Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako pomo kysyä mun sairauden syytä kun ilmoitin itseni sairaaksi?

Vierailija
15.11.2021 |

Sori ehkä tyhmä kysymys, mutta olen nyt ekan kerran ihan vakituisissa töissä opiskeluiden jälkeen. Aloitin 1.10 ja nyt oon tosi kipeänä. Soitin esimiehelleni, että en pysty tänään tulemaan, koska oon kipeänä ja sit hän kysyi, että mikä mulla on. Sanoin, että mulla on kuumetta ja kaikki paikat tukossa ja että oon menossa lääkäriin, jos huomenna ei oo parempi olo. Meillä saa olla yhden päivän omalla ilmoituksella sairaana. Nyt aloin miettimään, että olisiko hän muuten edes saanut kysyä sitä mun sairauden syytä? Eikö se ole henkilökohtainen asia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla ilmoituksella ollessa pitää kait olla tietystä sairaudesta kyse (kuumeinen flunssa tai vatsatauti), että saa olla pois. 

Vierailija
2/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kysyä. Näin ratkaistaan, onko kyse palkallisesta saikusta (suurin osa) tai palkattomasta (esim. juoppohulluus…). Vähän työpaikasta riippuu, kenelle syy ilmoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla ilmoituksella ollessa pitää kait olla tietystä sairaudesta kyse (kuumeinen flunssa tai vatsatauti), että saa olla pois. 

Höpöhöpö. Ei tämä ole mikään laki, vaan korkeintaan työpaikkasi käytäntö.

Vierailija
4/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, sillä omalla ilmoituksella ei saa olla pois esim. mielenterveyssyistä. Asia selviää hänelle myös sairausloman lääkäritodistuksesta. Siinä lukee vähintään sairauden koodi, useimmiten diagnoosi myös sanallisesti ja jos ei lue, äkkiähän sen googlaa.

Vierailija
5/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin yleistä käsitystä työnantaja tekee lopullisen päätöksen sairaslomasta. Eli tässä valossa työnantajan on hyvä olla perillä sairauden laadusta.

Vierailija
6/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei tämä ole mikään laki, vaan korkeintaan työpaikkasi käytäntö.

Se, että saa olla pois omalla ilmoituksella, ei myöskään ole laki, vaan aina työpaikan käytäntö.

Vierailija
7/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Vierailija
8/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poissa kolme kuukautta enkä kertonut syytä työpaikalla eikä sitä myöskään kysytty.

Vierailija
9/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sitä poissa olla,sairauslomatodistuksella tai ilman,mutta eri asia,maksetaanko palkkaa!

Vierailija
10/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni saa, mutta hän ei saa tietenkään kertoa sitä muille.

Vierailija
11/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja jos on poissa omalla ilmoituksella niin pitää pystyä puhelimessa luotettavasti todistamaan saikuntarve.

Vierailija
12/12 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saahan sitä poissa olla,sairauslomatodistuksella tai ilman,mutta eri asia,maksetaanko palkkaa!

Monessa paikassa jatkuukin poissaolo äärettömiin jos poissa ilman lääkärin todistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan