Jos sinun olisi pakko valita lapsellesi ammatti, mikä se olisi?
Kommentit (29)
Mahdollisuus sijoittua monenlaisiin tehtäviin ja mahdollisuus hyviin ansioihin.
mutta ei ainakaan sama kuin omani.
En haluaisi altistaa lastani niin vaaralliseen ammattiin. Tiesittekö muuten, että kaikista ammattiryhmistä nuoret naislääkärit tekevät eniten itsemurhia. Todella kohtuuton työtaakka, nykyään paljon huonossa kunnossa olevia potilaita jne. jne.
Oikeasti en välitä yhtään, mikä heistä tulee, koska pääasia että heistä tulee onnellisia. Mutta jos kerran kysytään, niin:
a) juristi (saisin varmasti lainopillista neuvontaa lapsiltani...)
b) lentokapteeni (saisin varmasti halpoja lentolippuja itselleni =)
c) kukkakauppias (olisi ihana poiketa lapseni kukkakauppaan ostamaan kukkia =)
mutta mieheni toivoo, ettei tyttärestämme tule ainakaan lääkäriä(hän itse on).
Minä haluaisin valita jonkun luovan, puolivillin boheemin meiningin vaan mikä olisi sellainen ammatti? Voisin itsekin vaihtaa johonkin sellaiseen, kunhan sen keksisi.
Nyt voisin valita hänelle vuorikiipeilijän, elämäntapa surffailijan. . .
mutta nyt 6-vuotias poikani sanoisi haluavansa lentäjäksi. Ollut pienestä asti tosi kiinnostunut lentokoneista.
mutta johon en sitten mennytkään talousasioiden takia. Nimittäin taiteilija.
mielellään vakituinen kiinnitys johonkin orkesteriin tai sitten hyvämaineinen orkesterikeikkoja ym. tekevä free lancer.
Olen seurannut läheltä monia huipputason ammattimuusikkoja ja en voisi ihanampaa ammattia kuvitella, saa rahaa siitä, mitä tekisi muuten harrastuksenaan.
Varmaankin siksi että halusin itse aikoinaan kovasti näyttelijäksi. Pääasia ettei valitse vanhempiensa ammattia.
Hän on nyt kumminkin aloittanut nuoriso-ohjaajan opinnot.
Oikeasti autojen päälle ymmärtävistä tulee vielä pula, kun autokanta uudistuu ja takuut ei säily jos niihin menee joku epäpätevä koskemaan korjausmielessä. Tulevaisuuden duunarihomma.
Esikoinen: Malli
Keskimmäinen: Kirjailija
Kuopus: Eläinlääkäri
:D
Olis kiva aina tuolla kaupoissa kailottaa kovaan ääneen, että tämä ja tämäkin on MUN lapsen suunnittelema tuote:)
lapsestani tulisi joko psykologi tai opettaja. Humanistia toivon. Ja akateemisuutta, ei mitään kaupankassaa...
Vierailija:
lapsestani tulisi joko psykologi tai opettaja. Humanistia toivon. Ja akateemisuutta, ei mitään kaupankassaa...
Vierailija:
Oikeasti autojen päälle ymmärtävistä tulee vielä pula, kun autokanta uudistuu ja takuut ei säily jos niihin menee joku epäpätevä koskemaan korjausmielessä. Tulevaisuuden duunarihomma.
Näistä ihmisistä tulee olemaan pula, ja töitä riittää, toisin kuin itsellä kun olen tietoalan hommissa. YT-neuvottelut tulevat olemaan tulevaisuudessa varma juttu ja mietinkin, mitä tässä alkaisin seuraavaksi opiskelemaan.
Vierailija:
Heei, tämä kuulostaa mukavalta äidin korvissa:) Meidän poika meni autolijalle kun sen maailmaan ei mahdu muuta kun autot. Äitinä olisin halunnut sen lukioon..
kaupan kassalla? Vaativuustaso nolla, jollei perselihaksia lasketa. Mä haluan lapsistani akateemisia, mieluiten esim. opettajia ja lääkäreitä. Aion myös tehdä kaikkeni, että käyvät kouluja tarpeeksi.
Lapsi saa tehdä oman päänsä mukaan. Neuvoja voi antaa, mutta kuka niitä ottaa vastaan? Itse tein ainakin aikoinaan omat päätökseni. Sen verran kuitenkin haluan ohjata, ettei työttömäksi lähde opiskelemaan.
Empaattinen ja fiksu.