Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimerkkejä Suomeen rantautuneista amerikkalaisista tavoista jotka haluaisit lähettää takaisin

Vierailija
14.11.2021 |

?

Kommentit (893)

Vierailija
701/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnottomien valkaistujen hampaiden tai hammaskuorien ihailu eli täydellinen "Pepsodent hymy."

Vierailija
702/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween hömppä..krääsä ja kauhun ihannointi on niin typerää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jenkeistä apinoidut ohjelmat, miksi?

Vierailija
704/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Halloweenista, meillä on ollut perinteisesti Suomessa Kekri sadonkorjuu juhlana. Minä olisin iloinen että Halloweenin sijasta sitä juhlittaisiin.

Sitäpä voi helposti alkaa juhlia. Yksikseen onnistuu milloin vain ja levittää voi kutsumalla muita juhliinsa ja talkoilemalla kyläjuhlia (osakeyhtiö, kaupunginosa jne.)

Suurin ja vaikein asia suomalaisille näkyy olevan se, että mieleiset asiat pitää ITSE järjestää.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että kekri kuului aikoinaan maatalousyhteiskunnan juhliin, ja se on kuollut ja kuopattu. Halloween sopii tähän nykyiseen kaupunkikulttuuriin paljon paremmin. Mutta voihan Halloweeniin ottaa vaikutteita sieltä perinteisestä kekristä ja tehdä siitä omannäköisen suomalaisen Halloweenin. 

Myös muissa suomalaisissa juhlissa on omia kansallisia piirteitä. 

Nolottaako sinua juhlia suomalaista syysjuhlaa, jolla on suomalainen nimi?

Vierailija
705/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niitä katsotaan. Siksi.

Vierailija
706/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä ihmisiä on helppo hallita kun niille voi myydä ja näyttää mitä halpaa paskaa tahansa.

Vierailija
707/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä saattaa morsiamen alttarille. Kuvotus.

Ainakin meidän perheessä tuo on ollut normi jo 70-luvulla. Siihen aikaan ei Suomi ollut vielä kovin lähellä Amerikkaa.

Itse tykkäisin tuosta, pitäisin sitä kunnianosoituksena isälle, vaikka en uskokaan että isä "omistaa" tyttären ja "luovuttaa" hänet miehelle. Se on vain osa seremoniaa. 

Vierailija
708/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokeismi. Wokesaatio. White guilt ja muu vihervasemmistolainen saasta.

Tämä.

Vierailija
709/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset hihhuliliikkeet 

Vierailija
710/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vietettiin kekriä. Talo siivottiin, puhtaat matot laitettiin lattioille, tehtiin arjesta poiketen parempaa ruokaa (karjalanpaistia, veripalttua, leivonnaisia), vieraita kävi talossa jne.

Vierailija
711/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheen samanlaiset jouluneuleet.

Vierailija
712/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg

Vierailija
713/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Halloweenista, meillä on ollut perinteisesti Suomessa Kekri sadonkorjuu juhlana. Minä olisin iloinen että Halloweenin sijasta sitä juhlittaisiin.

Sitäpä voi helposti alkaa juhlia. Yksikseen onnistuu milloin vain ja levittää voi kutsumalla muita juhliinsa ja talkoilemalla kyläjuhlia (osakeyhtiö, kaupunginosa jne.)

Suurin ja vaikein asia suomalaisille näkyy olevan se, että mieleiset asiat pitää ITSE järjestää.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että kekri kuului aikoinaan maatalousyhteiskunnan juhliin, ja se on kuollut ja kuopattu. Halloween sopii tähän nykyiseen kaupunkikulttuuriin paljon paremmin. Mutta voihan Halloweeniin ottaa vaikutteita sieltä perinteisestä kekristä ja tehdä siitä omannäköisen suomalaisen Halloweenin. 

Myös muissa suomalaisissa juhlissa on omia kansallisia piirteitä. 

Nolottaako sinua juhlia suomalaista syysjuhlaa, jolla on suomalainen nimi?

Minua ei nolota ja mielelläni voisin juhlia Kekrinkin nimellä. Halloween on kuitenkin nykyään vakiintunut ja kyllä sekin minulle käy. Minäkään en oikein ymmärrä sen vastustamista. Sehän on kuitenkin ns. sulatusuunijuhla Eurooppalaisperäisistä sadonkorjuujuhlista joka tapauksessa.

Vierailija
714/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on paras juttu ikinä." ever-hokema suomeksi

Vierailija
715/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys.

Vierailija
716/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapa lyhentää sanat sanomalla vain sen alkupää on mun mielestä anglismia ja rantautunut meille amerikasta. :D Vaikkapa "bio" (siis vaikka "link in bio" - kai se joku biography on alunperin?), tai infrapunasaunan sanominen infraksi. Suomalainen tapa lyhentää sanoja on esim. sanoa aerobikia bikiksi. 

Ne sanoo myös Kilocaloria caloriksi. Ja toi k kirjaimen käyttö muutenkin on kauheaa. Yksin mamma juoksi juoksi 10 K miles. Just just.

Vierailija
717/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen puhuttaessa.

Vierailija
718/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transsuja. Koska amerikasta nekin lähti liikkeelle.

Vierailija
719/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansan kahtia jakaminen poliittisesti.

Amerikassa on republikaanit vastaan demokraatit ja siellä se jako on tullut jokseenkin luonnostaan. Nyt samaa yritetään suomeenkin.

Tälläkin palstalla moni käyttää nimitystä oikeisto ja vasemmisto vaikka meidän puolueet eivät oikein kuulu kumpaankaan vaan ovat ennemminkin sekoituksia.

Ylipäätään ihmisten jakaminen me vastaan ne. Koronarokote on uusin tälläinen villitys. Ollaan valmiita melkein ja kohta luultavasti ihan mihin vain, jotta "ne" saisivat kärsiä.

Vierailija
720/893 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino. 

Tähän syypää on se kun insuliini ja glukoosi pyörii yhdessä verenkierrossa liian pitkään ja solut sanoo niille, että "haistakaa p*ka mulla on jo riittävästi energiaa"

Yksi pahimmista tähän tilaan jouduttavista aineksista on glukoosi-fluktoosisiirappi sekä maissitäkkelys.

Ihminen ei tarvitse tärkkelystä mihinkään. Peruna on ok jos niitä on kaksi aterialla, mutta jos puhutaan sokerisiirapista, joka on prosessoitu maissista niin ollaan 2 tyypin diabeteksen vesillä. 1 tyypin diabeteksessä haima ei toimi (tutkimuksia, joiden mukaan lapsi sairastanut jonkun adenovirus kuumetaudin) ja 2 tyypin diabeteksessä sokeri ja insuliini pyörii kropassa sekä haima toimii kuitenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme