Minkä aikakauden naisihannetta sinä edustat? Katso kuvat!
Mitä mieltä? Minkä aikakauden ihannevartalo näyttää terveimmältä? entä mitä aikakautta itse edustat?
Muinainen Egypti (1292-1069 e.Kr.)
– Hoikka
– kapeat hartiat
– korkea vyötärö
– symmetriset kasvot
Antiikin Kreikka (n. 500-300 e.Kr.)
– Pullea
– Täyteläinen
– Vaalea iho
Han -dynastia, Kiina (n. 206 e.Kr.-220 j.Kr.)
– Kapea vyötärö
– Kalpea ihoa
– Isot silmät
– Pienet jalat
Italian renessanssi/barokki (n. 1400-1700)
– Iso povi
– Pyöreä vatsa
– Täyteläiset lanteet
– Vaalea iho
Viktoriaaninen Englanti (n. 1837-1901)
– Ihannoitiin pyöreyttä
– Täyteläinen, runsasmuotoinen
– Kiristetty vyötärö
– Naiset käyttivät korsetteja saavuttaakseen unelmavartalonsa
1920-luku
– Lattarintaisuus
– Huomiotaherättämätön vyötärö
– Lyhyet hiukset
– Poikamainen vartalo
Hollywoodin kultakausi(n. 1930 – 1950)
– Kurvikas
– Tiimalasivartalo
– Isot rinnat
– Kapea vyötärö
1960-luku
– Sorea
– Laiha
– Pitkät, laihat jalat
– Nuoren näköinen
Supermallien valtakausi (1980-luku)
– Atleettinen
– Hento, mutta kurvikas
– Pitkä
– Lihaksikkaat kädet
Heroin Chic (1990-luku)
– Lapsekas
– Erittäin laiha
– Kuultava iho
– Androgyyninen
Postmoderni kaunotar (n. 2000 – tänään)
– Litteä vatsa
– “Terveellisen” laiha
– Isot rinnat ja takapuoli
Kommentit (72)
En mitään, mutta pitkähiuksinen 1920-luku ois kai lähinnä.
Tässä lisää 1400-luvun kauneusihannetta, joka on muuten nykypäiväänkin verrattuna todella laiha - tässä näkyy hyvin kun ovat ilman vaatteita:
http://visualiseur.bnf.fr/ConsulterElementNum?O=IFN-8100206&E=JPEG&Deb=49&Fin=49&Param=C
(Naiset kuvassa esittävät siis prostituoituja.)
Ihan vain sikäli mielenkiintoista, että ei hoikkuus ihanteena ole mikään uusi juttu, vaikka usein niin ajatellaan. Nämä menevät vähän sykleittäin ja kulttuureittain... esimerkiksi 1700-luvun loppupuolella esiintyi yllättävän paljon pakkomielteistä laihduttamista, ja 1400-luvulla aivan varmasti, vaikkei siitä dokumentoitua tietoa olekaan.
Varmaan tuo han-dynastian naisihanne vastaa minua eniten. Isot silmät, todella pienet jalat (kengän koko 33-34) ja melkein kuolonkalpea iho. En edes rusketu, vaan palan vain auringossa. En vain tiedä olenko tällä hetkellä hieman liian pyöreä tuohon ihanteeseen, kun on ehkä viitisen kiloa ylimääräistä.
Ei minua kyllä kauheasti vakuuta tuo Hollywood-esimerkkikään. Googlatkaa vaikka nimet Alberto Vargas ja Gil Elvgren, niin näette sen ajan pin up -taidetta, mikä vastaa nykypäivän photoshopattuja kuvia. En tiedä eroaako tuo naisen malli nyt niin kauheasti nykypäivän "seksikkään" naisen mielikuvasta.
Tämän päivän, paitsi B rintoja tuskin mielletään kovin isoiksi.
Hollywood, mutta hoikempi olen kuin tuo videon nainen.
Hollywood on lähinnä, reittä on ehkä hitusen enemmän kuin videossa.
Supermallien valtakausi (1980-luku)
Nainen 52
Tuosta puuttuu keskiaika. Tosin tuo yksi, joka postaa 1400-luvusta, käytännössä postaa keskiaikaista kauneusihannetta. Pohjoisessa uusi aika alkoi vähän myöhemmin.
Itsellä jotain keskiajan ja viktoriaanisen väliltä. Olemuksessa tiettyä siroutta, vaikka paikoin on muotojakin. Ei kuitenkaan niin laiha kuin keskiajan ihanne, mutta ei myöskään niin lihava kuin tuon videon viktoriaaninen.
Mä olen vastannut kauneusihannetta muinaisessa Egyptissä ja nyt postmodernina aikana.
Hoikka, symmetriset kasvot, siro, isot rinnat ja hyvä takapuoli.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 12:54"]Minä edustan sitä naisihannetta, jolla on vielä kolmekymppisenä kaikki hampaat suussa, ei sisä-eikä ulkoloisia, ei osteoporoosia eikä anemiaa ja eliniän ennuste yli 40 vuotta. Millä aikakaudella oli tällainen ihanne? :)
[/quote]
Tämä oli paras!
1920- luku ehdottomasti, ja mekkovalikoimani juhliin on juuri samaa tyyliä koska se yllättäen pukee minua :D
Hoikka omppu siis, koipia ja käsiä riittää mutta kurveja ei ole. 20- luvun flapper-mekko on minulle se paras. Arkena kapea alaosa korostamaan pitkiä, hoikkia kinttujani ja yläosana joko muodoton säkki nykymuodin mukaan (kiitos!!!!), tai peplum- tai kietaisuvaate luomaan kurveja sinne minne vartalo ei niitä ole tehnyt.
Eniten luulen muistuttavani tuota 1960-luvun ihannetta. Mikään muu ei täsmää :D
Ei mikään täysin. Han -dynastia mätsää näistä parhaiten, tosin jalat ovat normaalikokoiset eivätkä pienet.
– Kapea vyötärö - check
– Kalpea iho - check
– Isot silmät - check
– Pienet jalat
Ennen olin antiikin kreikkalaisnainen, nyt postmoderni kaunotar.
Tytöt sitten vielä ihmettelee, miksi mies on maailman " kingi ". Isättömiä tyttöjä tai muuten tosi ääliöitä
1980/postmoderni kaunotar.
178 cm/62 kg, 70J, kapea vyötärö, tiimalasivartalonmalli.
Ennen oli antiikin mies.Tarkista tietosi.
Hollywoodin kultakausi :)
Kapea vyötärö, leveä lantio ja rinnat 75H.. Mutta en ole niin pyöreä kuin videolla oleva nainen :) pienikin olen (160cm pitkä)