Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollatuntisopimukset

Vierailija
03.02.2015 |

Kuinka moni teistä tekee töitä nollatuntisopimuksella? Mää oon kituuttanut 0-40h sopparilla jo pitkään ja olen saanut keskimäärin reilu 20h/viikko töitä. Haluaisin tästä irti ja jäädä ansiosidonnaiselle, kunnes saan täysien tuntien paikan. En vaan voi tehdä sitä, kun saan karenssin. Tässä syy miksi en hymyile aina teille siinä kassalla! Asia tuli taas mieleen, kun kymmenen uutisissa oli asiasta. Siellä mainittiin myös kansalaisaloite näiden kieltämiseksi. Allekirjoitin sen heti? En ollut siitä juuri kuullutkaan ennen tätä. Suosittelen tutustumaan

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1065

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti mikä systeemi. Se ei näemmä riitä että työntekijä joustaa tarvittaessa nollaan tuntiin asti, pitää vielä lätkäistä rangaistus jos työntekijä haluaa irti työnantajan mielivallasta ihan vaikka työnantaja ei tarjoaisi yhtään työtuntia moneen kuukauteen.

Hyvin on demarit hoitaneet kohta 4 vuotta työntekijän asioita hallituksesta työministerin paikalta. Minkä hiton takia tämänkin älyttömyyden korjaamiseen tarvitaan kansalaisaloite?

Vierailija
42/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:59"]

Voi hemmetti mikä systeemi. Se ei näemmä riitä että työntekijä joustaa tarvittaessa nollaan tuntiin asti, pitää vielä lätkäistä rangaistus jos työntekijä haluaa irti työnantajan mielivallasta ihan vaikka työnantaja ei tarjoaisi yhtään työtuntia moneen kuukauteen.

Hyvin on demarit hoitaneet kohta 4 vuotta työntekijän asioita hallituksesta työministerin paikalta. Minkä hiton takia tämänkin älyttömyyden korjaamiseen tarvitaan kansalaisaloite?

[/quote]

Onneks demarit vaihtoi puheenjohtajansa joka tajuu työväkeä. Tässä kansalaisaloitteessa on mukana näköjään myös poliitikkoja vassareista ku demareistaki. Onneks kaikki ei oo hylännyt työväkee. Allekirjoitin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hyväksyttävästä syystä" voidaan tehdä sopimus jossa on alle 18 viikkontuntia. Nykyisinkin määräaikaisuuteen tarvitaan hyväksyttävä syy ja silti niitä ketjutetaan. Tuossa tulisi käymään samalla tavalla.

Vierailija
44/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää kertomasta työnantajalle että nyt joudut ottamaan nollaa tuntia seuraavat kuukaudet?

Vierailija
45/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:01"]

"hyväksyttävästä syystä" voidaan tehdä sopimus jossa on alle 18 viikkontuntia. Nykyisinkin määräaikaisuuteen tarvitaan hyväksyttävä syy ja silti niitä ketjutetaan. Tuossa tulisi käymään samalla tavalla.

[/quote]

No jos kavereilla on yritystä, niin eikö sitä kannata tukea. Askel parempaan on kuitenki eteenpäin menoa. Jos ei osallistu ja tee, niin mitään ei tapahdukaan

AP

Vierailija
46/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi nollatuntisopimuksella JA ansiosidonnaisella. Halusin päästä työvoimakoulutukseen (pelkkä peruskoulu takana) joten pyysin työpaikalta nolla-tunnit ja lähdin työkkäriin käymään. Koska tunteja minulla ei enää ollut niin katsoivat työttömäksi ja pääsin koulutukseen :)

Vierailija
47/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onneks demarit vaihtoi puheenjohtajansa joka tajuu työväkeä. Tässä kansalaisaloitteessa on mukana näköjään myös poliitikkoja vassareista ku demareistaki. Onneks kaikki ei oo hylännyt työväkee. Allekirjoitin

[/quote]

Demarit: Työläisen asialla mutta vain 3kk ennen vaaleja. Vaalien jälkeen on turha tulla valittamaan mistään ennen kuin on taas 3kk seuraaviin vaaleihin.

Demareilla on edelleen työministerin salkku eli tämän asian saisi korjattua nopeammin sitä kautta jos oikeasti olisi tahtoa.

Vierailija
48/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:03"]

[/quote]

No jos kavereilla on yritystä, niin eikö sitä kannata tukea. Askel parempaan on kuitenki eteenpäin menoa. Jos ei osallistu ja tee, niin mitään ei tapahdukaan

AP

[/quote]

Jos kaverilla on pienyritys niin tuollainen uusi sääntö voi olla todella haastava ja vähentää ylipäänsä työllistämistä. Mieluummin teen itse töitä yksin ja kieltäydyn lisähommista vaikka tilauksia riittääkin kuin lähden työllistämään toista ihmistä. Liian iso riski.

Vierailija
49/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni.

Vierailija
50/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:01"]

[/quote]

[/quote]

Demarit: Työläisen asialla mutta vain 3kk ennen vaaleja. Vaalien jälkeen on turha tulla valittamaan mistään ennen kuin on taas 3kk seuraaviin vaaleihin.

Demareilla on edelleen työministerin salkku eli tämän asian saisi korjattua nopeammin sitä kautta jos oikeasti olisi tahtoa.
[/quote]
Demari on ainoastaan byrokraarin asialla.

Vierailija
51/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"]

Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti.

En allekirjoita.

[/quote]

Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan

Vierailija
52/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"]

Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti.

En allekirjoita.

[/quote]

Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan
[/quote]
Mitä sinäkin tiedät nollatuntisopimuksista? Ainakin kaupan alalla töistä voi aivan vapaasti kieltäytyä, eikä vaikuta mitenkään siihen paljonko työtä tarjotaan.

Vierailija
53/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"]

En allekirjoita.

[/quote]

[/quote]

Ai sinäkö tiedät minun töistäni jotain? :D Olen hyvä työssäni joten tietysti työnantaja tarjoaa jatkossakin tunteja. Kerron hänelle etukäteen jos tiedän että on tulossa tiukempi hetki opinnoissa ja milloin se loppuu. Pari kertaa olen kieltäytyt koska oli krapula ja sanoin sen pomollekin. :D Ja töitä on yhä niin paljon kuin haluan tehdä.

Vierailija
54/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"]

Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni.

[/quote]

Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan.

Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä .

Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita.

On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan

Vierailija
55/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä näistä nolla sopimuksista yhtään mitään, mutta tuli vaan mieleen että jos tekee useamman työnantajan kanssa näitä niin eikö silloin ole hyvät mahdollisuudet saada niitä tunteja?

Vierailija
56/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"] Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti. En allekirjoita. [/quote]   Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan [/quote] Mitä sinäkin tiedät nollatuntisopimuksista? Ainakin kaupan alalla töistä voi aivan vapaasti kieltäytyä, eikä vaikuta mitenkään siihen paljonko työtä tarjotaan.

[/quote]

Eikä voi. Itse olen ollut mm. Keskon palveluksessa ja edes äitiyslomalle et voi lähteä. Koska ne laittavat tuntisi nolliin pysyvästi jos sinä sitä yrität tehdä. Se on vielä täysin laillista.

Nollatuntisopimuksessa ei ole mitään hyvää työntekijän näkökulmasta. Sinulla EI ole mitään oikeuksia. Ei sairaslomaa, ei äitiys/vanhempainlomia eikä mitään muutakaan.

Vierailija
57/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"]

[/quote]

Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan.

Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä .

Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita.

On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan
[/quote]
En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä.

Vierailija
58/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"]

En allekirjoita.

[/quote]

[/quote]

Ai sinäkö tiedät minun töistäni jotain? :D Olen hyvä työssäni joten tietysti työnantaja tarjoaa jatkossakin tunteja. Kerron hänelle etukäteen jos tiedän että on tulossa tiukempi hetki opinnoissa ja milloin se loppuu. Pari kertaa olen kieltäytyt koska oli krapula ja sanoin sen pomollekin. :D Ja töitä on yhä niin paljon kuin haluan tehdä.

[/quote]

Eli et edes elä tuolla työllä. Tule sitten tänne kirjoittelemaan kun elät omalla palkallasi täysin. 

Vierailija
59/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"] Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti. En allekirjoita. [/quote]   Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan [/quote] Mitä sinäkin tiedät nollatuntisopimuksista? Ainakin kaupan alalla töistä voi aivan vapaasti kieltäytyä, eikä vaikuta mitenkään siihen paljonko työtä tarjotaan.

[/quote]

Eikä voi. Itse olen ollut mm. Keskon palveluksessa ja edes äitiyslomalle et voi lähteä. Koska ne laittavat tuntisi nolliin pysyvästi jos sinä sitä yrität tehdä. Se on vielä täysin laillista.

Nollatuntisopimuksessa ei ole mitään hyvää työntekijän näkökulmasta. Sinulla EI ole mitään oikeuksia. Ei sairaslomaa, ei äitiys/vanhempainlomia eikä mitään muutakaan.
[/quote]
Itse olen Staffpointilla ja töistä kieltäytymisestä ei tule mitään sanktioita. Ja koska en ole vasemmistolainen, on mielestäni väärin että työnantajan pitää maksaa palkkaa silloinkin, kun työntekijä ei ole töissä.

Vierailija
60/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:30"]

Minä en tiedä näistä nolla sopimuksista yhtään mitään, mutta tuli vaan mieleen että jos tekee useamman työnantajan kanssa näitä niin eikö silloin ole hyvät mahdollisuudet saada niitä tunteja?

[/quote]

Paitsi että verottaja ei tykkää yhtään siitä. Työnantajat eivät myöskään kovin montaa kertaa kuuntele sanaa EI joten mitäs teet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme