Jos ostan nettikaupasta jossa ohjautuu pankin sivuille maksamaan
Onko siinä jokin riski että tietona joutuu vääriin käsiin?
Siis vaikka olisi kyseessä ihan luotettava kotimainen nettikauppa?
Kommentit (9)
SAen takia hankin Karnan mutta sekin on riski.Että joudun firmoje kynsiin jotka vaativat summaa rahaa että saan jatkaa ostaa alennuksela. Merkillistä.
Ostin Parfyymin Luxplus salta ja nyt olen kuulemma jäsen ja jäsenmaksu on 88 sek per kk. Klarna myy tietojamme.
Ei siinä ole kunhan katsot mistä osoitteesta siirryt, mutta on sekin mahdollista se luotettava on hakkeroitu ja vain näyttää samanlaiselta kuin se oikea. Luottomaksu on parempi kuin suora tilisiirto, ainakin paypal on palauttaunut huijaussivustolle maksetun, mutta olisi pitänyt vamistaa ensin että asiakastii on olemassa ja periaatteessa huomata sivujen latautumisesta, oli selvä viive.
En ole koskaan tullut ajatelleeksi että tuohonkin liittyisi jotain riskejä. Vuosikymmeniä olen ostanut nettikaupoista ja luottanut niiden suojauksiin.
Maksan aina ensisijaisesti Klarnalla, en osamaksun vuoksi vaan siksi että jos tuote ei tulekaan tai en saa palvelua, se on Klarnan ongelma siitä eteenpäin, ei minun. Laskun maksan heti sähköpostiin tulleilla viitteillä kun päätän pitää tuotteen.
Jos ei ole Klarnaa maksuvaihtoehtona, käytän omaa Visa tai Mastercard -luottokorttia joiden laskun maksan myöskin ennen kuin sitä ehtii edes kertyä eli samantien kun päätän pitää tuotteen. Jos palautan, teen sen mahdollisimman pian eli hinnanpalautuskin tulee mahdollisimman pian.
Mitään maksuaikaa en käytä koskaan.
Minulla on kaikissa käyttämissäni nettikaupoissa, kotimaisissa ja ulkomaisissa Kiinaa myöten, luottokorttitiedot valmiiksi tallennettuna, ollut jo kohta 20 vuotta, joten osteskelu sujuu kuin vettä laskisi. Ei ole mitään pahaa tapahtunut koskaan.
Pieni riski on, että menet huijaus sivustolle. Kun katsoo tarkasti mitä on hyväksymässä pankkitunnuksilla niin aika mitätön riski on. Turvallisinta on silti ostaa luottokortilla netissä, koska siinä on vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikissa käyttämissäni nettikaupoissa, kotimaisissa ja ulkomaisissa Kiinaa myöten, luottokorttitiedot valmiiksi tallennettuna, ollut jo kohta 20 vuotta, joten osteskelu sujuu kuin vettä laskisi. Ei ole mitään pahaa tapahtunut koskaan.
Eikö olisi turvallisempaa käyttää jotain maksunvälittäjää. Luottokorttitiedot olisi vain yhdessä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi turvallisempaa käyttää jotain maksunvälittäjää. Luottokorttitiedot olisi vain yhdessä paikassa.
Ollenkaan kaikki nettikaupat eivät niitä noteeraa, ja jotkut ottavat lisämaksua jos niillä maksaa. Tämän takia esim. PayPal tarjoaa "suoramaksua" luottokortilla jonka nettikaupat kyllä hyväksyvät kuin luottokortin, mutta PayPal nyhtää sitten välistä. PalPal myöskin käyttää omia vaihtokurssejaan jotka ovat epäedullisempia ostajalle, verrattuna pankkien kursseihin.
Pankit kyllä ovat aika turvallisia, välittäjät tuskin pystyvät samaan. Credit maksussa on myöskin aina pankin takaus, en tosin tiedä kuinka se toimii koska ei ole elämäni aikana tullut mitään ongelmia eteen.
Ainahan on riski.