Nainen, etenki te korkeasti koulutetut, kelpaako teille amis?
Vai pitääkö miehen olla käsienheiluttaja duunarin sijaan?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten koulutus liittyy parisihteen muodostamiseen ylipäänsä.
Puolisollani on käytynä vuoden mittainen ammattitutkinto, minulla kaksi korkeakoulututkintoa. Hän työskentelee päällikkötasolla it-firmassa ja tienaa 3-4 kertaa sen mitä minä.
Tämä. Minun miehellänikin amistasoinen perustutkinto, itse olen FT. Molemmat kuulumme hyvätuloisiin, mutta en kuitenkaan pääse miehen vuosieuromääriin (minä hieman alle 100 000 e/v). Perustutkinto ei paljon kerro keski-ikäisestä ihmisestä, jos parikymppisenä hankitut maisterinpaperit on elämän suurin ylpeilyn aihe niin surullista.
Huomentapäivää,
Se raha, se raha☺️ Entäpä jos miehesi tienaisi 20 000k€ vuodessa?
mies53v
Justiinsa..20k€
mies53v
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä tavannut yhtään amista koulutustasoltaan, jonka kanssa olisi ollut antoisia, ja polveilevia keskusteluja aiheesta kuin aiheesta. Amiksissa on se ongelma, että estetiikan taju on olematon, yleissivistys yleensä pohjalukemissa ja sitä myöten karisma on tasoa "notta perkele, myöhästyin pändireeneistä. meikäläinen tullee kohtapi. tarviikko makkaraa kaupasta?"
Eli ei. Ei tule ihan heti mieleen mitään vähemmän sykähdyttävää, kuin toljottava amisurpo joka yrittää juuri ja juuri pysyä kärryillä jos ei puhuta jostain auton lisäosista.
Täytyy sanoa, että sivistys ei varsinaisesti hohka kommentistasi. Polveileviin keskusteluihin ajattelit saada ihmisen, jota kuvaat toljottavaksi amisurpoksi? Voi olla monta syytä siihen ettei ole onnistunut, niin metsä vastaa...
Kyllä kelpaa. Oma mieheni on ylioppilas, mutta muuta koulutusta hänellä ei sitten olekaan. Työn ohessa joitain opintoja ollut. Koulutus ei ratkaise, vaan se miten synkkaa, ja omalla kohdallani se vaatii kyllä aivotoimintaa ja kiinnostusta ympäröivää maailmaa kohtaan. Telkkua silmät tyhjinä tuijottava sohvaperuna ei kiinnosta, vaikka itsekin kyllä olen sellainen joskus rankan työpäivän jälkeen. Mutta noin niin kuin vallitsevana olotilana no thanks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys, kelpaisiko teeveestä tuttu Topi akateemiselle naiselle?
Kuka on tvstä tuttu Topi? En varmaan katso oikeita ohjelmia.
Topi on nuori mies, jolla on hyvin vanhankantaiset käsitykset parisuhteesta ja perheestä. Hän esimerkiksi haluaa, että nainen hoitaa kodin ja lapset, mies tuo leivän pöytään. Valitettavasti Topi itse tienaa niin vähän, että hyvä kun saa itsensä elätettyä. Topin kanssa nainen joutuu kaiken tuon ohella kuitenkin käymään kokopäivätöissä, kun Topi itse viettää sitten vapaa-aikansa harrastuksissaan. Onnea vaan, jos hän kumppanin löytää, tuollaiset miehet eivät ole kovin haluttuja naisten keskuudessa heidän koulutuksestaan riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki korkeakoutetut käytännän töitä osaamattomia? Ei se ole joko tai. Mieheni osaa rempata, rakentaa, tekee sähkötyöt (luvat on) jne.. mutta tämän lisäksi kahden yliopistotutkinnon omaavana osaa ja ymmärtää talousasiat, bisneksen, teknikan ja alan teoriat. On niin fiksu, että otsaluun läpi paistaa. Ja mikä vielä. Äly on todella seksikästä. No itse olen myös akateeminen, mutta huomattavasti enemmän poropeukalo kuin hän.
Kaikki korkeakoulutetut eivät ole käytännön töitä osaamattomia mutta kaikki amiksen käyneet ovat vähemmän älykkäitä? 😁
Ainakaan sitä älyn tasoa mitä itse kumppaniltani edellytän, ei löydy amiksesta 🙂
Et ole tosissasi? Älyllä ei ole välttämättä mitään tekemistä koulutustason kanssa. Amiskoulutettu voi olla skarpimpi kuin tusina perusmaistereita. Tohtoriksikin voi väitellä vaikka olisi älykkyydeltään keskiverto.
Kyse on erilaisista taidoista ja kiinnostuksista.
Puhutaan tilastollisista ilmiöistä. Jos laitetaan jonoon kymmenen tohtoria niin korkeintaan yhdellä on alle 100 ÄO. Jos pistetään kymmenen amista riviin niin varvaisesti arvioidenkin viidellä on alle 100 ÄO. Eli jos menet treffeille amiksen kanssa niin sinulla on viisinkertainen todennäköisyys kohdata ihminen, jolla on alle 100 ÄO..
Miten tilasto liittyy siihen että seurustelee yhden ihmisen kanssa, josta varmaan on kommunikaatiossa mahdollista päätellä synkkaako älyllisesti? Lisäksi tohtoreita harva deittaa, ja maistereissa on kyllä jo hyvin monenlaista hiihtäjää.
Kelpaa, jos mies ja minä tulemme hyvin juttuun, löytyy yhteistä puhuttavaa ja tekemistä, ja arvot on kohdallaan. En vaadi, että mies ymmärtää alaani, koska ei siitä muutkaan paljoa tajua jos eivät ole tätä opiskelleet. Sen sijaan jos yleissivistys on huono ja miehestä paistaa kauas kykenemättömyys ajatella itse ja pohtia asioita, niin eipä sillä koulutuksen puutteella tai hienoilla todistuksilla ole paljoa väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten koulutus liittyy parisihteen muodostamiseen ylipäänsä.
Puolisollani on käytynä vuoden mittainen ammattitutkinto, minulla kaksi korkeakoulututkintoa. Hän työskentelee päällikkötasolla it-firmassa ja tienaa 3-4 kertaa sen mitä minä.
Tämä. Minun miehellänikin amistasoinen perustutkinto, itse olen FT. Molemmat kuulumme hyvätuloisiin, mutta en kuitenkaan pääse miehen vuosieuromääriin (minä hieman alle 100 000 e/v). Perustutkinto ei paljon kerro keski-ikäisestä ihmisestä, jos parikymppisenä hankitut maisterinpaperit on elämän suurin ylpeilyn aihe niin surullista.
Huomentapäivää,
Se raha, se raha☺️ Entäpä jos miehesi tienaisi 20 000k€ vuodessa?
mies53v
Kaikki käy.
nainen 153 v.
Kelpaa, jos hän on luotettava ja hyväsydäminen ja hyväksyy minut juuri sellaisena kuin olen. Ja sehän ei todellakaan katso koulutusta tai ammattia. Tiedän paljon sekä mukavia että inhottavia amiksia kuin mukavia ja inhottavia korkeasti koulutettujakin.
Luin vain aloituksen.
Vastaus: kelpaa, seurustelen duunarin kanssa ja olen FM.
"Vai pitääkö miehen olla käsienheiluttaja duunarin sijaan?"
Kai ymmärrät, että tuossa rivien välissä sanot summittaisesti myös, että mielestäsi kaikki akateemiset ammatit on "käsienheiluttelua" - myös se naisen akateeminen ammatti. Koulutettuja vihataan alitajuisesti, ja esim. LVI-suunnittelijanainen ja putkiasentaja, vähintään sen työkaverit haukkuisivat jatkuvasti, vaikka mies ei.
Ja: parin duunarin kanssa olen käynyt sokkotreffeillä, ja vaikka minua ei rahapuoli kiinnosta, niin aina deitit on väljähtäneet siinä vaiheessa kun mies alkaa tivaamaan "no kerro nyt rehellisesti monta tonnia sä tienaat kuussa". Voin vaan kuvitella flash forward 5 vuotta, mitkä riidat aiheesta syntyy, jos se on ongelma jo ensitreffeillä.
Joten: ei, en deittailisi.
Totta kai! Itse opiskelen yliopistossa, mutta mm. paras ystäväni on käynyt vain ammattikoulun. Ei minua kiinnosta kenenkään koulutus.
Ei mitään merkitystä. Hyvä luonne on tärkeintä, ja se että ylipäätään on ammatti ja ainakin pyrkii hakemaan töitä.
Kovin moneen duunarisnaiseen vetoaa isolla Audilla tai Bmw:llä ajava Hugo-Boss kauluspaitainen toimistotyöntekijä joka lähtee joka arki-ilta hiihtämään tuhannen euron suksillaan harjoitusohjelmansa mukaisesti.
Ei kelpaa pitää olla älykkyydeltään samaa tasoa kuin itse olen. En jaksa jos mies ei ymmärrä yhteiskunnallisista tai politiikasta tai muistakaan jokapäiväisistä asioista mitään vaan esim kittaa kaljaa illat pitkät ja polttelee tupakkaa, haiseehielle ja raahautuu hitsarin hommiin aamuisin. Minä älykkäänä hyvin koulutettuna itsestään niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvin huolta pitävänä naisena kaipaan tasoistani seuraa.
Näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa pitää olla älykkyydeltään samaa tasoa kuin itse olen. En jaksa jos mies ei ymmärrä yhteiskunnallisista tai politiikasta tai muistakaan jokapäiväisistä asioista mitään vaan esim kittaa kaljaa illat pitkät ja polttelee tupakkaa, haiseehielle ja raahautuu hitsarin hommiin aamuisin. Minä älykkäänä hyvin koulutettuna itsestään niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvin huolta pitävänä naisena kaipaan tasoistani seuraa.
Näin se vaan menee.
Eiväthän nuo asiat nyt ammattia tai koulutusta katso. Tiedän monia duunareita, jotka ovat laajasti kiinnostuneita eri asioista ja ilmiöistä ja korkeasti koulutettuja, joita kiinnostaa vain oma ammattialansa.
Kyllä kelpaa duunari, mutta pitää olla sydämeltään lämmin ja kaikkia rehellisiä ammatteja kunnioittava. Fyysistä työtä tekevä mies viehättää myös siksi, että miehen ja naisen suhteessa miehen fyysinen kunto on minulle eroottista.
Kyllä varmaan tulotasolla on jonkunlainen merkitys, jos toinen tienaa 20 000 ja toinen 120 000, niin kyllähän se asettaa aika erilaiset raamit elämälle. Mutta en sen sijaan ymmärrä niitä naisia (itse siis nainen ja FM), jopa sellaiset joilla on akateeminrn koulutus mutta ovat duunaritöissä, jotka kokee että akateeminrn koulutus on joku este parisuhteelle duunarin kanssa (noin teoriassa, sitten tosielämässä pitää tietysti muutenkin olla kemiat kohdillaan että tulee parisuhde). Tuollainen on kyllä enemmänkin sosiaalisten taitojen puutetta ja merkki itsetunto-ongelmista.
Ei kelpaa amis. Koulutus kertoo sivistyneisyydestä ja siitä että ylipäätään ymmärtää koulutuksen merkityksen. Ap ei selvästi ymmärrä. Toisaalta mikä pakko on olla amis jos asia häiritsee? Opiskelemaan vaan.
Kelpaa, paitsi jos on kuin ap ja haukkuu korkeammin koulutettuja käsienheiluttelijoiksi. Noin juntti asenne ei kiinnosta.
Ei sillä koulutuksella ole mitään merkitystä vaan sillä että on yhteiset arvot ja kiinnostuksen kohteet, arvostaaa toisiaan ja hyväksyy toisensa sellaisena kuin on ja että miten kemiat kohtaa. Oma mieheni on amis ja minä olen yliopistossa opiskellut. Sovimme täydellisesti yhteen.