksella työtä ja voivotella kun ei työnantaja omasta aloitteesta tehnyt parempaa. Ei saa olla noin nöyrä, se koituu monen kohtaloksi

Vierailija
88/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote]   Työnantajilla on todellakin varaa palkata. Miksi muuten samalla yrityksellä voi olla lukemattomia nollatuntisopimuksella niin että siellä on kuitenkin työtä aamusta iltaan joka ikinen päivä? Ihmisiä laitetaan nollatuntisopimukselle jotta voidaan kiertää lakia. Koska ihminen joka on nollatuntisopimuksella on ihminen jolla EI ole oikeuksia. Kai sitten elät vain ja ainoastaan sillä palkallasi etkä ole sossussa tai kelassa pummimassa rahaa? [/quote] Suoraan palkkaaminen on liian joustamatonta, esim paskasta työntekijästä ei pääse mitänkään eroon.

[/quote]

Lopeta toi provoominen.

Yrityksellä on yrityksen velvollisuudet. Ihan turhaa valittaa veroista tai työnantajamaksuista. Monessa maassa ne on paljon kovempiakin. 

Työntekijät tekevät työt joten heidän se rahakin pitää saada eikä ihmisten jotka eivät mitään tee.

[/quote]

Jos työntekijä on pelkkä lusmuileva paska niin hänestä pitää pystyä pääsemään myös eroon. Nykyisin se on erittäin vaikeaa.

[/quote]

Suomessa päsee paljon helpommin eroon työntekijästä kuin monessa muussa maassa. Jos työntekijä ei tee töitä niin sen saa irtisanoa. 

Mutta tekstistäsi päätelleen haluat vain päteä ja terrorisoida työntekijöitäsi etkä mitään muuta

Vierailija
89/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:43"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote] Siinähän loppuu. Jos yrityksellä on tekemätöntä työtä, siihen palkataan joku oikealla työsopimuksella. Jos ei, niin sitten ei. Näin se toimi ennen. [/quote] Eipä toimi sosialistisessa Suomessa, jossa työllistämisestä on tehty mahdollisimman kannattamatonta. [/quote]   Yritysten voitot ovat suurempia kuin koskaan maan historian aikana [/quote] No ei todellakaan ole. Nyt on lama.

[/quote]

Lama ajallahan juuri rahaa tienataankin

Vierailija
90/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:55"]

En allekirjoita.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä kummallista siinä on että joku elää palkalla? Oletko jo niin monennen polen sossupummi että ajatus kuulostaa mahdottomalta?

[/quote]

Et tasan elä millään nollatuntityöllä jota teet opiskelun lomassa

Vierailija
91/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote]   Työnantajilla on todellakin varaa palkata. Miksi muuten samalla yrityksellä voi olla lukemattomia nollatuntisopimuksella niin että siellä on kuitenkin työtä aamusta iltaan joka ikinen päivä? Ihmisiä laitetaan nollatuntisopimukselle jotta voidaan kiertää lakia. Koska ihminen joka on nollatuntisopimuksella on ihminen jolla EI ole oikeuksia. Kai sitten elät vain ja ainoastaan sillä palkallasi etkä ole sossussa tai kelassa pummimassa rahaa? [/quote] Suoraan palkkaaminen on liian joustamatonta, esim paskasta työntekijästä ei pääse mitänkään eroon.

[/quote]

Lopeta toi provoominen.

Yrityksellä on yrityksen velvollisuudet. Ihan turhaa valittaa veroista tai työnantajamaksuista. Monessa maassa ne on paljon kovempiakin. 

Työntekijät tekevät työt joten heidän se rahakin pitää saada eikä ihmisten jotka eivät mitään tee.

[/quote]

Jos työntekijä on pelkkä lusmuileva paska niin hänestä pitää pystyä pääsemään myös eroon. Nykyisin se on erittäin vaikeaa.

[/quote]

Suomessa päsee paljon helpommin eroon työntekijästä kuin monessa muussa maassa. Jos työntekijä ei tee töitä niin sen saa irtisanoa. 

Mutta tekstistäsi päätelleen haluat vain päteä ja terrorisoida työntekijöitäsi etkä mitään muuta

[/quote]

Ei mulla ole työntekijöitä. Sen sijaan olen nyt pari vuotta joutunut työskentelemään ihmisen kanssa joka on täysin hyödytön töissä.

Vierailija
92/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:46"]

[/quote]

[/quote]

Miksei?

[/quote]

Koska ansiopäiväraha on työttömille. Työtä tehdään sen takia että siitä saadaan elatus eikä niin että ollaan töissä ja yhteiskunta elättää
[/quote]

Ja jos ne osa-aikatyöläiset jättäisivät sen vähänkin työllistävän paikan, yhteiskunta elättäisi heitä vieläkin suuremmalla summalla. Mieluummin teen edes våhän töitä ja saan loput valtiolta, kunnes onnistun saamaan täysiaikaisen työn.

Vierailija
93/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen vertaa oo järkee pääs et jos on 0 soppari niin etsii uuden työpaikan ja sillä sipuli, kyllä suomessa voi vaihtaa työnantajaa ei tarvitse "koko elämänsä" tehdä samalla sopimuksella työtä ja voivotella kun ei työnantaja omasta aloitteesta tehnyt parempaa. Ei saa olla noin nöyrä, se koituu monen kohtaloksi

[/quote]

Ensinnäkin töitä ei ole. Toiseksi nollatuntisopimuksen yleistyvät koko ajan. Kolmanneksi jos eroat et saa ansiopäivärahaa pitkään aikaa koska saat sanktiot eroamisesta. 

Vierailija
94/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:46"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:41"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:37"] Nollasopparilainen voi kyllä ilmottautua työkkäriin ja saada vaikkapa sitä ansiopäivärahaa soviteltuna niiltä kuukausilta kun töitä on vähemmän. [/quote]   Mikä on todella väärin. Jos on töissä ei pitäisi saada mitään tukia edes ansiopäivärahaa.  [/quote] Miksei? [/quote]   Koska ansiopäiväraha on työttömille. Työtä tehdään sen takia että siitä saadaan elatus eikä niin että ollaan töissä ja yhteiskunta elättää [/quote] Ja jos ne osa-aikatyöläiset jättäisivät sen vähänkin työllistävän paikan, yhteiskunta elättäisi heitä vieläkin suuremmalla summalla. Mieluummin teen edes våhän töitä ja saan loput valtiolta, kunnes onnistun saamaan täysiaikaisen työn.

[/quote]

Mutta kun et saa. Kun työnantajat haluavat laajentaa nollatuntisopimusta moneen lisätyöhönkin. Loput ovat sitten vuokratöitä. 

Yhteiskunnan ei pidä töissä käyvää tukea. Etsi työ jolla pystyt täysin elämään ja jätä tuollaiset paskafirmat. 

Vierailija
95/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:00"]

En allekirjoita.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et tasan elä millään nollatuntityöllä jota teet opiskelun lomassa

[/quote]

Tasan elän. Ei nollasopimus tarkoita että olisi aina nolla tuntia töitä. Minulla on yleensä 15-40 tuntia viikossa. Joulun aikaan teen paljon töitä ja samoin tiettyinä sesonkeina. Muuta viikko vuodessa saatta olla sellaisia etten tee ollenkaan. Hyvin sillä elää. En mitenkään leveästi ja rikkaasti, mutta kuitenkin mukavasti, kun osaa elää säästeliäästi.

Vierailija
96/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta nollasopimuksella. Joskus töitä ihan hirveästi, joskus ei ollenkaan. Elämää ei pysty suunnittelemaan, tulot ovat epäsäännölliset etkä koskaan tiedä oletko töissä vai et. Tästä johtuen et voi harrastaa mitään, joka tapahtuu tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. Soitetaan töihin jos joku sairastuu tms ja vuoroja on vaihdettava ja otettava vaikkei sopisikaan. Jos ei ota leimautuu hankalaksi, eikä vuoroja enää tarjota. Työ"kavereiden" kanssa katkerat välit; myös he tappelevat näistä tunneista. Kovaa kilpailua ja perseennuolentaa, että pääsisi vakkari-ihmisten suosioon, jotta he sitten haluaisivat juuri sinut heitä tuuraamaan ja saisit taas tehdä töitä ja saisit rahaa. Siinä sitten täyttelet vielä lappuja kassaan ja toimitat palkkalaput sinne joka kk. Teet työtä, josta sinulla on vuosien kokemus... Silti ei palkata kokoaikaiseksi vaan aina töihin tulee uusi "likka", jonka kanssa saat taas jakaa työt muka tasapuolisesti. Myös työpisteisiin haastavuudessa on eroja, eli jossain pisteessä saat saman palkan paljon helpommalla kuin toisessa... Eli myös tästä kilpaillaan kuka saa missäkin olla työssä. Älkää ihmiset missään tapauksessa ottako vastaan nollasopimuksia, paitsi määräaikaisena jos se sopii teidän elämäntilanteeseenne. 

Vierailija
97/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:55"]

[/quote]

Ensinnäkin töitä ei ole. Toiseksi nollatuntisopimuksen yleistyvät koko ajan. Kolmanneksi jos eroat et saa ansiopäivärahaa pitkään aikaa koska saat sanktiot eroamisesta. 
[/quote] hyville työntekijöille löytyy aina töitä ja jos oikeasti on tehnyt hyvin töitä niin kehtaa vaatia kokopäivästä sopparia ja sen myös saa. Kokemusta on. Jos on laiska paska ja antaa itsestään sellaisen kuvan että on korvattavissa koska vaan toisella henkilöllä niin sitte asia on eri. Sit pitää olla nöyrä ja antaa työnantajan vain raiskata itsensä taloudellisesti ja henkisesti

Vierailija
98/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:55"] Eikö sen vertaa oo järkee pääs et jos on 0 soppari niin etsii uuden työpaikan ja sillä sipuli, kyllä suomessa voi vaihtaa työnantajaa ei tarvitse "koko elämänsä" tehdä samalla sopimuksella työtä ja voivotella kun ei työnantaja omasta aloitteesta tehnyt parempaa. Ei saa olla noin nöyrä, se koituu monen kohtaloksi [/quote]   Ensinnäkin töitä ei ole. Toiseksi nollatuntisopimuksen yleistyvät koko ajan. Kolmanneksi jos eroat et saa ansiopäivärahaa pitkään aikaa koska saat sanktiot eroamisesta.  [/quote] hyville työntekijöille löytyy aina töitä ja jos oikeasti on tehnyt hyvin töitä niin kehtaa vaatia kokopäivästä sopparia ja sen myös saa. Kokemusta on. Jos on laiska paska ja antaa itsestään sellaisen kuvan että on korvattavissa koska vaan toisella henkilöllä niin sitte asia on eri. Sit pitää olla nöyrä ja antaa työnantajan vain raiskata itsensä taloudellisesti ja henkisesti

[/quote]

Kukaan työnantaja ei pidä huonoja työntekijöitä palkkalistoillaan. Kuitenkaan nollatuntisopimuksella olijoita EI vakinaisteta. Ihan samoin kuin vuokratyöntekijöitäkään. Ihminen voi olla 10 vuottakin vuokratyössä eikä saa vakinaistamista. 

Koska työnantaja ei hyödy mitenkään siitä että työntekijä vakinaistetaan. Päinvastoin. Jos ihmistä ei vakinaista niin sillä ei ole mitään oikeuksia. Mutta jos se vakinaistetaan niin sillä on. 

Siksihän kaikki työnantajat nykyään palkkaa vain vuokratöihin ihmisiä tai sitten työt on ulkoistettu pois.

Sinä jauhat tuota elinkeinoelämän propagandaa millä ei ole mitään perusteita.

Vierailija
99/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä sana että perhe-elämä ihan helvettiä. Koskaan et voi varmaksi luvata oletko läsnä esim koulun tai päiväkodin juhlissa. Joka su miehen kanssa palaveri kumpi ehtii hakea päiväkodista. Jos päiviä, että kumpikaan ei ehdi niin sitten soittelemaan ihmisiä läpi. Ja tämähän saattaa muuttua edellisenä päivänä, jolloin taas ohitetaan hätäpuheluita. Työnantaja ei myöskään maksa palkkaa, jos jäät lapsen sairauden takia kotiin, jos sinulla ei ole esittää lääkärintodistusta. Terkkari ei käy. Ja pienten lasten äidit saa tietenkin vähemmän töitä, kun ovat niin "arvaamattomia". Ja tuohon yhteen kommenttiin, että niitä töitä ei todellakaan ole. Olen hakenut lukemattomia työpaikkoja vuosien varrella. Ja en kai ole niin tyhmä, että hakisin toista osa-aikaista työpaikkaa, joita kyllä on tarjolla. Ja turha huudella että olen varmaan paska työntekijä, kun valkkaria ei ole tarjottu. Työnantaja perustelee nollasopimuksia työn kausittaisuudella ja arvaamattomuudella, että täytyy olla "reserviä". Työ on myös sen luontoista, että tarvitsee koulutusta joten puutteita ei voi paikkailla vuokratyöntekijöillä. Koulutustaso AMK. Terveisin 61. 

Vierailija
100/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:01"]

"hyväksyttävästä syystä" voidaan tehdä sopimus jossa on alle 18 viikkontuntia. Nykyisinkin määräaikaisuuteen tarvitaan hyväksyttävä syy ja silti niitä ketjutetaan. Tuossa tulisi käymään samalla tavalla.

[/quote]

No jos kavereilla on yritystä, niin eikö sitä kannata tukea. Askel parempaan on kuitenki eteenpäin menoa. Jos ei osallistu ja tee, niin mitään ei tapahdukaan

AP

[/quote]

Jos kaverilla on pienyritys niin tuollainen uusi sääntö voi olla todella haastava ja vähentää ylipäänsä työllistämistä. Mieluummin teen itse töitä yksin ja kieltäydyn lisähommista vaikka tilauksia riittääkin kuin lähden työllistämään toista ihmistä. Liian iso riski.

[/quote]

Yrittämisen riski kuuluu yrittäjälle. Ei sitä kuulu ulkoistaa työntekijälle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän