Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suostuvat siihen, että mies on perheessä tarpeeton statisti?

Vierailija
15.11.2021 |

Olin perjantaina ulkona kahden kaverin kanssa. Tarkoitus oli käydä syömässä ja mennä sen jälkeen vielä drinksuttelemaan. Iltaa oli odotettu kauan, kun harvoin kaikille sopii sama ilta.

Toinen ilmoitti jo paikalle tullessaan että joutuu lähtemään aikaisin kun mies on kotona lasten kanssa (2 kpl). Mies on kuulemma käskenyt ajoissa kotiin ja kiukutellut siitä että vaimo ylipäätään lähtee tapaamaan ystäviään.

Tämä mies voi kuitenkin itse ryypiskellä kavereiden kanssa aamuun asti, samalla kun vaimo hoitaa lapsia kotona.

Mikä tekee miehestä kyvyttömän huolehtimaan omista jälkeläisistään muutaman tunnin ajan ilman äidin läsnäoloa? Miksi naiset suostuvat siihen, että isä on perheessä avustajana joka auttelee silloin kun sattuu sopimaan?

Ei tietenkään kaikki naiset, mutta olen törmännyt ilmiöön aiemminkin. Mua hävettäisi jos hypoteettisten lasteni isä olisi niin kädetön.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella mitä itse olen nähnyt olen aika varma että jos nainen jättäisi lapset isälle ja jotain lasun arvoista tapahtuisi esiin nousisi kysymys miksi jätit lapset isälle ja siihen ei olisi yhtään kelpaavaa vastausta.

Kuka sitä kysyisi?

Oikea vastaus olisi että mies on lasten huoltaja siinä missä äitikin. Jos taas jättää lapsensa jonkun random ukkelin hoitoon niin se on asia erikseen.

Ap

Vierailija
62/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Jotkut on marttyyri kasvattanut ja käyttäytymismalli on opittu. Jotkut ovat läheisriippuvaisia, jotkut naimisissa vain tavan vuoksi.

Tyttöjen itsetuntoa lytätään systemaattisesti syntymästä lähtien, jo heidän sukupuolensa on monelle pettymys, joten onko varsinaisesti ihme, että aikuisena käyttäytyy kynnysmaton tavoin?

Nythän on muutos käynnissä ja siksi yhä useampi (sovinismiin kasvatettu) poika syrjäytyy. Tytöt eivät enää alistu surkeaan kohteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kaveri, joka joutuu raahaamaan lapsensa mukaan jokaiseen (harvaan) tapaamiseemme, kun ei isä voi edes muutamaa tuntia niiden kanssa olla. Ennen lapsia jo näki että mies on itsekäs, menee itse menojaan miten tykkää mutta valittaa jos kaverini olisi sitten menossa johonkin. Tuntui kuin olisi ihan kiusallaan vastannut ensin, ettei halua tehdä yhdessä mitään ja sitten alkanut valittaa, kun kaveri keksi itselleen muuta tekemistä.

Käy sääliksi kaveria jota selvästi ei ole opetettu puolustamaan tai arvostamaan itseään ja näkemään varoitusmerkkejä, nyt on myöhäistä.

Vierailija
64/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset olette tossukoita kun annatte tällaista tapahtua. Peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
65/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Naiset olette tossukoita kun annatte tällaista tapahtua. Peiliin katsomisen paikka.

Miehen perseilyhän perinteisesti on naisen vika. En ole ihan varma miksi näin on; siksikö että miehen katsotaan olevan niin heikko surkimus, ettei hän pysty mihinkään oma-aloitteisesti eikä ainakaan kykene ottamaan vastuuta omista teoistaan? Haistan mies vihaa.

Ite en huoli miehen hölmöilyä omalle kontolleni. Olenkin sinkku, ei varmaan yllätä.

Vierailija
66/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni isä on tyytyväinen kun pääsee kokonaan huolehtimasta lapsista. Esim. lasten äiti hoitaa totaaliyksinhuoltajana tai uuden miehensä kanssa. Vapaa elämä on monelle miehelle paljon tärkeämpää kuin lapset. Lapset voi tavata kun ne pääsee ripille tai ylioppilaaksi tai kerran pari vuodessa voi viedä ne hampurilaiselle.

Vierailija
67/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ilmoitti alusta alkaen, että minun pitää poistua kotoa viikonlopuiksi, jotta hän voi olla rauhassa lapsen kanssa. Ei mitään sellaista kotona roikkumista, neuvomista ja sivusta seuraamista, jota monet harrastavat, vaan kokonaan pois paikalta elämään omaa aikaa.

Meillä ei sanonut ihan noin suoraa mutta teki selväksi että mitä ikinä haluankin tehdä hän joustaa omista menoistaan. Minulla oli hankala raskaus ja mieheni varmaan koki ainakin jossain määrin että raskausaika ei ollut reilua joten oli perusteltua laittaa minun tarpeet hänen tarpeidensa edelle.

Vierailija
68/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muakin ihmetyttää ihan oikeasti, 2020- luvulla!!! Ja ihme läheisrippuvaisuus useimmilla suhteessaan! Siinä 1-2 tunnin tapaamisenkin aikana pitää vähintäänkin viestitellä, usein jopa soitella sen siipan kanssa/siippa soittelee perään...Wtf.

No ei ihme, että olen yksinäni (loppuikäni?), en kestäisi tuolalista ahdistavaa ripustautumista, kyttäystä ja kontrollointia hetkeäkään! Ja tosi arvokasta tuntuu seurani oelvan, kun ei hetkekäkään voida olla viestittelemättä kultimussukan kanssa...Hätätilanteet eri asia, mutta ihme touhua on muuten?

En minäkään kestäisi. Ei tuollaista onneksi kaikissa perheissä olekaan. Ainakin oma isäni oli enemmän kuin kykenevä huolehtimaan omasta jälkikasvustaan myös ihan korkeimman omakätisesti.

Tiedän kyllä toisenkin tapauksen (ystäväni ystävä), jossa mies tarkoituksella itkettää lapsia kun äiti on lähdössä kerran vuodessa sovitusti ulos. Eli isä heittää aamusta asti löylyä kiukaaseen; "ajatelkaa nyt kun äiti jättää teidät, äiti on varmaan myöhään ulkona, äitiä ei taida paljon teidän ikävänne kiinnostaa, äiti on julma kun lähtee". Kouluikäisistä lapsista kyse, mutta kyllä nekin on mahdollista lietsoa hätäitkuun kun koko päivän iskä pistää pökköä pesään. Ja tämä ystävän ystävä ei useinkaan juo mitään, jos jotain niin yhden tai kaksi siideriä. Eli ei siis ole kyse sellaisesta, että äiti lähtisi kahtena päivänä viikossa vetämään pään täyteen ja tulisi joskus aamulla kotiin.

Sairasta settiä.

Ap

Niin. Toista vi..uttaa, kun joutuu jäämään lasten kanssa kotiin ja toinen pääsee muualle. Tällainen tilanne on ihan yhtä yleistä sekä isillä että äideillä. Eli ei ole sukupuolikysymys.

No ei ole yhtä yleistä. Eivätkä äidit yhtä usein käyttäydy niin lapsellisesti, että huudattaisivat kakaroita itkuun tuollaisilla "iskä lähtee" -puheilla, koska äidit eivät yleensä halua tuottaa lapsilleen kärsimystä. Joillain isillä tärkeintä on kontrolloida äitiä, vaikka se tehtäisiin lasten kustannuksella.

Tuollaiset isät usein tekevät kyllä itse mitä huvittaa, milloin huvittaa, kuin olisivat sinkkuja ja lapsettomia.

Tässäkin tapauksessa kyse KERRAN VUODESSA ulos lähtemisestä ja sinä puolustelet tuota sairasta manipulointia sanomalla sitä "vitutukseksi", kertookin itsestäsi ihan tarpeeksi.

Vierailija
69/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olenkin sinkku ja elän kuten haluan.

M28

Vierailija
70/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni isä on tyytyväinen kun pääsee kokonaan huolehtimasta lapsista. Esim. lasten äiti hoitaa totaaliyksinhuoltajana tai uuden miehensä kanssa. Vapaa elämä on monelle miehelle paljon tärkeämpää kuin lapset. Lapset voi tavata kun ne pääsee ripille tai ylioppilaaksi tai kerran pari vuodessa voi viedä ne hampurilaiselle.

Miksi niitä lapsia pitää sitten tehdä? Epäreilua kaikkia kohtaan.

Ap

Vierailija
71/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään. Jotkut on marttyyri kasvattanut ja käyttäytymismalli on opittu. Jotkut ovat läheisriippuvaisia, jotkut naimisissa vain tavan vuoksi.

Tyttöjen itsetuntoa lytätään systemaattisesti syntymästä lähtien, jo heidän sukupuolensa on monelle pettymys, joten onko varsinaisesti ihme, että aikuisena käyttäytyy kynnysmaton tavoin?

Nythän on muutos käynnissä ja siksi yhä useampi (sovinismiin kasvatettu) poika syrjäytyy. Tytöt eivät enää alistu surkeaan kohteluun.

Valhetta, että tyttöjä lytättäisiin syntymästä saakka Suomessa. Päin vastoin, tytöt kasvavat Suomessa naisten ympäröimänä (koti, päiväkoti ja koko koululaitos) jotka toimivat enemmän tyttöjen ehdoilla ja jossa tyttöjä halutaan voimaannuttaa ja kannustaa poikien kustannuksella. Tällainen valhepuhe on otettu jostakin feministien oppikirjoista, mutta todellisuutta se ei Suomessa ole. Pojille sen sijaan annetaan ymmärtää, että yhteiskunta tai kukaan muukaan ei heitä tarvitse, eli turha edes yrittää. Käden nostaminen tunnillakin on jotakin etuoikeuden käyttämistä, jonka miesvihamielinen opettaja jättää noteeraamatta ja antaa puheenvuoron jollekin sukupuolensa tai ihonvärinsä perusteella "sorretulle".

Vierailija
72/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella mitä itse olen nähnyt olen aika varma että jos nainen jättäisi lapset isälle ja jotain lasun arvoista tapahtuisi esiin nousisi kysymys miksi jätit lapset isälle ja siihen ei olisi yhtään kelpaavaa vastausta.

Kuka sitä kysyisi?

Oikea vastaus olisi että mies on lasten huoltaja siinä missä äitikin. Jos taas jättää lapsensa jonkun random ukkelin hoitoon niin se on asia erikseen.

Ap

Niin sitä ajattelisi mutta miksi et voinut ottaa lapsia mukaan?

Vierailija
73/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen itsekin miehenä. 

Miksi jotkut äijät ovat niin saamattomia ja naiset niin lapasia, että eivät laita niitä ukkojaan lujille ja tekemään osaansa kotitöistä?

Veljeni oli vaimon ollessa kotona laiska tekemään kotitöitä, mutta homma muuttui kerralla, kun vaimo lähti, ja veljestäni tuli lähi-isä. Kun lapsi oli äidillään vain joka 2. viikonloppu, sai veljenikin kertaheitolla kokonaisvastuun paitsi kodistaan, myös lapsestaan. Hyvinhän se meni, mutta oli hänellä sopeutumista.

Onko neuvoja, miten se miehen lujille laittaminen tehdään?

Jos mies ei tee kotitöitä, vaikka on sovittu niiden jaosta, ja jos joskus muistutan, että hänen vastuullaan olevaa kotityötä ei ole tehty pitkiin aikoihin (eikä hän koskaan tee ilman muistutusta), niin väittää minun nalkuttavan, ja sitten pidättäytyy jatkuvasti seksistä, kun ei kuulemma halua seksiä nalkuttajan kanssa.

Miten tämä ratkaistaan?

Kengitään mies pihalle. 

Vierailija
74/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies tulee heti sormettamaan kun palaan viikon reissusta. luulee että hänestä olen kostunut ne kun on edellis yön pika panon limoja. siellä se taas oli hoitanut kaikkia kolmea lasta luullen heitä omikseen vaikka heillä kaikilla on eri isät. 

Vierailija
75/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää sitten tehdä? Epäreilua kaikkia kohtaan.

Ap

Lapset tuovat miehelle statusta ja ne koetaan oman itsensä jatkeiksi.

Lasten hoito ja elatus ovat näille miehille vain ikäviä velvollisuuksia, jotka pyritään mahdollisimman tehokkaasti sälyttämään vain lasten äidin vastuulle. Ulkopuoliset pitävät hyvänä isänä, kun postailee lapsista kuvia someen silloin, kun niitä sattuu näkemään.

Vierailija
76/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30 kirjoitti:

Väärin. Peiliin katsomisen paikka olisi niillä miehillä, jotka luulevat olevansa maailman napa ja että heidän käypä panoksensa parisuhteeseen ja isyyteen on olla olemassa.

Edelleen tyttöjä on kasvatettu ihan liian myötäileviksi ja kilteiksi kun taas poikia röyhkeiksi ja oman ainutlaatuisuutensa sokaisemiksi, totta kai lopputulos on katastrofaaliset parisuhteet.

Vierailija
77/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä tuossa tapauksessa oli taustalla. Voi olla jokin erityinen syy miksi juuri tiettynä päivänä pitäisi olla kotona.

No silloin kyllä kannattaisi jäädä sinne kotiin suosiolla, eikä tulla itkemään muiden iltaa pilalle.

Jokainen lapsiperheinen on joutunut perumaan asioita, koska jotain tapahtuu ja tosiaan silloin jäädään suosiolla pois.

Pahimpia on just nää puhelimessa roikkujat, jotka ei malta jäädä pois, mutta eivät ole läsnäkään.

Vierailija
78/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä kysyisi?

Ap

Niin sitä ajattelisi mutta miksi et voinut ottaa lapsia mukaan?

Ei ole mitään lakia joka estäisi lapsen jättämisen isän huostaan. Ja lasten kanssa ollessaan isä on niistä myös vastuussa.

Ap

Vierailija
79/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ilmoitti alusta alkaen, että minun pitää poistua kotoa viikonlopuiksi, jotta hän voi olla rauhassa lapsen kanssa. Ei mitään sellaista kotona roikkumista, neuvomista ja sivusta seuraamista, jota monet harrastavat, vaan kokonaan pois paikalta elämään omaa aikaa.

Siis sinä poistuit noin sata päivää vuodessa viikonloput omasta kodistasi. Viikonloput on perheen yhteistä aikaa noin normaalisti. Oliko mies omalla ajalla loput vuoden päivät?

Vierailija
80/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kuvailtu lokki-isäilmiö on taatusti yhtenä syynä syntyvyyden laskuun. Miesten pitäisi ryhdistäytyä, niin naisetkin suostuisi taas lapsia tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän