Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollatuntisopimukset

Vierailija
03.02.2015 |

Kuinka moni teistä tekee töitä nollatuntisopimuksella? Mää oon kituuttanut 0-40h sopparilla jo pitkään ja olen saanut keskimäärin reilu 20h/viikko töitä. Haluaisin tästä irti ja jäädä ansiosidonnaiselle, kunnes saan täysien tuntien paikan. En vaan voi tehdä sitä, kun saan karenssin. Tässä syy miksi en hymyile aina teille siinä kassalla! Asia tuli taas mieleen, kun kymmenen uutisissa oli asiasta. Siellä mainittiin myös kansalaisaloite näiden kieltämiseksi. Allekirjoitin sen heti? En ollut siitä juuri kuullutkaan ennen tätä. Suosittelen tutustumaan

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1065

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasopparilainen voi kyllä ilmottautua työkkäriin ja saada vaikkapa sitä ansiopäivärahaa soviteltuna niiltä kuukausilta kun töitä on vähemmän.

Vierailija
62/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä.

[/quote]

Siinähän loppuu. Jos yrityksellä on tekemätöntä työtä, siihen palkataan joku oikealla työsopimuksella. Jos ei, niin sitten ei. Näin se toimi ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"]

Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti.

En allekirjoita.

[/quote]

Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan

[/quote]

Ai sinäkö tiedät minun töistäni jotain? :D Olen hyvä työssäni joten tietysti työnantaja tarjoaa jatkossakin tunteja. Kerron hänelle etukäteen jos tiedän että on tulossa tiukempi hetki opinnoissa ja milloin se loppuu. Pari kertaa olen kieltäytyt koska oli krapula ja sanoin sen pomollekin. :D Ja töitä on yhä niin paljon kuin haluan tehdä.

[/quote]

Eli et edes elä tuolla työllä. Tule sitten tänne kirjoittelemaan kun elät omalla palkallasi täysin. 

[/quote]

Mistäs tuon keksit? :D Elossa tässä olen ja tänäänkin olin töissä.

Vierailija
64/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä.

[/quote]

Työnantajilla on todellakin varaa palkata. Miksi muuten samalla yrityksellä voi olla lukemattomia nollatuntisopimuksella niin että siellä on kuitenkin työtä aamusta iltaan joka ikinen päivä?

Ihmisiä laitetaan nollatuntisopimukselle jotta voidaan kiertää lakia. Koska ihminen joka on nollatuntisopimuksella on ihminen jolla EI ole oikeuksia.

Kai sitten elät vain ja ainoastaan sillä palkallasi etkä ole sossussa tai kelassa pummimassa rahaa?

Vierailija
65/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:30"]

Minä en tiedä näistä nolla sopimuksista yhtään mitään, mutta tuli vaan mieleen että jos tekee useamman työnantajan kanssa näitä niin eikö silloin ole hyvät mahdollisuudet saada niitä tunteja?

[/quote]

Paitsi että verottaja ei tykkää yhtään siitä. Työnantajat eivät myöskään kovin montaa kertaa kuuntele sanaa EI joten mitäs teet?

[/quote]

Verottaja ei tykkää? Mitä sä sekoilet?

Vierailija
66/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:22"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"] Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti. En allekirjoita. [/quote]   Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan [/quote] Mitä sinäkin tiedät nollatuntisopimuksista? Ainakin kaupan alalla töistä voi aivan vapaasti kieltäytyä, eikä vaikuta mitenkään siihen paljonko työtä tarjotaan. [/quote]   Eikä voi. Itse olen ollut mm. Keskon palveluksessa ja edes äitiyslomalle et voi lähteä. Koska ne laittavat tuntisi nolliin pysyvästi jos sinä sitä yrität tehdä. Se on vielä täysin laillista. Nollatuntisopimuksessa ei ole mitään hyvää työntekijän näkökulmasta. Sinulla EI ole mitään oikeuksia. Ei sairaslomaa, ei äitiys/vanhempainlomia eikä mitään muutakaan. [/quote] Itse olen Staffpointilla ja töistä kieltäytymisestä ei tule mitään sanktioita. Ja koska en ole vasemmistolainen, on mielestäni väärin että työnantajan pitää maksaa palkkaa silloinkin, kun työntekijä ei ole töissä.

[/quote]

Elätkö täysin tuolla palkalla ilman mitään tukia? Jos et niin olet kaksinaismoralisti

Vierailija
67/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:37"]

Nollasopparilainen voi kyllä ilmottautua työkkäriin ja saada vaikkapa sitä ansiopäivärahaa soviteltuna niiltä kuukausilta kun töitä on vähemmän.

[/quote]

Mikä on todella väärin. Jos on töissä ei pitäisi saada mitään tukia edes ansiopäivärahaa. 

Vierailija
68/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"]

Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti.

En allekirjoita.

[/quote]

Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan

[/quote]

Ai sinäkö tiedät minun töistäni jotain? :D Olen hyvä työssäni joten tietysti työnantaja tarjoaa jatkossakin tunteja. Kerron hänelle etukäteen jos tiedän että on tulossa tiukempi hetki opinnoissa ja milloin se loppuu. Pari kertaa olen kieltäytyt koska oli krapula ja sanoin sen pomollekin. :D Ja töitä on yhä niin paljon kuin haluan tehdä.

[/quote]

Eli et edes elä tuolla työllä. Tule sitten tänne kirjoittelemaan kun elät omalla palkallasi täysin. 

[/quote]

[/quote]

Koska Suomessa ei elä millään muutamalla työtunnilla viikossa. Eli elät tuilla joka tekee sinusta kaksinaismoralistin

Vierailija
69/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"] Olen opiskelija ja nollatuntisopimus sopii minulle täydellisesti. Voin kieltäytyä töistä kun opiskeluissa on kiivaampi tahti. En allekirjoita. [/quote]   Et sinä mitään työtä tee. Jos kieltäydyt töistä ollessasi nollatuntisopimuksella niin lisää tunteja et tule enää saamaan [/quote] Mitä sinäkin tiedät nollatuntisopimuksista? Ainakin kaupan alalla töistä voi aivan vapaasti kieltäytyä, eikä vaikuta mitenkään siihen paljonko työtä tarjotaan.

[/quote]

Eikä voi. Itse olen ollut mm. Keskon palveluksessa ja edes äitiyslomalle et voi lähteä. Koska ne laittavat tuntisi nolliin pysyvästi jos sinä sitä yrität tehdä. Se on vielä täysin laillista.

Nollatuntisopimuksessa ei ole mitään hyvää työntekijän näkökulmasta. Sinulla EI ole mitään oikeuksia. Ei sairaslomaa, ei äitiys/vanhempainlomia eikä mitään muutakaan.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Mulla on ollut kaupassa sovitut vuorot. Jos sairastun niin totta kai saan sairaslomaa samalla tavalla kuin muutkin. Se on toki selvää, että jos nollatuntisopimus käytännössä on sitä, että aamulla selviää, onko illalla töitä, niin silloin tilanne on eri. Mutta riippuu niin alasta ja käytännöistä kuinka tuo menee.

Mulla meni kaupassa niin, että kun toimipaikka teki työvuorolistat, se joko otti mut huomioon sen jälkeen kun tuntisopimuslaiset oli saaneet tuntinsa tai sitten vaan poimin valmiilta listalta sopivat vuorot. Eli mun vuorot oli myös etukäteen sovittuja.

Ja totta kai noista kertyy sitä mammalomaa, kun siellä on todisteet tehdyistä tunneista.

Vierailija
70/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"]

[/quote]

Siinähän loppuu. Jos yrityksellä on tekemätöntä työtä, siihen palkataan joku oikealla työsopimuksella. Jos ei, niin sitten ei. Näin se toimi ennen.
[/quote]
Eipä toimi sosialistisessa Suomessa, jossa työllistämisestä on tehty mahdollisimman kannattamatonta.

Vierailija
71/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusta, kiertäkää kaukaa. Tai jos teette niin tehkää enemmän vahinkoo kuin hyötyä, ihan paska systeemi. Ja mä oon johtoportaasta, mutta jossain ne ihmisyyden rajat on mentävä, perkele.

Vierailija
72/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"]

[/quote]

Työnantajilla on todellakin varaa palkata. Miksi muuten samalla yrityksellä voi olla lukemattomia nollatuntisopimuksella niin että siellä on kuitenkin työtä aamusta iltaan joka ikinen päivä?

Ihmisiä laitetaan nollatuntisopimukselle jotta voidaan kiertää lakia. Koska ihminen joka on nollatuntisopimuksella on ihminen jolla EI ole oikeuksia.

Kai sitten elät vain ja ainoastaan sillä palkallasi etkä ole sossussa tai kelassa pummimassa rahaa?
[/quote]
Suoraan palkkaaminen on liian joustamatonta, esim paskasta työntekijästä ei pääse mitänkään eroon.

Vierailija
73/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:41"]

[/quote]

Mikä on todella väärin. Jos on töissä ei pitäisi saada mitään tukia edes ansiopäivärahaa. 

[/quote]

Provoilet.

Vierailija
74/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"]

En allekirjoita.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Koska Suomessa ei elä millään muutamalla työtunnilla viikossa. Eli elät tuilla joka tekee sinusta kaksinaismoralistin

[/quote]

Miten niin? Ja ei, en tällä hetkellä saa opintotukea, koska teen "liikaa" töitä.

Vierailija
75/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote] Siinähän loppuu. Jos yrityksellä on tekemätöntä työtä, siihen palkataan joku oikealla työsopimuksella. Jos ei, niin sitten ei. Näin se toimi ennen. [/quote] Eipä toimi sosialistisessa Suomessa, jossa työllistämisestä on tehty mahdollisimman kannattamatonta.

[/quote]

Yritysten voitot ovat suurempia kuin koskaan maan historian aikana

Vierailija
76/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:41"]

[/quote]

[/quote]

Miksei?

Vierailija
77/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote] Siinähän loppuu. Jos yrityksellä on tekemätöntä työtä, siihen palkataan joku oikealla työsopimuksella. Jos ei, niin sitten ei. Näin se toimi ennen. [/quote] Eipä toimi sosialistisessa Suomessa, jossa työllistämisestä on tehty mahdollisimman kannattamatonta.

[/quote]

Yritysten voitot ovat suurempia kuin koskaan maan historian aikana

[/quote]

Eikä ole. Ja vaikka suuryrityksillä olisikin niin kaltaisillani pienyrityksen pitäjällä ei todellakaan ole. :D

Vierailija
78/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote]   Työnantajilla on todellakin varaa palkata. Miksi muuten samalla yrityksellä voi olla lukemattomia nollatuntisopimuksella niin että siellä on kuitenkin työtä aamusta iltaan joka ikinen päivä? Ihmisiä laitetaan nollatuntisopimukselle jotta voidaan kiertää lakia. Koska ihminen joka on nollatuntisopimuksella on ihminen jolla EI ole oikeuksia. Kai sitten elät vain ja ainoastaan sillä palkallasi etkä ole sossussa tai kelassa pummimassa rahaa? [/quote] Suoraan palkkaaminen on liian joustamatonta, esim paskasta työntekijästä ei pääse mitänkään eroon.

[/quote]

Lopeta toi provoominen.

Yrityksellä on yrityksen velvollisuudet. Ihan turhaa valittaa veroista tai työnantajamaksuista. Monessa maassa ne on paljon kovempiakin. 

Työntekijät tekevät työt joten heidän se rahakin pitää saada eikä ihmisten jotka eivät mitään tee.

Vierailija
79/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nollasoppari. Viime vuonna tuli 15 työtuntia. Onneksi saan työmarkkinatukea.

Vierailija
80/149 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:31"] [quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:10"] Turha aloite. Jos menee läpi saadaan paljon lisää työttömiä Suomeen. Ja teen itsekin töitä nollatuntisopimuksella ja haluan pitää työni. [/quote]   Kai tajuat että tulet pysymään nollatuntisopimuksella lopun elämääsi? Kukaan työnantaja ei ikinä tule sitä muuttamaan. Jos ikinä valitat mistään työpaikallasi niin et saa enää ikinä yhtäkään tuntia. Eli käytännössä olet ilman oikeuksia siellä . Muista että sinun ansiosidonnaisesi ja jopa eläkkeesi tulee sen mukaan iten teet töitä. Jos teet vain osa viikkoa niin lopun ikäsi niin kumpikin tulee olemaan todella surkeita. On täysin käsittämätöntä että työntekijä vastustaa omien oikeuksiensa tukemista ja suorastaan haluaa että hänen oikeuksia poljetaan [/quote] En ole mikään vasemmistolainen valittaja. Jos nollatuntisopimus poistetaan, loppuu monelta työt kokonaan, kun yrityksillä ei ole rahaa palkata omille listoilleen. Mielummin töissä nollatuntisopimuksella, kuin työttömänä. [/quote]   Työnantajilla on todellakin varaa palkata. Miksi muuten samalla yrityksellä voi olla lukemattomia nollatuntisopimuksella niin että siellä on kuitenkin työtä aamusta iltaan joka ikinen päivä? Ihmisiä laitetaan nollatuntisopimukselle jotta voidaan kiertää lakia. Koska ihminen joka on nollatuntisopimuksella on ihminen jolla EI ole oikeuksia. Kai sitten elät vain ja ainoastaan sillä palkallasi etkä ole sossussa tai kelassa pummimassa rahaa? [/quote] Suoraan palkkaaminen on liian joustamatonta, esim paskasta työntekijästä ei pääse mitänkään eroon.

[/quote]

Lopeta toi provoominen.

Yrityksellä on yrityksen velvollisuudet. Ihan turhaa valittaa veroista tai työnantajamaksuista. Monessa maassa ne on paljon kovempiakin. 

Työntekijät tekevät työt joten heidän se rahakin pitää saada eikä ihmisten jotka eivät mitään tee.

[/quote]

Jos työntekijä on pelkkä lusmuileva paska niin hänestä pitää pystyä pääsemään myös eroon. Nykyisin se on erittäin vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän