Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohjesäännön mukainen leikkaus ei kelvannut - alokkailta tukka siiliksi

Vierailija
31.01.2015 |

Tammikuussa palveluksensa aloittaneen alokkaan äiti kertoo tapauksesta, joka sattui hänen pojalleen. Parturin jälki ei riittänyt.

– Tapaus sattui heti, kun poika oli armeijaan mennyt. Lomille tultuaan hän totesi, että ”ei kelvannut”, äiti kertoo.

Äidin mukaan käskyn hiustenleikkaukseen antoi ryhmänjohtaja eli toinen varusmies.

– Sitten alokkaat ajoivat toisiltaan hiukset aivan siiliksi.

Äidin mukaan kyseessä on selvä simputus, koska hiukset oli alunperinkin leikattu ohjeen mukaan.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/alokkailta-tukka-siiliksi/1977980

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu. Ruotsin tyyli on rantautunut sitten Suomeenkin :(

Enpä olisi ikimaailmassa antanut äitini nostaa mitään haloota tuollaisesta :D

Ei nuorta poikaa silti tarvitse mammanpojaksi haukkua. Jokainen nainen voi miettiä omalle kohdalle, että joku tulee ja vetää letin siiliksi. Tuskin se kivalta tuntuisi?

Vierailija
42/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihme spedeilyä ettei tukkaa voi säilyttää intissä, jos jalkovälistä löytyy kulkuset. Naisilla kummasti kelpuutetaan vaikka perseeseen asti olevat hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se simputusta, jos on ohjeiden mukaan leikattu tukka, ja sit väitetään ettei kelpaa. Vaikka olis miten äitimammanen soittelemassa.

Vierailija
44/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:24"]

Voi hyvä luoja. Siinä taas oikea mammanpoika ja äitimammanen. Hius kaavaa parissa kuukaudessa jo helposti parturoitavaan mittaan että se armeijasiili ei ole mikään maailmanloppu. Tässä on taas oikein uutiskynnys ylitetty.

[/quote]

Sinä tietenkin armeijan käyneenä itse leikkasit siiliksi siellä?

On se ihme että naiset kommentoivat näitä joska eivät edes ole käyneet armeijaa. Sitten jos on niin eivät itse ole leikanneet hiuksiaan (naisten kun ei tarvitse leikata hiuksiaan armeijassa)

Vierailija
45/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:25"]

Huoh miten sekavaa. Ja siilikö nyt yhtäkkiä tarkoittaa täysin kaljua? Naurettavaa että kaikesta pitää nykyään soittaa lehteen ja vielä naurettavampaa kun täysi-ikäisten äidit soittelevat lehdille ja itkevät lastensa kohtelustusta.

[/quote]

Miltä itsellä tuntu joutua pakolla armeijaa ja että hiuksesi leikattiin siiliksi?

Vierailija
46/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti pelkää simputusta niin ainakin onnistui hyvin lisäämään sitä kun soitteli oikein lehteen tällaisesta asiasta.

Vierailija
47/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:29"]

Minusta ohjesääntö voisi jopa olla että kaikki pois niin ei tarvitsisi tällaisestakin itkeä kun ei poika saa käydä parturissa armeija-aikana vaan julmat isot pojat olivat ajaneet koneella.

[/quote]

Naisille pakollinen armeija ja naisille sama sääntö. Säännöt pitää olla kaikille sama. Nyt naisten ei tarvitse laikata ollenkaan hiuksiaan armeijassa

Vierailija
48/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottiko alokastakin pattiin vai vituttiko vain äitiä? Mielestäni se on oleellisinta, kokeeko alokas itse tulleensa simputetuksi, ei ole yhdenkään äitimammasen asia loukkaantua varmuuden vuoksi.

Ja kyllä, itse olen armeijan käynyt nainen ja oma tukka oli jo valmiiksi lyhyt inttiin mennessä, aina ohjesäännön mukainen.

Vierailija
49/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:25"]

Huoh miten sekavaa. Ja siilikö nyt yhtäkkiä tarkoittaa täysin kaljua? Naurettavaa että kaikesta pitää nykyään soittaa lehteen ja vielä naurettavampaa kun täysi-ikäisten äidit soittelevat lehdille ja itkevät lastensa kohtelustusta.

[/quote]

Miltä itsellä tuntu joutua pakolla armeijaa ja että hiuksesi leikattiin siiliksi?
[/quote]

Jos kuontalo on niin tärkeä että ei voi puolta vuotta olla siilillä (jos nyt muutenkin on lyhyt tukka) niin aina voi mennä sivariin ja pitää sellaista tukkaa kuin itse haluaa.

Vierailija
50/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:32"]

Ottiko alokastakin pattiin vai vituttiko vain äitiä? Mielestäni se on oleellisinta, kokeeko alokas itse tulleensa simputetuksi, ei ole yhdenkään äitimammasen asia loukkaantua varmuuden vuoksi.

Ja kyllä, itse olen armeijan käynyt nainen ja oma tukka oli jo valmiiksi lyhyt inttiin mennessä, aina ohjesäännön mukainen.

[/quote]

Eli todella lyhyt siili? Kertaakaa en armeijassa nähnyt naista jolla olisi lyhyt siili. 

Vierailija
51/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:25"] Huoh miten sekavaa. Ja siilikö nyt yhtäkkiä tarkoittaa täysin kaljua? Naurettavaa että kaikesta pitää nykyään soittaa lehteen ja vielä naurettavampaa kun täysi-ikäisten äidit soittelevat lehdille ja itkevät lastensa kohtelustusta. [/quote] Miltä itsellä tuntu joutua pakolla armeijaa ja että hiuksesi leikattiin siiliksi? [/quote] Jos kuontalo on niin tärkeä että ei voi puolta vuotta olla siilillä (jos nyt muutenkin on lyhyt tukka) niin aina voi mennä sivariin ja pitää sellaista tukkaa kuin itse haluaa.

[/quote]

Älä puhu asiasta jos et itse ola armeijaa käynyt

Vierailija
52/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:29"]

Minusta ohjesääntö voisi jopa olla että kaikki pois niin ei tarvitsisi tällaisestakin itkeä kun ei poika saa käydä parturissa armeija-aikana vaan julmat isot pojat olivat ajaneet koneella.

[/quote]

Naisille pakollinen armeija ja naisille sama sääntö. Säännöt pitää olla kaikille sama. Nyt naisten ei tarvitse laikata ollenkaan hiuksiaan armeijassa
[/quote]

Ei tarvitsr nykyään miestenkään jos on oikeasti pitkä ponnari.

Vierailija
53/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:32"]

[/quote]

Eli todella lyhyt siili? Kertaakaa en armeijassa nähnyt naista jolla olisi lyhyt siili. 

[/quote]

AV:lla onkin Suomen badasseimmät naiset. 

Ketjuihin ilmoittautuu aina tarpeen mukaan kaikki aina himokkaat naiset, kaikki joilla on siili, kaikki jotka ovat menestyneet "miehisillä" aloilla, kaikki jotka ei tykkää huomiosta, kaikki jotka voittavat miehet kädenväännössä ja shakissa...

Vierailija
54/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koska nro 15 ei ole nähnyt siilitukkaista naista vihreissä niin kyseessä on urbaanilegenda? Itselläni oli armeijassa pitkä tukka, mutta tupakaveri veti kolmeen milliin, muissa varuskunnissa vieraillessa näki myös muutaman siilitukkaisen naisvarusmiehen.

Vierailija
55/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas naiset huutelemassa tasa-arvosta ja miesten oikeuksista. "Turha puhua jos et itse ole käynyt armeijaa!!!"(liittyy asiaan?)

Luuletteko että se tukan ajaminen koneella on se armeijan vittumaisin ja haastavin asia kun noin olette itsenne tästä ottaneet? Jos jo tästä tulee näin iso paniikki niin ei sitä loppuinttiä selviä millään. Ja ihan oikeasti 99%:ia inttipojista ei voisi vähempää kiinnostaa miltä sielä näyttää. Tässäkin jutussa varmaan äiti lukenut liikaa kiusaamiskirjallisuutta ja ottanut itseensä poikansa puolesta varmuuden vuoksi.

Vierailija
56/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on selkeä simputus ja siihen tulee puuttua! Ihan turha nimittää poikaa mammanpojaksi jne., jos kyseessä on puolustusvoimissa tehty virhe, jonka ylemmät viskaalit on hyväsyneet. Näistä asioista tulee puhua ja niihin tulee puuttua, koska kyseinen tapa johtaa aina vain pahempiin simputuksiin, koska koetaan, että tähän on lupa.

Jos hiukset on sääntöjen mukaan leikattu, ei yhdelläkään aliupseerilla ole oikeutta vaatia vetämään päätä kaljuksi! Varusmiesliiton tehtävänä on tuoda asia julkisuuteen ja jos se ei sitä tee, niin sitten äidin.

Pari vuotta sitten eräässä varuskunnassa porukka herätettiin keskellä yötä ja sitten tuli lähtö 25 asteen pakkasessa metsäleirille. Pari alokasta oli unohtanut käsineensä, niitä ei saanut noutaa ja paleltumavammojahan siitä syntyi. Pahoja! Asiasta ei saanut puhua julkisuudessa, koska varuskunnan maine menee, jos kerrotaan tämänkaltaisesta simputuksesta.

Vierailija
57/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen olisi kiva tietää, harmittiko alokasta vai vain äitiä... Ei ole lainkaan oleellista itkettääkö äitiä siilitukkainen poika jos poikaa itseään ei kiinnosta lainkaan miltä näyttää.

Vierailija
58/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 25 asteessa voi syntyä _pahoja_ paleltumia?

Vierailija
59/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:46"]

Miten 25 asteessa voi syntyä _pahoja_ paleltumia?

[/quote]

Vaikka siten, että olet siellä 25 asteessa 3 vuorokautta. Kokeile vaikka.

Vierailija
60/108 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:45"]

Edelleen olisi kiva tietää, harmittiko alokasta vai vain äitiä... Ei ole lainkaan oleellista itkettääkö äitiä siilitukkainen poika jos poikaa itseään ei kiinnosta lainkaan miltä näyttää.

[/quote]

Todennäköisesti alokasta, koska noissa jutussa nimetyissä varuskunnissa on melkoinen keskeyttämisprosentti ensimmäisen 2 kuukauden aikana. Kun olo tehdään mahdollisimman kamalaksi, alkaa mielenterveysdiagnooseja löytyä. Onneksi armeijan käymisellä ei ole enää mitään merkitystä työnsaannille ja RUK on useilla työpaikoilla synonyymi sille, että tätä ei ainakaan johtajaksi nimetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi