Nainen, etenki te korkeasti koulutetut, kelpaako teille amis?
Vai pitääkö miehen olla käsienheiluttaja duunarin sijaan?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Tuon kaltaisten yleistysten tekeminen ei kovin korkeasta älykkyydestä kerro. Et näköjään kykene ymmärtämään, että voi olla monia syitä miksi joku ei hakeudu korkeakouluopintoihin. Toivottavasti ylimielisyys karisee ja ymmärrys kasvaa iän myötä sullakin :)
Syitä mennä amikseen eikä korkeakouluun:
- Suvussa kellään ei ole korkeakoulutusta
- lukihäiriö tms.
- oma ala on jo löytynyt nuorena
- tyhmyys
jatka listaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa. Haluan, että mieheni ymmärtää mitä teen työkseni ja arvostaa sitä.
Joo, ja amishan ei siihen pysty… Parempi, että pysyt sinkkuna, etkä vaivaa miehiä.
Tälläkin palstalla näkee miten vahvoja ennakkoluuloja joillakin yliopistossa opiskelleista ja sieltä valmistuneista. Maisterismiehenä on helpompi tuntea yhteenkuuluvuutta korkeasti koulutettujen naisten kanssa kuin semmoisten kanssa joita ei ole lukuhommat koskaan kiinnostaneet. Akateeminen koulutus ei tarkoita sitä että etteikö osaisi korjata yhtä sun toista omin käsin, mutta sen tekee huvikseen omassa asunnossaan eikä kukaan maksa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa. Ei olla samoilla aalloilla.
Luulet siis yliopistotutkinnon tekevän sinusta jotenkin paremman tai älykkäämmän ihmisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon kaltaisten yleistysten tekeminen ei kovin korkeasta älykkyydestä kerro. Et näköjään kykene ymmärtämään, että voi olla monia syitä miksi joku ei hakeudu korkeakouluopintoihin. Toivottavasti ylimielisyys karisee ja ymmärrys kasvaa iän myötä sullakin :)
- lukihäiriö tms.
- tyhmyysjatka listaa!
On tiettyjä asioita, joita voi opetella, tutkia ja manipuloida ainoastaan yliopistopolun kautta. Nyt siis kyseessä koko kolminaisuuden samanaikainen toteutuminen.
Tällaisten asioiden parissa em. kolminaisuuden hoitelu kysyy tietyllä tasolla operoivaa mieltä, joten ainakin minä ihan hyvin ymmärrän tuon viestin kirjoittajan pointin.
Mutta, olen itse mies, joten ehkäpä en nyt vastaile tähän ketjuun tämän kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi, tosin ei sellainen, joka mitätöi toisia työtä tekeviä ihmisiä käsienheiluttajiksi.
No kun ei teistä pelleistä muuhun ole!
Muista tuo sanoa kirurgille, kun olet menossa leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- lukihäiriö tms.
- tyhmyysjatka listaa!
Sinäpä ne listasitkin jo, mitkä mulla lähinnä oli mielessä, tuon monien ekana olettaman tyhmyyden lisäksi. Varmasti on vielä muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi, tosin ei sellainen, joka mitätöi toisia työtä tekeviä ihmisiä käsienheiluttajiksi.
Muista tuo sanoa kirurgille, kun olet menossa leikkaukseen.
Kirurgi on vaan kimiräikkönen joka tykkää puukoista.
Olis varmaan TURHAA SEURAA metsällä mutta mielummin sekin kun joku akkamies lässyttämässä.
Minulle parisuhde ei ole työsuhde.
Olen aikaisemmalta koulutukseltani filosofian maisteri ja nyt opiskelen amkissa sosionomiksi.
Esimerkiksi joku lähihoitajamies nostaisi hyvin paljon pisteitä silmissäni. Miksei joku auto asentaja tms kelpaisi myös. Tärkeintä on se, että toisen kanssa pystyy puhumaan syvällisestikin eri asioista.
Enemmän riippuu luonteesta ja yhteisestä kemiasta. Itsellä akateeminen koulutus ja miehellä kaksi yliopistotutkintoa. Koulutus ei näyttele elämässä minkäänlaista roolia. Kumpikin lapsista näyttää suuntaavan yliopistoon ja pitävät opiskelusta.
Ennen miestä seurustelin vähän aikaa amiksen kanssa, joka koko ajan valitti siitä, että en pidä hänen koulutustaan minkään arvoisena. Jännä juttu, että koulutuksesta ei vaan ikinä edes puhuttu mitään ja seurustelukin sattui sellaiseen ajankohtaan, että en ollut yliopistolla edes käynyt kahteen vuoteen ja mietin alan vaihtamista. Tyyppi oli ihan ok, mutta ärsytti joku kummallinen alemmuuskompleksi, joten seurustelu loppui aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, et kelpaisi.
Vaikka ihminen olisi kuinka korkeasti koulutettu, hän voi olla silti ihmisenä aivan susipaska. Elämässä ei pärjää pelkän koulun avulla vaan pitää osata olla myötätuntoinen, tunneälyn omaava, lämminhenkinen, oikeudenmukainen bja sosiaalisesti älykäs. Ilman noita ominaisuuksia voi tohtorismies tai -nainen olla hukassa. Status ei tuo onnea vaan se haluatko kehittyä ihmisenä paremmaksi.
Suurin osa akateemisesti koulutetuista ei ole erityisen älykkäitä, se olisi jo tilastollinen mahdottomuus korkeakoulutettujen määrään suhteutettuna. Eli keskimääräistä korkeammastä äo:sta yliopistotutkinto sinällään ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa. Ei olla samoilla aalloilla.
Luulet siis yliopistotutkinnon tekevän sinusta jotenkin paremman tai älykkäämmän ihmisen?
Ylioppilastutkinto on vasta alkua, jonka mahdollistaa jatko-opiskelun yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa. Jos opiskelee esimerkiksi yli 5 vuotta yliopistossa, se luo samanlaisen kokemusmaailman aivan kuten armeijan käyneet miehet jaksavat muistella inttiaikoja, vaikka se onkin huomattavasti lyhyempi aika (6-12 kuukautta). Kun mies huomaa että nainen kiinnostunut juuri niistä samoista asioista ja lähtenyt opiskelemaan vaikka historiaa, biologiaa tai oikeustiedettä, niin sekin on yhdistävä tekijä. Moni vaativampi ammatti myös edellyttää pitkäjännitteistä opiskelua eikä siinä vain ajatella sitä miten isoa palkkaa tulevaisuudessa mahtaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Miksi amismiehen pitää välttämättä saada korkeasti koulutettu puoliso? Monelle miehelle naisen korkeampi koulutus, vaativampi työ ja isompi palkka on loukkaus omaa miehisyyttä kohtaan. Siksi naista pitää piikitellä aina tilaisuuden tullen tai naisen pitää koko ajan pönkittää miehen herkkää egoa.
Itse olen korkeammin koulutettu mitä oma mies. Hän on sanonut, että on ylpeä älykkäästä vaimostaan. Meidän lapset ne vasta älykkäitä ovatkin, kiitos geenien ja kasvatuksen, josta olen vastannut enemmän.
Korkeampi koulutus ei tarkoita isompaa palkkaa. Katoppa vaikka museoalan palkkoja.
Kyllä korkeakoulutetulle naiselle kelpaa amiksenkin käynyt mies, mutta sen pitää olla sellaisessa ammatissa jossa massintulo kuittaa aiheutuneet henkiset menetykset. Ihan kouluttamatonkin käy tosin sen täytyy kyllä sitten olle jo tummaihoinen ja hevosen vehkeillä varustettu
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu nainen ja lähtökohtaisesti amikset kiinnostavat enemmän. En ole ikinä ihastunut korkeakoulutettuun mieheen. Amikset ovat usein maanläheisempiä ja heissä on jotain sellaista karismaa, mitä korkeakoulutetuilla ei yleensä ole. Monet amikset ovat myös käytännöllisissä asioissa hyvin fiksuja, ja käytännönläheisenä ihmisenä arvostan sitä.
Lopulta kaikki ovat toki yksilöitä, ja kannattaa tutustua avoimin mielin myös muihin kuin oman koulutustason ihmisiin.
Sama. Ei koulutusta voi oikein käyttää mittarina. Tunnen erään eronneen viinaanmenevän korkeakouluopettajan. Sinkkuna on pysynyt eronsa jälkeen. Luonne on ikäisekseen jotenkin kehittymätön; moittii rumasti muita ihmisiä ja oppilaitaan. Minä pidän niitä nuoria oppilaita paljon fiksumpana.
Korkeasti koulutetut naiset ovat turn-off. Luulevat olevansa viisaampia, sivistyneempia ja parempia kuin me "pelkän" ammattikoulun käyneet. -manga-poju
Juu, näköjään "kelpaa" kun amiksen tuo avomieheni on käynyt. Ei se kylläkään mitään töitä tee.
Tuon huomaa kirjoitusvirheistäsikin eli se siitä koulutetusta & sivistyneestä. Ihan rauhassa saat olla kotikunnassasi äveriäs juntti! Kehu sinä vain rahoillasi ja kouluttamattomuudellasi. Minua ei kiinnosta raha eikä se koulutuskaan. Minulle kelpaa mies, jonka kanssa sovin yhteen kaikin tavoin. Muuten, melko noloa pröystäilyä sinulta...