Nainen, etenki te korkeasti koulutetut, kelpaako teille amis?
Vai pitääkö miehen olla käsienheiluttaja duunarin sijaan?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki korkeakoutetut käytännän töitä osaamattomia? Ei se ole joko tai. Mieheni osaa rempata, rakentaa, tekee sähkötyöt (luvat on) jne.. mutta tämän lisäksi kahden yliopistotutkinnon omaavana osaa ja ymmärtää talousasiat, bisneksen, teknikan ja alan teoriat. On niin fiksu, että otsaluun läpi paistaa. Ja mikä vielä. Äly on todella seksikästä. No itse olen myös akateeminen, mutta huomattavasti enemmän poropeukalo kuin hän.
Kaikki korkeakoulutetut eivät ole käytännön töitä osaamattomia mutta kaikki amiksen käyneet ovat vähemmän älykkäitä? 😁
Ainakaan sitä älyn tasoa mitä itse kumppaniltani edellytän, ei löydy amiksesta 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki korkeakoutetut käytännän töitä osaamattomia? Ei se ole joko tai. Mieheni osaa rempata, rakentaa, tekee sähkötyöt (luvat on) jne.. mutta tämän lisäksi kahden yliopistotutkinnon omaavana osaa ja ymmärtää talousasiat, bisneksen, teknikan ja alan teoriat. On niin fiksu, että otsaluun läpi paistaa. Ja mikä vielä. Äly on todella seksikästä. No itse olen myös akateeminen, mutta huomattavasti enemmän poropeukalo kuin hän.
Kaikki korkeakoulutetut eivät ole käytännön töitä osaamattomia mutta kaikki amiksen käyneet ovat vähemmän älykkäitä? 😁
Ainakaan sitä älyn tasoa mitä itse kumppaniltani edellytän, ei löydy amiksesta 🙂
Taas on àmmä niin itseään täynnä…on varmaan ihan ylipisto käytynä!!
Olin tulossa vastaamaan, että riippuu amiksesta, voi hyvinkin kelvata. Mutta sellainen amis ei kelpaa, joka pitää korkeastikoulutettuja käsienheiluttelijoina.
Kelpaa, mutta ei sellainen amis, jolla on alemmuuskompleksi korkeammin koulutettuja kohtaan. Minua ei kiinnosta mikään käsienheiluttelijoista vitsaileva amis, mutta fiksu ja sydämeltään sivistynyt amis kyllä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu nainen ja lähtökohtaisesti amikset kiinnostavat enemmän. En ole ikinä ihastunut korkeakoulutettuun mieheen. Amikset ovat usein maanläheisempiä ja heissä on jotain sellaista karismaa, mitä korkeakoulutetuilla ei yleensä ole. Monet amikset ovat myös käytännöllisissä asioissa hyvin fiksuja, ja käytännönläheisenä ihmisenä arvostan sitä.
Lopulta kaikki ovat toki yksilöitä, ja kannattaa tutustua avoimin mielin myös muihin kuin oman koulutustason ihmisiin.
Sama. Moni amis on miehekkäämpi kuin kukaan tuntemistani akateemisista alasta riippumatta.
Fiksu äijä kelpaa aina, oli käyny mitä vaan kouluja.
T. Ylioppilas-, ammatti- ja kandidaatin tutkinnot suoritettuna, maisteri menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Älyllä ei ole välttämättä mitään tekemistä koulutustason kanssa. Amiskoulutettu voi olla skarpimpi kuin tusina perusmaistereita. Tohtoriksikin voi väitellä vaikka olisi älykkyydeltään keskiverto.
Kyse on erilaisista taidoista ja kiinnostuksista.
Mulkku on mulkku, oli sitten amis tai akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kelpaisi, aina olisi kelvannut. Oman kokemuksen mukaan amis-koulutuksen miehet taas dissaavat tosi vahvasti yliopistossa opiskelleita naisia. Sääli. Oma unelmamies enemmänkin olisi kääntynyt tuonne duunaripuolelle, arvostan kun ihminen osaa tehdä ja saa juttuja aikaiseksi. Toki akateeminenkin voi osata, mutta tod.näk. ehkä jonkin verran pienempi. Sivistys- tai tulotasosta tuo ei mitään kerro, eikä älystäkään, joten en siksikään ole koskaan ajatellut koulutuksen olevan mikään mittari.
Sama, tuon dissauksen takia olen ajatellut, että on parempi olla tuppautumatta seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin yläasteella, siellä oli semmoisia oppilaita, joita ei koulu paljon napannut. Osa pinnasi jatkuvasti, osa ei vaan tehnyt läksyjä ja loput sitten muuten vaan riehuivat ja haistattelivat opettajille. Nämä samat myös varastivat lähikaupasta tupakkaa ja polttivat, kulkivat iltaisin kaupungilla ja ryyppäsivät. Ja samat myös olivat koulukiusaajia, rähisivät keskenään, tappelivat ja pilkkasivat, ivasivat ja ilkkuivat muita.
Kun menin lukioon, oli siinä tietty suodatin, ja nämä rellestäjät, kuten heitä käytöksensä perusteella mielessäni kutsuin, eivät sinne päässeet, koska arvosanat ei riittäneet. Lukioon tuli oppilaita, joilla oli hyvä keskiarvo, jotka osasivat käyttäytyä, olivat sivistyneitä ja motivoituneita oppimaan, eivätkä kiusanneet muita tai häiriköineet tunneilla.
Ne rellestäjät päätyivät amikseen, koska eivät muualle päässeet. Kuulin, että siellä homma jatkui samanlaisena, oppiminen ei maittanut, välkällä poltettiin tupakkaa, autot ja niiden rassaamiset kiinnosti. Luokassa opetus kärsi kun koolla oli tällaisia ADHD-tapauksia.
Jatkoin yliopistoon, ja siellä jatkui samanlainen taso kuin lukiossa oli ollut, ihmiset tajusivat antaa toisille opiskelurauhan ja olivat kiinnostuneita opinnoista. Toki olimme tuolloin muutenkin jo aikuisia.
Löysin mieheni yliopistolta, ja varmasti yksi syy mikä vaikutti siihen, että kiinnostuin hänestä, oli se, että hän oli myös yliopisto-opiskelija.
Sitä yläasteen taustaa vasten, en olisi koskaan huolinut, saati katsonut päinkään mitään amista. He antoivat itsestään sellaisen kuvan, että eivät lue kirjoja, eivät seuraa uutisia, käyttävät paljon alkoholia, tupakoivat tai nuuskaavat. Monet olivat rasistisia ja sivistymättömiä. Ja mikä pahempaa, periyttävät geeninsä lapsilleen ja sitten lapsesta tulee samanlainen koulukiusaaja juntti. Joten ei. En olisi kyennyt.
Ei luonteen hyvyys katso koulutusta. Myös amiksissa on mukavia, rehtejä ja suvaitsevaisia ihmisiä ja korkeasti koulutetuissa ilkeitä ja inhottavia. Korkeasti koulutetut kiusaavat ehkä keskimäärin ovelammin ja kierommin, jäämättä niin helposti kiinni.
Kunhan ei ole joku lerppamunainen vassari niin ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Älyllä ei ole välttämättä mitään tekemistä koulutustason kanssa. Amiskoulutettu voi olla skarpimpi kuin tusina perusmaistereita. Tohtoriksikin voi väitellä vaikka olisi älykkyydeltään keskiverto.
Kyse on erilaisista taidoista ja kiinnostuksista.
Puhutaan tilastollisista ilmiöistä. Jos laitetaan jonoon kymmenen tohtoria niin korkeintaan yhdellä on alle 100 ÄO. Jos pistetään kymmenen amista riviin niin varvaisesti arvioidenkin viidellä on alle 100 ÄO. Eli jos menet treffeille amiksen kanssa niin sinulla on viisinkertainen todennäköisyys kohdata ihminen, jolla on alle 100 ÄO..
Voi kelpaa! Saisinpa hänet vielä.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, kun lahjojen summa ei ole vakio. Toiset vaan ovat hyviä monessa ja toiset eivät oikein missään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi amismiehen pitää välttämättä saada korkeasti koulutettu puoliso? Monelle miehelle naisen korkeampi koulutus, vaativampi työ ja isompi palkka on loukkaus omaa miehisyyttä kohtaan. Siksi naista pitää piikitellä aina tilaisuuden tullen tai naisen pitää koko ajan pönkittää miehen herkkää egoa.
Itse olen korkeammin koulutettu mitä oma mies. Hän on sanonut, että on ylpeä älykkäästä vaimostaan. Meidän lapset ne vasta älykkäitä ovatkin, kiitos geenien ja kasvatuksen, josta olen vastannut enemmän.
Eli pidät miestäsi tyhmänä.
Ei "kelpaa". En vaan jaksa uskoa että olisi tarpeeksi yhteistä. Tuskin mustakaan paljon iloa hänelle olisi.
Mahdollisesti joo, mutta todennäköisemmin kiinnostun korkeakoulutetusta.
Mielummin amis kuin maisteri. Muutaman tohvelinkin kanssa olen hengannut ja todennut tosiasiat. Miehen pitää osata tehdä käytännössä asioita jne.