Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis häh?! teen kuulemma rusetin lapsekkaalla tavalla.

Vierailija
01.02.2015 |

Kaksi narua kiepille ja niistä sitten solmu. Onko jokin aikuismaisempi tapa tehdä rusetti jota mä en vaan tajua?!

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:00"]

Minä en edes tiedä millaisen rusetin teen. Minulle opetettiin joskus lapsena ihan omituinen tapa, josta minulle on nyt aikuisena kuittailtukin, en vaan jaksa opetella erilaista tapaa.

Teen siis ensin yhden "pupunkorvan" ja vedän toisen narun siitä korvan "solmun" läpi ja kiristän. Saa muuten todella tiukan rusetin.

[/quote]

Et siis osaa sitoa kengännauhojasi. Onneksi olkoon.

Minun viisivuotiaani yritti huijata minua tekemällä tuollaisen "rusetin"

[/quote]

Ai miten niin en osaa? Nauhat pysyvät tiukasti kiinni koko päivän ja rusettikin näyttää ihan identtiseltä "oikean" tavan kanssa.

[/quote]

Mitenpä meinasit opettaa lastasi? Ihmettelen miten olet huijannut opettajia kouluun mennessä, ainakin meillä piti ekaluokkalaisena osata sitoa kengän nauhat ja sinä et sitä näemmä vieläkään osaa.

[/quote]

Osaahan se sitoa kengän nauhat. Jos kengän nauhat saa rusetille ja ne pysyy kiinni niin silloin on kaikki ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 ja ensimmäistä kertaa kuulen, että on joku lasten tapa tehdä rusetti. Itse olen aina osannut vain sen "oikean" rusetin ja sen olen opettanut lapsellekin. Kyllä täältä av:lta aina oppii jotain.

Vierailija
44/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sanoi minulle täsmälleen samaa! En sitä ennen edes tiennyt että se on lapsellinen tapa. Kotona sen oppi eikä koskaan opetettu uutta tapaa tilalle.

Vierailija
45/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:14"]

Saanen kysyä, että missähän iässä tämä nk. Aikuisten rusetti sitten opetetaan tekemään? Mä olen nyt 26, eikä vielä ole opetettu aikuisrusettia. Onko sen rusetin teolle joku valinnainen oppiaine yläasteella vai missö tuo aikuisrusetti kuuluisi oppia? Onko myöhäisopettelijoille jotakin aikuisrusetintekokursseja kansalaisopistoissa?

[/quote]

Mulle äiti opetti sen "aikuisten rusetin" eskarivuoden alussa. Opin siis suoraan sen enkä sitä jäniskorvatyyliä. Samoin omille lapsille olen opettanut suoraan sen "aikuisten rusetin", koska itselleni se on helpoin ja luontevin tapa tehdä ja opettaa rusetti. Jäniskorvatyyliä tyyliä en käytä koskaan vaikka aikuisena olen senkin opetellut. Minusta se on vaikeampi tehdä.

Vierailija
46/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsikirurgi eli sorminäppääryyden ainakin pitäisi olla hallussa. Teen rusetin tuolla pupunkorvatyylillä. En jaksa välittää asiata, kuten muutenkin vähän välitän muiden ihmisten mielipiteistä, poikkeuksena toki läheiset ihmiset ja tärkeät asiat.

Vierailija
47/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin muuten tekeväni ton pupukorvarusetin vähän samantyylisesti kuin tossa videossa. Teen siis ne lenkit jotenkin yhtaikaa etusomien ympärille parilla muulla sormella nauhaa samalla kiristäen ja sit vaan kiepautan ne toistensa ympäri ja siitä solmuun. Samalla pidän niitä toisilla sormilla tiukalla. A vot. En ole edes itse tajunnut tekeväni sitä niin, äsken piti okein tarkistaa. Ja on itseasiassa todella nopeaa.

Pitäisköhän kuvata :D

No juu ei...

Vierailija
48/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:06"]

Huomasin muuten tekeväni ton pupukorvarusetin vähän samantyylisesti kuin tossa videossa. Teen siis ne lenkit jotenkin yhtaikaa etusomien ympärille parilla muulla sormella nauhaa samalla kiristäen ja sit vaan kiepautan ne toistensa ympäri ja siitä solmuun. Samalla pidän niitä toisilla sormilla tiukalla. A vot. En ole edes itse tajunnut tekeväni sitä niin, äsken piti okein tarkistaa. Ja on itseasiassa todella nopeaa.

Pitäisköhän kuvata :D

No juu ei...

[/quote]

Olen siis se 45 -vuotias nainen jonka muu perhe tekee "aikuisten" rusetin :)

Vierailija
49/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mäkin aina teen, mun mielestä helpompi tehdä kuin "aikuisten rusetti" ja tuskin ketään kiinnostaa miten solmin kenkäni (silloin harvoin kun joudun solmimaan)

Vierailija
50/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, minä en tiennytkään, että on aikuisten ja lasten tapa tehdä rusetti. Tiesin, että on (ainakin) kaksi tapaa, mutta että toinen olisi jostain kummallisesta syystä toista parempi.

Vierailija
51/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tuolla pupunkorvatyylillä. Jos joku linkittää hyvän youtube-ohjeen yksinkertaisempaan ohjeeseen, lupaan yrittää. Muutaman kerran joku yrittänyt opettaa, mutta en ole oikein sisäistänyt. Osaan kyllä monta tapaa sitoa silmiin, eli tuskin nyt ihan mahdottomasta tehtävästä on kyse.

Vierailija
52/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:50"]Minä teen tuolla pupunkorvatyylillä. Jos joku linkittää hyvän youtube-ohjeen yksinkertaisempaan ohjeeseen, lupaan yrittää. Muutaman kerran joku yrittänyt opettaa, mutta en ole oikein sisäistänyt. Osaan kyllä monta tapaa sitoa silmiin, eli tuskin nyt ihan mahdottomasta tehtävästä on kyse.
[/quote]
silmiin=solmion :)

Vierailija
53/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, niin teen minäkin ja olen 54v. Lapseni tekevät sen kyllä "aikuisten" tavalla, mistä lienee oppineet. Itse en ole koskaan oppinut vaikka olen hyvin taiteellinen ja käsistäni kätevä. Tosin myönnän että pidän myös kynää väärin, eli ylempää peukalon ja peukalon vireisen sormen välissä ja niiden alapuolella vielä keskisormen ja nimettömän välissä. 

Mut juu, lasten tavalla rusetista tulee huomattavasti kauniimpi!

Vierailija
54/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikuisten rusetissa" tehdään alussa vain yksi lenkki. Rusetti on aika vaikea selittää sanoin, mutta pyydä jotakuta näyttämään toisen rusetin tekotapa jos kiinnostaa.

Vierailija
55/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kehtaisi pyytää. Xf

Vierailija
56/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo on lasten tapa

Vierailija
57/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki aiemmin myös tuolla jäniskorvatyylillä. Minusta se on huvittavaa, koska se on sellainen pienten lasten juttu. Kyllä aikuisen pitää osata sitoa rusetti fiksusti. Tolla jäniskorvatyylillä ei edes helposti saa tiukkaa rusettia.

No mies löysi sitten YouTubesta jonkun videon, jossa neuvotaan joku tapa, joka on mukamas vieläkin parempi kuin se tavallinen aikuisten systeemi. Ja nyt pätee sillä uudella tyylillään :-) Mutta tärkeintä, että pääsi eroon niistä pupunkorvista.

Vierailija
58/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä kumman merkitystä tälläkään taas on... Ei aikuisen "pidä" tehdä mitään.

Vierailija
59/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mä oon muotoilija ja teen rusetin lasten tavalla, vaikka mun kai pitäis olla käsistäni aika kätevä :D

Vierailija
60/87 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsellinen tapa, ei lapsekas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi