Sinä joka menet johonkin kahvilaan ja tärkeän näköisenä napputelet jotain juttuja läppärilläsi - mitä ne jutut ovat?
Ja eikö sulla ole toimistoa jossa voisit tehdä töitä?
Kommentit (129)
Minä en haluaisi, että ihmiset näkevät, kun teen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kääntäjä, joskus (todella harvoin) teen käännöksiä kahvilassa.
Kerran ulkomailla junaan tuöi nainen, joka otti tekstin ja läppärin esiin ja naputteli keskittyneesti koko pitkän matkan. Oli varmasti kääntäjä.
En voi tehdä töitä kahvilassa. Käsittelen jatkuvasti muiden henkilötietoja. Kuulostaa kyllä kivalta, ehkä menen joku päivä näpyttämään sinne törkeän näköisenä vauvapalstaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa tietoturvaa tehdä kahvilasta wifillä töitä.
Idiootit tekee samaa junassakin ilman tietosuojakalvoja, ja kailottaa puhelimeen että se salasana on mun toimistossa sellaisessa oranssissa lapussa, löydätkö?
Oletko VPN yhteydestä koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Nämä tärkeät, läppärinulkoiluttajat kahviloissa aiheuttavat myötähäpeää. Miksi ei voi kotona tehdä ns. töitä, vaan täytyy tunkea kahviloihin tärkeän näköisenä näpyttelemään? Ollaan kuin euroopan omistajat, kun läppäri on mukana ja tehdään " töitä".😂😂😂
Kaikesta sitä voikin mielensä pahoittaa. Tietokoneella työskentely on työtä siinä missä kaikki muutkin työt, ja koska suurin osa ihmisistä kuitenkin käy töissä, eipä ole käynyt edes mielessä, että julkisen työnteon voisi joku nähdä leveilynä. Kyllä minä ainakin olen paljon näkyvämpi ja kuuluvampi niinä päivinä, kun voin mennä kahvilaan ilman työkonetta, se on arjen luksusta. Kun on tehnyt kohta kaksi vuotta etätöitä, sitä vaan kaipaa ihmisten ilmoille, toimistolla ei meillä vieläkään juuri ketään käy, koska ei ole pakko.
Kun hain töitä, tein sitä usein kahviloissa. Jostain syystä hälinä ja elämä ympärillä auttaa keskittymään paremmin kuin kodin hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En voi tehdä töitä kahvilassa. Käsittelen jatkuvasti muiden henkilötietoja. Kuulostaa kyllä kivalta, ehkä menen joku päivä näpyttämään sinne törkeän näköisenä vauvapalstaa.
Hups. Tarkoitin tärkeän näköisenä. Kuvittelen kahvilan jossa me kaikki olemme, jokainen kääntäjä naputtaa hikihatussa, omasta mielestään kärsivä taiteilija istuu nurkassa, totta kai kärsivän näköisenä, muutama opiskelija laskee mikä on halvin kahvi-pulla kombo ja ne muutamat runkkarit tunnistaa siitä että vilkuilevat hätääntyneenä ympärilleen huimaako kukaan. Jokainen meistä silti tietää miten ne tekee.
Minulla voisi olla menossa joku turha palaveri jonka aikana nyökyttelen tärkeän näköisenä, oikeasti olen vain tiedonkäsittelijä enkä jaksa muodostaa mielipiteitä joka palsuun.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tärkeät, läppärinulkoiluttajat kahviloissa aiheuttavat myötähäpeää. Miksi ei voi kotona tehdä ns. töitä, vaan täytyy tunkea kahviloihin tärkeän näköisenä näpyttelemään? Ollaan kuin euroopan omistajat, kun läppäri on mukana ja tehdään " töitä".😂😂😂
Kylläpä hikiduunaria nyt harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kahvilayrittäjä sallii käyttää kahvilaa toimistona.
Ei luulisi kannattavan, kun tyyppi varaa pöytää pitkäksi aikaa eikä osta kuin yleensä kerran.
Ihmisillä on tapana tulla mieluummin kahvilaan, jossa on ihmisiä, siksi hiljaisena aikana pitkään istuvat ovat positiivinen asia. Ei istumisesta aiheudu kuluja ja harvemmin kuitenkaan on niin täyttä, että työskentelijät veisivät muiden paikan. Kyllähän ihmiset istuvat tuntikausia saman pöydän ääressä myös ystäviä tavatessaan, mutta Suomessa ei moni ymmärrä, että kahvilat ovat oleskelupaikkoja, vedetään vaan vauhdilla kuppi kitusiin ja häivytään mikä jaksaa aina ihmetyttää Välimeren maissa asunutta.
Tekeekö pelkästään se läppäri musta tärkeän näköisen vai pitääkö olla joku määrätietoinen ilme myös kasvoilla? Mitäs on pukeutumisen laita? Nöytänkö tärkeämmältä jakkupuvussa vai riittääkö farkut? Jos tilaan latten vegaanimaidolla ärsytän varmasti vielä enemmän?
Teen tärkeää tutkimustyötä kahviloissa ihmisistä, jotka ärsyyntynyt siitä, että kahvilassa tehdään töitä ja näytetään tärkeältä.
Kirjoitan blogia. Tämänhän varmasti halusit kuulla...
Kahvi 4,5 euroa = kahvilan koko pöytä ja sähkö kolmeksi tunniksi.
Kivaa?
En käytännössä mitään. Usein etsin jotain illaksi katseltavaa. Olen työtön, mutta käyn joka päivä kahvilassa, että näytän tärkeältä ja kiireiseltä.
Valmistelen luentoja ja väikkäriä. Mulle maksetaan kirjoittamisesta ja teen sitä mieluusti paikassa, jossa on tarjoilua. Kotona ei ole. Mulla on kokonaistyöaika (kts. sanakirjasta, työtön ap).
Vierailija kirjoitti:
Kun hain töitä, tein sitä usein kahviloissa. Jostain syystä hälinä ja elämä ympärillä auttaa keskittymään paremmin kuin kodin hiljaisuus.
Miten vaikeaa on tehdä yksi hyvä hakemus ja muokata sitä hiukan eri paikkoihin? 🤦🏻♂️
Ktson alastomana makaavia tajuttomia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä, työsähköposteja esim.
Vastaavaa, samoin. Mutta joku, joka eiymmärrä tätä, pitää meitä ”tärkeän näköisinä” naputtelemassa, varmaan naputellaan jotain huuhaata vain siksi että näytettäisiin tärkeiltä. Jee jee. Huh että on joskus rasittavaa olla ihmisten keskellä
Luen Vauvan av ja uutisia. Välillä kuuntelen musaa ja chättäilen.
Pimpsoo katon nurkkapöydässä, nyt sitten tiedät