Osmo Kontula: "Mies toivoo suhteelta vähemmän kuin nainen"
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/263513-tutkija-mies-toivoo-suhteelta-vahemman-kuin-nainen
Kannattaa lukea koko juttu. Naisten vaatimuslista sen kun pitenee, miehillä edelleen sama kuin ennen. Tässä alkua:
"Osmo Kontulan mukaan naisten lista parisuhteen onnellisuuden kannalta tärkeistä asioista on kymmenessä vuodessa vain kasvanut.
Luottamus, kunnioitus ja hyvä seksi. Nämä kolme asiaa ovat usempien miesten mielestä tärkeitä parisuhteen onnellisuuden kannalta.
Naiset sen sijaan pitävät tärkeinä myös samanlaisia elämänarvoja, vahvaa sitoutumista perheeseen, tasapuolista osallistumista kotitöihin, voimakasta rakkautta, ristiriitojen ratkaisukykyä ja molempien kykyä ilmaista tunteitaan.
– Tärkeänä pidettyjen asioiden määrä on naisilla kymmenessä vuodessa vain kasvanut. Monelle miehille riittää sen sijaan edelleen, että perusasiat ovat kunnossa, Väestöliiton Väestöntutkimuslaitoksen tutkimusprofessori Osmo Kontula tiivistää."
Toiveiden erilaisuus näkyykin sitten avioerotilastoissa:
"Toiveiden erilaisuus voi olla yksi syy siihen, että kaksi kolmesta avioeroista otetaan naisen aloitteesta.
– Joka kolmannessa tapauksessa ero tulee miehelle yllätyksenä. Miehen mielestä liitto on ollut onnellinen, naisen mielestä ei."
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:40"]
Minua ei ainakaan kiinnostaisi olla miehelle se "perusasia", johon tyytyy, kun ei muutakaan saa. Vähän kuin se tylsä duunipaikka, keskihintainen auto ja lounas mäkkärissä. Pesukone ja kahvinkeitin. Sellaista arkista peruskauraa, elämän tylsiä pieniä välttämättömyyksiä.
[/quote]
Tässä se nyt näkyy: sinun mielestäsi perusasia on jotain, mihin tyydytään, kun miehelle se on saavutus. Ei asia, joka otetaan, kun ei muuta saada, vaan PERUSasia.
En todella ihmettele, miksi avioliitot eivät toimi.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:50"]
Osmo Kontula on vanha krooninen naistenvihaaja. Kovin hän on yritänyt naamioitua, mutta samantyylisiä ovat hänen kaikki lausuntonsa: naisissa on jotain vikaa ja niitä pitää muuttaa.
Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Hän on seksitutkijoista ainoa selkeästi naisvihamielinen seksitutkija. Laasaslainen jo ennen laasas-ilmiön syntyä
[/quote]
Onneksi teidän mielipiteillä ei ole painoarvoa, kuin ainoastaan AV-palstalla , jos täälläkään. Ei sentään asiantuntija piireissä, joissa mielipiteet ei vaikuta, vaan tieteelliset tosiasiat.
Yleisimmät eron syyt
Eronneet naiset:
1. Vaikeudet puhua ja selvittää erimielisyyksiä.
2. Arvostuksen ja kunnioituksen puute.
3. Parisuhdetta ei hoidettu.
4. Uskottomuus.
5. Rakkauden puute.
6. Erilaiset arvot ja elämäntyylit.
Eronneet miehet:
1. Uskottomuus.
2. Vaikeudet puhua ja selvittää erimielisyyksiä.
3. Rakkauden puute.
4. Parisuhdetta ei hoidettu.
5. Seksuaaliset ongelmat.
6. Läheisyyden puute
Noista tilastoista on jo hyvä päätellä, mitä toimiva parisuhde vaatii.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:55"]
Eikös nuo perusasiat olleet ihan järkeenkäypiä? Pysähdy hetkeksi miettimään? Luottamus=OK, kunnioitus= niin kuuluukin olla? Hyvä seksi =, etkö itsekin kaipaa?
Nuo miesten vaatimukset, tai toiveet ovat sitä parisuhteen peruskalliota. Vaihtaisitko miehen epäluotettavaan kotitöiden tekijään? Tai vähättelevään siivousnarsistiin (ainakin niitä tiedän olevan).
Kauhea kiukku heti, kun miesten ajatuksia tuodaan esille. Eikös keskustelu olekin tärkeää? Ainakin moni sitä haluaa?
[/quote]
Veikkaan että moni vastannut nainen on pitänyt luottamusta ja kunnioitusta itsestäänselvyyksinä, jolloin vastauksissa on keskitytty käytännöllisempiin seikkoihin. Ja samat asiathan noissa vastauksissa tulee esille, eri muodossa vain: luottamusta on se että sitoutuu perheeseen ja rakastaa ristiriidoista huolimatta, kunnioitusta on se ettei pidä toista kodinkoneena vaan molemmat osallistuvat huushollin pyörittämiseen jne.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:35"]
Minun mieheni vasta vaatimaton on, hänelle riittää pelkkä luottamus.
[/quote]
Mun miehelle riittää pelkkä seksi.
[/quote]ai vittu kun oliskin näin helppoa!!! Mun mies vaatii että olen hoikka ja kaunis, muuten ottaa avioeron. Minun pitää myös hoitaa kaikki kotityöt, koska hän maksaa kaiken (ei pidä paikkaansa, käyn töissä ja maksan osani kuluista). Ikinä en ole seksistä kieltäytynyt, ellen oikeasti ole ollut todella, todella sairas, eli ehkä 2-3 krt 7 vuoden aikana.. Vaikka mies ei edes yritä opetella tyydyttämään minua, vaan se pimeessä peiton alla, takaapäin on se hekuman huipentuma.. Toista lasta en toiveistani huolimatta ikinä saa, kun olen niin laiska ja saamaton. (Mies ei todellakaan tajua kuinka paljon teen kotitöitä). Voisin jatkaa listaa loputtomiin, mies vaan vaatii ja vaatii. Minulle riittäis rakkaus ja kehut, sekä se toinen lapsi, ihan sama vaikka asuttaisiin vuokralla ja ajaisin halvimmalla kialla, nyt pitää olla iso omakotitalo ja hieno auto, jotka mies perustelee sillä että olis hyvä ja turvallista... Mutta joo, me naisethan vaaditaan mahdottomia.. Lisätään nyt vielä että mies ei todellakaan ole ulkonäöllisesti mikään saalis, mutta rakas minulle virheineen kaikkineen.
[/quote]
Sairasta. Vaikka tyyppi olisi "rakas virheineen kaikkineen", tuossa on jo mielenterveyden kannalta liikaa virheitä.
[/quote]no näin olen itsekin miettinyt, mutta en haluaisi olla se nainen joka luovuttaa liian helpolla ja tekee lapsestaan "perheettömän"... Kun mikäänhän ei ole pahempaa kuin yh-mamma, varsinkaan jos joskus perustaa uusperheen.. :(
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:35"]
Minun mieheni vasta vaatimaton on, hänelle riittää pelkkä luottamus.
[/quote]
Mun miehelle riittää pelkkä seksi.
[/quote]ai vittu kun oliskin näin helppoa!!! Mun mies vaatii että olen hoikka ja kaunis, muuten ottaa avioeron. Minun pitää myös hoitaa kaikki kotityöt, koska hän maksaa kaiken (ei pidä paikkaansa, käyn töissä ja maksan osani kuluista). Ikinä en ole seksistä kieltäytynyt, ellen oikeasti ole ollut todella, todella sairas, eli ehkä 2-3 krt 7 vuoden aikana.. Vaikka mies ei edes yritä opetella tyydyttämään minua, vaan se pimeessä peiton alla, takaapäin on se hekuman huipentuma.. Toista lasta en toiveistani huolimatta ikinä saa, kun olen niin laiska ja saamaton. (Mies ei todellakaan tajua kuinka paljon teen kotitöitä). Voisin jatkaa listaa loputtomiin, mies vaan vaatii ja vaatii. Minulle riittäis rakkaus ja kehut, sekä se toinen lapsi, ihan sama vaikka asuttaisiin vuokralla ja ajaisin halvimmalla kialla, nyt pitää olla iso omakotitalo ja hieno auto, jotka mies perustelee sillä että olis hyvä ja turvallista... Mutta joo, me naisethan vaaditaan mahdottomia.. Lisätään nyt vielä että mies ei todellakaan ole ulkonäöllisesti mikään saalis, mutta rakas minulle virheineen kaikkineen.
[/quote]
Sairasta. Vaikka tyyppi olisi "rakas virheineen kaikkineen", tuossa on jo mielenterveyden kannalta liikaa virheitä.
[/quote]no näin olen itsekin miettinyt, mutta en haluaisi olla se nainen joka luovuttaa liian helpolla ja tekee lapsestaan "perheettömän"... Kun mikäänhän ei ole pahempaa kuin yh-mamma, varsinkaan jos joskus perustaa uusperheen.. :(
[/quote]
sä olet lukenut liikaa av:ta...
jos et itse arvosta itseäsi, niin kuka arvostaa?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:05"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:53"]http://www.lansivayla.fi/artikkeli/263513-tutkija-mies-toivoo-suhteelta-vahemman-kuin-nainen Kannattaa lukea koko juttu. Naisten vaatimuslista sen kun pitenee, miehillä edelleen sama kuin ennen. Tässä alkua: "Osmo Kontulan mukaan naisten lista parisuhteen onnellisuuden kannalta tärkeistä asioista on kymmenessä vuodessa vain kasvanut. Luottamus, kunnioitus ja hyvä seksi. Nämä kolme asiaa ovat usempien miesten mielestä tärkeitä parisuhteen onnellisuuden kannalta. Naiset sen sijaan pitävät tärkeinä myös samanlaisia elämänarvoja, vahvaa sitoutumista perheeseen, tasapuolista osallistumista kotitöihin, voimakasta rakkautta, ristiriitojen ratkaisukykyä ja molempien kykyä ilmaista tunteitaan. – Tärkeänä pidettyjen asioiden määrä on naisilla kymmenessä vuodessa vain kasvanut. Monelle miehille riittää sen sijaan edelleen, että perusasiat ovat kunnossa, Väestöliiton Väestöntutkimuslaitoksen tutkimusprofessori Osmo Kontula tiivistää." Toiveiden erilaisuus näkyykin sitten avioerotilastoissa: "Toiveiden erilaisuus voi olla yksi syy siihen, että kaksi kolmesta avioeroista otetaan naisen aloitteesta. – Joka kolmannessa tapauksessa ero tulee miehelle yllätyksenä. Miehen mielestä liitto on ollut onnellinen, naisen mielestä ei." [/quote] Tuota noin...eikö luottamukseen ja toisen kunnioittamiseen kuulu juuri nuo naisten "kohtuuttomat" vaatimukset? Siis nuohan ovat vain alaitsikoita, jotka liittyvät suurempaan kokonaisuuteen nimeltään luottamus ja kunnioitus. Vai mitä nämä asiat miehille tarkoittaa? Kunnioitus=nainen hyväksyy minut juuri tällaisena, kuin olen, vaikka en huolehdi kodista enkä perheestä, teen mitä haluan ja menen oman rytmini mukaisesti, en ota muita huomioon enkä halua helpottaa kumppanini jaksamista, nainen silti kunnioittaa minua eikä nalkuta??! [/quote] Huono mies ei kunnioita. Mielestäni tässä puhutaan pyrkimyksistä, mutta arkielämässä voi jokin mies olla juuri noin epäkunnioittava! Tavoitteiden ja toteutuksen ristiriita! [/quote] No todellakin kyse on valtavasta ristiriidasta, jos vaatii kunnioitusta, mutta itse on itsekäs ja kädetön vapaamatkustaja perheen, kotitöiden ja lasten suhteen :/. Nykyään monissa perheissä molemmat tuo rahaa pöytään, miksi lapset ja kotityöt olisi silti vain naisten vastuulla? En käsitä tätä mieslogiikkaa. T.32 [/quote] Jos sinun miehesi on ahkera, niin missä olet törmännyt noihin vapaamatkustajiin. Itselläni ei ole sellaisia kokemuksia. Vai salataanko ne faktat ja vain täällä palstoilla niistä puhutaan? Tabu? Ei minulle naiset ole niistä "siivousongelmista" puhuneet. Puhuvat lie keskenään! [/quote] Mitkä faktat? Nyt en ihan täysin saanut kiinni ajatuksesta...oma mieheni osallistuu, kuten normaali ihmisen pitääkin, mutta tiedän töistä naisen, joka käy siivoamassa 25 vuotiaan poikansa kämppää...ja ystäväni on parisuhteessa miehen kanssa, joka ei osaa hoitaa lapsia eikä suostukaan (jos joutuu, vie äidilleen), ei osaa tehdä ruokaa, ei siivota eikä mitään...ja kun ystäväni oli äitiyslomalla, väitti kotona olemisen olevan lastenleikkiä oikeisiin töihin verrattuna. Osat vaihtui, ystäväni meni töihin ja mies jäi lasten kanssa kotiin ja tuloksena oli, että kämppä oli pommin jäljiltä joka päivä, ei ruokaa ei puhtaita vaatteita ja mies valittaa, kun on niiiiiin väsynyt! Ystäväni joutui tekemään lähes kaiken oman työpäivänsä lisäksi! Tämän tapauksen on miehen oma äiti passuuttanut pilalle :/. 32
[/quote]
Faktoilla tarkoitan todistettavissa olevia asioita. Ja molempia osapuolia on kuultu. En puhu mielipiteistä tyyliin: " Mun mies ei tee kotitöitä" Tai, että: "Hän ei ota vastuuta perheestä!"
Tätä tulisi tutkia tarkemmin, ei haastattelemalla ihmisiä.
Puhun myös omasta pienestä näkökulmastani: Minun tuttavapiiriin ei kuulu miespuolisoja, jotka eivät osallistuisi kodin arjen täyspainoiseen pyörittämiseen. Tuttavapiirini ei ole kovin laaja, ehkäpä 10 perhettä. Niissä vaimot yleensä kehuvat miehiään ahkeriksi kotitöissä yms.
Siksipä omakohtaisesti tuntuu oudolta keskustella näinkin itsestäänselvistä asioista. Uskon toki, että on myös lasikurimiehiä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:14"]
Osmo Kontula on vanha krooninen naistenvihaaja. Kovin hän on yritänyt naamioitua, mutta samantyylisiä ovat hänen kaikki lausuntonsa: naisissa on jotain vikaa ja niitä pitää muuttaa.
[/quote]
Eli vaihdetaan asiantuntijaa, kun lopputulos ei ole mieleinen?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:24"]
"– Joka kolmannessa tapauksessa ero tulee miehelle yllätyksenä. Miehen mielestä liitto on ollut onnellinen, naisen mielestä ei."
Tämä on minusta aika kuvaava lause. Naiset on tunteikkaampia ja tunnistavat tunteita eri tavalla. Siksi naislla on esim. masennusta kaksi kertaa miestä useammin.
[/quote]
Naisille on luontaista sälyttää elämänsä onnellisuus toisten harteille. Mies taas keksii jotain itse ollakseen onnellinen, nainen päätyy valittamaan kuinka mies ei tee tätä onnelliseksi.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:24"]
"– Joka kolmannessa tapauksessa ero tulee miehelle yllätyksenä. Miehen mielestä liitto on ollut onnellinen, naisen mielestä ei."
Tämä on minusta aika kuvaava lause. Naiset on tunteikkaampia ja tunnistavat tunteita eri tavalla. Siksi naislla on esim. masennusta kaksi kertaa miestä useammin.
[/quote]
Naisille on luontaista sälyttää elämänsä onnellisuus toisten harteille. Mies taas keksii jotain itse ollakseen onnellinen, nainen päätyy valittamaan kuinka mies ei tee tätä onnelliseksi.
[/quote]
Itse taas ymmärrän tuon täysin päinvastoin. Nainen etsii itse aktiivisesti sitä onnea koittaessaan parantaa parisuhdetta ja jos mikään ei auta, nainen eroaa. Hän on onnellisempi yksin kuin huonossa suhteessa. Mies sen sijaan on usein onnellinen silloin kun seksi toimii ja vaimo ottaa päävastuun ruoasta, siivoamisesta ja lapsista. Eli karkeasti sanottuna, päästessään mahdollisimman vähän. Eroaminen on rankkaa ja vaivalloista, siksi moni mukavuudenhaluinen mies ei siihen ryhdy vaikkei suhde kovin onnellinen olisikaan.
Minä olen av:lta oppinut, että on paljon naisia, jotka ottavat ns. hyvän miehen. Siis miehen, josta tulee hyvä isä ja on kunnollinen mies. Ei tämä liian isolta vaatimukselta kuulosta..
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 02:58"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 02:41"] [quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 02:35"] Omille sukilleenhan naiset tuossa kusee. Mitä enemmän miehiä rajataan kriteerien ulkopuolelle, sitä enemmän naiset joutuu kilpailemaan toisiaan vastaan niistä jäljelle jäävistä muutamasta prosentista, jotka vielä ehkä kelpaa. Ja sitä enemmän on naisia, jotka häviää kilpailussa. [/quote] Millä tavalla kukaan nainen voittaa mitään jos tyytyy johonkin pettävään runkkariin, joka ei anna suhteeseen yhtään mitään muuta kuin tönhäiset kalsarinsa ja vittuilun. Tyhjän saa pyytämättäkkin ja mies ei ole mikään itseisarvo. Nainen pärjää ilman miestä ja on onnellisempi yksin kuin tasottoman luuseriukon kanssa. [/quote] No mikäs siinä sitten. Onnea niille 90%:lle naisista, jotka jää ilman miestä kun miehet on niin kamalan kelpaamattomia. Ostakaa hyvät dildot. [/quote] Yrität siis sanoa että 90 % miehistä on vittuilevia pettäjiä? (Koska jos sellaiseen ei tyydy ainoa vaihtoehto on olla yksin.) Ok.
[/quote]
No vittu, tuskin yritti tuota sanoa, sinä noin ymmärsit. Jos akoilla on pitkät ominaisuuslistat, siinähän ovat riskinsä kanssa. Ei monikaan mies jaksa olla naisen kanssa joka on taivaanrannan maalari prinsessa kohtelua odottamassa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:55"]
Eikös nuo perusasiat olleet ihan järkeenkäypiä? Pysähdy hetkeksi miettimään? Luottamus=OK, kunnioitus= niin kuuluukin olla? Hyvä seksi =, etkö itsekin kaipaa?
Nuo miesten vaatimukset, tai toiveet ovat sitä parisuhteen peruskalliota. Vaihtaisitko miehen epäluotettavaan kotitöiden tekijään? Tai vähättelevään siivousnarsistiin (ainakin niitä tiedän olevan).
Kauhea kiukku heti, kun miesten ajatuksia tuodaan esille. Eikös keskustelu olekin tärkeää? Ainakin moni sitä haluaa?
[/quote]
Veikkaan että moni vastannut nainen on pitänyt luottamusta ja kunnioitusta itsestäänselvyyksinä, jolloin vastauksissa on keskitytty käytännöllisempiin seikkoihin. Ja samat asiathan noissa vastauksissa tulee esille, eri muodossa vain: luottamusta on se että sitoutuu perheeseen ja rakastaa ristiriidoista huolimatta, kunnioitusta on se ettei pidä toista kodinkoneena vaan molemmat osallistuvat huushollin pyörittämiseen jne.
[/quote]
Jos luottamus ja kunnioitus oli kyselyssä annettu vaihtoehtoina niin kyseiset naiset ovat katsoneet jonkun muun asian niitä tärkeämmäksi. Silloin ne eivät todellakaan olleet itsestäänselvyyksiä vaan merkitykseltään vähäisempiä. SIitähän tässä oln kysymys eli tärkeiden asioiden tärkeysjärjestyksestä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:40"]
Minua ei ainakaan kiinnostaisi olla miehelle se "perusasia", johon tyytyy, kun ei muutakaan saa. Vähän kuin se tylsä duunipaikka, keskihintainen auto ja lounas mäkkärissä. Pesukone ja kahvinkeitin. Sellaista arkista peruskauraa, elämän tylsiä pieniä välttämättömyyksiä.
[/quote]
Tässä se nyt näkyy: sinun mielestäsi perusasia on jotain, mihin tyydytään, kun miehelle se on saavutus. Ei asia, joka otetaan, kun ei muuta saada, vaan PERUSasia.
En todella ihmettele, miksi avioliitot eivät toimi.
[/quote]
Saivartelua. Perusasia kuin perusasia. En halua olla perusasia, arkielämälle välttämätön, kuin tarpeellinen kodinkone jota ilman uusavuton on hukassa. Minusta paras parisuhde on sellainen, jossa kaksi omillaankin pärjäävää ihmistä löytävät toisensa ja huomaavat, että yhdessä elämä on vieläkin rikkaampaa kuin yksin. Vaikka siis pärjäisivät kyllä yksinkin oikein hyvin.
Jos tämä on sinusta jotenkin liikaa vaadittu, niin ok, ihan sama. En usko, että sinä minun kanssani avioliiton satamaan kovin kernaasti purjehtisitkaan.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:56"]
Miehet alkakoot olemaan keskenään parisuhteessa jos me naiset olemme liian vaativia.
[/quote]
Jospa nyt kuitenkin olen yksin mieluummin kuin huonossa suhteessa. Saatika että alkaisin homostelemaan vasten luontoani. t.mies
Hassu ajatus, että juuri sukupuoli vaikuttaa siihen, mitä toivoo omalta parisuhteelta. Tietysti meitä on erilaisia ja me kaikki osoitamme erilaisia toiveita omalle parisuhteellemme. Mielenkiintoinen tutkimus, pisti ajattelemaan myös omia toiveitani ja odotuksiani vs. mieheni toiveet ja odotukset. Tärkeintä kai, että tehdään niitä kompromisseja ja puhutaan, mitä suhteelta odottaa ja toivoo.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 14:32"]
Minä olen av:lta oppinut, että on paljon naisia, jotka ottavat ns. hyvän miehen. Siis miehen, josta tulee hyvä isä ja on kunnollinen mies. Ei tämä liian isolta vaatimukselta kuulosta..
[/quote]
Ikävä kyllä kyseiset naiset eivät osaa tunnistaa hyvää miestä vaan usein ottavat jonkun Dark Triad (DT) piirteitä omavan pahan pojan hänen sijaansa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:46"]
"Naiset sen sijaan pitävät tärkeinä myös samanlaisia elämänarvoja, vahvaa sitoutumista perheeseen, tasapuolista osallistumista kotitöihin, voimakasta rakkautta, ristiriitojen ratkaisukykyä ja molempien kykyä ilmaista tunteitaan."
Nää on hyviä asioita kestävän parisuhteen kannalta.
[/quote]
Niin ja voi vaan miettiä miksi just naisten listalla on nuo kotitöiden tasapuolinen jakaminen... Öh. Johtuisiko vaikka siitä että naiset tekevät edelleen suurimman osan noista töistä... Sitäpaitsi kuinka monen noista naisten listan monista asioista vois tiivistää kanssa yhtä ympäripyöreiksi kun miesten. "kunnioitus" tarkoittaa jossain suhteissa miehen ylintä päätäntävaltaa ja jossain ihan jotain muuta...
[/quote]
Joo ja mies tekee suuremman osan ansiotyöstä. Usein nainen ei ole töissä vuosiin ja mies (ja yhteiskunta) elättää koko poppoon. Naiset myös tykkäävät tehdä miehiä enemmän kotitöitä (kyselyn mukaan) ja kahden ja puolen tunnin pesuohjelma on tilastoissa 2,5 tuntia kotitöitä. Näin siis vaikka katsoisi tänä aikana Salkkareita. Myös yksin asuvat naiset tekevät miehiä enemmän kotitöitä mutta mitä tekemistä sillä on miessukupuolen kanssa?
Muuten tämä ketju on hauska koska se on täynnä kuvitteellisia skenaarioita sikamiehistä kirkassilmäisten ja punaposkisten parempikuinsinä-naisten kuvittelemina mutta mitä voi edes olettaa naisvihaaja-tutkijalta. Stupid is as stupid does.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:04"]
Joo, ollaan me kauheita kun halutaan ihan tasapuolista osallistumista kotitöihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Harvassa taitavat olla ne suomimiehet, jotka mukisematta tekevät kaikki kotityöt, kunhan vain luottamus ja seksi pelaa. Kotityöt, perheeseen sitoutuminen ym. eivät ole miesten listalla, koska niitä pidetään itsestäänselvinä vaatimuksina naiselle.
[/quote]
Hahhaa! Täällä yksi mies, joka tekee kaikki kotityöt, vaikka ihan itse, jos vaimo ei jaksa.
Eipä ole siipalla valittamista ollut. Meillä nyt on vaan käynyt näin. Jo lapsena kotona Isä ja Äiti tekivät kaikkia kotihommia. Ja lapset myös! Kannattaa kasvattaa lapsia myös niiden kotitöiden tekoon.
T: Onnellinen Mies!
[/quote]
"Hahhaa!"?
Sanoin että ovat harvassa, en, ettei heitä ole ollenkaan. Ihan tarkoituksella, koska tunnen sellaisia miehiä itsekin. He ovat kuitenkin h-a-r-v-a-s-s-a.
Musta tuntuu että miehet ovat pinnallisempia. Naiset etsivät enemmän romanttista rakkautta, luotettavuutta ja kiltteyttä. Pahat pojat ovat nuorena, sitten halutaan mielenrauhaa.