Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savustetaanko suomalaisilla työpaikoilla työntekijöitä ulos? Tapahtuuko tätä?

ElliIhmeissan1
13.11.2021 |

Eli tiedätkö savustetaanko suomalaisilla työpaikoilla työntekijöitä ulos, jos työntekijästä ei pidetä jostain syystä? Tapahtuuko tätä Suomessa?

Jos tätä vielä tapahtuu niin en ymmärrä miten sitä voidaan perustella.

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen ollut mukana savustamassa. Työntekijä teki työnsä hyvin, kunnes koeaika päättyi. Sen jälkeen saatiin me työkaverit aina korjailla työnjälkeä ja mikään ei auttanut, esimiehen tai tämän esimiehen puhuttelut. Mutta teki kuitenkin näennäisesti töitään, niin ei voinut irtisanoa. Sen lisäksi puhui pahaa uusille työntekijöille ja sai heidätkin lopettamaan töidensä hoitamisen, haukkui selän takana kaikkia, myös minulle, kunnes tajusi, etten ole hänen kanssaan samaa mieltä. Kun saatiin savustettua hänet ulos, koko työpaikan ilmapiiri muuttui täysin ja kyselyssä ollut ilmapiiri nousi nelosesta kasiin.

Todella törkeää! Oletko miettinyt miltä savustettavasta tuntuu?

Vierailija
22/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla varsin yleistä työpaikkakiusaaminen ja savustaminen. Jos ei henkilökemiat toimi niin moni pitää sitä riittävänä syynä alkaa savustaa toisia. Esimies vain totesi, että "tämä on naisvaltaisten alojen ongelma, ei sille mitään voi". Jaaha, olin suuauki. Esimies siis nainen ja minä myös ja tuollainen sovinistinen kommentti tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvopaprikeskus eli Euroclear on harrastanut tätä. Hyvin vahoillinen organisaatio,micromanageeraus huipussa.

Vierailija
24/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.. :D Ite oon kokenu nyt etenki korona-aikaan että ilmapiirit surkeita monin paikoisa.. Mm. kahvilassa uus "esimies" vanhan lähdettyä alkoi savustamaan, yhdessä pkodissa yksi lihava riippumahanen useen lapsen äiti ei voinu sietää mua ja alkoi juoruilemaan yms, nykysessä työssä ainakin 3 nelikymppistä naista on käyttäytyny asiattomasti mua, nuorempaa ja uudempaa naista kohtaan, kyseessä koulu. :D

Hyviä ilmapiirejä on ollu myös esim vanhustentalolla, yhdessä myymälässä jne. :) harvemmin niin päin. :D

Vierailija
25/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustamisesta pitäisi tehdä rikollista. En ymmärrä miksi tälläinen on laillista tänä päivänä.

Vierailija
26/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet aikuiset on kuin kiusaajia kouluajoilta. Eivät silloin oppineet että ei saa omaa pahaaoloa purkaa kiusaamalla niin ovat jatkaneet työpaikoilla tätä, joka näkyy mm. savustamisena.

Vierailija
27/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoito-alalla pahakin tilanne työtovereiden kohtelussa?

Riippuu paikasta varmaan. Monessa paikassa on sellainen yläkoulumeininki, eli juoruillaan toisista, muodostetaan klikkejä ja ulkopuolelle jääviä saatetaan kiusata.

Hoivajätillä ihan normihommaa. 

Vierailija
28/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan normipäivä.

Tiedän montakin jotka on savustettu ulos hoivajätiltä, pitäkööt mun puolesta hoitajapulansa, en osallistu enää talkoisiin.

Vierailija
29/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan normipäivä.

Tiedän montakin jotka on savustettu ulos hoivajätiltä, pitäkööt mun puolesta hoitajapulansa, en osallistu enää talkoisiin.

Mitä keinoja ne siellä oikein käyttää savustukseen?

Miettii tuleva hoitaja.

Vierailija
30/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä toistuu noin viiden vuoden välein. Syynä aina sama, soveltumaton työhönsä....yleensä ikääntyvät 20-30 v töissä olleita. Paska duuni, asiantuntijatyötä...

Vierailija
31/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisella alalla myös normaalia valitettavasti. Pienet yritykset erityisesti voivat olla pahoja savustajia täynnä.

Vierailija
32/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tunnettu hoivajätti, siellä kyllä keinot löytyy savustaa tekijä pihalle, jos haluavat. Todella julmaa menoa.

Vierailija
33/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupallisella alalla myös normaalia valitettavasti. Pienet yritykset erityisesti voivat olla pahoja savustajia täynnä.

Vanhat työntekijät pysyvät, mutta uudet vaihtuvat. Pomoja ei kiinnosta,miksi. He eivät tiedä, mitä työntekijöiden tasolla tapahtuu vaan juoksevat pönkittämässä egoaan. He uskovat mielellään juorut ja pahat puheet.

Ehkä he etsivät aina sitä täydellistä työntekijää, joka ei tekisi heidän yrityksensä vikoja näkyviksi vaan tuottaisi vielä enemmän.

Uusi työntekijä on aina valkoinen paperi, johon voi yrittää kirjoittaa mitä tahansa. Kun totuus paljastuu niin uutta putkeen.

Vierailija
34/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska työelämä. Eipä ole ikävä sinne.

Vierailija
35/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen ollut mukana savustamassa. Työntekijä teki työnsä hyvin, kunnes koeaika päättyi. Sen jälkeen saatiin me työkaverit aina korjailla työnjälkeä ja mikään ei auttanut, esimiehen tai tämän esimiehen puhuttelut. Mutta teki kuitenkin näennäisesti töitään, niin ei voinut irtisanoa. Sen lisäksi puhui pahaa uusille työntekijöille ja sai heidätkin lopettamaan töidensä hoitamisen, haukkui selän takana kaikkia, myös minulle, kunnes tajusi, etten ole hänen kanssaan samaa mieltä. Kun saatiin savustettua hänet ulos, koko työpaikan ilmapiiri muuttui täysin ja kyselyssä ollut ilmapiiri nousi nelosesta kasiin.

Ajoitte pois ihmisen, joka nosti virheenne päivänvaloon?

Totta kai teillä on kivaa, kun sama sisäpiiri pyörii ja kehuu toisiaan.

Vierailija
36/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelussa kun sanot sanankin laeista alkaa ajojahti.

Tuttu kiusattiin eläkkeelle ja ilkeä ihminen sai ylennyksen.

Vierailija
37/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua savustettiin, mutta savustin vahingossa pomot ulos, kun avauduin kännissä heidän pomoille.

Vierailija
38/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä konstein toimitte? Jatkuva negatiivinen palaute, pilkkaaminen vai mitä käytetään savustukseen?

Vierailija
39/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erityisesti rakennusalalla, jossa ei noudateta minkäänlaisia lakeja.

Joo, ammattiyhdistysliike yleisesti käyttää tätä metodia muun kiusaamisen ohella.

Vierailija
40/175 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää! Oletko miettinyt miltä savustettavasta tuntuu?

No mieti sinä, miltä niistä kaikista muista tuntui.   Kaikista niistä, jotka joutuivat tekemään enemmän, koska tuo savustettu nyt vaan ei viitsinyt tehdä enää hommia , kun oli duunin saanut.   Kaikista niistä, jotka joutuivat hänen aiheettomien pahojen puheidensa kohteeksi.    Olisiko koko työyhteisön pitänyt kärsiä ikuisesti tästä yhdestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä