Uskotko Vetovoiman lakiin?
Siis siihen New Age -konseptiin?
Miksi uskot / et usko?
Kommentit (146)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:46"]
Kerron esimerkin alkuajoilta. Olin köyhä opiskelija ja tietysti vähän kaikesta puutetta. Kävin eräässä ihanassa vaatekaupassa ja ihastuin erityisesti yhteen paitaan, hameeseen ja neuleeseen. Eihän mulla tietenkään ollut rahaa niihin, maksoivat suunnilleen saman verran kuin koko kuukauden budjettini. Päätin käyttää vetovoiman lakia. Kuvittelin joka aamu ja ilta itseni nuo vaatteet päällä, miten ihanalta ne näyttivät ja tuntuivat, kiitin mielessäni näistä kauniista vaatteista. Kävin toistamiseen liikkeessä ja sovitin niitä, sanoin, että tulen hakemaan ne kunhan saan tilin.
Muutaman päivän päästä ko. kaupassa oli arvonta, jossa arvottiin juuri kyseisen firman lahjakortti, siis firman, jonka nuo vaatteet olivat. Osallistuin arvontaan ja voitin lahjakortin. Sain sillä juuri tuon paidan, hameen ja neuleen. Todella laadukkaat vaatteet, kestivät käytössä yli 10 v, neule sen jälkeen vielä "vaelluskäytössä" vuosia.
Pitää siis todella virittäytyä siihen tunteeseen, kun haluamansa asian on saanut. Ei saa ajatella ollenkaan, että haluan, toivon, voi kun saisin! Se ei ole kovin vaikeaa kunhan pääsee alkuun ja aloittaa jostain ihan pienestä. Ensimmäinen toteunut toiveeni oli kadonneen avaimeni löytyminen. Se oli ollut hukassa kuukausia ja vetovoiman lain avulla se löytyi. Yhtäkkiä mulle vain tuli aamulla mieleen katsoa eräästä erikoisesta paikasta, ja siellä avain oli. Sain paljon tällaisia pieniä juttuja aluksi, mutta vähitellen yhä isompia, kuten huonekaluja, kesätyön ihan yllättäen paikasta, josta en ollut edes hakenut töitä. Sittemmin...no kaiken mitä olen pyytänyt.
[/quote]
Mitäänhän ei saa pyytää? Vähän ristiriitaista?
Minäkin uskon. Ja samlla tavalla kuin 66. Esim. Erotessani tein aarrekartan, eli liimasin kuvia ja joka päivä katsoin ja uskoin. Ja olen kirjoittanut listaa, varmaan 50 ranskalaista viivaa.
nyt neljän vuoden jälkeen kaiki ovat toteutuneet. Paitsi ne, jotka olen tämän vuoden alusta sinne laittanut.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:53"]
Minäkin uskon. Ja samlla tavalla kuin 66. Esim. Erotessani tein aarrekartan, eli liimasin kuvia ja joka päivä katsoin ja uskoin. Ja olen kirjoittanut listaa, varmaan 50 ranskalaista viivaa.
nyt neljän vuoden jälkeen kaiki ovat toteutuneet. Paitsi ne, jotka olen tämän vuoden alusta sinne laittanut.
[/quote]
missä pidät sitä aarrekarttaa ja mitä toiveita sinne laitoit?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:46"]
Kerron esimerkin alkuajoilta. Olin köyhä opiskelija ja tietysti vähän kaikesta puutetta. Kävin eräässä ihanassa vaatekaupassa ja ihastuin erityisesti yhteen paitaan, hameeseen ja neuleeseen. Eihän mulla tietenkään ollut rahaa niihin, maksoivat suunnilleen saman verran kuin koko kuukauden budjettini. Päätin käyttää vetovoiman lakia. Kuvittelin joka aamu ja ilta itseni nuo vaatteet päällä, miten ihanalta ne näyttivät ja tuntuivat, kiitin mielessäni näistä kauniista vaatteista. Kävin toistamiseen liikkeessä ja sovitin niitä, sanoin, että tulen hakemaan ne kunhan saan tilin.
Muutaman päivän päästä ko. kaupassa oli arvonta, jossa arvottiin juuri kyseisen firman lahjakortti, siis firman, jonka nuo vaatteet olivat. Osallistuin arvontaan ja voitin lahjakortin. Sain sillä juuri tuon paidan, hameen ja neuleen. Todella laadukkaat vaatteet, kestivät käytössä yli 10 v, neule sen jälkeen vielä "vaelluskäytössä" vuosia.
Pitää siis todella virittäytyä siihen tunteeseen, kun haluamansa asian on saanut. Ei saa ajatella ollenkaan, että haluan, toivon, voi kun saisin! Se ei ole kovin vaikeaa kunhan pääsee alkuun ja aloittaa jostain ihan pienestä. Ensimmäinen toteunut toiveeni oli kadonneen avaimeni löytyminen. Se oli ollut hukassa kuukausia ja vetovoiman lain avulla se löytyi. Yhtäkkiä mulle vain tuli aamulla mieleen katsoa eräästä erikoisesta paikasta, ja siellä avain oli. Sain paljon tällaisia pieniä juttuja aluksi, mutta vähitellen yhä isompia, kuten huonekaluja, kesätyön ihan yllättäen paikasta, josta en ollut edes hakenut töitä. Sittemmin...no kaiken mitä olen pyytänyt.
[/quote]
Mitäänhän ei saa pyytää? Vähän ristiriitaista?
[/quote]
saa pyytää, mutta ei ruinaamalla
toimiiko pinterest samalla tavalla kuin aarrekartta? Jos tekee pinterestiin kansion aarrekarttaa varten ja kerää kuvia ja lauseita? Onko kukaan kokeillut?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 15:59"]
toimiiko pinterest samalla tavalla kuin aarrekartta? Jos tekee pinterestiin kansion aarrekarttaa varten ja kerää kuvia ja lauseita? Onko kukaan kokeillut?
[/quote]
mikä ettei. Kyse on siitä, että asia pysyy mielessä jatkuvasti
Minä haluan uskoa tähän! Kirjaa lukiessa tapahtui selkeä käänne elämässäni. Päätin positiivisesta asenteesta, jonka jälkeen muun muassa perheenjäseneni parani vakavasta sairaudesta ja itse löysin rakkauden. Kovin säntillisesti en ole asioita toivonut ja muistellut toiveitani. Asiat ovat tuntuneet järjestyvän, ja elämässäni on ollut positiivinen vire toisin kuin kirjaa edeltäneiden vuosien aikana. Haluan ainakin uskoa!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:25"]
Minä haluan uskoa tähän! Kirjaa lukiessa tapahtui selkeä käänne elämässäni. Päätin positiivisesta asenteesta, jonka jälkeen muun muassa perheenjäseneni parani vakavasta sairaudesta ja itse löysin rakkauden. Kovin säntillisesti en ole asioita toivonut ja muistellut toiveitani. Asiat ovat tuntuneet järjestyvän, ja elämässäni on ollut positiivinen vire toisin kuin kirjaa edeltäneiden vuosien aikana. Haluan ainakin uskoa!
[/quote]
Ei se todeksi muutu vaikka kuinka haluaisit uskoa. Moderni versio noituusajattelua.
Ap tässä: olipa tähän tullut paljon vastauksia! Autoitte kaikki minua suuntaamaan elämäni uudelleen, kiitos siitä :)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:47"]
Katsoin juuri videon vetovoiman laista missä selitettiin sen "voima" ja miten se toimii. Ajatus on siinä ettei visualisoi itselleen mitään materiaalisia juttuja vaan lähinnä visualisoi omaa henkistä kasvuaan. Eli miten on itse parempi ihminen. Toivoo itselleen itsevarmuutta, viehättävyyttä, optimismia jne ja muut asiat tulevat näiden myötä. Jos haluaa olla miljonääri niin pitää ajatella kuin miljonääri jne. Ja nämä asiat ei ole helppoja. Tämä tyyppi joka puhui videolla niin joka aamu harjoitteli puoli tuntia ja siltikään ei osannut käyttää vetovoiman lakia täydellisesti. Kyse on oman mielen hallinnasta ja miten sitä käyttää itsensä hyväksi. Vetovoiman laki ei ole mikään salaisuus hömppä.
[/quote]
Vetovoiman lakia ei varsinaisesti ole olemassa. Sehän on vain noiden asiasta kirjoittavien tapa tehdä tämä ymmärrettäväksi, "for dummies"-hengessä.
Ja vaikka sillä omalla panoksella ja työllä on iso merkitys menestymisessä, jotenkin mystisesti "vetovoiman laki" (tai miksi sitä haluaakin kutsua) auttaa asioita loksahtamaan paikalleen. Aivan kuin asiat elämässä synkronoituisivat. Minä olen vielä matkalla, mutta uskon siihen, että tämä on jossain määrin, jollain tavalla, avain totta.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 08:22"]
Mutta mitäs sitten, jos ei usko tuollaiseen, vaan aina valittaa puutteistaan, mutta silti on onnellisia sattumuksia elämässä?
Itse esimerkiksi juuri tarvitsin kipeästi rahaa, ja kappas vaan, yllättävästä lähteestä sitä myös sain. Olen luonteeltani todella ärsyttävän negatiivinen (niin että se ärsyttää jopa itseänikin!), mutta siitä huolimatta elämääni on aika hienoja sattumuksia putkahtanut. Miten tämä nyt sitten istuu tuohon teidän uskomukseenne?
En halua vähätellä, minusta ko. teoria on mielenkiintoinen, mutta ainakin tämä ilmaisemani asia on mielestäni aika suuri aukko siinä ja vaikeuttaa uskomista koko vetovoimaan... vai osaatteko selittää sen?
[/quote]
syvällä sisimmässäsi kuitenkin uskot saavasi sen?
Aiheeseen tutustumisen jälkeen elämäni on tuntunut huomattavasti onnellisemmalta, mutta en tiedä johtuuko se omasta asenteestani vai tästä vetovoiman laista. Tunnen itseni paljon itsevarmemmaksi, olen saanut tieytnlaista mielenrauhaa ja tasapainoa elämääni vaikka kuinka myrskyäisi. (paitsi että ei ole kauheasti myrskynnyt viimeaikoina) Tajusin lopettaa huonon parisuhteen, sain roppakaupalla uusia ihmisiä elämääni, välit entisiin ystäviin ja perheenjäseniin paranivat huomattavasti, kämpän saamiseen meni kaksi päivää kun päätin alkaa katselemaan. Tiedä sitten johtuuko tosiaan omasta paremmasta asenteestani, sattumasta vai siitä että on vaan yksinkertaisesti avannut silmänsä, mutta en valita :D Ainiin sain myös täysin ilmaiseksi kaksi aivan ihanaa kissaa joilla ei ollut kotia, myöhemmin tajusin että juuri jotain tällaista olin toivonutkin. On ollut hurjan suuri siunaus ja ilo nämä kisut niin hassulta kun kuulostaakin! Hirveissä raha-huolissa rahaa on aina jostain ilmestynyt.
Uskon ja on toiminut. Olin jo unohtanut, kiitos muistutuksesta. Oma kokemus: olen päässyt todella vaikeiden aikojen yli uskomalla. Lähetin yksityiskohtaisen toiveen ja luotin siihen, että se toteutuu vaikka juuri kyseisellä hetkellä ei siltä tuntunut. Luotto "vetovoiman lakiin" auttoi pysymään optimistisena. Toive toteutuikin vuoden kuluttua. Huomasin kuitenkin, että omat tarpeeni olivat muuttuneet. Näin toteutuneen toiveeni uudesta näkövinkkelistä, asetin uuden toiveen ja siirryin elämässäni eteenpäin. Joskus toive voi toteutuessaan olla tuhoisa. Tästä olen oppinut kuuntelemaan "universumia", en enää yritä pakottaa mitään, vaikka oma haluni tiettyyn suuntaan olisi luja. Toivon elämääni abstraktimpia asioita kuten terveys, onnellisuus, ilo. Näissä toiveissa ei voi mennä vikaan ja toivoa vahingossa itselleen jotakin, mikä on lopulta vahingollista. Tiedän kuulostavani New Age-hörhöltä, mutta se ei haittaa. Meitä samanmielisiä on paljon.