Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suostuvat siihen, että mies on perheessä tarpeeton statisti?

Vierailija
15.11.2021 |

Olin perjantaina ulkona kahden kaverin kanssa. Tarkoitus oli käydä syömässä ja mennä sen jälkeen vielä drinksuttelemaan. Iltaa oli odotettu kauan, kun harvoin kaikille sopii sama ilta.

Toinen ilmoitti jo paikalle tullessaan että joutuu lähtemään aikaisin kun mies on kotona lasten kanssa (2 kpl). Mies on kuulemma käskenyt ajoissa kotiin ja kiukutellut siitä että vaimo ylipäätään lähtee tapaamaan ystäviään.

Tämä mies voi kuitenkin itse ryypiskellä kavereiden kanssa aamuun asti, samalla kun vaimo hoitaa lapsia kotona.

Mikä tekee miehestä kyvyttömän huolehtimaan omista jälkeläisistään muutaman tunnin ajan ilman äidin läsnäoloa? Miksi naiset suostuvat siihen, että isä on perheessä avustajana joka auttelee silloin kun sattuu sopimaan?

Ei tietenkään kaikki naiset, mutta olen törmännyt ilmiöön aiemminkin. Mua hävettäisi jos hypoteettisten lasteni isä olisi niin kädetön.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas naiset miksi vihaatte naiseuttanne ja sen suomia kykyjä ja toisaalta arvostatte miehen luontaisia kykyjä niin paljon korkeammalle kuin omianne? Jos arvostaisitte omianne, ette joka käänteessä yrittäisi olla niin kuin miehet ja halveksisi sellaisia naisia, jotka toteuttavat täysillä naiseuttaan.

Ilmeisesti naisten käsitys naiseuden luonteesta on yleensä tyystin erilainen kuin sinulla.

Vierailija
42/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei auta kuin jättää mies ja lapset sille. Lähteä itse elämään joka toinen viikonloppu vanhemman elämää. Ajan myötä se mieskin oppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne tuollaisia perheitä. Aina pääsee molemmat tasapuolisesti menemään. Mutta yhden perheen tiedän, jossa perheen äiti viilettää miten haluaa, perheen isä saa mennä vain silloin jos ehtii töiltä+opiskelultaan ehtii, kun lapset ovat päivähoidossa. Tää mies ei käy missään ilman lapsiaan.

Vierailija
44/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miina halosen kommuunissa stasi mummo on kääntänyt arvot. jo pelkästä rykäisystä pentti sinkahtaa. 

Vierailija
45/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. En ikinä jaksaisi sitä, että olen yksin vastuussa lapsista ja vain minä osaan heidän kanssaan toimia.

Kun katsot jotakin gorilla tai simpassilaumaa, niin kyllä ne naaraat niistä lapsista huolen pitävät, varsinkin pienistä. Se on ihan luonnollista, että miehet ovat vähän kädettömänpiä lasten hoidossa. Miehen päävastuu on leivän tuomisessa pöytään ja naisen päävastuu on lasten huolehtimisessa. Tottakai mieskin voi lasten huolehtimista oppia ja niin pitääkin, mutta isän rooli on avustajan rooli tässä asiassa ja naisella päävastuu. Isällä sitten päävastuu leivän tuomisessa pöytää.

Höpö höpö. En tunne yhtään pariskuntaa jonka molemmat osapuolet eivät kävisi töissä. Ja tutkitusti naiset käyttävät miehiä suuremman osan palkastaan lapsiin.

Ap

Kyllähän se ihminen mukautuu, kun sitä pakottaa, mutta mitä kauemmas biologiasta mennään, sitä pahoinvoivempia kaikista tulee. Nykysuomi on tästä hyvä esimerkki. Huonosti voivat sekä naiset, että miehet. Parhaiten ihminen voi kun saa toteuttaa sitä mikä tälle on luontaista. Tai näitä luontaisia taipumuksia pitäisi yhteiskunnassa jollakin tavalla myötäillä ja ottaa ne huomioon, niin kuin ennen. Se, että kaikki halutaan saada 50/50 ei ole luonnollista. Erityisesti naiset on saatu psykologisen sodankäynnin (fenimismi) ansiosta vihaamaan kaikkea mikä nousee biologiasta ja on ihmiselle luontaista. 

Itseasiassa jos biologiaa käytetään perusteena, ei ole mitään syytä väittää että ihmislajilla äiti olisi isää sopivampi hoitamaan jälkeläisiä. Ihmisillä isät kiintyvät ja hoitavat lapsia äidin kanssa, sillä lapsi syntyy ja pysyy pitkään avuttomana. Niillä lajeilla, joilla jälkeläinen on nopeasti itsenäisempi (kaikki muut lajit), riittää usein toisen vanhemman hoiva.

Mutta tästä en jaksa enempää jauhaa kun ei liity aloitukseen mitenkään.

Ap

Väärin. Naisella on rinnat ja nainen kantaa lasta ja synnyttää. Mies siittää ja miehen on helpompi myös paeta vastuutaan, jolloin on tarpeellista, että äidille syntyy myös yksin parempi kyky pitää huolta lapsesta.

Vierailija
46/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muakin ihmetyttää ihan oikeasti, 2020- luvulla!!! Ja ihme läheisrippuvaisuus useimmilla suhteessaan! Siinä 1-2 tunnin tapaamisenkin aikana pitää vähintäänkin viestitellä, usein jopa soitella sen siipan kanssa/siippa soittelee perään...Wtf.

No ei ihme, että olen yksinäni (loppuikäni?), en kestäisi tuolalista ahdistavaa ripustautumista, kyttäystä ja kontrollointia hetkeäkään! Ja tosi arvokasta tuntuu seurani oelvan, kun ei hetkekäkään voida olla viestittelemättä kultimussukan kanssa...Hätätilanteet eri asia, mutta ihme touhua on muuten?

Vierailija
47/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä mitä tuossa tapauksessa oli taustalla. Voi olla jokin erityinen syy miksi juuri tiettynä päivänä pitäisi olla kotona.

Vierailija
48/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas naiset miksi vihaatte naiseuttanne ja sen suomia kykyjä ja toisaalta arvostatte miehen luontaisia kykyjä niin paljon korkeammalle kuin omianne? Jos arvostaisitte omianne, ette joka käänteessä yrittäisi olla niin kuin miehet ja halveksisi sellaisia naisia, jotka toteuttavat täysillä naiseuttaan.

Ilmeisesti naisten käsitys naiseuden luonteesta on yleensä tyystin erilainen kuin sinulla.

Voihan se käsitys ja halu nähdä asiat olla mitä tahansa, mutta oikea vastaus löytyy biologiasta. Täällä monet vihaavat sitä, että ovat erilaisia ja heikompia kuin miehet. Tästähän osaltaan myös nuorten naisten räjähtäneissä transitioissa on kyse.

Vierailija
49/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. En ikinä jaksaisi sitä, että olen yksin vastuussa lapsista ja vain minä osaan heidän kanssaan toimia.

Kun katsot jotakin gorilla tai simpassilaumaa, niin kyllä ne naaraat niistä lapsista huolen pitävät, varsinkin pienistä. Se on ihan luonnollista, että miehet ovat vähän kädettömänpiä lasten hoidossa. Miehen päävastuu on leivän tuomisessa pöytään ja naisen päävastuu on lasten huolehtimisessa. Tottakai mieskin voi lasten huolehtimista oppia ja niin pitääkin, mutta isän rooli on avustajan rooli tässä asiassa ja naisella päävastuu. Isällä sitten päävastuu leivän tuomisessa pöytää.

Eivät miehet ole kädettömämpiä lasten hoidossa. Toki moni mies on, mutta ei se sukupuolesta johdu vaan asenteista. Kyllä minun lapseni isä oppi heti lapsen syntymästä asti ottamaan osaa hänestä huolehtimiseen, kuten kuuluukin. Vai onkohan hän sitten jotenkin ylivertainen yksilö? Tunnen myös monia muita miehiä, jotka kaikki osaavat huolehtia lapsesta, laittaa ruokaa, siivota ja pestä pyykkiä, ja myös näitä asioita tekevät.

Kyllä mies osaa, mutta se ei ole samalla tavalla luontaista kuin naiselle. Luonto on antanut naiselle erilaiset vietit ja kyvyt tähän asiaan. Miksi se on niin vaikeaa hyväksyä? Lapselle on hurjasti hyötyä siitä, että äiti imettää tätä luonnollisesti ja siitä, että äidin ja lapsen välille kehittyy luontaisesti kiintymyssuhde hoivan myötä. Miksi tämä pitäisi esimerkiksi sotkea? Samalla tavalla miehellä on avuja, joita naisella ei ole, miksi niitä pitäisi väheksyä?

Eli tän logiikan mukaan vaimo ei voisi koskaan käydä kotikaupungissaankaan syömässä ja parilla lasilla koska mies on heti pulassa. Jotkut äidit käy jopa kavereiden kanssa risteilyllä tai ulkomaan matkalla. Mitä ihmeen super isiä näillä on kotona?

Ja kun ero tulee, lapset on isällä joka toinen vklp, ja hanskata täytyy.

En usko ja jos niin on, niin onneksi olen vela.

Veikkaan tekosyytä usein näihin, moni nainen menettää kiinnostuksen muihin kuin lapsiasioihin.

Väärin tulkittu. Kuten sanottu, kyllä isä pystyy, mutta ei luontaisesti yhtä hyvin kuin äiti. Päävastuu tulisi olla äidillä ja isän rooli lasten hoidossa avustava. Eli tottakai isä pystyy hoitamaan lapsia jos halutaan äidille hetki aikaa hengähtää.

Vaikka olisikin se päävastuu vaimolla. Niin kai sitä nyt kerran vuoteen vaimokin voisi käydä tuulettumassa eli ap tapauksessa olla muutaman tunnin pois. Ei ollut puhe mistään viikon ryyppyreissusta etelässä tyttöjen kanssa.

Vierailija
50/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei tarvi olla enää miäs eikä oo skidejä niin pääsee kaikkein helpommalla =)

Vierailija
51/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin mies on tämmöinen myös, kerran laittoi wa-kuvan itkevästä lapsesta, että tällä on näin ikävä äitiä, kun yritettiin käydä syömässä.

Meillä ei ollut edes tarkoitus minnekään yökerhoihin tms. vaan ihan vaan pari tuntia töiden jälkeen istahtaa.

Kaverini selitti, että mies reagoi näin, kun muutenkin jää niin erilliseksi perheessä, kun lapsi vie tilaa. 

En ymmärrä, mutta kaverihan sen päättää, millaisessa suhteessa on.

Vierailija
52/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä tuossa tapauksessa oli taustalla. Voi olla jokin erityinen syy miksi juuri tiettynä päivänä pitäisi olla kotona.

No silloin kyllä kannattaisi jäädä sinne kotiin suosiolla, eikä tulla itkemään muiden iltaa pilalle.

Vierailija
53/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut tän saman aloituksen täällä joskus aiemminkin. Mitä tästä saa irti, että keksii tarinoita ja sitten postailee niitä tänne?

Vierailija
54/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen itsekin miehenä. 

Miksi jotkut äijät ovat niin saamattomia ja naiset niin lapasia, että eivät laita niitä ukkojaan lujille ja tekemään osaansa kotitöistä?

Veljeni oli vaimon ollessa kotona laiska tekemään kotitöitä, mutta homma muuttui kerralla, kun vaimo lähti, ja veljestäni tuli lähi-isä. Kun lapsi oli äidillään vain joka 2. viikonloppu, sai veljenikin kertaheitolla kokonaisvastuun paitsi kodistaan, myös lapsestaan. Hyvinhän se meni, mutta oli hänellä sopeutumista.

Onko neuvoja, miten se miehen lujille laittaminen tehdään?

Jos mies ei tee kotitöitä, vaikka on sovittu niiden jaosta, ja jos joskus muistutan, että hänen vastuullaan olevaa kotityötä ei ole tehty pitkiin aikoihin (eikä hän koskaan tee ilman muistutusta), niin väittää minun nalkuttavan, ja sitten pidättäytyy jatkuvasti seksistä, kun ei kuulemma halua seksiä nalkuttajan kanssa.

Miten tämä ratkaistaan?

Vierailija
55/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen itsekin miehenä. 

Miksi jotkut äijät ovat niin saamattomia ja naiset niin lapasia, että eivät laita niitä ukkojaan lujille ja tekemään osaansa kotitöistä?

Veljeni oli vaimon ollessa kotona laiska tekemään kotitöitä, mutta homma muuttui kerralla, kun vaimo lähti, ja veljestäni tuli lähi-isä. Kun lapsi oli äidillään vain joka 2. viikonloppu, sai veljenikin kertaheitolla kokonaisvastuun paitsi kodistaan, myös lapsestaan. Hyvinhän se meni, mutta oli hänellä sopeutumista.

Onko neuvoja, miten se miehen lujille laittaminen tehdään?

Jos mies ei tee kotitöitä, vaikka on sovittu niiden jaosta, ja jos joskus muistutan, että hänen vastuullaan olevaa kotityötä ei ole tehty pitkiin aikoihin (eikä hän koskaan tee ilman muistutusta), niin väittää minun nalkuttavan, ja sitten pidättäytyy jatkuvasti seksistä, kun ei kuulemma halua seksiä nalkuttajan kanssa.

Miten tämä ratkaistaan?

Vierailija
56/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies olisi sitten voinut avata suunsa vähän aiemmin kuin samana päivänä. Hän tiesi illan ajankohdasta kuukauden etukäteen.

Ap

Vierailija
57/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muakin ihmetyttää ihan oikeasti, 2020- luvulla!!! Ja ihme läheisrippuvaisuus useimmilla suhteessaan! Siinä 1-2 tunnin tapaamisenkin aikana pitää vähintäänkin viestitellä, usein jopa soitella sen siipan kanssa/siippa soittelee perään...Wtf.

No ei ihme, että olen yksinäni (loppuikäni?), en kestäisi tuolalista ahdistavaa ripustautumista, kyttäystä ja kontrollointia hetkeäkään! Ja tosi arvokasta tuntuu seurani oelvan, kun ei hetkekäkään voida olla viestittelemättä kultimussukan kanssa...Hätätilanteet eri asia, mutta ihme touhua on muuten?

En minäkään kestäisi. Ei tuollaista onneksi kaikissa perheissä olekaan. Ainakin oma isäni oli enemmän kuin kykenevä huolehtimaan omasta jälkikasvustaan myös ihan korkeimman omakätisesti.

Tiedän kyllä toisenkin tapauksen (ystäväni ystävä), jossa mies tarkoituksella itkettää lapsia kun äiti on lähdössä kerran vuodessa sovitusti ulos. Eli isä heittää aamusta asti löylyä kiukaaseen; "ajatelkaa nyt kun äiti jättää teidät, äiti on varmaan myöhään ulkona, äitiä ei taida paljon teidän ikävänne kiinnostaa, äiti on julma kun lähtee". Kouluikäisistä lapsista kyse, mutta kyllä nekin on mahdollista lietsoa hätäitkuun kun koko päivän iskä pistää pökköä pesään. Ja tämä ystävän ystävä ei useinkaan juo mitään, jos jotain niin yhden tai kaksi siideriä. Eli ei siis ole kyse sellaisesta, että äiti lähtisi kahtena päivänä viikossa vetämään pään täyteen ja tulisi joskus aamulla kotiin.

Sairasta settiä.

Ap

Vierailija
58/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kestäisi. Ei tuollaista onneksi kaikissa perheissä olekaan. Ainakin oma isäni oli enemmän kuin kykenevä huolehtimaan omasta jälkikasvustaan myös ihan korkeimman omakätisesti.

Tiedän kyllä toisenkin tapauksen (ystäväni ystävä), jossa mies tarkoituksella itkettää lapsia kun äiti on lähdössä kerran vuodessa sovitusti ulos. Eli isä heittää aamusta asti löylyä kiukaaseen; "ajatelkaa nyt kun äiti jättää teidät, äiti on varmaan myöhään ulkona, äitiä ei taida paljon teidän ikävänne kiinnostaa, äiti on julma kun lähtee". Kouluikäisistä lapsista kyse, mutta kyllä nekin on mahdollista lietsoa hätäitkuun kun koko päivän iskä pistää pökköä pesään. Ja tämä ystävän ystävä ei useinkaan juo mitään, jos jotain niin yhden tai kaksi siideriä. Eli ei siis ole kyse sellaisesta, että äiti lähtisi kahtena päivänä viikossa vetämään pään täyteen ja tulisi joskus aamulla kotiin.

Sairasta settiä.

Ap

Niin. Toista vi..uttaa, kun joutuu jäämään lasten kanssa kotiin ja toinen pääsee muualle. Tällainen tilanne on ihan yhtä yleistä sekä isillä että äideillä. Eli ei ole sukupuolikysymys.

Vierailija
59/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta settiä.

Ap

Niin. Toista vi..uttaa, kun joutuu jäämään lasten kanssa kotiin ja toinen pääsee muualle. Tällainen tilanne on ihan yhtä yleistä sekä isillä että äideillä. Eli ei ole sukupuolikysymys.

Voi olla ettei ole. Itse olen kuullut vain niistä keisseistä, joissa mies on se jolle puolison oma aika on ongelma. Toimii toki ihan hyvin toisinpäinkin.

Mutta kysymys pysyy samana; miksi tuollaiseen suostutaan? Miksi kukaan jää suhteeseen, jossa perheen toinen aikuinen kiukuttelee kuin pikkulapsi ja pyrkii estämään lähdön kun toinen tapaa ystäviään?

Minusta tuollainen olisi nöyryyttävää.

Ap

Vierailija
60/130 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella mitä itse olen nähnyt olen aika varma että jos nainen jättäisi lapset isälle ja jotain lasun arvoista tapahtuisi esiin nousisi kysymys miksi jätit lapset isälle ja siihen ei olisi yhtään kelpaavaa vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi