Teemu Mäki ei ole koskaan pahoitellut tai pyytänyt anteeksi kissantappoa. Miksi meidän muiden siis pitäisi antaa anteeksi?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/799a8673-1acf-46f5-94c4-bd57958…
"Osa kirjoittajista, aika harvalukuinen tosin, ymmärtää Ylen valintaa.
Elämäni biisin suuresta arvosta, oikeasta kulttuuriohjelmasta kertoo, että ei jää anteeksiantamattomuuden vangiksi, eräs kirjoittaja kommentoi."
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Teemu Mäki, arvotan. Upea taiteilija ja ihminen.
Miten surkea mahdat itse olla?
Mitä pitäisi antaa anteeksi, kun mitään ei ole edes pyydetty anteeksi?
Se on ydinkysymys aloituksessa.
Ap herättelee laajemmin anteeksiannon käsitteen ymmärtämiseen.
Ohjelmaa kommentoinut käsitti, että anteeksianto on sama, että unohdetaan Mäen teko ja hyväksytään se kutsumalla hänet julkisuuteen. Anteeksianto ei tarkoita tätä, tämä on täysin virheellinen käsitys. Edelleen, mitä pitäisi antaa anteeksi? On vain tuo teko, ei anteeksipyytäjiä eikä anteeksiantajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin arvostan rohkeutta Mäeltä. Osoittaa monia epäkohtia.
Vierailija kirjoitti:
No niin elämäm koululaiset. Helppo jumittaa yli 30 v sitten tapahtuneessa, jota Mäki on muuten MONEEN kertaan pahoitellut. Oli mieleltään kipeä, kun teko tapahtui.
Tutustukaa edes hieman syvemmin Teemu Mäen taiteeseen. Tutustukaa edes yhden artikkelin verran siihen, millaisia ulostuloja Mäellä on mm ihmisoikeuksien puolustajana.
Ai ihmisoikeudet? Olisko sen sitten pitänytkin tappaa oikea ihmien että viesti olisi tullut selväksi?
Lähtihän se yksikin olympia epäonnistuja karhujahtiin, koska se helpotti häntä. Toi mielihyvää, saada tappaa karhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teki niitä itse lisää. Loukkasi todella monia luonnon ystäviä ja ymmärtäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäki osoitti ensisijaisesti olevansa itse epäkohta. Mitä rohkeaa on kissan tappamisessa?
Oli keksityt p**a syyt mitä tahansa, niin IKINÄ en anna anteeksi, enkä edes pidä ihmisenä tätä Teemu Mäkeä. Elämäni biisin jakson jätin katsomatta just tämän ukon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäki osoitti ensisijaisesti olevansa itse epäkohta. Mitä rohkeaa on kissan tappamisessa?
Kissan tappaminen ei ollut rohkeaa. Se oli alhaista, ja luulisin hänenkin sanovan niin. Kuitenkin se osoitti suomalaisten kaksoisstandardit ja oli rohkeaa tehdä niin. On hämmentävää, että moni tunnustautuu eläinten ystäväksi, mutta eivät ymmärrä tämän pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä videosta on muuten 33-vuotta ja Mäki sai siitä tuomion eläinrääkkäyksestä. Ahdistaako asia ihmisiä edelleen, koska tapettava eläin oli juuri kissa, eikä esimerkiksi kala tai vaikkapa sorsa? Kuinka moni ahdistuja menee tänään lähikauppaan ja ostaa tarjousjauhelihaa tai broilerin suikaleita näppärässä marinadissa?
Huomiosi asenteissa lemmikki- ja tuotantoeläinten kohteluun on hyvä, mutta kyse oli tarkoituksellisen julmasta teosta jonka olisi voinut jättää tekemättä. Kissan huvikseen tai taiteen nimissä tappava ei ole yhteiskuntakelpoinen. Raja on ylitetty.
Tämä. Toi koko juttu on jotain niin kuvottavaa, on niin täydellisestä itsekeskeisyydestä lähtenyt teko. MINUN TAITEENI, MINUN haluni ravistella yhteiskuntaa. Erityisen tuomittavan teosta tekee se, ettei varmistanut ettei kissa joudu kärsimään. Jotain syvästi häiriintynyttä ja pimeää pitää olla ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vielä määritellä ja perustella millä tavalla osoitti olevansa epäkohta? Hänhän nimenomaan toi tällä meidän katseet eläinten kohteluun. Ihan vaan kysymys, söitkö tänään eläintä?
Vierailija kirjoitti:
Oli keksityt p**a syyt mitä tahansa, niin IKINÄ en anna anteeksi, enkä edes pidä ihmisenä tätä Teemu Mäkeä. Elämäni biisin jakson jätin katsomatta just tämän ukon vuoksi.
Kerros, söitkö tällä viikolla eläintä liekitettynä, jauhettuna vai ihan vaan mehevänä fileenä?
Mitä jos kissantappovideo symboloikin kommunismin kauheuksia ja totalitaristista vallankäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vielä määritellä ja perustella millä tavalla osoitti olevansa epäkohta? Hänhän nimenomaan toi tällä meidän katseet eläinten kohteluun. Ihan vaan kysymys, söitkö tänään eläintä?
Aika pimeä mielikuvitus jos ei mitään muuta keinoa keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissan tappaminen ei ollut rohkeaa. Se oli alhaista, ja luulisin hänenkin sanovan niin. Kuitenkin se osoitti suomalaisten kaksoisstandardit ja oli rohkeaa tehdä niin. On hämmentävää, että moni tunnustautuu eläinten ystäväksi, mutta eivät ymmärrä tämän pointtia.
Samalla logiikalla esim. pienen vauvan tappaminen ja päälle runkkaus olisi ollut kannanotto ihmisoikeuksien puolesta. Ja rohkeaa ja osoitus ihmisystävyydestä. Oletkohan ihan todella tätä mieltä?
Iltiksessä juttua miten on tullut paljon palautetta kun ottivat Mäen ohjelmaan. Mäki itse kiitollinen kokemuksestaan kun sai tulla Elämäni biisiin.
En voisi olla samassa tilassa, en vaan voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä videosta on muuten 33-vuotta ja Mäki sai siitä tuomion eläinrääkkäyksestä. Ahdistaako asia ihmisiä edelleen, koska tapettava eläin oli juuri kissa, eikä esimerkiksi kala tai vaikkapa sorsa? Kuinka moni ahdistuja menee tänään lähikauppaan ja ostaa tarjousjauhelihaa tai broilerin suikaleita näppärässä marinadissa?
Huomiosi asenteissa lemmikki- ja tuotantoeläinten kohteluun on hyvä, mutta kyse oli tarkoituksellisen julmasta teosta jonka olisi voinut jättää tekemättä. Kissan huvikseen tai taiteen nimissä tappava ei ole yhteiskuntakelpoinen. Raja on ylitetty.
Tämä. Toi koko juttu on jotain niin kuvottavaa, on niin täydellisestä itsekeskeisyydestä lähtenyt teko. MINUN TAITEENI, MINUN haluni ravistella yhteiskuntaa. Erityisen tuomittavan teosta tekee se, ettei varmistanut ettei kissa joudu kärsimään. Jotain syvästi häiriintynyttä ja pimeää pitää olla ihmisessä.
Sössönsöö. Tappoi kissan kuudess sekunnissa ja tuomio tuli taitamattomuduesta. Veikkaan että kissa kärsi vähemmän kuin ne jotka viedään eläinlääkärille lopetetaavaksi. Mutta ennen kaikkea tässä sössöstyksessäsi on kyse siitä, että että olet kaivanut jonkun 3o-vuotta vanhan teon, josta on tullut rangaistus, joka on kärsitty, julkisuuskorkojen kera, jota Mäki on katunut ja pahoitellut. ja sinä haluat edelleen hakata ristille vaikka meillä on miljoona metsästäjää ja kymmeniä tuhansia jotka tekevät rääkkäävämpiä tekoja metsästäessään ja vielä ylpeilevät asialla voitonkuvillaan somessa.
Tekopyhää, teeskentelevää, vihamielistä anteeksiantamattomuutta. Mikä ajaa moiseen toimintaan?
Vierailija kirjoitti:
Iltiksessä juttua miten on tullut paljon palautetta kun ottivat Mäen ohjelmaan. Mäki itse kiitollinen kokemuksestaan kun sai tulla Elämäni biisiin.
En voisi olla samassa tilassa, en vaan voisi.
Kasva auikuiseksi ja astu alas vaaleanpunaisista hattaroista. Todennäköisesti olet jakanut tilan moninkertaisten eläinmurhaajien kanssa lukuisia kertoja.
Onko Mäki tehnyt siitä tuomitsevan performanssin, ei ole ei osaa eikä haluaisikaan muuten kuin tappamalla itse?