Aiemmin raskaana olleet: kuulostaako tämä PMS- vai raskausoireilta?
Minulla oli testattu ovulaatio 22.10. eli nyt on kp 23.
Jo muutama päivä minulla on ollut aamu- ja iltalämpöä (max 37.7) ja muutenkin todella voimakasta palelua. Rinnat ovat erittäin kipeät, kihelmöivät ja muuttuneet pinkeiksi. Yleensä minulla on alaselkäkipuja ennen kuukautisia munasarjojen kohdalla, nyt nipistelee vatsasta sähköiskumaisesti. Sairastan endometrioosia, joten kipuja on paljon muutenkin. Mutta nyt ei ole kuin nipistelyä.
Väsymys on ollut viimeisen viikon niin rankkaa, että olen nukkunut tunteja töiden jälkeen. On sellainen epätodellinen olo, huimaa ja silmät painuu kiinni väsymyksestä.
Olen herännyt useana aamuna siihen, että on tosi kuuma. Sitten noustuani lämpö alkaa tosiaan nousta.
Tein raskaustestin, mutta se on puhdas nega. Raskaus ei varmaan näkyisikään vielä.
Yleensä ennen kuukautisia minulla selkein oire ovat kovat kivut, jotka eivät ole niin kovat nyt. Toinen menkkaoire on ollut itkuisuus ja masentuneet ajatukset, joita ei ole nyt.
Kuulostaako tämä alkuraskaudelta vaiko PMS-oireilta? Kiitos
Kommentit (11)
Ei voi tietää ennen testin tekemistä. Voi olla kumpi vaan. Voit myös kuvitella kaikki oireet. Mulla oli silleen että olin joka kuukausi varma, että olin raskaana ja mulla oli muka vaikka mitä oireita. Siinä kierrossa, kun plussa tuli, olin täysin oireeton.
Vierailija wrote:
Ei voi tietää ennen testin tekemistä. Voi olla kumpi vaan. Voit myös kuvitella kaikki oireet. Mulla oli silleen että olin joka kuukausi varma, että olin raskaana ja mulla oli muka vaikka mitä oireita. Siinä kierrossa, kun plussa tuli, olin täysin oireeton.
Niinpä. Missä vaiheessa plussasit, jos muistat?
Ap
Vaikea sanoa. Voi olla raskausoireita, mutta myös toiveikas mieli voi tehdä tepposet. Minulla ensimmäiset oireet ennen plussausta oli muutokset sykkeessä (korkeampi kuin normaalisti) ja hyvin elävän tuntuiset unet.
Sitä toivoo niin kovasti, että tekee jopa aloituksen aiheesta. Ymmärrän, että kaikki on niin yksilöllistä. Jos jollakin on ollut samoja oireita ennen tärppäystä, saa kommentoida..
Ap
Kuulostaa enemmän peräsuolen laskeumalta.
Lämmön nousu on normaalia ja tapahtuu aina ovulaation jälkeen. Siitä ei voi vielä päätellä mitään ja paleleminen voi liittyä siihen.
Minulla ei ollut mitään kummempia oireita niissä kierroissa, kun olen tullut raskaaksi. Tavallisissa sitäkin enemmän.
Kuulostaa, että mietit asiaa liikaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niinpä. Missä vaiheessa plussasit, jos muistat?
Ap
Kp 31 tuli todella hailakka plussa. Mulla on pitkä kierto.
Vierailija wrote:
Kuulostaa, että mietit asiaa liikaa.
Vähän vaikea olla miettimättä.
Ap
Minä sain tuossa vaiheessa jo plussan.