Nainen, etenki te korkeasti koulutetut, kelpaako teille amis?
Vai pitääkö miehen olla käsienheiluttaja duunarin sijaan?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Palstanaiset paukuttavat AP:lle alanuoli, mutta samaan aikaan ovat toitottamassa, että kyllä heille amis kelpaa.
Eli oikeasti amis ei kelpaa.
Miten niin ei kelpaa? Mä tuolla ensimmäisellä sivulla jo kerroin, että olen korkeammin koulutettu kuin mun amiksen käynyt mies. Tiedän myös useita korkeammin koulutettuja naisia joilla amiksen käynyt mies. Mulla ei ole tarvetta valehdella tällaisesta asiasta. Aika pihalla pitää ihmisen olla jos kuvittelee, että yhdellekään korkeammin koulutetulle naisella ei kelpaa amismies.
Herätkää nyt jo todellisuuteen ja lopettakaa tuo lapsellinen naisten halveksunta. Oletteko tuollaisia myös omaa äitiänne kohtaan?
Miksi amismiehet on aina näiden koulutettujen naisten perässä? Tässäkin keskustelussa meidät matalasti koulutetut naiset sivuutetaan kokonaan. Meidän mielipiteet eivät edes kiinnosta.
Ap paljasti "käsienheiluttaja"- ilmaisullaan olevansa sellainen amis, joka tuskin kelpaa korkeammin koulutetulle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa kelpaa, mutta käytännössä en tunne yhtään semmoista amista, jonka huolisin miehekseni.
Se, että ap niputtaa kaikki korkeasti koulutetut käsienheiluttelijaksi, kertoo hänen ymmärryksestään kaiken oleellisen.
Mun amiksen käynyt mies ymmärtää erittäin hyvin mihin korkeasti koulutettuja tarvitaan. Ap ei ilmeisesti ole tarvinnut koskaan lääkäreitä? Opettajista ei hänelle ole ollut pahemmin hyötyä aloituksesta päätellen. Näiden lisäksi paljon muitakin tärkeitä korkeasti koulutettuja.
Kelpaa, paitsi jos on joku elämämkoululainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap paljasti "käsienheiluttaja"- ilmaisullaan olevansa sellainen amis, joka tuskin kelpaa korkeammin koulutetulle naiselle.
Mä olen amiksen käynyt nainen eikä ap kyllä kelpasi mullekaan juuri tämän typerän aloituksen takia.
Kelpaisi amis. Työllä ja koulutuksella ei sinänsä ole väliä minulle, kunhan luonteet sopivat yhteen. Miehen pitää kyllä olla vähintään keskinkertaisen älykäs, kuten oma mieheni on. Ja hänelle pitää olla ok, että olen korkeasti koulutettu, koska jos se käy itsetunnolle, niin suhteesta ei silloin tule mitään.
Tapaan uusia ihmisiä lähinnä töiden kautta, joten tapaan huomattavasti todennäköisemmin vain korkeakoulutettuja. Baarissa en käy ja online deittailua en harrasta. Mutta molemmat veljeni ovat käyneet amiksen, ja heidänkaltaisensa kelpuuttaisin kyllä poikaystäväksi. Samoin kun ajattelen ihmisiä johon tutustuin alunperin yläasteella ja jotka päätyivät amikseen, heissäkin on joitakin joista voisin kuvitella kiinnostuvani, elleivät he olisi naimisissa.
Ei sillä koulutuksella tai työllä ole mulle mitään väliä, kunhan mies on muutoin edes jollakin tapaa fiksu ja sivistynyt. Eli ei nyt ole ihan läpeensä tyhmä ja tietämätön maailman asioista, tai ettei ole mitään kiinnostuksen kohteita ja motivaatiota osata ja tietää asioita.
Ei haittaa, jos on amis, kunhan osaa edes jotenkuten kirjoittaa. AP ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
No niin juuri. Älykäs ja esim lukemisesta kiinnostunut amismies voisi hyvinkin kelvata, jos olisin sinkku, mutta ei ikinä mies, joka pitäisi minun akateemista koulutustani ja työtäni ’käsienheilutteluna’. Joten joo, eipä tuo aloittaja ainakaan kelpaisi.
Hyvin kelpaa.
Tosin minä en olekaan oikea korkeasti koulutettu erään käsien heiluttelija exäni mukaan kun kellään muulla koko suvussani ei ole ennen minua korkeakoulututkintoa.
Yliopiston jälkeen menin amikseen tekemään työvoimapula-ammatin ja olen sitä mieltä että kaiken kaikkiaan olisi ollut hyvä jättää korkeakoulu kokonaan väliin, tehdä kaksoistutkinto tai mennä lukion jälkeen amikseen ja sitten vasta yliopistoon.
Täällä tuplamaisteri valtion virassa asiantuntijana. Mieheni ja lapseni isä on amis, tienaa työssään kaksi kertaa enemmän kuin minä vaikka itsellänikään ei ole huono palkka. Mies on myös fiksu, laaja yleistieto sekä kätevä käsistään. Kohtelee muita ihmisiä hyvin ja on erittäin pidetty ihmisten keskuudessa.
Nuorena ei kelvannut. Nyt kelpaisi, mutta en enää itse kiinnosta miehiä.
Ei kelpaa. Ei olla samoilla aalloilla.
Jatkokysymys, kelpaisiko teeveestä tuttu Topi akateemiselle naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi amismiehet on aina näiden koulutettujen naisten perässä? Tässäkin keskustelussa meidät matalasti koulutetut naiset sivuutetaan kokonaan. Meidän mielipiteet eivät edes kiinnosta.
Teiltä ei kysytty tässä ketjussa. Johtunee siitä.
Kelpais fiksu amis, jolle minä en olisi liian nörtti.
Teoriassa kelpaa, mutta käytännössä en tunne yhtään semmoista amista, jonka huolisin miehekseni.
Se, että ap niputtaa kaikki korkeasti koulutetut käsienheiluttelijaksi, kertoo hänen ymmärryksestään kaiken oleellisen.