Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kertoi saaneensa lapsena usein remmiä, olen ihan järkyttynyt

Vierailija
03.02.2015 |

Olen kuitenkin tavannut ne vanhemmat monta kertaa ja vaikuttavat ihan normaaleilta. En voi ymmärtää.

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:26"]Ihan yleistähän tuo on, ei siitä mitään kilareita tarvi vetää. Lapsia kasvatettiin ennen "kovemmalla" kädellä, eikä siitä traumoja tullut kenellekään. Ei sillä, ettäkö puolustelisin tuota jotenkin, mutta se vaan oli entisajan mallia.  [/quote] Älä väitä, ettei muka olisi tullut kellekään traumoja! Tottakai tuli, mulle ainakin.

[/quote]

Olen kuullut remmiä saaneilta, että pahinta ei ollut varsinaisesti se kipu vaan se nöyryytyksen ja tunne, kun pitää laskea housut alas äidin tai isän edessä ja avuttomana ottaa vastaan se rangaistus.

Vierailija
42/202 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:42"]

Tää mun kaveri on siis aika nuori aikuinen, eli kyse ei ole mistään 60-luvun tapahtumista!

[/quote]

No kyllähän sen nyt arvasi, että olet itsekin nuori:)  Nykyään onneksi ruumiillinen kurittaminen on harvnaisempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:48"]Eikö sellaiset vanhemmat ole jotekin pervoja, jotka ruoskivat omia lapsiaan! Kuulostaa ihan sairaalta.
[/quote]
True. Kuulostaa tosiaan sairaalta väkivallan lisäksi siksikin, että ainakin itse miellän kys. aktiviteetit makkariin kuuluviksi, jos moiset kiinnostaa (minua ei, mutta joitakin kyllä).

Olen joskus miettinyt, onko lapsena saadulla fyysisellä väkivallalla ja BDSM-intresseillä jokin yhteys. Kenties erittäin hassu ajatus, mutta tiedän ainakin yhden ihmisen, jolla tulisi molempiin kohtiin ruksi.

Vierailija
44/202 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi kyllä tuli remmistä 2000 luvullakin,
syyks riitti että tapeltiin veljen kanssa.
Köyhästä perheestä vaikka isä töissä olikin, niin suurin osa meni äidin hemmotteluun -,-
Eikä me mitään elektroniikkaa saatu kuten nykynuoret. Mutta olihan se vanha nintendo 64 & super mario parasta:)
Mutta näen kovan kurin ja kasvatuksen positiivisena. Nykynuorisollakaan ole mitään käsitystä elämästä ja käytöstavoista.
Enkä ymmärrä miks 5 vuotiaasta asti annetaan kännykkää + muuta se on aika järkyttävää.
M22

Vierailija
45/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v, tuli remmiä, piiskaa, tukkapöllyä niin että hiuksia lähti ja traumat jäi.  En aio hankkia lapsia. Terapeuttini epäili kanssani, että saattaisin hakata omat lapseni hengiltä. Olen monta kertaa teini-iän jälkeen miettinyt haastavani äidin oikeuteen. Eipä taida onnistua ilman todisteita.

Vierailija
46/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:48"]

Eikö sellaiset vanhemmat ole jotekin pervoja, jotka ruoskivat omia lapsiaan! Kuulostaa ihan sairaalta.

[/quote]

Se oli kasvattamista ennen. Kasvatukseen kuului ruumiillinen kuritus, no ei kai sentään kaikilla.

[/quote]

Täytynee jatkaa: en ole entisajan vanhempi tuota puolustamassa, vaan entisajan "tottelematon" lapsi, joka yrittää ymmärtää.

Vierailija
47/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:48"]Eikö sellaiset vanhemmat ole jotekin pervoja, jotka ruoskivat omia lapsiaan! Kuulostaa ihan sairaalta. [/quote] True. Kuulostaa tosiaan sairaalta väkivallan lisäksi siksikin, että ainakin itse miellän kys. aktiviteetit makkariin kuuluviksi, jos moiset kiinnostaa (minua ei, mutta joitakin kyllä). Olen joskus miettinyt, onko lapsena saadulla fyysisellä väkivallalla ja BDSM-intresseillä jokin yhteys. Kenties erittäin hassu ajatus, mutta tiedän ainakin yhden ihmisen, jolla tulisi molempiin kohtiin ruksi.

[/quote]

Voin ainakin sen verran sanoa että bdsm:ssä ei pyritä silmittömään väkivaltaan, vaan se perustuu erittäin vahvalle luottamukselle. Eli pitää olla aika hyvin käsitellyt aikaisemmat ongelmansa ennen kuin voi edes harkita ryhtyvänsä siihen, koska usein väkivaltaa kokeneet ovat tietyllä tapaa defensiivisiä ja sulkeutuneita eikä kyseinen toiminta aidosti tuota nautintoa. Paitsi tietenkin jos haluaa käsitellä traumojaan toistamalla niitä, mutta se ei ole bdsm:n tarkoitus.

Vierailija
48/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että tuossa oli mitään seksuaalisuuteen liittyvää, silloin joskus vuosikymmeniä sitten kun se oli yleisempää.  Ei tavalliset perheenisät/-äidit olleet kuulleetkaan mistään bdsm:stä. Eikä silloin joka asiaan liitetty seksiä.

Se oli silkkaa väkivaltaa, joillakin ehkä vaan sellaista pelottelua eikä mitään vihapäissään hakattu.

Vierailija
49/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosisarukseni ovat kertoneet saaneensa vähän väliä tukkapöllyjä ja nipistyksiä ja teineinä isältä turpaan. Uskon kyllä mutta veikkaan, että tarinat ovat vähän värittyneet vuosien aikaan. Minua on tukistettu kerran, kun olin isälleni vihainen ja yritin salaa kampata hänet. Veljeni ja isäni tappelivat kerran niin että matot täytyi viedä pesulaan - veljeni löi isältä silmäkulman auki. Sen jälkeen eivät ole ei enää koskaan tapelleet, isälle taisi riittää yksi kerta kun tajusi että veljeni oli kasvanut aika paljon nopeammaksi. Tietääkseni olemme kaikki ihan tasapainoisia, myös isä joka on myöhemmin pyytänyt anteeksi ja sanonut että teki ne "ajan hengessä", niinkuin hänetkin oli kasvatettu. Veljelläni on kolme lasta, eikä hän onneksi kasvata heitä samoin. Taaperoita on joskus tukistettu kahdella sormella kun nämä ovat keksineet juosta suin päin autojen eteen tai kääntää hellan levyt päälle mutta siinäkin itku taisi tulla pikemmin järkytyksestä kuin kivusta

Vierailija
50/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:29"]

Ei auta kuin antaa aikuisena takasin, mikäli luoja elonpäiviä suo. Omaishoitajaksi vaan ja helvetti irti! 

[/quote]

juu, takaisinmaksun aika. Its paybacktime!

pakkosyöttöä, mukilointia, nälvimistä, vähättelyä,nyrkkiä ja taloudellista riistoa.

alan ymmärtää miksi vanhustenhoito on tässä maassa niin retuperällä...

Vierailija
51/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:26"]Ihan yleistähän tuo on, ei siitä mitään kilareita tarvi vetää. Lapsia kasvatettiin ennen "kovemmalla" kädellä, eikä siitä traumoja tullut kenellekään. Ei sillä, ettäkö puolustelisin tuota jotenkin, mutta se vaan oli entisajan mallia. 
[/quote]
Älä väitä, ettei muka olisi tullut kellekään traumoja! Tottakai tuli, mulle ainakin.
[/quote]

Varmaan riippuu. Minä sain selkääni silloin kun olin sen ansainnut, esim tyrkkäsin uimataidottoman serkun laiturilta. Ei minua kuitenkaan arville hakattu tai edes mustelmille mutta niin että tuntui

Vierailija
52/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:55"]

En kyllä usko, että tuossa oli mitään seksuaalisuuteen liittyvää, silloin joskus vuosikymmeniä sitten kun se oli yleisempää.  Ei tavalliset perheenisät/-äidit olleet kuulleetkaan mistään bdsm:stä. Eikä silloin joka asiaan liitetty seksiä.

Se oli silkkaa väkivaltaa, joillakin ehkä vaan sellaista pelottelua eikä mitään vihapäissään hakattu.

[/quote]

Useimmat purkivat itseään lapsiin eikä osattu käsitellä tunteita. Lapsia oli helppo hakata ties mistä syystä, koska eihän kukaan meistä ole syntynyt kaikkitietävänä ja virheitä tekee jokainen. 

Vierailija
53/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"]Enpä minäkään ole kun 23v ja lapsena on piiskattu, tukistettu, annettu luunappeja ja laitettu autotalliin yöksi jos ei ole käyttäytynyt tarpeeksi hyvin.
[/quote]

Autotalliin yöksi kuulostaa kaikkein pahimmalta! Eikö naapurit ole kuulleet jos olet yksin siellä huutanut

Vierailija
54/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:26"]Ihan yleistähän tuo on, ei siitä mitään kilareita tarvi vetää. Lapsia kasvatettiin ennen "kovemmalla" kädellä, eikä siitä traumoja tullut kenellekään. Ei sillä, ettäkö puolustelisin tuota jotenkin, mutta se vaan oli entisajan mallia. 
[/quote]
Älä väitä, ettei muka olisi tullut kellekään traumoja! Tottakai tuli, mulle ainakin.
[/quote]

Varmaan riippuu. Minä sain selkääni silloin kun olin sen ansainnut, esim tyrkkäsin uimataidottoman serkun laiturilta. Ei minua kuitenkaan arville hakattu tai edes mustelmille mutta niin että tuntui
[/quote]

Ja siis tosiaan tuolloin olin 8 ja serkku 6 eli en ollut enää mikään ymmärtämätön taapero ja tasan tarkkaan tiesin mitä olin tekemässä

Vierailija
55/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiaan hakanneet vanhemmat saisi hakata kuoliaaksi. Haistakaa paska kaikki "se oli sitä aikaa"-lässyttäjät, ihmisten tulisi oppia vanhempiensa virheistä eikä toistaa niitä pieksämällä omia lapsiaan.

Vierailija
56/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:19"]Niin olen minäkin saanu vitsasta. Ollaan myös annettu luunappeja ja tukistettu. 

Eipä ole mitään traumoja asiasta jäänyt.
[/quote]
Ei jäänyt traumoja vai? Eikös väkivallan käytön hyväksymistä (lapsia) kohtaan ole jo itsessään paha mielenhäiriö.

Vierailija
57/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:52"]

Lapsiaan hakanneet vanhemmat saisi hakata kuoliaaksi. Haistakaa paska kaikki "se oli sitä aikaa"-lässyttäjät, ihmisten tulisi oppia vanhempiensa virheistä eikä toistaa niitä pieksämällä omia lapsiaan.

[/quote]

Luunappeja yms. on annettu tuhansia vuosia. Vasta 1990-luvulta lähtien ne ovat jääneet sivuun kasvatuksesta, mutta kaikki sukupolvet ennen meitä eivät siis ole osanneet kasvattaa lapsia vaan traumatisoida ne syvästi.

Tämähän tarkoittaa että 2000-luvun lapsista kasvaa jotain yli-ihmisiä...

Vierailija
58/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:57"]

Olen joskus miettinyt, onko lapsena saadulla fyysisellä väkivallalla ja BDSM-intresseillä jokin yhteys.[/quote]

Ei se ole ollenkaan hassu ajatus, ja olen lukenut joskus tutkimuksesta, joissa todettiin, että niillä on vahva yhteys.

Samoin monet vanhemmat kiihottuvat seksuaalisesti siitä lapsen piiskaamisesta, monet kertovat, että isällä oli erektio piiskauksen aikana, sen takia kans se menee monilla niin yli, että se lapsi on verillä sen jälkeen (joskus kans se lapsi on hakattu kuoliaaksi) jne.

60-luvulla oli kans tapana rangaista lapsia tekemällä niille suolihuuhtelu ja se oli kans seksuaalista monille vanhemmille, ja niille lapsille jäi pahat traumat ja häiriöitä niiden omaan seksuaalisuuteen. Usassa siis tuo suolihuuhtelu rangaistus, ei tainnut olla suomalainen tapa.

Tuosta ei vaan paljon puhuta, että se on monille vanhemmille seksuaalinen juttu. 

Vierailija
59/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 23:54"]Enpä minäkään ole kun 23v ja lapsena on piiskattu, tukistettu, annettu luunappeja ja laitettu autotalliin yöksi jos ei ole käyttäytynyt tarpeeksi hyvin. [/quote] Autotalliin yöksi kuulostaa kaikkein pahimmalta! Eikö naapurit ole kuulleet jos olet yksin siellä huutanut

[/quote]

Serkkuni pistettiin yöksi koirankoppiin ja koira sisälle kun ei totellut äitiään.

Omassa kotonani ei tällaista ollut, äiti tosin aina hoki mantraa "kenen leipää syöt sen lauluja laulat" ja sanoi että ovi on tuossa jos ei kelpaa jos en totellut.

Vierailija
60/202 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 00:55"]

[/quote]

Joo, mutta se, että ne ei tienneet harjoittavansa sadismia, ei tarkoita etteikö monilla olisi ollut seksuaalista tyydytystä sen lasten hakkaamisen taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän