Tulee kutsu juhliin. Mikä on eka ajatuksesi?
Onko se "jee", vai "Voi ei, miten kieltäydyn" vai jotain muuta?
Kommentit (28)
Eurot alkaa pyöriä silmissä, tietää aina monen sadan euron kuluja eikä niihin ole koskaan varaa. Kaikki sukulaiset ja ystävät asuu satojen kilometrien päässä ja siellä ne juhlatkin aina ovat.
Ainoa juhla, johon saan kutsun, on hautajaiset.
Voi ei! Miksen saa olla rauhassa? Ja sitten ilmoitan kutsujalle, etten pääse juhliin.
Kieltäydyn jollain verukkeella. En mene enää muiden arvosteltavaksi. Olen saanut tarpeekseni siitä. No, ei enää mitään kutsuja tulekaan.
Usein fiilis on, että "Ei... Taas menee viikonloppu juhliessa".
Vierailija kirjoitti:
Ainoa juhla, johon saan kutsun, on hautajaiset.
Mullakin oli vuosia noin, mutta nyt ei enää ole kuin omat jäljellä ja niissä oletan olevani paikalla kutsumattakin. Vastaukseni ap:n kysymykseen on, että nyt taisi kutsukirje tulla väärään osoitteeseen ja alkaisin tsekkaamaan kuoren nimeä ja osoitetietoja.
Kai mä oon silloin töissä, oonhan!
Tästä tuli vain mieleen, että viime syksynä saimme sukulaiselta tällaisen "save The date" kutsun häihin heinäkuulle 2026. Pelkästään päivämäärä ja juhlapaikan nimi tiedossa. Eikö nyt luulisi tulevan jotain virallista kutsua, jos juhlaan alkaa olla kaksi kuukautta aikaa?
Miten voin väistää luodin? Kuinka hiton paljon sinne taas pitää viedä rahaa? Tai jotain muuta ihme krääsää. Ei jaksa ei halua, mikä on tekosyyni tänä vuonna!!
Ihan riippuu siitä, kuka kutsuu ja mihin. Enhän mä tietenkään mene mihinkään paskabileisiin.
Voi pahus, sattuikin työvuoro just tuolle päivämäärälle eikä kukaan suostu tuuraamaan.
Ärtymys, todennäköisesti. Mulla on kiireitä.
Alan hommata häävaatteita ja hankin häälahjan.
"ei"