Uskotko Vetovoiman lakiin?
Siis siihen New Age -konseptiin?
Miksi uskot / et usko?
Kommentit (146)
Todellakin uskon. En ikinä mainosta tätä ääneen kenellekään, etten leimannu hörhöksi. Olen harjoittanut vetovoiman lakia nyt noin viisi vuotta.
Pitää todella harjoitella, päivittäin. Alku saattaa olla hankalaa. Myös alitajuntaan pitää keskittyä itsesuggestioilla. Sanoisin, että minulla meni muutama vuosi oppia käyttämään lakia ja tunnistamaan omia tunteita. Tärkeintä on yleisen tunnetilan pitäminen positiivisena. Haasteita tulee silti välillä.
Kuuntelen päivittäin Esther Hicksin luentoja YouTubesta.
Ai niin. Tililläni on nyt kaksi miljoonaa. Lahjoitan paljon hyväntekeväisyyteen, mutta muuten olen "piilorikas", juuri kukaan ei tiedä omaisuudestani ja käyn normaalisti töissä, elän kohtuutavallista elämää. Panostan kuitenkin salaa harrastuksiin ja matskusteluun ja palveluihin. Suoraan sanottuna, elämäni on aika hävettävän upeaa. Siihen kuuluu tärkeimpänä tietysti ystävät, perhe ja suuri rakkaus. Materiaa en halua liikaa haalia.
Niin. Nämä kommentit ovat kovin surullisia täällä ja ovat yksi syy, miksi en asiasta ikinä ole huudellut. Paras neuvo on, että aina voi kokeilla. Perehtyä ja kokeilla. Ainakaan ei voi menettää mitään.
Harjoitusta se kyllä vaatii, suomalaisten mielentila on usein kovin pessimistinen ja kateellinen. Ei tietysti aina.
Ja edelliseen piti lisätä, että tärkein opetus on rakkaus. Vetovoiman laki on yhtä kuin rakkaus ja rakkauden laki. Nyt kuulostaa varmasti monelle todella hörhöltä, mutta kun tunnet paljon rakkautta kaikkea ja kaikkia kohtaan, olet aidosti onnellinen toisten puolesta ja teet paljon hyvää toisille ja maailmalle, sinulle kyllä annetaan takaisin soppakauhalla. Nämä ovat näitä vanhoja viisauksia. Se mihin keskittyy, kasvaa. Hyvä kasvattaa hyvää. Samanlainen vetää puoleensa samanlaista. Älä tuomitse, älä katkeroidu, tee töitä tehdäksesi maailmasta parempi paikka.
Kun annat, saat.
Ihmeitä tapahtuu...
Uskon tähän. Olen uskonut jo kauan ennen kuin törmäsin tuohon Salaisuus kirjaan. Olen huomannut esimerkiksi että jos näyttää että rahat loppuu, että sitä aina kuitenkin tulee jotain kautta. Olemme saaneet rahaa esimerkiksi sijoituksista, joiden olemassa olosta emme edes tienneet.
Samoin on tullut asunnot, lapset, talot, työt... sitä mukaan kun vain tajuaa jotain haluavansa ja ihan oikealla ajoituksella. Esimerkiksi toinen (yllätys)lapsemme syntyi kolme päivää sen jälkeen kun olin saanut opintojen lopputyön valmiiksi. En olisi uskaltanut tarkoituksella hankkiutua raskaaksi tuossa vaiheessa opintoja, mutta vauvakuume oli ja vahingon ajoitus meni paremmin kuin olisin itse koskaan osannut suunnittelemalla ajoittaa.
Ainoa ongelma näyttää tulevan vastaan siinä, että ei aina oikein keksi mitä seuraavaksi haluaisi. Tällä hetkellä olen ajatellut tilata maailmankaikkeudelta veneen, koska haluaisin kokeilla purjehdusta. Eiköhän se parin vuoden sisään tule.
Mitään sellaista kuin esim. 40 miljoonaa lotossa en ole onnistunut saamaan, mutta luulen että se johtuu lähinnä siitä, etten oikein tiedä mihin tarvitsisin 40 miljoonaa. Pitäisi osata vaatia vähän täsmällisemmin, esimerkiksi niin että haluaisin jonkun tietyn miljoonatalon ja siihen rahoituksen. Epämääräiset tilaukset ei tule perille.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:14"]Uskon :) Miksipä muuten tämäkään viestiketju olisi tullut eteeni heh :D
Itselläni ovat suuret toiveet toteutuneet ja vieläpä mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Olen saanut muutaman asian joista haaveillut, pääsin opiskelemaan minne halusin ja ensimmäisellä yrittämällä! Sain juuri sen vuokra asunnon minkä halusin.
Hauska juttu mikä kävi aivan vähän aikaa sitten oli kun ajattelin, että olohuoneen lattialle sopisi tumma pörrömatto, mutta minulla ei ollut varaa hankkia joten unohdin asian. Sitten muutaman päivän kulutttua sain juuri toivomani maton ilmaiseksi :)
[/quote]
No voi hölmöyden huippu. Ai ihmiset saa sen mitä toivoo? Ratkaisit juuri koko maailman nälänhädän ja kaikki sodat, Nobel odottaa! Miten joku voi uskoa tällaista shittiä
Uskon, ja siksi on järkyttävää lukea näitä sota syttyy/vihaan elämääni/tms -aloituksia täältä. Kaivamalla kaivetaan lisää murhetta.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]
Kyllä. Tiedän että toimii ! Olen kokeillut. Mutta kirja joka neuvoo homman ei ole salaisuus. Vaan Neale Donald Walschin Happier than god .
[/quote]
kerrotko lisää? Mien toiminut sinulla? Entä miten tuo Nealen kirja eroaa Rhonda Byrnen kirjoista, joista olen kaikki lukenut.
voi kuule usein eri tavoin etten edes voi järjellä selittää puoltakaan "sattumuksista" joita kolmeen viime vuoteen on mahtunut jotka kaikki ovat olleet hyväksi. Kirjassa suurin ero on se että Walsch ei painosta mitään positiivisuus mantroja tms. Humpuukia vaan oikeasti neuvoo tehokkaat lähestymistavat sielun kautta elämiseen. Ja kyllä jumala näyttelee roolia tässä mutta se jumala ei ole minkään uskonnon jumala.
t:ei ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:14"]Uskon :) Miksipä muuten tämäkään viestiketju olisi tullut eteeni heh :D Itselläni ovat suuret toiveet toteutuneet ja vieläpä mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Olen saanut muutaman asian joista haaveillut, pääsin opiskelemaan minne halusin ja ensimmäisellä yrittämällä! Sain juuri sen vuokra asunnon minkä halusin. Hauska juttu mikä kävi aivan vähän aikaa sitten oli kun ajattelin, että olohuoneen lattialle sopisi tumma pörrömatto, mutta minulla ei ollut varaa hankkia joten unohdin asian. Sitten muutaman päivän kulutttua sain juuri toivomani maton ilmaiseksi :) [/quote] No voi hölmöyden huippu. Ai ihmiset saa sen mitä toivoo? Ratkaisit juuri koko maailman nälänhädän ja kaikki sodat, Nobel odottaa! Miten joku voi uskoa tällaista shittiä
[/quote]
Ei tämä toimi jos ihminen on epätoivoinen. Silloin vetää puoleensa lisää pahoja asioita. Eikä kukaan joka on kuolemassa nälkään tai tulee pian ammutuksi jaksa ajatella positiivisesti. Tämä ei todellakaan ratkaise tuon mittakaavan ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:21"]En tietenkään usko. Olisi todella naurettavaa uskoa, että "universumi" antaisi minulle mitä haluan jos vain tarpeeksi vahvasti toivon. Universumi kun ei ole mikään toimintaan kykenevä entiteetti.
Siihenhän tuo perustuu, että kun ihminen kiinnittää huomionsa johonkin asiaan, hän huomaa siihen liittyvää kaikkialla, ja voi siksi saada kuin sattumalta toivomiaan asioita. Sama ilmiö kuin se, että raskaana oleva näkee kaikkialla muita raskaanaolevia. Tai se, että kun opit uuden sanan, se tulee yllättäen kaikkialla vastaan.
[/quote]
Et tiedä mistä puhut, tämä on todellakin jotain aivan muuta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"] Kyllä. Tiedän että toimii ! Olen kokeillut. Mutta kirja joka neuvoo homman ei ole salaisuus. Vaan Neale Donald Walschin Happier than god . [/quote] kerrotko lisää? Mien toiminut sinulla? Entä miten tuo Nealen kirja eroaa Rhonda Byrnen kirjoista, joista olen kaikki lukenut. voi kuule usein eri tavoin etten edes voi järjellä selittää puoltakaan "sattumuksista" joita kolmeen viime vuoteen on mahtunut jotka kaikki ovat olleet hyväksi. Kirjassa suurin ero on se että Walsch ei painosta mitään positiivisuus mantroja tms. Humpuukia vaan oikeasti neuvoo tehokkaat lähestymistavat sielun kautta elämiseen. Ja kyllä jumala näyttelee roolia tässä mutta se jumala ei ole minkään uskonnon jumala. t:ei ap [/quote]
[/quote]
Luin tuon Nealen kirjan. Käsitin sen niin että keskittymällä elämään positiivisuuden kautta voi saada haluamansa. Olenko oikeilla jäljillä? Eli ei pyydä mitään mutta keskittyy niihin hyviin asioihin elämässä ja ne tulee sinulle. esim. onnellisuus, rakkaus jne.
Oli hieman vaikealukuista kun oli enkuksi kirja.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:14"]Uskon :) Miksipä muuten tämäkään viestiketju olisi tullut eteeni heh :D Itselläni ovat suuret toiveet toteutuneet ja vieläpä mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Olen saanut muutaman asian joista haaveillut, pääsin opiskelemaan minne halusin ja ensimmäisellä yrittämällä! Sain juuri sen vuokra asunnon minkä halusin. Hauska juttu mikä kävi aivan vähän aikaa sitten oli kun ajattelin, että olohuoneen lattialle sopisi tumma pörrömatto, mutta minulla ei ollut varaa hankkia joten unohdin asian. Sitten muutaman päivän kulutttua sain juuri toivomani maton ilmaiseksi :) [/quote] No voi hölmöyden huippu. Ai ihmiset saa sen mitä toivoo? Ratkaisit juuri koko maailman nälänhädän ja kaikki sodat, Nobel odottaa! Miten joku voi uskoa tällaista shittiä
[/quote]
Ei tämä toimi jos ihminen on epätoivoinen. Silloin vetää puoleensa lisää pahoja asioita. Eikä kukaan joka on kuolemassa nälkään tai tulee pian ammutuksi jaksa ajatella positiivisesti. Tämä ei todellakaan ratkaise tuon mittakaavan ongelmia.
[/quote]
Sanotaan, että jos "kaikki" ihmiset ajattelisivat, että ruokaa riittäisi kaikille, tai kaikki ihmiset keskittyisivat ajattelemaan rauhaa - niin se toimi suuressa mittakaavassa. Mutta ei yhden ihmisen ajatukset näitä asioita ratkaise.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"] Kyllä. Tiedän että toimii ! Olen kokeillut. Mutta kirja joka neuvoo homman ei ole salaisuus. Vaan Neale Donald Walschin Happier than god . [/quote] kerrotko lisää? Mien toiminut sinulla? Entä miten tuo Nealen kirja eroaa Rhonda Byrnen kirjoista, joista olen kaikki lukenut. voi kuule usein eri tavoin etten edes voi järjellä selittää puoltakaan "sattumuksista" joita kolmeen viime vuoteen on mahtunut jotka kaikki ovat olleet hyväksi. Kirjassa suurin ero on se että Walsch ei painosta mitään positiivisuus mantroja tms. Humpuukia vaan oikeasti neuvoo tehokkaat lähestymistavat sielun kautta elämiseen. Ja kyllä jumala näyttelee roolia tässä mutta se jumala ei ole minkään uskonnon jumala. t:ei ap [/quote]
[/quote]
Luin tuon Nealen kirjan. Käsitin sen niin että keskittymällä elämään positiivisuuden kautta voi saada haluamansa. Olenko oikeilla jäljillä? Eli ei pyydä mitään mutta keskittyy niihin hyviin asioihin elämässä ja ne tulee sinulle. esim. onnellisuus, rakkaus jne.
Oli hieman vaikealukuista kun oli enkuksi kirja.
[/quote]
jep, vetovoiman laki: saat sen, mitä itse olet, tunnet, ajattelet alitajuisesti. Sama vetää samaa puoleensa.
Neale ei ole helpoimmasta päästä ymmärtää...
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:24"]Ihan niin kuin jokaisella on yksilölliset sormenjäljet niin samaan tapaan jokaisella on oma yksilöllinen tapansa keskustella universumin kanssa. Se pitää vain löytää. Kirjat ja oppaat antavat hyviä vinkkejä vetovoiman lain käytöstä, mutta ne eivät välttämättä toimi sinulla vaan sinun pitää löytää itsellesi luonteva tapa. Ja tällä ei ole mitään tekemistä new agen kanssa, siellä on hyvin erillaisia suuntauksia. Itse en resonoi sen kanssa, että asiat tehdään tietyllä tavalla/kaavalla ja vain new agen tapa on aino oikea.
Itselläni toimii se, että kuuntelee omaa sydäntään ja sen viestejä. Sydän tietää ensin. Elämä monimuotoisuudessaan aukeaa aivan eri tavalla. Elämä aukeaa myös kaikessa upeudessaan, kun on kiitollinen kaikesta siitä hyvästä mitä on tässä läsnäolevassa hetkessä. Jokaisella on jotakin hyvää mistä olla kiitollinen, olkoon se sitten vaikka niinkin pientä kuin kiitollisuus aamupalasta.
Valoa ja rakkautta polullesi.
[/quote]
Kiitos samoin sinulle <3 jumala siunatkoon sinua ja elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:39"]En ole näitä kirjoja lueskellut 15 vuoteen joten en ole ihan varma puhunko nyt samasta asiasta. Mutta uskon karman lakiin. Uskon että jos teen hyviä tekoja kaikille, myös eläimille ja ihan hyönteisillekin(esim. pelastan vedestä hyönteisiä) ja ihan ajatuksen tasollakin ajattelen muille vain hyvää niin se kaikki palautuu minulle hyvänä. Vältän ahneutta, materialismia, ökyilyä, yritän elää muita ja luontoa vahingoittamatta. Autan aina kun mahdollisuus.
Saan aika usein pikakarmaa takaisin. Jos vaikka ajattelen pahaa jostain niin kyllä se hetkessä kostautuu.
Joskus kannattaa harkita mitä toivoo, se voipi hyvinkin tulla vastaan kulman takana :) visualisoimalla voi myös vetää jotain puoleensa, mutta nykyisin en oikein halaja mitään, uskon että saan kaiken minkä tarvitsen juuri oikeaan aikaan.
Minulla on vuoden sisään ollut iso muutos ja mylläkkä elämässä, mutta kun on vaan päästänyt pelosta ja kankeista ajatusmalleista irti, niin kaikki asiat on tapahtunut kuin itsestään minun ei ole tarvinnut kuin ottaa ne vastaan. Sisintään on pitänyt kuunnella, mitä oikeasti haluan tehdä. Muiden pahansuopaisia ja kankeita ajatuksia ei tarvitse kuunnella.
Muita ei voi muuttaa. Voi muuttaa vain itseään. Itse voi valita millä värähtelytasolla värähtelee ja samantaajuista sitten vetää puoleensa. Pelko ja kangistuneet uskomukset madaltaa värähtelyjä, ilo, uteliasuus ja avoimuus kohottaa.
Omasta kokemuksesta puhun, ei haittaa jos kuulostaa humpuukilta :)
[/quote]
Mielenkiintoista, minulle karma ajattelu oli liian rajoittavaa kun poistin rangaistusten pelon niin energia on kulkenut vapaammin ja voimakkaampana . tuomiomieli itseä tai muita kohtaan on kokemukemukseni mukaan yksi pahimpia rajoitteita kun käytetään vetovoimaa. Rakkautta ja rauhaa.
Eeva Kolu kirjoitti taas blogissaan tästä aiheesta - hänellä se ainakin tuntuu toimivan :)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:14"]Minä olen pyytänyt vaikka mitä ja en ole saanut. Eli ei se toimi.
[/quote]
Pyytäminen on puutteen ilmaisu kun ilmaiset puutteen saat vain puutetta koska puute tulee puutteen luo.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:17"]
Uskon tähän. Olen uskonut jo kauan ennen kuin törmäsin tuohon Salaisuus kirjaan. Olen huomannut esimerkiksi että jos näyttää että rahat loppuu, että sitä aina kuitenkin tulee jotain kautta. Olemme saaneet rahaa esimerkiksi sijoituksista, joiden olemassa olosta emme edes tienneet.
Samoin on tullut asunnot, lapset, talot, työt... sitä mukaan kun vain tajuaa jotain haluavansa ja ihan oikealla ajoituksella. Esimerkiksi toinen (yllätys)lapsemme syntyi kolme päivää sen jälkeen kun olin saanut opintojen lopputyön valmiiksi. En olisi uskaltanut tarkoituksella hankkiutua raskaaksi tuossa vaiheessa opintoja, mutta vauvakuume oli ja vahingon ajoitus meni paremmin kuin olisin itse koskaan osannut suunnittelemalla ajoittaa.
Ainoa ongelma näyttää tulevan vastaan siinä, että ei aina oikein keksi mitä seuraavaksi haluaisi. Tällä hetkellä olen ajatellut tilata maailmankaikkeudelta veneen, koska haluaisin kokeilla purjehdusta. Eiköhän se parin vuoden sisään tule.
Mitään sellaista kuin esim. 40 miljoonaa lotossa en ole onnistunut saamaan, mutta luulen että se johtuu lähinnä siitä, etten oikein tiedä mihin tarvitsisin 40 miljoonaa. Pitäisi osata vaatia vähän täsmällisemmin, esimerkiksi niin että haluaisin jonkun tietyn miljoonatalon ja siihen rahoituksen. Epämääräiset tilaukset ei tule perille.
[/quote]
Mulla sama! Mieheni tapasin, kun halusin vihdoin kunnon miehen. Töihin minut soitettiin kotoa, kun toivoin saavani hyvän työpaikan. Lapsi putkahti, kun mietin tulisiko minusta hyvä äiti. Asunnon sain juuri siitä talosta, jota olin ajatellut joskus aiemmin. Nyt mielessä kävi syksyllä omakotitalo ja kappas, nyt se onkin rakenteilla jo. Ja joo, lottovoitto olisi liikaa. Paitsi ehkä se tulee, koska haaveilen ryhtyväni kokopäivätaiteilijaksi. :)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 07:18"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]
Kyllä. Tiedän että toimii ! Olen kokeillut. Mutta kirja joka neuvoo homman ei ole salaisuus. Vaan Neale Donald Walschin Happier than god .
[/quote]
Tilasin tuon kirjan. Olen nyt noin puolessavälissä. En vielä ole ihan tajunnut systeemiä ja huono englannin kieli hankaloittaa lukemista. Eli elämän on tarkoittettu olevan onnellista? Jos haluat itsellesi onnea niin tee ensin niin muille? Miten, tätä en tajua? Eli ei pyydetä mitään vaan tehdään. Eli jos haluaa parempaa palkkaa niin pitää ensin jollekin suoda se? Miten? Olisiko joku kirjan lukenut paikalla ja voisi selittää olenko ihan hakoteillä?
[/quote]
en ole konkirjaa lukenut, mutta tuo on vetovoiman lain se juttu. Elin jos haluaa olla rikas, niin pitää käyttäytyä kuin rikas. Antaa rahaa muille ja hyväntekeväisyyteen, koska rikkaalla on mitä antaa. Eli kun käyttäydyt tietyllä lailla, tuo elämä lisää sitä, mitä sinulla on. Jos koko ajan mietit puutettasi, niin saat myös lisää puutetta.
Alitajunta on hyvin tärkeässä asemassa. Eli ei riitä, että päätät ajatella itseäsi rikkaana, vaan sinun pitää saada poistettua kaikki köyhät ajatukset, että sinulla ei ole jotain.
negatiiviset ajatukset, syyllisyys ja kateus kumoaa lain. Eli jos olet kateellinen, kun joku muu saa palkankorotuksen, niin se ei tuota sinulle. Kateus kun lätarkoittaa, että kaikille ei riitä sama asia, eli silloin ajatukset ovat puutteessa.
[/quote]
Kyllä siellä on se lyhyt ohje be-do- have eli ole tee saa ensin julistaa olemisesi olen rikas sitten teet kuten rikas tekee ja saat rikkautta. Huomioitavaa on kirjassa esitelty vastakohtaisuuden laki ja kiitollisuus... Pitäneet taas lukea kirja itsekin.
Olen unelmien työpaikassa, rinnallani upea aviomies, lapsi tulossa, taloudellinen tilanne erittäin hyvä, läheisten kanssa asiat hienosti, hyviä ystäviä on paljon. Elän ns unelmaelämää, eli todellakin uskon.
Up