Uudessa asunnossamme odotti yllätys.
Ei. Ei mitään homepesäkettä tai sen sellaista, vaan positiivinen yllätys. Pienimuotoinen ja iloinen. Perheeni muutti vuokra-asunnosta isompaan vuokra-asuntoon. Tarkastimme uuden asunnon kunnon, ja kaikki näytti oleva mukiinmenevää.
Oli kuitenkin eräs asia, jota emme huomanneet tarkastaa; sähköhellan alaosan ulos vedettävä laatikko.
Vasta muutettuamme asuntoon huomasimme, että sinne oli unohdettu aito VALURAUTAPAISTINPANNU! Kiitin Jumalaa tästä hienosta löydöstä, sillä olen vannoutunut valuraudan ystävä. Yksi valurautapannu meillä jo onkin ennestään, mutta oli hienoa saada toinen ilmaiseksi.
Kommentit (48)
Meille oli jäänyt tai jätetty keittiönlaatikkoon monta rullaa foliota ja leivinpaperia. Sit siivouskaapissa oli astianpesu tableteita, pesuaineita ja huuhteluaineita, tuli kyllä käyttöön että kiitoksii vaan :)
Itselle taas kävi niin että lasku tuli, kun en kuulemma ollut siivonnut lähtiessäni vuokra kämpästä. No siinä sitten maksoin ja ihmettelin millaseen kuntoon ne pitää siivota kun mielestäni ihan ok kuntoon jätin. En nyt ikkunoita pessyt ja tais jäädä vähän muruja ja kengän jälkiä kun loppuja tavaroita haettiin eikä imuria enää ollut, mutta ihan jees siitä maksaa melkeen 300 e!! ehkä jotain sitten jätin jälkeeni mistä en oo tietonen mutta harmitti kyllä noin isoa summaa maksaa..
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:44"]
Mä olen tehnyt samanlaisen valurautapaistinpannulöydön sieltä alalaatikosta.. Olihan se kiva.
[/quote]
Ja minä.
Olet VARAS, jos et palauta pannua edwlliaelle vuokralaiselle. Se on unohtunut tietty vahingossa eikä ehkä tajua, että se on jäänut, vaan luulee olevan hukassa muuttorojun keskellä.
Ei tullut mieleen palauttaa sitä oikealle omistajalleen? Mutta varmaan jätätte pannun seuraavalle vuokralaiselle kun muutatte pois?
Koska noita pannun jättämisiä tapahtuu niin paljon niin on päivänselvää että se jätetään tarkoituksella, eivät muuton uuvuttamina enää halua ottaa sitä mukaan kun se on niin painavakin.
Meillä entinen asukas oli vienyt mukanaan ulkovalotkin. Muuten en olisi asiasta tiennyt, mutta heti muutettuamme kävi ilmavalokuvakauppias ja ihmettelin, että miten talo näyttää niin erilaiselta.
Varmaan käyttöä kerrostalossa, mihin he muuttivat. Varmaan harmitti, kun halkojen sahausteline oli jäätynyt kiinni maahan. Puutarhaletkutelineestä oli vain reiät seinässä jäljellä.
Ai joo, mä jätin sen vaivihkaa, kun ukko kännipäissään kosti jotain ja paskansi siihen pannuun ja paisteli sitä sitten. Ei antanut kuitenkaan heittää sitä pois kun rahaa se on vitonenkin jonka oli naapurin puliukolle siitä maksanut että se saa krapulakaljat. Roskiksia se dyykkaa toi puliukkokin, joten tuskin on maksanut pannusta itse mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 21:25"]
Vittu tää on yks vitu provo feikki alotus! Ei kukaa unoha valu rauta pannua edellisee asuntoo ku se pannuha kestää satoi vuosii!!! Mix kukaa unohtas?!?
[/quote]
Mutsi heitti aikanaan meidän valurautapannun roskiin kun tuli noita käteviä ja tarttumattomia teflonpannuja kauppoihin.