Tosielämän "mielensäpahoittajat"-pino!
Nyt kaikki lisäämään ketjuun toiselämässä nähtyjä tai koettuja "nyt minä mieleni pahoitin"-tapauksia.
Siis ei ketään herjaavia, facebook-mokia tms, vaan itse todistettuja naurettavia tapauksia.
Aloitan itse.
Bussikyyti vantaalla tänään. Olin kyydissä jo ennen kuin tapauksen nainen tuli kyytiin. Koko matkan ajan kuskilla oli vaikeuksia saada keskiovet auki, koska jäinen loska esti oven mekanismeja aukeamasta.
Kyytiin tullut nainen matkusti kolme pysäkinväliä ( ilman kantamuksia tai rattaita) , kuulokkeet päässään, räpläten puhelintaan alusta loppuun. Pysäkillä, jolla naisen oli tarkoitus jäädä, keskiovet eivät auenneet ja kuski hämmentyi "hankalista" lipunostajista , jotka eivät itsekään tienneet mitä halusivat. Mielensäpahoittaja ryntäsi keskiovilta maksavien asiakkaiden ohi ulos etuovesta, ja mulkoili kuskia. Otti bussin rekisterinumeron ja bussin tunnusnumeron puhelimensa muistiin. Kertaakaan nainen ei ilmoittanut kuskille haluavansa ulos,
mutta ilmeisesti palautetta lähetettiin Hsl:lle =) Ainakin ilme ja käytös oli sen mukaista. Terveisiä vaalealle suht nuorelle muidulle joka jäit Hakunilassa pois. Jos et saa suutasi auki, niin älä jyrää muita matkustajia ohimennessäsi.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:53"]
Menee ketju pilalle tommosten jankkaajien kanssa! - Itse törmäsin yhteen mielensäpahoittajaan. Hänelle ei saa sanoa mitään negatiivista tai siis mitään mikä ei ole hänen kanssaan samaa mieltä. Tätä tapahtuu fbssä ja ihan tosi elämässä kasvotusten. Sanoin hänelle kerran, että kun hänen lapsellaan on nuha niin eikö kannattaisi pitää nenäliinoja mukana kun lapsi pyyhkii muuten hihaan. 6v lapsi hänellä. No, itkupotkuraivarit tuli. "SIIS MITEN SÄ KEHTAAN ARVOSTELLA MUN KASVATUSMENETELMIÄ KUN SULLA EI OO LAPSIA! SÄ OOT YKS IHMISPASKA. ET SÄ VOI KOMENNELLA MUA MITÄ MUN PITÄIS TEHÄ. VITTU SÄ OOT OKSETTAVA". En vielä tänä päivääkään tajua mikä meni pieleen. No, hän poisti minut pian facebookista kun en kuulemma tykkäillyt hänen jutuistaan tarpeeksi. Ei mikään suuri menetys mutta kyseessä oli sukulainen.
[/quote]
mun korvaan kyllä kuulostaa aika vittuilulta tuo "eikö kannaittaisi pitää nenäliinoja mukana" mitä jos ne oli unohtunut vaikka kotiin ja toinen tulee siihen pätemään jälkiviisaana.
[/quote]
No hänellä ei koskaan ollut nenäliinoja mukana kun lapsella oli flunssa. 6v nyt kuitenkaan ei mikään hirveän pieni ole ja pyyhki kokoajan nenää hihaan ja tehnyt samaa aina. Ja muutkin on häneltä kysyneet että miksi antaa lapsen niistä hihaan, kuulin jälkeenpäin tämän muilta sukulaisilta . Ei kuulemma kiinnosta mihin lapsi nenän pyyhkii. Ikävä kyllä se on muiden kannalta huono juttu ja pöpöt leviää enemmän. Käsiä ei tietenkään pese. Jos tuon kysyminen oli vittuilua niin ok. Melkoiset raivarit silti veti ja törkeät haukut sain kun kysyin. Itse olisin sanonut että unohdin jos näin olisi ollut. Ja kyllä minulla nykyisin on lapsi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:47"]
Hirvittävintä oli erään suomalaisten käyttämän pankki- ja sijoituskonsernin, ilmeisesti jonkinlaisen johtoryhmän rapujuhlat elokuun alussa. Kyseinen ryhmä oli oli tilannut JOKIRAPUJA, mutta koska kausi oli aluillaan, sai ryhmä VAIN säälittäviä TÄPLÄRAPUJA.
Juhlat olivat erittäin epäonnistuneet ja fiasko. Viinaa kuitenkin juotiin siihen malliin , että viimeiset vieraat "siivottiin" vessoista ulos takseihin. Emäntä oli kuitenkin se eniten koko "fiaskosta" mielensä varsin paljon pahoittanut. hyvin hänelle kuitenkin XO-konjakki upposi yömyöhään.
Ja seuraavalla viikolla kiitos onnistuineista juhlista ;)
En kerro vuotta, paikkaa, tai "pankkia" mutta silloin pahoittivat mielensä.Ja niin minäkin tavallisena tallaajana , jonka palkka meni siihen "pankkiin".
[/quote]
Alapeukuttaja siis hyväksyy minkä tahansa pankin johtajien sikailun? Ei se haittaa tietenkään ; )
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 23:46"]
Töissä yksi lapseton akka joka suuttuu ja valittaa joka kerta kun minä (3 lapsen äiti) ja yksi toinen äiti laitamme toivelistaan lomatoiveeksi hiihtoloma viikon. Meidän pitää kuulemma ymmärtää että hänelläkin on menoja silloin:D
[/quote]
Vain aaveella on hyväksyttävää pahoittaa mielensä siitä mitä aikajaksoa toinen toivoo lomaksi:))))))))
sori oli ihan pakko antaa hieman ymmärrystä.
Mä itse olen sensortin mielenipahottaja että joskus itseenikin naurattaa:)))
Lähtipä keskustelu aika sivuraiteille.
Mutta itseäni huvittavat myös "laktoosi-intolerantit" , joiden maha kestää kuitenkin kermakakkua. Kun voihan sitä pienen palan ottaa. Mutta voi jeesus, jos ruoan kastikkeessa on kermaa tai maitoa.
Siitäkin saa pahan mielen aikaan. Sama juttu on siinä jos mäkkärissä on lapsen haluama lelu loppu. En ole edes itse ravintolassa töissä, jos joku sitä haluaa epäillä.
Typerä syy miksi minä pahoitin mieleni: pidin juna-asemalla ovea auki, jotta saisin vaunut ja laukun sisään. Typerä narttu tunki ovesta estäen sisäänpääsyn. En toki mitään älämölöä nostanut. Useat auttavat pitämällä ovea auki kun vaunujen kanssa liikkuu , mutta sitä en odota. Sen sijaan on alkanut kyrsimään se jos ihmiset kuvittelevat minun pitävän heille ovea auki jos könyän vaunujen kanssa ovesta. Sama juttu minun työntäessä pyörätuolilla erästä omaista.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 00:53"] Menee ketju pilalle tommosten jankkaajien kanssa! - Itse törmäsin yhteen mielensäpahoittajaan. Hänelle ei saa sanoa mitään negatiivista tai siis mitään mikä ei ole hänen kanssaan samaa mieltä. Tätä tapahtuu fbssä ja ihan tosi elämässä kasvotusten. Sanoin hänelle kerran, että kun hänen lapsellaan on nuha niin eikö kannattaisi pitää nenäliinoja mukana kun lapsi pyyhkii muuten hihaan. 6v lapsi hänellä. No, itkupotkuraivarit tuli. "SIIS MITEN SÄ KEHTAAN ARVOSTELLA MUN KASVATUSMENETELMIÄ KUN SULLA EI OO LAPSIA! SÄ OOT YKS IHMISPASKA. ET SÄ VOI KOMENNELLA MUA MITÄ MUN PITÄIS TEHÄ. VITTU SÄ OOT OKSETTAVA". En vielä tänä päivääkään tajua mikä meni pieleen. No, hän poisti minut pian facebookista kun en kuulemma tykkäillyt hänen jutuistaan tarpeeksi. Ei mikään suuri menetys mutta kyseessä oli sukulainen. [/quote] mun korvaan kyllä kuulostaa aika vittuilulta tuo "eikö kannaittaisi pitää nenäliinoja mukana" mitä jos ne oli unohtunut vaikka kotiin ja toinen tulee siihen pätemään jälkiviisaana. [/quote] No hänellä ei koskaan ollut nenäliinoja mukana kun lapsella oli flunssa. 6v nyt kuitenkaan ei mikään hirveän pieni ole ja pyyhki kokoajan nenää hihaan ja tehnyt samaa aina. Ja muutkin on häneltä kysyneet että miksi antaa lapsen niistä hihaan, kuulin jälkeenpäin tämän muilta sukulaisilta . Ei kuulemma kiinnosta mihin lapsi nenän pyyhkii. Ikävä kyllä se on muiden kannalta huono juttu ja pöpöt leviää enemmän. Käsiä ei tietenkään pese. Jos tuon kysyminen oli vittuilua niin ok. Melkoiset raivarit silti veti ja törkeät haukut sain kun kysyin. Itse olisin sanonut että unohdin jos näin olisi ollut. Ja kyllä minulla nykyisin on lapsi.
[/quote]
Mulle itselle on kerran käynyt noin että oltiin lapsen kanssa ulkona ja olin jättänyt nenäliinat kotiin, vanhempi rouva rupesi minua sättimään kuinka idiootti olen kun en pyyhi lapsen nenää, ja eikö kannattaisi laukkuun aina laittaa nenäliinoja tälläisellä kelillä, mutta eihän tuollainen nuori mitään ymmärrä.
siksi suutuin kommentistasi, mutta huomaatko nyt kun sinäkin vähän valotit mistä oikeasti oli kysymys niin minä ymmärsin vallan hyvin, samoin ymmärsin seiskan kommentin vaikka monet sen täällä haukkuivatkin. Riippuu miten asian kuvittelee.
Näin kerran jäätelökioskilla tapauksen , jossa jo sulkemassa oleva kioski oli myynyt kuumana kesäpäivänä loppuun erään mamman lapsen haluaman pallojäätelömaun. Lapselle muu maku olisi kelvannut, mutta äidin mielestä kesätöitä tekevä nuori mimmi oli kelvoton tehtäväänsä, kuka-sinut-on-palkannut, anna-esimiehesi-nimi, edustatko-helsingissä-firmaanne curlingmamma. Aidosti nolotti sen mamman puolesta, mutta kävi myös mielessä , oliko sillä kaikki oikeasti kotona?
Istuin kerran kahvilassa kun tiskille tuli vanhempi mies,ilmeisesti tyttärensä kanssa. Noh mies otti kahvin ja suuttui kun liikkeessä ei ollut palasokeria.Hienosokeri ei lukuisista yrityksitä huolimatta kelvannut tälle miehelle.Ärränpäät vaan lenteli kun mies kirosi myyjän ja koko ketjun ja vaati myyjää hakemaan palasokeria jostain muusta kahvilasta "koska minä haluan".10 minuuttia jaksoin tuon jälkeen olla paikalla,kunnes kyllästyin kuuntelemaan miehen jäkätystä paskasta palvelusta,joka jatkui vielä pöydässäkin.
Meillä töissä on iltavuorossa aina 3 työntekijää, työaika loppuu klo 21 mutta usein pääsemme lähtemään vasta vartin yli jonka tietty merkkaamme listaan.
Kikki muut kulkevat omilla autoilla ja minä linjurilla mikä lähtee 21.15 kovilla pakkasilla olen kysynyt että saanko lähteä jo 10 yli että ehdin linkkariin, niin aina jos tämä yksi mielensäpahoittaja on paikalla niin hän suuttuu ja alkaa valittaa että me muutkin joudumme olemaan täällä sen 15 min ylimääräistä. Sitten hän hyvillä mielin starttaa autonsa ja heiluttaa kättään autosta kun minä hytisen puoli tuntia pakkasessa ja odotan linjuria.
Kävin sitten pomolta kysymässä luvan että saanko lähteä pakkasaamuina 10 yli että ehdin bussiin niin hänelle sopi mutta tästä tämä muidu sitten veti palkokasvin nenään ja nyt on vain yksi henkilö joka saa jäädä ylitöihin muut joutuvat lähtemään tasalta, ja palkokasvi menee vain syvemmälle neään kun hokasi että nyt joutuu yksinään tuossa 15 minuutissa tekemään hommat;)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:26"]
Istuin kerran kahvilassa kun tiskille tuli vanhempi mies,ilmeisesti tyttärensä kanssa. Noh mies otti kahvin ja suuttui kun liikkeessä ei ollut palasokeria.Hienosokeri ei lukuisista yrityksitä huolimatta kelvannut tälle miehelle.Ärränpäät vaan lenteli kun mies kirosi myyjän ja koko ketjun ja vaati myyjää hakemaan palasokeria jostain muusta kahvilasta "koska minä haluan".10 minuuttia jaksoin tuon jälkeen olla paikalla,kunnes kyllästyin kuuntelemaan miehen jäkätystä paskasta palvelusta,joka jatkui vielä pöydässäkin.
[/quote]
äläs ny, palasokeri tulee eri puusta kun hiano. näin se o, senki tarkoilijaplanttu. ookko muuten ees kouluja käyny? palasokeripensas o erikseen ja hienosokeri o puusta. kyllä mä tiän tän homman. myytte halvempaa sokeria , ku ihmiset o sinisilmäsii. mutta mä tiän.
Kaupassa (olen kalatiskillä) eräs vanhempi mies sanoi minulle että hän ottaa pari kiloa silakkaa, pahoittelin että kovan myrskyn vuoksi ei olla vielä tänään saatu silakkaa johon hän alkoi huutamaan että on se nyt kumma kun huoralla ei ole edes silakkaa myydä, hän ei tule tähän puljuun enää ikinä, vaan menee cittariin. Vastasin hänelle vain että hyvä niin, ei tule ikävä.
pari päivää sen jälkeen tulee pomolle sähköposti jossa asiakas valittaa että hänelle ei olla maanantai aamuna klo x myyty silakkaa vaan käsketty mennä citymarkettiin.
selostin tarinan pomolle ja hän vastasi että mikäli olette asiakas joka x päivänä klo 9.40 huudatte kalamyyjälle tämän olevan huora vaikka hän on juuri ystävällisesti kertonut teille että edellisyön myrkystä johtuen silakka ei olla saatu niin olen myyjän kanssa samaa mieltä ja toivotan iloisia asiakaspalveluhetkiä k-citymarketin puolella:)
Hauska ketju:) Tosin mä en nyt ihan tajunnut tota seiskan dissamista ja alapeukutusta. Lapsettoman on siis ihan ok suuttua toisten lomatoiveista vai?
munkin lomatoiveista on suututtu koska joka vuosi toivon aina heinäkuun vapaaksi. Enkö voisi joskus toivoa jotakin muuta, no en, se on minun toiveeni ja pomo sen päättää saanko vai en. (tasapuolisesti on mennyt niiden kanssa jotka ovat sitä toivoneet)
Hämmentävin kokemus on itselläni aikoinani kaupanamyyjänä toimiessani oli se, kun asiakas kysyi "paljonko myymänne lohi sisältää "bequerelleja" ( radioaktiivisuutta, en ole varma onko sanani oikein).
Kun kerroin, että asiakas ei varmaankaan saa kalasta pimeässä näkyvää luurankoa itselleen, kertoi hän hommaavansa minulle potkut. En kylläkään saanut, vaan vaihdoin työpaikkaa itse myöhemmin.
nimim. En-kanna-geiger-mittaria-mukanani-pitäisikö-sinun
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:50"]
Hauska ketju:) Tosin mä en nyt ihan tajunnut tota seiskan dissamista ja alapeukutusta. Lapsettoman on siis ihan ok suuttua toisten lomatoiveista vai?
munkin lomatoiveista on suututtu koska joka vuosi toivon aina heinäkuun vapaaksi. Enkö voisi joskus toivoa jotakin muuta, no en, se on minun toiveeni ja pomo sen päättää saanko vai en. (tasapuolisesti on mennyt niiden kanssa jotka ovat sitä toivoneet)
[/quote]
pöh. lomaa saa toivoa, mutta lapsettomuus, tai se että on lapsia ei ollut aloituksen tarkoitus. ja jopa laki kieltää kenenkään suosimisen uskonnon, ihonvärin tai perhesuhteiden takia, vaikka "mammapalstalla" olemmekin. kaikki eivät ole naisia palstalla tai äitejä. tästäkin saa mielensä pahoittaa, vapaasti.
[/quote]
Haluaisin yläpeukuttaa , tai alapeukuttaa, mutten osaa päättää. Pahoitanko nyt mieleni ?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:56"]
[/quote]
pöh. lomaa saa toivoa, mutta lapsettomuus, tai se että on lapsia ei ollut aloituksen tarkoitus. ja jopa laki kieltää kenenkään suosimisen uskonnon, ihonvärin tai perhesuhteiden takia, vaikka "mammapalstalla" olemmekin. kaikki eivät ole naisia palstalla tai äitejä. tästäkin saa mielensä pahoittaa, vapaasti.
[/quote]
en minä ainakaan kiinnittänyt huomiota siihen onko mielensä pahoittaja tässä ketjussa ollut lapseton, lapsellinen, mies, nainen vai muslimi. Jokainen tarina oli hauska. Ehkä seiskan tarinan lapsoton olisi halunnut enemmän ymmärrystä valinnalleen, mutta en silti ymmärrä näitä jotka huusivat seiskalle että lapsettomallakin on oikeus lomaan eikä äitiys ole mikään vapaalippu lomaan. Eihän tuo seiska mitää sellaista edes sanonut, tai mitenkään mollannut lapsettomia yleisesti.
No lopetan tähän. Kiitos mukavista tarinoista, pakko jatkaa töitä!@
"Keliaakikko" työkaverini on useaan otteeseen pahoittanut mielensä, jos joku leipomuksiaan tai keksipaketin töihin tuonut ei käy ostamassa hänelle erikseen gluteenitonta tuotetta. Jos on tuotu, työkaveri huokailee kun gluteenittomat leivonnaiset ovat niin pahanmakuisia ja marttyyrinä on pakko syödä leivos. Keliakia on itsediagnosoitu ja välillä maistuu tavallinen leipä ja pulla.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:50"]Hauska ketju:) Tosin mä en nyt ihan tajunnut tota seiskan dissamista ja alapeukutusta. Lapsettoman on siis ihan ok suuttua toisten lomatoiveista vai?
[/quote]
Mä luin rivien välistä, että he keillä on lapsia pitäisi saada aina esim. hiihtolomaviikko lomaa ja lapsettomien pitäisi tyytyä muuhun. Siinähän kovasti korostettiin lapsien lukumäärää ja kuinka mielensäpahoittaja on lapseton. Toki toiveita voi esittää, mutta miksi "lapselliset" ei voisi välillä toivoa jotain muuta ajankohtaa kuin niitä parhaimpia. Muillakin on elämä olemassa. (p.s. itselläni on lapsia, mutta ymmärrän lapsettomien ongelman näissä tilanteissa)
Ei mielenäspahoittanut, eikä asianosainenkaan varmaan , tavallaan. Mutta nainen joka haluaa aidon Italialaisen pizzan. Vaatimalla vaatii Italiassa ryhmämatkalla (vakiopizzapaikastaan oppimaansa) kinkku, ananas, aurajuusto, salami , tonnikalapizzaa tuplajuustolla. Kun sitä ei saa, niin tyytyy ns. paikalliseen paskaversioon. Maistui kuitenkin ihan ookoolle, mutta ei yhtä hyvää kuin turkkilaisten pitämien lähiön pizzapaikan pizza. Jätin mainitsematta asiasta koskaan muualle, kuin nyt. Vikaa oli vain makupaletissa, mutta asenne oli aika , no mitä olette itse mieltä? Ja paikan pizzat olivat siis taivaallisia, kaikkien muiden mielestä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:01"]
Tehkää oma keskustelu missä vänkäätte kenellä on oikeus mihinkin lomaan, terv mielensäpahoittaja joka halusi lukea viihdyttävää ketjua eikä ala-astetasoista vänkäämistä. Itse olin kerran valitsemassa hiusväriä kaupassa miehen kanssa. Mies ehdotti yhtä väriä jonka suuntaan olin kallistumassa. Joku vanhempi rouvashenkilö tuli siihen ja ehdotti jotain toista väriä kun kuulemma sopii minulle paremmin. Olin aivan että mitä ihmettä. Totesin hänelle ottavani mieheni valitseman värin kun se on enemmän omaan makuun. Rouva tiuskaisi jotatin epämääräistä ja marssi tomerasti pois :D
[/quote]
Kyllähän se random-daami olisi halunnut sua enemmän kuin miehesi ? =)))))))
Anteeksi mauton kommentti, ethän nyt pahoita mieltäsi?