Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis häh?! teen kuulemma rusetin lapsekkaalla tavalla.

Vierailija
01.02.2015 |

Kaksi narua kiepille ja niistä sitten solmu. Onko jokin aikuismaisempi tapa tehdä rusetti jota mä en vaan tajua?!

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin teen noin ja ei oo kukaan sanonu mitään. enkä tienny että on eri tapakin.

Vierailija
62/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ku vitosella, mies tekee edelleen jäniskorvatyylillä ja se hymyilyttää aina mua :) se "aikuisempi" rusetti tehdää niin et vaan yks lenkki, sitten toinen nauha sen lenkin yli "juuresta" ja sitten sen tiukan lenkin itsensä sisään vedetään se nauha toiseks lenkiks. Vaikee selittää sanoin, kuten joku jo toteslkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hassua ajatella, että "lasten rusetti" olisi huvittava tai epäfiksu. Mäkin opin aikuisten rusetin vasta parikymppisenä, kun joku kaveri sattui huomaamaan että sidon rusetin "väärin." Ei mulle ainakaan kukaan ollut opettanut rusettia sen jälkeen, kun joskus ennen kouluun menoa äiti opetti sen helpoimman rusetin että saan yleensä kengät sidottua. Joten en ymmärrä että missä vaiheessa ihmiset yleensä oppivat sen aikuisten rusetin, jos se on asia joka ihmisten odotetaan osaavan.

Vierailija
64/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh. Oon aina tehny sen sillä lasten tavalla. Muös veli tekee sillä, en oo ikinä opinu sitä aiaikuisten tapaa :D m22

Vierailija
65/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon nyt 10 min yrittäny tehä sitä aikuisten :D

Vierailija
66/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanen kysyä, että missähän iässä tämä nk. Aikuisten rusetti sitten opetetaan tekemään? Mä olen nyt 26, eikä vielä ole opetettu aikuisrusettia. Onko sen rusetin teolle joku valinnainen oppiaine yläasteella vai missö tuo aikuisrusetti kuuluisi oppia? Onko myöhäisopettelijoille jotakin aikuisrusetintekokursseja kansalaisopistoissa?

Vierailija
67/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutu hetken muistelee, mut tulihan se toinenkin tapa lopulta mieleen. Ihan helppouden takia jatkan lapsekkaalla tavallani jatkossakin, se tuskin minua ihmisenä määrittelee sen enempää kun wc-paperi merkki, mitä suosin. :D

Vierailija
68/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupunkorvarusetti ei kestä. En kyllä enää muista kuka opetti kestävän ns. aikuisten rusetin, opin sen ehkä teininä...

Vierailija
69/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee rusetin just tuolla lasten tyylillä. Kamalasti tuhraa aikaansa niihin kahteen lenkkiin ja niiden solmimiseen..Ärsyttää välillä =)

Vierailija
70/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani opin tuon lastenrusetin vasta joskus teininä, aikuisten rusetin olen tehnyt pikkulapsesta asti. :)

Mielestäni lastenrusetti asettuu kauniimmin, jos esimerkiksi pitää sitoa kaunis nauha lahjan ympärille.

Vierailija
71/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos av. En ollu ikinä kuullutkaan tälläsestä. Tätä täytyy kokeilla!
M21

Vierailija
72/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiedä millaisen rusetin teen. Minulle opetettiin joskus lapsena ihan omituinen tapa, josta minulle on nyt aikuisena kuittailtukin, en vaan jaksa opetella erilaista tapaa.

Teen siis ensin yhden "pupunkorvan" ja vedän toisen narun siitä korvan "solmun" läpi ja kiristän. Saa muuten todella tiukan rusetin.

Vierailija
73/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:00"]

Minä en edes tiedä millaisen rusetin teen. Minulle opetettiin joskus lapsena ihan omituinen tapa, josta minulle on nyt aikuisena kuittailtukin, en vaan jaksa opetella erilaista tapaa.

Teen siis ensin yhden "pupunkorvan" ja vedän toisen narun siitä korvan "solmun" läpi ja kiristän. Saa muuten todella tiukan rusetin.

[/quote]

Et siis osaa sitoa kengännauhojasi. Onneksi olkoon.

Minun viisivuotiaani yritti huijata minua tekemällä tuollaisen "rusetin"

Vierailija
74/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän perheessä opetettiin aikuisten rusetti ennen kuin mentiin ekalle ja tämä itselläni tapahtui -70 luvun lopussa. Muistan kyllä, että hetken tein tällä toisella tapaa, mutta siihen puututtiin heti. Ja oma lapsenikin osaa tehdä "normaalilla" tavalla ja on nyt 19v. Kyllä mä miellän tuon toisen tavan lasten jutuksi ja aikuisten pitäisi jo osata tehdä kunnolla.

Vierailija
75/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:14"]Saanen kysyä, että missähän iässä tämä nk. Aikuisten rusetti sitten opetetaan tekemään? Mä olen nyt 26, eikä vielä ole opetettu aikuisrusettia. Onko sen rusetin teolle joku valinnainen oppiaine yläasteella vai missö tuo aikuisrusetti kuuluisi oppia? Onko myöhäisopettelijoille jotakin aikuisrusetintekokursseja kansalaisopistoissa?
[/quote]

Olet valtavan hauska, onhan rusetti kuitenkin niin iso ja haastava asia että sille pitäisi pitää oikein omia kursseja! Ihmiset oppii asioita myös seuraamalla miten muut tekevät. Kaikkea ei pidä aina varta vasten opettaa. Itse opin aikuisrusetin tarhassa kun katsoin miten tarhatäti sitoi omat kenkänsä.

Vierailija
76/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia nauhakengät ylipäätään ovat ns.  aikuisten juttu? tarrakiinnitys on paljon nopeampi ja kätevämpi!

Vierailija
77/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä tää palsta on mahtava! :D Että on tästäkin saatu kynnyskysymys :D

Vierailija
78/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh! :D Mä oon aina mieltänyt, että sellaisen "lasten rusetin" tekeminen kielii jonkinlaisesta hahmotus- tai motorisesta häiriöstä. Onhan se yksinkertaisempi, kun ei tarvitse miettiä, "mikä nauha menee minkäkin lenkin alta", mutta kun sen tekeminen näyttää niin kankealta näpertämiseltä. En olisi ikinä uskonut, että ko. tavan käyttäminen olisi näinkin yleistä! :D Itse olen siirtynyt "aikuisten rusettiin" joskus ala-asteen alaluokilla.

Vierailija
79/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 00:48"]Ja mitä kumman merkitystä tälläkään taas on... Ei aikuisen "pidä" tehdä mitään.
[/quote]
Samaa mieltä. Että mua ärsyttää tyypit joiden mielestä asiat pitää aina tehdä muka jollain tietyllä tavalla. EI PIDÄ!

Vierailija
80/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yhtään haittaa se, miten ihmiset rusetteja tekevät. Mutta kun olen tehnyt ammatissani tuhansia paketteja, niin voin paljastaa, että nopeampaa on, kun tekee vain toisen silmukan ja toisen työntää solmuksi sormella sen silmukan ali, eli EI tee kahta silmukkaa ensin ja sitten vasta solmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme