Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyö: 4 viikkoa töitä ja 1 vapaata. Suosittelen muillekin.

Vierailija
15.11.2021 |

Pyysin vuoden alusta, että saisin tehdä osa-aikaista oman jaksamisen takia. Aluksi se oli sovittu niin, että olen joka viikko yhden ylimääräisen päivän vapaalla. Huomasin kuitenkin, että ne neljä päivää töissä ovat kiireisempiä kuin ennen. Ennen vapaalle lähtöä yritin saada kaiken valmiiksi ja vapaiden jälkeen oli töitä kasaantunut. Eipä siinä ole järkeä, että tekee 100% töitään ja saa 80% palkkaa. Kesäloman jälkeen sovittiin niin, että teenkin 4 vkoa töitä ja 1 vapaata ja vapaalla työt järjestetään niin, ettei ne odota paluuta. Olen ollut todella tyytyväinen. Nyt on juuri vapaaviikko alkanut. Lähden lenkille ja sitten siivoan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei tee kukaan osa-aikatyötä ainakaan toistaiseksi. Kuormittaisi ihan liikaa omia töitä. 

Ei hyvää päivää. Jokaisella on lähtökohtaisesti oikeus tehdä osa-aikaista, jos elämäntilanne vaatii. Miten se on sinulta pois? Kuormittavuudesta ei voi edes puhua, jos työnantaja hoitaa omat hommansa. Mikset ota asennetta, että sinulla on työaika ja teet sen työmäärän, joka riittää? Vai oletko yrittäjä?

Vierailija
22/31 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Mäkin tekisin, jos olisi varaa. Kun asuntolaina on maksettu 5 vuoden päästä pois, pitää ottaa remppalainaa vähän reilummalla kädellä. Monta kertaa oon miettinyt, että jäisi osa-aikaiselle, mut talous ei salli vielä. Mulla on työmatkaa reilut 50 km/suunta. Bussilla kuljen ja joskus bussi+metro. Miten paljon enemmän jäis vapaa-aikaa, jos tekis vaikka 4-päiväistä viikkoa. Tai toi olis vielä parempi, että olis 4 vkoa töissä ja yhden kokonaisen vapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 4 vkoa vapaata, teen päivärahahakemuksen ja sitten on taas 4 vkoa vapaata, teen päivärahahakemuksen ja sitten on taas...

Vierailija
24/31 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on tosi ahdistava ilmapiiri. Meiltä vähennetty väkeä koronavaikeuksien takia. Tai varsinaisesti ei vähennetty pois, mutta kahta määräaikaista ei jatkettu. Toinen vaihtoehto olisi ollut lomauttaa porukkaa vuorotellen, mutta siihen ei lähdetty.

Voisin pyytää osa-aikaista, mutta olisinko itse seuraava, joka saa lähteä? Pyysin kolme päivää palkatonta lasten syyslomaviikolle. Huomasin vaan esihenkilön asenteesta, että ei ole oikea aika olla toivomassa omaa lomaa, vaikka sainkin sitten luvan. Joulun aikaan olisi kiva olla enemmän päiviä lasten kanssa, mutta en uskalla pyytää.

Vierailija
25/31 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan sain tehdä viikonloppua niin, että la-su 12 tuntia vuorot ja viikko vapaata. Tehdastyö kyseessä. Tekisin mitä tahansa jotta voisin saada tehdä tuota taas. Sopi täydellisesti. Viikot aina vapaalla <3

Vierailija
26/31 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikkialla voi olla tuollaista? Minulla on ns. kevyt istumatyö suuhygienistinä, mutta välillä olen työviikon jälkeen niin loppu, etten jaksa muuta kuin maata väsymystä pois. Asiakasjono on sitä luokkaa, että aikataulut on liian tiukat. 45-60 minuutin aika ei edes riittäisi monelle, muttei uskalla antaa enää uusia aikoja höllästi, kun ei tiedä, mikä pommi seuraavassa suussa odottaa. Meillä on sairauslomien takia käytännössä lähes koko ajan vajausta. Ei saada päteviä sijaisia ja tottumattomilla ei tee mitään.

Vierailija
27/31 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin 5 kuuden tunnin päivää kuin 4 täysillä tunneilla. Silloin jaksaa työpäivienkin jälkeen tehdä jotain eikä vaan pakollisia.

Vierailija
28/31 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei tee kukaan osa-aikatyötä ainakaan toistaiseksi. Kuormittaisi ihan liikaa omia töitä. 

Ei hyvää päivää. Jokaisella on lähtökohtaisesti oikeus tehdä osa-aikaista, jos elämäntilanne vaatii. Miten se on sinulta pois? Kuormittavuudesta ei voi edes puhua, jos työnantaja hoitaa omat hommansa. Mikset ota asennetta, että sinulla on työaika ja teet sen työmäärän, joka riittää? Vai oletko yrittäjä?

No tietysti saa, ja sen takia sanoinkin onneksi meillä ei tee kukaan osa-aikaista toistaiseksi. Saan kai olla tyytyväinen omalta osalta ettei ole tullut mitään lisätöitä vielä, kun jonku ne työt pitää kuitenkin tehdä.

Vierailija
29/31 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikoinaan sain tehdä viikonloppua niin, että la-su 12 tuntia vuorot ja viikko vapaata. Tehdastyö kyseessä. Tekisin mitä tahansa jotta voisin saada tehdä tuota taas. Sopi täydellisesti. Viikot aina vapaalla <3

Miten sillä elää? Siis yhteensä teit viikossa 24 tuntia. Minun mieheni tekee töitä 48 tuntia (eli 4 päivää peräkkäin 12 tuntia) ja sitten on 4-5 vapaata. Aika raskaita on putket, kun on neljä 12-tuntista peräkkäin, etenkin jos ne on yövuoroa.

Vierailija
30/31 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mieluiten ylitöitä. Syy:raha. Ei saa tehdä, kun on heti ammattiliitot kimpussa. Kun olin tehtaassa töissä nuorena duunarina, tein normaalit vuorot ma-pe ja ylitöitä vähintään 4 tuntia joka lauantai. Kun tulee ylityölisät ja lauantailisä, se 4 tuntia vastaa lähes yhden kokonaisen päivän palkkaa. Sillä tavalla säästin rahat autoon ja keräsin vähän pesämunaa opiskelua varten.

Vierailija
31/31 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 80 % ma-to

perjantai vapaapvä🥳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan