Onko teillä esimerkkejä, kun suutarin lapsella ei ole kenkiä?
Esim. Siivoojalla on koti uskomattoman likainen. Kertokaa kokemuksia
Kommentit (64)
Autokoulun opettajan lapsi ei osaa ajaa autoa, vaikka on autokoulun käynyt, mielenkiintoinen yhtälö
Monella kampaajalla tuntuu olevan aivan hirveä tukka...
Hoitoalan ammattilaisilla on aivan p*ska työterveys
Äiti psykiatri, lapsi täysin luonnevikainen hullu.
Onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrin lapsena olen sekaisin kuin seinäkello.
Ei nähny meilläkään psykiatri perheensä asioita ja vointia. Hyvä jos kotona joskus eikä vastaanotolla.
Meidän useamman sisaruksen isä on sähköinsinööri. Kukaan meistä ei osaa edes sulaketta vaihtaa aiheuttamatta oikosulkua. Äiti ei osaa vaihtaa lamppua/ei uskalla.
Sosiaalityöntekijän lapsi otettu huostaan.
Perheterapeutin oma perhe aika moniongelmainen.
Perhepäivähoitajan omat lapset hoitamatta.
Tuttu kirjanpitäjä jonka raha-asiat aivan sekaisin.
Olen puutarhuri ja pihani on ihan retuperällä. Mieheni on opettaja, eikä ole halunnut ikinä tehdä läksyjä lasten kanssa.
Tu ke va personal trainer. Miten voi toista neuvoa treenin ja ruokavalion suhteen, kun ei itsekään saa itseään pysymään normaalipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Tu ke va personal trainer. Miten voi toista neuvoa treenin ja ruokavalion suhteen, kun ei itsekään saa itseään pysymään normaalipainossa.
Osaa lääkärikin neuvoa tupakoinnin lopettamisessa, vaikka itse tupakoisi.
Äitini on gynekologi. Minulla oli teininä aurallinen migreeni, mutta söin silti äitini määräämiä e-pillereitä, vaikka aivoinfarktiriskin vuoksi ei saisi (en tuolloin tiennyt, että aurallinen migreeni ei käy yhteen e-pillerien kanssa). Tätä jatkui monta vuotta, kunnes äidilläni yksi päivä välähti, että hei apua, ethän sä voikaan syödä e-pillereitä kun sulla on tuo aurallinen migreeni! Äitini oli varmaan potilailleen sanonut samasta asiasta tyyliin vähintään kerran päivässä, mutta minun kohdallani hän ei jostain syystä ollut yhtään tajunnut asiaa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa lääkärikin neuvoa tupakoinnin lopettamisessa, vaikka itse tupakoisi.
Mutta kumpikaan ei ole uskottava.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistotutkinnon suorittaneiden kasvatustieteilijöiden ja varhaiskasvattajien omat lapset jäävät kasvattamatta. Tunnen useamman tapauksen, jolla teoriat on hallussa, mutta käytännössä ei osata edes perusasioita lasten kanssa tai ne omat lapset ei kiinnosta ollenkaan.
No ei ehdi kun töitä on niin paljon
Ensimmäisen poikaystäväni isä on ammatiltaan psykiatri. Lisäksi hän on narsisti ja pahimman luokan auervaara, eli voitte vain kuvitella minkälainen perhe ja perhe-elämä hänellä on (tai tarkemmin ottaen oli, avioerohan siitä lopulta tuli). Tässä tapauksessa tuo sanonta todellakin pitää paikkansa.
Sosiaalityöntekijän lapsi oli sekakäyttäjä
Ystäväni on erityisopettaja eikä millään suostu näkemään oman lapsensa erityispiirteitä. Lapsi on aivan selkeästi aspergerpiirteinen ja koulusta ovat ehdottaneetkin tutkimuksia että saisivat tuen kohdalleen. Äiti on raivona tästä eikä ymmärrä miksi hänen lapsensa on "otettu silmätikuksi" koululla. Kaikki muut kyllä näkevät ja tietävät lapsen opettajien olevan oikeassa.
Olen äidinkielen opettaja ja luen kirjoja jatkuvasti; lapsi ei viitsi lukea eikä osaa kirjoittaa yleiskieltä kunnolla. On kyllä pienestä asti luettu ja panostettu virikkeisiin ja kirjoihin.