Sinä joka menet johonkin kahvilaan ja tärkeän näköisenä napputelet jotain juttuja läppärilläsi - mitä ne jutut ovat?
Ja eikö sulla ole toimistoa jossa voisit tehdä töitä?
Kommentit (129)
Viime viikolla just vaihdoin kahvilaa kun oli tupa täynnä leveästi istuvaa läppärikansaa. Jos asuisin ko paikkakunnalla, antaisin palautetta kahvilayrittäjälle ettei sekaan mahdu paljon ostava ja vain nopeasti piipahtava asiakas.
En mene vannomaan mutta vahva veikkaus että sen yhden kupillisen varjolla munitaan nurkissa pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä näiin kerran yhden kahvilassa. Näytti ihan kuin oliisi ollut jossain psykoosissa.
Mä näin kerran kahvilassa ihmisen juomassa kahvia ilman läppäriä eikä selannut ees puhelinta. Ihan vaan istu ja joi niin kuin joku psykopaatti.
Ihan etätöitä teen. Luulin kyllä näyttäväni aika nuhjuiselta tärkeän sijaan kun en jaksa hirveesti itseäni laittaa...
Ainakun tulee uus mäcci-tuote kappoihin ,sen jälkeen pari viikkoa näkee niitä joka ikisen kahvilan pöydissä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakun tulee uus mäcci-tuote kappoihin ,sen jälkeen pari viikkoa näkee niitä joka ikisen kahvilan pöydissä.
Siis onko ainoastaan ne tyypit ärsyttäviä ja tärkeileviä, jotka nyt sattuvat työskentelemään Macbookilla?
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus kertoo vaan siitä että ap:lla on joku alemmuuskompleksi. Koska ihminen joka näpyttelee konetta, näpyttelee vaan konetta miettimättä miltä näyttää. Ap:n tulkinta on se että joku näyttää tärkeältä. Se kertoo enemmän ap:sta kuin sitä konetta näpyttelevästä tyypistä joka ehkä vaan tekee töitä tai sitten koulujuttuja.
Jos tietokonetta näpyttelevät ihmiset häiritsevät ap:ta ap vois miettiä miksi. Kas kun ei se vika näpyttelijöissä ole vaan ap:n itsetunnossa.
Mikä aloituksen sanamuodoissa antoi ymmärtä, että ilmiö millään lailla häiritsisi Ap:ta? Kauhistuttaa miten näin päin peetä tekstiä ymmärtäviä ihmisiä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus kertoo vaan siitä että ap:lla on joku alemmuuskompleksi. Koska ihminen joka näpyttelee konetta, näpyttelee vaan konetta miettimättä miltä näyttää. Ap:n tulkinta on se että joku näyttää tärkeältä. Se kertoo enemmän ap:sta kuin sitä konetta näpyttelevästä tyypistä joka ehkä vaan tekee töitä tai sitten koulujuttuja.
Jos tietokonetta näpyttelevät ihmiset häiritsevät ap:ta ap vois miettiä miksi. Kas kun ei se vika näpyttelijöissä ole vaan ap:n itsetunnossa.Mikä aloituksen sanamuodoissa antoi ymmärtä, että ilmiö millään lailla häiritsisi Ap:ta? Kauhistuttaa miten näin päin peetä tekstiä ymmärtäviä ihmisiä on olemassa.
Ihan se miten tuo aloitus on muotoiltu. "Tärkeän näköinen" kuulostaa tässä yhteydessä halveksivalta. Olisihan tuon voinut muotoilla erilaillakin. Esim. ihan vaan "Minkälaisia töitä tykkäät tehdä kahvilasta käsin?"
Vierailija kirjoitti:
Jos tietokonetta näpyttelevät ihmiset häiritsevät ap:ta ap vois miettiä miksi. Kas kun ei se vika näpyttelijöissä ole vaan ap:n itsetunnossa.
Lol 🤣
Kuule, olen kyllä oikeasti menestyvä ihminen joten mulla ole tarvetta moiseen rituaaliin. Kyllä minä sen huomaan että tuossa on juuri kyse siitä että pitää mennä julkiselle paikalle esittämään jotain. Ja huomattavalla osalla niillä on mäcbook tms kallis läppäri eikä koskaan mitään parin sadan euron paska aceria. Sattumaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ainoastaan ne tyypit ärsyttäviä ja tärkeileviä, jotka nyt sattuvat työskentelemään Macbookilla?
Ne oikeat työt kun tehdään windowsilla ja linuksilla. Macbookit ovat pelleille jotka ovat tekevinään "työtä".
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa tietoturvaa tehdä kahvilasta wifillä töitä.
Idiootit tekee samaa junassakin ilman tietosuojakalvoja, ja kailottaa puhelimeen että se salasana on mun toimistossa sellaisessa oranssissa lapussa, löydätkö?
Kaikkiin töihin ei kummoista tietoturvaa vaadita. Toisaalta taas monelta löytyy läppäristä oma SIM ja dataliittymä, ei tarvitse olla kahviloiden, junien ja hotellien hitaiden, pätkivien ja turvattomien wifien armoilla - ja jos ei löydy niin usein se oman puhelimen dataliittymäkin peittoaa tarjolla olevat wifit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietokonetta näpyttelevät ihmiset häiritsevät ap:ta ap vois miettiä miksi. Kas kun ei se vika näpyttelijöissä ole vaan ap:n itsetunnossa.Lol 🤣
Kuule, olen kyllä oikeasti menestyvä ihminen joten mulla ole tarvetta moiseen rituaaliin. Kyllä minä sen huomaan että tuossa on juuri kyse siitä että pitää mennä julkiselle paikalle esittämään jotain. Ja huomattavalla osalla niillä on mäcbook tms kallis läppäri eikä koskaan mitään parin sadan euron paska aceria. Sattumaako?
Työkoneeksi harvemmin tarjotaan parin sadan euron paska aceria kun sillä pitäisi pystyä ne työt tekemään. Voi olla macbookia tai sitten esim T-sarjan thinkpadia tai vastaavaa. Eli ei se sattumaa ole, mutta eri syystä kuin tunnut kuvittelevan.
Ei ne muuta tee kuin päivystävät vauva palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oikeat työt kun tehdään windowsilla ja linuksilla. Macbookit ovat pelleille jotka ovat tekevinään "työtä".
No kerroppa nyt sitten mitä oikeita töitä ei voi tehdä Macilla?
Sun takias ja kiusaks sinne kahvilaan tuun. Ei mulla oikeesti ole mitään meneillään, en edes kirjoita mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näiin kerran yhden kahvilassa. Näytti ihan kuin oliisi ollut jossain psykoosissa.
Mä näin kerran kahvilassa ihmisen juomassa kahvia ilman läppäriä eikä selannut ees puhelinta. Ihan vaan istu ja joi niin kuin joku psykopaatti.
Myönnän, se olen MINÄ! Minä katselen ihmisiä enkä näyttöä, rauhassa saa tarkastella kun muut tuijottaa vähintään puhelimiin.
Vierailija kirjoitti:
Idiootit tekee samaa junassakin ilman tietosuojakalvoja, ja kailottaa puhelimeen että se salasana on mun toimistossa sellaisessa oranssissa lapussa, löydätkö?
Oikeissa töissä ei tehdä kahvilassa töitä vaan suojatun yhteyden kautta kotona/toimistolla/työhuoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietokonetta näpyttelevät ihmiset häiritsevät ap:ta ap vois miettiä miksi. Kas kun ei se vika näpyttelijöissä ole vaan ap:n itsetunnossa.Lol 🤣
Työkoneeksi harvemmin tarjotaan parin sadan euron paska aceria kun sillä pitäisi pystyä ne työt tekemään. Voi olla macbookia tai sitten esim T-sarjan thinkpadia tai vastaavaa. Eli ei se sattumaa ole, mutta eri syystä kuin tunnut kuvittelevan.
Itsellä oli just tuollainen halpa Acer kun olin tuolloin lomautettu enkä pystynyt ostamaan kunnon konetta. Hajosi vuoden sisällä käyttökelvottomaksi, onneksi takuu kuitenkin korvasi. Sitä ennen oli Mac, joka kesti kahdeksan vuotta ilman ongelmia.
Työtehtäviini kuuluu toimistotyötä ja läsnäoloa vaativaa asiakastyötä. Työnantaja ei tarjoa minulle työskentelytiloja toimistotyöhön, se pitää tehdä kotona. Työpaikka sijaitsee 30 km kotoani. Lähikokouksen (pakko osallistua) ja asiakasta palamisen väliin saattaa jäädä pari tuntia aikaa, joten työskentelen joskus autossa ja joskus jopa kahvilassa sen odotteluajan. Teen silloin rutiinihommia, en mitään puheluja ym. vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeissa töissä ei tehdä kahvilassa töitä vaan suojatun yhteyden kautta kotona/toimistolla/työhuoneella.
Suojatun nettiyhteyden pystyy saamaan aivan hyvin myös läppäriin ei siihen mitään toimistoa tarvitse. Sinulla on myös aika suppea käsitys siitä mikä on oikeaa työtä -jos työllä itsensä pystyy elättämään niin se on oikeaa työtä. Ja toisaalta jokainen saa käyttää sitä läppäriään siellä kahvilassa ihan mihin itse parhaaksi näkee, vaikka kissanpentuvideoiden katselemiseen jos siltä tuntuu.
Kaikilla ei ole tarvetta saada suojattua yhteyttä työpaikalle ja ylipäätään monet työtehtäväni on sellaisia, joissa on aivan sama, jos joku näytön näkee. Usein palavereiden välissä tai työreissuilla tulee kahviloissa istuttua, kun ei oikein muuta paikkaa ole ja samalla saa syötyä.