Miksi jotkut vie ravintolassa astiat ja roskat pois?
Se kuuluu tarjoilijan työhön viedä astiat ja roskat pois, sama asia kuin rupeaisit kaupassa hyllyttämään tuotteita.
Kommentit (34)
Kohteliaisuudesta ja hyvistä tavoista.
Samalla tavalla kuin pidän ovea joskus auki toisille vaikka se kuuluisi oven avaajien työhön.
Eihän ravintoloissa edes ole mitään paikkaa minne viedä astioita. Pikaruokapaikat on asia erikseen.
Suomi on itsepalvelumaa, pitääkin jättää tästä lähtien viemättä, itaepalveluun on saatava muutos
Miks jotkut menee tiskille tilaamaan ruuan kun kuuluu mennä pöytään istumaan ja odottaa tarjoilija, se kuuluu tarjoilijan töihin hakea se tilaus sinulta.
Näin teen kaikissa ravintoloissa kieltämättä pikaruokaloissa on melkein aina käsittämättömän huono palvelu ja saatan joutua odottamaan tunteja ennen kuin joku tulee kysymään miksi ostanko jotain.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ravintoloissa edes ole mitään paikkaa minne viedä astioita. Pikaruokapaikat on asia erikseen.
Kaikissa ravintoloissa ja kahviloissa se on tarjoilijan työ viedä roskat ja astiat pois, jopa siellä McDonaldsissa.
en vie ikinä, en tee muiden töitä ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaisuudesta ja hyvistä tavoista.
Samalla tavalla kuin pidän ovea joskus auki toisille vaikka se kuuluisi oven avaajien työhön.
Siis mihin sä viet nämä käytetyt lautaset? Takaisin keittiöön vai? Tosi harvassa ravintolassa edes on mitään paikkaa mihin jättää astiat ja roskat, lähinnä jossain pikaruokapaikoissa.
sääntö----jos sinulle tarjoillaan pöytään ateriat---silloin maksat siinä pöydässä ja silloin astiat vie henkilökunta pois.
jos taasen menet tiskiltä ns ostamaan lounaan tai listaltakin, maksat siinä het ja menet itse ottamaan buffasta ruokaa, otat uudelleenkin, niin silloin palautat aterimet, lautaset ja servietit niille osoitettuun paikkaan ja se paikka on hyvin esillä helposti.
ole hyvä.
pöytäliinaravintoloissa esin olkoon lounas-päivällinen illalline- listalta tilaat gourmeet--silloin et kajoa mihinkään - aterioiden välillä tarjoilija vie pois entiset alta ennenkuin seuraava ruokalaji tuodaan. ja lopuksi lasku.
Vierailija kirjoitti:
Selvästikään et ole lounasravintoloissa käynyt syömässä. Joissain niissä astiat palautetaan palautuspisteeseen, osa, jotka toimivat myös iltaravintoloina astiat voi jättää pöytään. Kun näissä käy muutaman kerran per ravintola oppii nopeasti missä astiat tulee palauttaa ja missä voi jättää pöytään. Kun käy työlounaalla pidempään työssä olleiden kanssa nämä kyllä opettavat missä voi jättää astiat pöytään ja missä ei.
säkissä kasvanut vai- luepa nyt vastauksia- joko selkis
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa lounasravintolassa ja pikaruokapaikassa pitää itse viedä astiat ja roskat.
Vierailija kirjoitti:
en vie ikinä, en tee muiden töitä ilmaiseksi
tai vie joltain työtä. suomi nousuun asiakaspalvelulla
Vierailija kirjoitti:
ns lounasravintoloissakin on paikka minne viedään- jos maksat tiskillä-kassalla, keräät ruokasi, jopa santsaat jne- ei ole pöytääntarjoilua- silloin viet kamat pois lähtiessä- voit hihkaista - kiiiitooos oli hyvää
Jaahas, perämetsien asukas on tullut kaupunkiin vierailulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa lounasravintolassa ja pikaruokapaikassa pitää itse viedä astiat ja roskat.
niin ihanaa asiakaspalvelua. missä päin venäjää käyt ravintoloissa ?
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa, jossa mulle tuodaan ruoka lautasella pöytään, oletan, että lautaset myös viedään pois. Mutta ravintolassa, jossa itse kerään ruokani lautaselle ja kannan sen itse pöytään, oletan, että kannan itse myös sen saman lautasen astianpalautuspisteeseen.
Tässäpä tämä. Tuntuu nykyjään olevan monille peruskäytöstavat ja ihan vaan yleinen kohteliaisuus ja omatoimisuus täysin mahdottomuus.
Siis häh? Itse vien astiat keittiöön ja pesasen samoin tein. Ei vie kuin hetkosen. Mikä siinä nyt on niin vaikeeta. Tietysti nämä äidin pieni kulta menee sekaasin et miitä miitä...
En itse yksinkertaisesti kehtaa tai ole niin moukka että jossain lounasmestassa jättäisin kaikki pöytään ja kävelisin pois. No en tosin ole enää vuosikausiin käynyt missään buffalounaspaikoissa koska ovat ihan sikaloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa ravintoloissa ja kahviloissa se on tarjoilijan työ viedä roskat ja astiat pois, jopa siellä McDonaldsissa.
Eikä ole. Ravintolalla on oikeus määrittää oma palvelukonseptinsa. Jos sinä haluat täyttä palvelua, niin sitten menet sellaiseen ravintolaan.
Ravintolassa, jossa mulle tuodaan ruoka lautasella pöytään, oletan, että lautaset myös viedään pois. Mutta ravintolassa, jossa itse kerään ruokani lautaselle ja kannan sen itse pöytään, oletan, että kannan itse myös sen saman lautasen astianpalautuspisteeseen.