Nainen, etenki te korkeasti koulutetut, kelpaako teille amis?
Vai pitääkö miehen olla käsienheiluttaja duunarin sijaan?
Kommentit (261)
En usko, että meillä olisi riittävästi yhteistä.
Ihmisen koulutustason valtaosassa tapauksia huomaa kyllä.
Ei. En jaksa selittää itseäni tyhmemmälle asioita…edes sitä ensimmäistä kertaa.
Sinänsä joo, jos ei olisi pienintäkään riskiä siitä, että mies piikittelisi, halveksisi tai yrittäisi muuttaa minua. Mä nimittäin saatan olla pahimmillaan 90% valveillaoloajasta joko lukemassa, kirjoittamassa tai miettimässä jotakin teoreettista kysymystä. Olen ulkoistanut monet käytännön työt ja asiat. En tiedä viihtyisikö amis mun kaltaisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys, kelpaisiko teeveestä tuttu Topi akateemiselle naiselle?
Topihan kertoi, että hän haluaisi vaimon olevan kotiäiti. Topi nyt ei tienaa tarpeeksi ja hänen ajankäyttö on sellaista, että perheelle ei kuitenkaan riitä aikaa. Kun naisen pitäisi kuitenkin käydä töissä rahan vuoksi, Topin mielestä se on naisen valinta, joten kotityöt nainen saisi silti tehdä yksin. En tiedä yhtään naista, josta Topin kanssa eläminen nostaa hänen elämisentasoaan.
Ei kelpaa oikean työn tekijällekkään mikään kirja akka.
Menoa ja meininkiä pitää olla eikä mitään ihmettelyä, on siinä tylsä elämä lukea paperista vuosi toisensa perään…onko nämä koskaan saaneet mitään aikaan?
Ap vaikuttaa epämiellyttävälle. Pärjäät varmaan esim. ilman lääkäreitä, jos he ovat mielestäsi käsienheiluttelijoita. Mieti sitä sitten kun saat sydäninfarktin. Tai mieti, kuka on suunnitellut autosi.
En huolisi ap:tä. Liian heikko itsetunto ja katkera. Lisäksi tyhmä, mutta provohan tämä aloitus oli.
Minulle "kelpaa" mies, joka koulutustasosta ja ammatista riippumatta on juuri mulle hyvä match ;)
Koko paketti ratkaisee.
Jos tapaisin fiksun, uteliaan, keskustelutaitoisen, hyvin toimeentulevan ja mukavan amiksen, jonka arvot ja elämäntyyli on ees suunnilleen samat kuin mulla, niin koulutuspohja tuskin olisi suhteen este.
Kuitenkin oman kokemukseni mukaan kuvatun kaltaisilla miehillä on useimmiten korkeakoulu käytynä, joten mun kannattaa etsiä prinssiäni sieltä, mistä sen todennäköisesti löytää, eli akateemisten joukosta.
Itse olen korkeakoulutettu (humanisti), mutta silti tiedän olevani "vain" keskivertoälykäs. Joku amiksen käynut voi vallan hyvin olla fiksumpi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja varmasti amis on tyhmä? …huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu (humanisti), mutta silti tiedän olevani "vain" keskivertoälykäs. Joku amiksen käynut voi vallan hyvin olla fiksumpi kuin minä.
Todennäköisesti suurin osa ihmisistä pitää suurinta osaa amiksista älykkäämpinä kuin suurinta osaa humanisteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti suurin osa ihmisistä pitää suurinta osaa amiksista älykkäämpinä kuin suurinta osaa humanisteista.
Toisaalta suurin osa kärpäsistä pitää paskaa herkullisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni tyhmempi, varmasti, mikäli ~samaa sukupolvea ja Suomessa kasvanut. Sorppeliinos sulle.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että miehen arvo nousee koulutuksen mukana. En pysty ymmärtämään. Koulutus ei muuta luonnetta mitenkään. Ainoastaan mahdollisuutta tienata… enemmän… rahaa…
Joo, nyt tiedän, miksi korkeasti koulutettu mrnee amiksen edelle. :)
Itse en ole käynyt edes amista mutta niin vaan näky nimeni yli satkun tienanneiden listalla. Kotikunnassa olin eniten tienaava, ja eniten veroja maksava yrittäjä.
Myös tunnen enemmän kouluttautumattomia rikkaita kuin korkeakoulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin omallakin kohdalla, naiset on oman kokemuksen mukaan niitä fiksumpia oli koulutustaso mikä vaan. Monesti ihmetyttää miksi me miehet päätetään ylipäätään asioista. Naiset on aina oikeassa.
Kelpaisi, tosin ei sellainen, joka mitätöi toisia työtä tekeviä ihmisiä käsienheiluttajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi, tosin ei sellainen, joka mitätöi toisia työtä tekeviä ihmisiä käsienheiluttajiksi.
No kun ei teistä pelleistä muuhun ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni tyhmempi, varmasti, mikäli ~samaa sukupolvea ja Suomessa kasvanut. Sorppeliinos sulle.
Tuon kaltaisten yleistysten tekeminen ei kovin korkeasta älykkyydestä kerro. Et näköjään kykene ymmärtämään, että voi olla monia syitä miksi joku ei hakeudu korkeakouluopintoihin. Toivottavasti ylimielisyys karisee ja ymmärrys kasvaa iän myötä sullakin :)
Jos Topi ei kelpaa, niin siihen ei varmastikaan koulutus tai sen puute ole ykkössyy.