Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut äidit "omii" vauvan itselleen?

Vierailija
03.02.2015 |

En ole ikinä ymmärtänyt tätä ja siksi kysynkin ja toivon saavani vastauksen sellaiselta joka kokee lapsen/vauvan jotenkin enemmän omaksi kuin miehensä lapseksi? 

Meillä on 3 lasta, kaksi poikaa jo isompia ja nyt tyttövauva, jonka kanssa olen kotona äitiyslomalla. Jokaisen lapsen kohdalla mies on ollut itsestäänselvä osa lasten elämää JO vauva-aikana. Vaikka olen kaikkia lapsiani imettänyt, tämä ei ole estänyt sitä ettäkö minun tarvitsisi olla vauvan kanssa 24/7. Ja minun mielestä on itsekästä äidistä ajatellakin niin että vain ja ainoastaan hän on kykenevä olemaan lapsensa kanssa. Ikäänkuin lapsen kehitykselle äidin jatkuva läsnäolo olisi jotenkin välttämätön, mutta isän ei ollenkaan.  (Eri asia jos täysimetyksellä oleva vauva ei SUOSTU vaikkapa pullosta juomaan, silloin ymmärrän lähes jatkuvan äidin läsnäolon, mutta nyt puhun asiasta, jossa näin ei ole)

On ollut tosi ihana lähteä johonkin illaksi tai muutamaksi tunniksi ja huomata kuinka mies mielellään jää vauvan kanssa kotiin. On ollut hänellekin ihan mukavaa saada keskenään lasten kanssa tehdä juttuja ihan omalla tyylillä ja tavalla. Ehkä erilaisella kuin minä, mutta ei varmastikaan mitenkään huonommalla tai vahingollisella.

Mulle tämä ajatus olisi niin vieras että pitäisin itseäni vain ja ainoastaan ylivertaisena lapseni huoltajana etten koskaan ikinä milloinkaan uskaltaisi/haluaisi jättää vastuuta miehelleni. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:17"]

Miehenä tämä suuresti surettaa. Lapsi on lähtökohtaisesti naisen. Nainen päättää hankkia lapsen, ja mies on vain siittiöiden lahjoittaja ja myöhemmin tyyppi jonka tarkoitus on vain hengailla perheen periferialla kun ytimessä ovat äiti ja lapset. Miehenä huomaa jos menee lasten kanssa perhetapahtumaan jossa on paljon äitejä ja lapsia niin naiset katsovat minua kieroon. Heidän mielestään naisilla on joku monopoli vanhemmuuteen ja miehenä jotenkin kuokin heidän tapahtumassaan.

[/quote]

Ei kukaan noin ajattele jos olet perhetapahtumassa lapsen kanssa, äidit varmasti katsovat että mukavaa kun isäkin viitsii. Meillä perhetapahtumiin mennään kyllä yhdessä. Monopoliasema on ja toivottavasti myös pysyy, se nyt vaan on niin että useimmiten nainen on parempi kotitöissä ja lasten hoidossa kuin mies, en todellakaan kannata tasa-arvoa siinä merkityksessä että mies nainen muka olisivat samanlaisia niin fyysisiltä ominaisuuksiltaan saati psyykkisiltä.

Vierailija
22/25 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on neuroottisia tapauksia. Ja osalla ole mitään muuta elämänsisältöä kuin vauva. Lisäksi ahdasmielinen ajatusmaailma, jonka mukaan mies ei pysty hoitamaan vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olin kovin kiinni vauvoissa. Oli kovin vaikeaa jättää vauvat isänsä kanssa kaksin, koska lapset vauva-ikäisinä huusivat, karjuivat, itkivät käytännössä koko ajan kuin olin poissa. Oli kauheaa käydä vaikka lenkillä, kun vauva karjui hiki päässä kun tulin kotiin.

Vierailija
24/25 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 16:53"]Yhdessä perheessä mies jopa muutti kokonaan nukkumaan toiseen huoneeseen, kun tuli vauva. Puoli vuotta ainakin asui alakertaa, kun äiti ja vauva asuivat yläkertaa... Ei pärjännyt hetkeäkään lapsen kanssa kahdestaan, vaan soitteli äidille perätään, jos tämä yritti vähän käydä jossain kodin ulkopuolella.
[/quote]

Tuo on ihan yleistä, että nukkuu eri huoneessa. Mies kun käy yleensä töissä ja tarvitsee öisin unta. Tiedän monia, jotka tekee noin, mitä ihmeellistä siinä on? Ei mitään tekemistä sen kanssa, hoitaako mies muuten lasta normaalisti.

Vierailija
25/25 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi myöskään ymmärtää. Meillä mies on niin mielellään lasten kans keskenään. Meillä 2 lasta tällä hetkellä. Ja pärjää hyvin. Koskaan ei soittele perääni, vaan saan olla sen aikaa kun haluan. En koskaan ole ollut vauvalta 5 tuntia pidempään koska kuitenkin imetän. Vauva tosin ottaa pullosta tarvittaessa ja syö jo muutakin. Luotan lasteni isään hoitajana täysin. Minun ei ole koskaan tarvinnut miettiä tai epäillä hänen kykyjään pärjätä lasten kanssa. Hän on paras isä lapsillemme ja mies itselleni. <3 Parempaa isää lapsilleni en olisi voinut edes toivoa.

Olen sitä mieltä että ne äidit, jotka eivät voi lastaan isänsä hoitoon jättää, eivät luota mieheensä ja se on väärin. Miksi edes ottaa puolisoksi sellainen, johon ei luota. Luottamus on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista niin pari- kuin muissakin ihmissuhteissa. Ehkä nämä äidit myös ajattelevat olevansa korvaamattomia.

Naiset, äidit! Miehet pärjäävät varmasti.
Luottakaa heihin enemmän!