Alapäävaiva
Eli alapäätä polttelee, kirvelee ja vielä kutiaa.. Hain hiivaläkityksen mikä ei auttanut. Eilen kävin terveysasemalla missä selvisi että minulla on virtsaputkentulehdus. Lääkkeitä syönyt koko päivän eikä vieläkään auta yhtään.. Yleensä auttavat tunnissa. Sukupuolitauteja ei ole kun viikko sitten kävin ja kaikki näytti negaa. Mistähän voisi johtua tai onko jollain kokemuksia? En pysty edes nukkumaan!
Nainen 20v
Kommentit (23)
laita luonnonjugurttia kumikäsineen sormiin ja jäädytä pakastimessa. ota sieltä jäätynyt sormi ja työnnä pimpuliin. auttaa.
Mulla oli samanlaista vajaa kuukausi sitten. Kamala kirvely ja kutina, todella tukala olo. Ei ollu mitään tulehduksia tai tauteja, joten mysteeriks jäi.
Jos kirvelu ja kutina vaan jatkuu, voi olla, ettei saamasi lääkitys pure kyseiseen bakteeriin. Tarvitset toisen merkkisiä antibiootteja. Mars huomenna takas lekurille.
Sulle on määrätty sellainen antibiootti, joka ei pure tulehdukseesi. Virtanäytteestä tehdään myös bakyeeriviljely, jonka perusteella nähdään mikä bakteeri virtsassa kasvaa ja mikä antibiootti siihen tehoaa. Jos olet eilen antanut näytteen, bakteeriviljelyn vastaus kestää 2-3 päivää. Sinulle on kuitenkin aloitettu pikatestin perusteella jo antibiootti. Soitto huomenna terkkariin bakteeriviljelyn vastauksesta ja kerrot ettei oireesi helpota. Ota särkylääkettä pahimman kivun taittamiseksi. Tsemppiä!
t. sairaanhoitaja
Ja antibioottien kyytipojaksi hiivalääkettä lisää.
Kiitos kaikille tuesta ja neuvoista! Tosi tukala on olo.. Ja opiskelijabudjetilla ei paljon yksityisellä käydä. Soitan huomenna sinne terveysasemalle!! Ja hiiva voidetta olen laittanut samalla.
Ap
Mulla oli elämäni ensimmäinen virtsatulehdus viime syksynä, ja vaikka tehtiin viljelyt, joissa ei ollut mitään kummempaa kuin mitä pikatesti näytti, niin vasta kolmas antibioottikuurilla toi avun :(... Meinasi hetkittäin olla vitsit vähissä kun mikään ei auttanut.
Karpalo/puolukkamehu!!! Ja paljon!
10 jatkaa... Mulla ei karpalo ym. mehuista ollut mitään apua, mutta kolmannen kuurin aikana lorautin omenaviinietikkaa lasillisen vettä aamuin illoin muutaman päivän ajan ja siitä oli apua. Pahaa se oli, mutta kaikki konstit oli pakko kokeilla :)
Kohta loppuu itselläkin keinot kesken, ei jaksais juosta jossain lääkäreissä päivästä toiseen.. :( Enkä uskalla laittaa alapäähän mitään ylimäärästä ettei rupeis enempää kirvelemään.. Häpyhuulet tuntuu siltä et ne olis tulessa!!
Ap
Mä veikkaisin että sulla on lisäks se hiivatulehdus! Yritä vielä ennen nukkumaan menoa suihkuttaa melko kylmällä vedellä ja laita sitä hiivavoidetta. Laita yöllä lisää jos heräät. Ja aamulla kans tuo suihkutus plus voide. Ja muista laittaa voidetta joka puolelle! Niissäkin on muuten eroja! Mulla ei gyno daktarin auttanut yhtään mitään mutta canestenin rasva toimi. Kerran oli niin pahana että hain tabletin ja jouduin rasvaan lisäksi!! Jaksamista!!
14 jatkaa..ja tuo antibioottikuuri saattaa tosiaan pahentaa sitä hiivaa..vaan syö se kumminkin niin auttaa toiseen vaivaan!
Sitä pelkäsinkin, että tämä antibiootti laukasee vielä pahemman hiivakierteen. Mulle kun hiiva tulee helposti. Olen joskus miettinyt miksi mulle tulee näitä tulehduksia alapäähän helposti. Ei kavereilla tunnu koskaan olevan. Hygienia on hyvä enkä liikaa peseydy myöskään. Inhottavia vaivoja. Mietin myös emätintulehdusta? Osaa sitten sanoa..
Ap
Pitäisikö sinun mennä tutkimuksiin?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 23:30"]laita luonnonjugurttia kumikäsineen sormiin ja jäädytä pakastimessa. ota sieltä jäätynyt sormi ja työnnä pimpuliin. auttaa.
[/quote]HUIKEE OHJE! NIKSI-PIRKKAAN!
Lääkäreiden mielestä (terveyskeskuksessa) ei tarvita lisää tutkimuksia. Ellen menisi yksityiselle mutta ne on hemmetin kalliita!! Ei ole rahaa. Huomenna soitan terveyskeskukseen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:32"]
Lääkäreiden mielestä (terveyskeskuksessa) ei tarvita lisää tutkimuksia. Ellen menisi yksityiselle mutta ne on hemmetin kalliita!! Ei ole rahaa. Huomenna soitan terveyskeskukseen.
Ap
[/quote]
Mikset soittaisi YTHS:lle?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 00:32"]
Ap
[/quote]
Mikset soittaisi YTHS:lle?
[/quote]
Yhdessä rannikkokaupungissa on ainakin ok tohtori. Jos olet sieltä päin, mene. Voisin melkein lähettää terveisiä, mut luulen ettei se ilahtuis. :D
Vastasit jo itsellesi. Sulla on virtsatulehdus. Kakkaa mennyt pimppiin tms. Muista hygienia