Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Almost-poikaystäväni on joskus ajattelematon

Vierailija
31.01.2015 |

Kyllä hän minusta välittää, tiedän sen monesta asiasta, ja mikä on almost-poikaystävä? Henkilö jota ei voi kutsua kylmästi "säädöksi" ja jonka kanssa on puhuttu että hyvin pitkälti jo seurustellaan, mutta ihan vielä se ei ole Virällistäh! :-)

No, ongelma on se että saamme aikaan pieniä kinoja, koska hän on suoraan sanottuna joissain asioissa tosi aivoton ja tumpelo. Esim. vieraanvaraisuus on vähän siinä ja siinä eikä hän näköjään osaa ajatella toisen ihmisen puolesta vaan tarvitsee kauheasti ohjeita tavallisiin käytöstapoihin nähden. Hän antaa vähän liikaa 'vastuuta' vieraalle, joka tulee ekaa kertaa kylään. Ja sitten, kun osoitan, että sellainen käytös ei ole ihan ok, hän lähtee "miksi nyt taas tällaista?" -linjalle. Äh!!!

Minä en todellakaan tahdo haastaa riitaa, haluan vain tavallista kilttiä huomiointia ilman erillistä pyyntöä. Eikä hän ole edes socially awkward eikä mikään sisäänpäin kääntynyt ujo piimä, jolta voisi odottaa tahatonta epäkohteliaisuutta.

Muuten on kyllä oikein ihana ihminen :) Haluaisin vain lopettaa pienet kinastelut ennen kuin ne paisuvat ja kaikki menee pieleen!

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit käynyt kaupassa mennessäsi hänen luo. Et kai oleta että hän kustantaa syömisesi?

Vierailija
22/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"] Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää. [/quote] Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä. [/quote] Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :)

[/quote]

Anna nyt niitä konkreettisia esimerkkejä. Mitä hän tekee, mitä ei? Mitä itse odotat hänen tekevän?
[/quote]

Jos hän eksyy tänne (tietää minun käyvän av:lla) niin hän tunnistaa itsensä. Mutta menköön. Eli tulen ekaa kertaa hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, olen itse maksanut matkan ja tullut koko matkan yksin. Ja sitten perillä minua ei odotakaan syötävää, koska "emmä ehtiny kauppaan, kun oli niitä hommia X ja Y", "et sä sanonut että tarviit ruokaa" ja "ei nyt voi mitään. Mennään myöhemmin kauppaan."

Ei tuo nyt ole mielestäni kovin kohteliaasti reagoitu.
[/quote] no onhan tuo vähän damia, mutta ehkä se siitä kehittyy.
[/quote]

Niin. Ja tätä tarkoitan. En _todellakaan_ tahdo riidellä ruuan takia ja pilata ihanaa juttua :D Mutta mielestäni miehen pitäisi tajuta, että tämä on asia jossa hän itse aiheuttaa kränät.
[/quote]

Ei se mies sitä silti aiheuta vaan sinä marmattaessa asiasta. Minä lähtisin tuossa vaiheessa mukisematta kauppaan. En oleta muiden maksavan ruokiani.
[/quote]

En voi lähteä kauppaan, kun olen vieraalla paikkakunnalla jossa en osaa liikkua ja jossa ei ole kaupat auki siihen kellonaikaan kun minä saavun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virällistääähhj!! Ja socially ankwääärdd!!! ei kiusata enempää. Ap on vielä teini

Vierailija
24/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:33"]Tulit koko matkan ihan yksin? Oletko joku teini vai mitä ihmettä? Etkö ole ennen matkustanut yksin?
[/quote]

Olisin voinut sanoa käyttäni vähäiset rahani ruokaan ennemmin kuin pieneen vierailuun. Olisin myös voinut jättää menemättä, koska kello oli paljon ja aikaa ei ole hurjasti.

Vierailija
25/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"] Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää. [/quote] Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä. [/quote] Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :)

[/quote]

Anna nyt niitä konkreettisia esimerkkejä. Mitä hän tekee, mitä ei? Mitä itse odotat hänen tekevän?
[/quote]

Jos hän eksyy tänne (tietää minun käyvän av:lla) niin hän tunnistaa itsensä. Mutta menköön. Eli tulen ekaa kertaa hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, olen itse maksanut matkan ja tullut koko matkan yksin. Ja sitten perillä minua ei odotakaan syötävää, koska "emmä ehtiny kauppaan, kun oli niitä hommia X ja Y", "et sä sanonut että tarviit ruokaa" ja "ei nyt voi mitään. Mennään myöhemmin kauppaan."

[/quote]

Niin. Ja tätä tarkoitan. En _todellakaan_ tahdo riidellä ruuan takia ja pilata ihanaa juttua :D Mutta mielestäni miehen pitäisi tajuta, että tämä on asia jossa hän itse aiheuttaa kränät.
[/quote]

Ei se mies sitä silti aiheuta vaan sinä marmattaessa asiasta. Minä lähtisin tuossa vaiheessa mukisematta kauppaan. En oleta muiden maksavan ruokiani.
[/quote]

En voi lähteä kauppaan, kun olen vieraalla paikkakunnalla jossa en osaa liikkua ja jossa ei ole kaupat auki siihen kellonaikaan kun minä saavun.
[/quote]
Tarviiko sitä yömyöhään enää syödäkään? Syö ennen lähtöä, pakkaa eväät mukaan. Tai laita äiti pakkaamaan.

Vierailija
26/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mitä sakkia täällä vastailee, en kyllä haluaisi teille kylään ja miten te sitten reagoitte, jos itse menette kylään ja siellä tarjotaan jotain? Onko vähän outo kylämesta???

Vierailija
27/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"] Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää. [/quote] Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä. [/quote] Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :) [/quote] Anna nyt niitä konkreettisia esimerkkejä. Mitä hän tekee, mitä ei? Mitä itse odotat hänen tekevän? [/quote] Jos hän eksyy tänne (tietää minun käyvän av:lla) niin hän tunnistaa itsensä. Mutta menköön. Eli tulen ekaa kertaa hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, olen itse maksanut matkan ja tullut koko matkan yksin. Ja sitten perillä minua ei odotakaan syötävää, koska "emmä ehtiny kauppaan, kun oli niitä hommia X ja Y", "et sä sanonut että tarviit ruokaa" ja "ei nyt voi mitään. Mennään myöhemmin kauppaan." Ei tuo nyt ole mielestäni kovin kohteliaasti reagoitu. [/quote] no onhan tuo vähän damia, mutta ehkä se siitä kehittyy. [/quote] Niin. Ja tätä tarkoitan. En _todellakaan_ tahdo riidellä ruuan takia ja pilata ihanaa juttua :D Mutta mielestäni miehen pitäisi tajuta, että tämä on asia jossa hän itse aiheuttaa kränät. [/quote] Ei se mies sitä silti aiheuta vaan sinä marmattaessa asiasta. Minä lähtisin tuossa vaiheessa mukisematta kauppaan. En oleta muiden maksavan ruokiani. [/quote] En voi lähteä kauppaan, kun olen vieraalla paikkakunnalla jossa en osaa liikkua ja jossa ei ole kaupat auki siihen kellonaikaan kun minä saavun.

[/quote]

Vaikutat aika tumpelolta. Jos kaupat ei ole auki, sitten haet vaikka kebabmätön. Ja käyt kaupungilla pyörimässä ja katselemassa mistä niitä rafloja löytyy.

Vierailija
28/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä tapauksessa miettisin asiaa ennakkoon. 1. Lähdenkö siihen kellonsikaan reissuun. 2. Pyydänkö miehen opastamaan kauppaan tai 3. Pyydänkö reippaasti miestä varaamaan ruokaa. Helpolla olisi taas selvitty kun olisit kertonut aloitusviestissäsi tämän kaiken ilman turhia kryptisyyksiä.

Vierailija
29/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:33"]Tulit koko matkan ihan yksin? Oletko joku teini vai mitä ihmettä? Etkö ole ennen matkustanut yksin?
[/quote]

Olisin voinut sanoa käyttäni vähäiset rahani ruokaan ennemmin kuin pieneen vierailuun. Olisin myös voinut jättää menemättä, koska kello oli paljon ja aikaa ei ole hurjasti.
[/quote]
Joo no ehkä tästä lähtien kannattaa tehdä niin ainakin siihen asti, kunnes kasvat tuon prinsessavaiheen ohi.

Vierailija
30/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille ketkä haluatte uskotella, että minä luulen liikoja suhteelta, tiedoksi että Almost on aloittanut kutsumaan minua kullaksi ennen kuin minä häntä.

Vierailija
31/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:33"]Tulit koko matkan ihan yksin? Oletko joku teini vai mitä ihmettä? Etkö ole ennen matkustanut yksin?
[/quote]

[/quote]
Joo no ehkä tästä lähtien kannattaa tehdä niin ainakin siihen asti, kunnes kasvat tuon prinsessavaiheen ohi.
[/quote]

:D Ap

Vierailija
32/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:33"]Tulit koko matkan ihan yksin? Oletko joku teini vai mitä ihmettä? Etkö ole ennen matkustanut yksin? [/quote] Olisin voinut sanoa käyttäni vähäiset rahani ruokaan ennemmin kuin pieneen vierailuun. Olisin myös voinut jättää menemättä, koska kello oli paljon ja aikaa ei ole hurjasti.

[/quote]

Juu no en kyllä suosittele lähtemään reissuun ollenkaan, jos ei ole varaa syödä reissussa ollessa. Miksi ei ollut aikaa? Pitikö sinun mennä töihin aamulla? 

Vierailija
33/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakointi on avainsana, ystävä hyvä. Kukaan ei ole ajatustenlukija. Jos sovitte vaikka keskiviikkona, että tulet perjantai-iltana myöhään käymään, sovit samassa yhteydessä että hoidatko sinä pe-illan iltapalan vai tuotko tullessasi.

Vierailija
34/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:39"]

Teille ketkä haluatte uskotella, että minä luulen liikoja suhteelta, tiedoksi että Almost on aloittanut kutsumaan minua kullaksi ennen kuin minä häntä.

[/quote]

Juu niin munkin pano kutsui mua sängyssä kullaksi. Sen jälkeen siitä ei enää kuulunutkaan.

Vierailija
35/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa mies tosiaan on vähän toope. Mutta edelleen: et voi muuttaa ihmistä jos hän itse ei halua muuttua. Joten järjestä jatkossa syömisasia niin, ettet ole miehen varassa ja keskity niihin hyviin puoliin kun tämä ei kerran sinulle ole deal breaker.

Vierailija
36/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Tarviiko sitä yömyöhään enää syödäkään? Syö ennen lähtöä, pakkaa eväät mukaan. Tai laita äiti pakkaamaan.
[/quote]

No eipä minun elämässäni ole aikatauluja syömisille. :) söin leivän ennen lähtöä ja luulin, että perillä saan vaikka toisen leivän jos nälättää. Luulin väärin.

Vierailija
37/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:39"]

[/quote]

lolz

Vierailija
38/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:42"]Tuossa tapauksessa mies tosiaan on vähän toope. Mutta edelleen: et voi muuttaa ihmistä jos hän itse ei halua muuttua. Joten järjestä jatkossa syömisasia niin, ettet ole miehen varassa ja keskity niihin hyviin puoliin kun tämä ei kerran sinulle ole deal breaker.
[/quote]

Ei tosiaan ole deal breaker :) Kyllä minä olen nähnyt yhtä sun toista kusipäätä eikä tämä ole yksi heistä. Kiva että joku ymmärtää :)

Vierailija
39/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:04"]

Kyllä hän minusta välittää, tiedän sen monesta asiasta, ja mikä on almost-poikaystävä? Henkilö jota ei voi kutsua kylmästi "säädöksi" ja jonka kanssa on puhuttu että hyvin pitkälti jo seurustellaan, mutta ihan vielä se ei ole Virällistäh! :-) [/quote]

Kultaseni, tuo jätkä ei välitä sinusta pätkän vertaa. Älä tuhlaa elämääsi tuollaiseen turhaan notkumiseen. Se tyyppi vain pitää sinua löyhässä hirressä estäen sinua tapaamasta ketään oikeaa miestä, joka arvostaisi sinua.

Vierailija
40/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:39"]

[/quote]

lolz
[/quote]

:) eikö kukaan kutsu sinua kullaksi vai miksi kuulostat niin katkeralta? Kysyn vain.